کارگران یکی از واحد های صنعتی تایباد از کار بیکار شدند

در دومین مورد از بیکاری کارگران در تایباد در یک ماه اخیر، این بار کارگران یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی تایباد از کار بیکار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمود بیانی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تایباد در این خصوص گفت: در پی تعطیلی یک واحد تولید لوله و پروفیل در شهرک صنعتی تایباد، حدود ۲۷ نفر بیکار شدند که از این تعداد ۱۵ نفر برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری اقدام کرده اند.

حدود یک ماه پیش نیز تعداد ۷۴ نفر نیروی کار در یک شرکت حمل‌ونقل در مرز دوغارون به علت کاهش آمار تردد ناوگان تجاری تعدیل شدند.

او گفت: به دلیل تفاوت قانون کار در مناطق ویژه اقتصادی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند به موضوع بیکاری این کارگران در این مجموعه ورود کند و رسیدگی به این موضوع برعهده اداره کار منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است.

همچنین محمد کریمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد در خصوص تعطیلی این واحد تولید لوله و پروفیل در شهرک صنعتی مرزی تایباد گفت: طبق گفته مدیر این کارخانه، شرایط خرید مواد اولیه از اقساطی به نقدی تغییر کرده است و باعث شده تا از ۱۵ دیماه امسال تعطیل شود.

او گفت: یکی از موارد مهم در تعطیلی این واحد صنعتی، بیکاری کارگران است که موضوع تعطیلی آن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تایباد و خراسان رضوی مطرح شده تا هر چه سریعتر علاوه بر بازگشت به چرخه تولید، کارگران به اشتغال سابقشان برسند.

محمدهیوا حسین‌زاده مدیرعامل این واحد تولید لوله و پروفیل در طی یک نامه به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از «تعطیلی ۱۰۰ درصدی» این کارخانه خبر داد و گفته است که «این واحد صنعتی با چنین شرایطی دیگر توانایی سر پا نگه داشتن را ندارد و بر خلاف شعار سال، جدا از اینکه هیچگونه مانع‌زدایی نمی‌شود؛ حتی مانع هم ایجاد می‌شود.»

محصولات تولیدی این واحد صنعتی، شامل لوله، پروفیل، نبشی و میلگرد می‌شوند که در صنعت ساختمان و درب و پنجره کاربرد دارند.

بیکاری شهروندان تایبادی قابل پذیرش نیست

امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل (هشتم بهمن) نیز گفته بود که «در زمستان امسال بیش از ۱۰۰ کارگر اخراج شده اند و از فرماندار و مسئولین حوزه اشتغال می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند.»

مولوی توکلی گفته که «از این دو مجموعه اقتصادی هم می‌خواهیم به جای اخراج نیروی کار، از هر مسیری که می‌توانند نیرو‌های خود را برگردانند.»

انتهای پیام// ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چه بد