افزایش دو برابری سهمیه بلیت اهالی رسانه در جشنواره فجر مشهد

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: سهمیه بلیت اهالی رسانه‌ در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نسبت به دوره قبل بیش از ۲ برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مهدی شاد در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: با هدف تقویت پایگاه رسانه‌ای نوزدهمین جشنواره و حضور متمرکز رسانه‌ها در سینماها، امسال هشت رسانه در هشت سینما به صورت مجزا مستقر شده و رویداد‌ها را پوشش خبری می‌دهند، اما سینما آفریقا مانند سال‌های گذشته همچنان سینمای ویژه رسانه در جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود.

به گفته او برای انتخاب هشت رسانه مزبور هفته گذشته فراخوانی منتشر شد و ۱۲ رسانه اعلام آمادگی کردند که از بین آن‌ها هشت رسانه برای حضور در سینماها، پوشش نظرات نخبگان و منتقدان و نشست‌های مرتبط با نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده فعال می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: سهمیه بلیت رسانه‌ها در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نسبت به دوره قبلی بیش از ۲ برابر شده و نسبت به سال گذشته ۱۲ رسانه بیشتر سهمیه گرفتند، در کنار آن امسال سهمیه قابل توجهی از بلیت هم برای فعالان رسانه‌ای غیررسمی در استان در نظر گرفته شده است که البته یک چهارم سهمیه رسانه‌های رسمی بوده و نفرات آن مشخص است.

به گفته شاد با رایزنی‌های انجام گرفته، مقرر شده است که کمیته نقد و بررسی ستاد جشنواره فیلم فجر مشهد برای آثار به نمایش درآمده، یادداشت تهیه کنند و از سوی دیگر آمادگی برای ارسال یادداشت‌های مردمی پیرامون جشنواره به رسانه‌ها نیز وجود دارد.

او  گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد، برنامه تلویزیونی "نگاتیو" به تهیه کنندگی "ابوالفضل حاجتمند" نیز از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می‌شود که به بررسی تحلیلی آثار این جشنواره خواهد پرداخت.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی  افزایش سهمیه رسانه‌ها در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ربطی به رسانه‌های غیررسمی ندارد، منتها فعالان رسانه‌ای که امسال سهمیه گرفتند مربوط به حوزه‌های دانشجویی، دانش آموزی، حوزه زنان، گروه‌های تشکلی بودند که این افزایش هیچ ارتباطی با افزایش سهمیه رسانه‌های رسمی ندارد، به عنوان مثال اگر دانشجویی برای دریافت این سهمیه ثبت نام کرده، فعال رسانه‌ای در آن دانشگاه بوده است.

او گفت: از سوی اهالی سرانه پیام‌های زیادی در خصوص شرایط سینما آفریقا دریافت شد، اینکه در سال‌های گذشته با وجود مراجعه به سینما آفریقا و داشتن سهمیه بلیت، موفق نشده اند وارد سالن سینما شوند و یا اینکه تماشای فیلم در ساعات مشخص شده فقط به اهالی رسانه اختصاص نداشته است، اینکه بلیت فروشی مردمی انجام می‌شده و اهالی رسانه موفق نشده اند وارد سینما شوند، بعضا خود رسانه‌ها می‌گفتند که در سینما آفریقا صرفا یک کلونی از خبرنگاران شکل می‌گرفت لذا رسانه‌ها از پوشش خبری دیگر سینما‌ها بازمی ماندند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: در این راستا امسال سینما آفریقا همچنان سهمیه اصلی برای اهالی رسانه خواهد بود، به جهت اینکه جایگاهشان تثبیت شده باشد، اما ظرفیت پوشش رسانه‌ای جشنواره در سایر سینما‌ها نیز توزیع می‌شود.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه با نمایش ۱۶ فیلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار