موفقیت زنان کارآفرین استان کرمانشاه در سطح کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : آمادگی داریم در راستای حمایت از اشتغالزایی به یک هزار زن کارآفرین از محل منابع مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ دستگاه‌های حمایتی، بنیاد برکت و تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهزاد باباخانی گفت : سخت گیری برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان را پیگیری می‌کند، اگر سخت گیری بانکی هست، باید بدانیم در سراسر کشور یکسان است یا نه چرا که دستورالعمل‌های بانکی خارج از اراده بانک‌های عامل استانی بوده و تنها مخصوص استان ما نیست.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مشارکت بانوان در جامعه و اشتغال اهمیت بسزایی می‌دهد، علیرغم سیاه نمایی دشمنان، مشارکت زنان در مشاغل و جامعه بعد از پیروزی انقلاب به ۲ برابر افزایش است چرا که حمایت از مشارکت بانوان در اجتماع مورد تاکید نظام است.

در آینده نزدیک که استاندار کرمانشاه با مسئولان اقلیم کردستان عراق دیدار می‌کند، موضوع تخفیف تعرفه‌های گمرکی و تخفیف دایمی برای غرفه‌های زنان کارآفرین و صنایع دستی در قالب تفاهم نامه‌ای که با آن‌ها منعقد می‌شود، در دستور کار قرار می گیرد.

موضوع اعمال تخفیف برای غرفه‌های زنان کارآفرین را در نمایشگاه‌های داخلی و غرفه‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را در بازارچه‌های محلی شهر‌های استان بویژه کرمانشاه را با شهرداری‌ها به منظور پایداری اشتغال آن‌ها پیگیری خواهد کرد.

زنان کارآفرین استان کرمانشاه در سطح کشور موفقیت کسب کردند

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه گفت : زنان کارآفرین کرمانشاه در سال‌های اخیر بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی عمدتا برای زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و خانواده‌های زندانی ایجاد کردند.

لیلا عسکری گفت: ایجاد این تعداد اشتغال برای استان ما کار بسیار بزرگی است و ما باید قدردان باشیم چرا که در این راه با پشتکار و اراده قوی این میزان اشتغال را ایجاد کردند.

زنان کارآفرین کرمانشاه در زمینه پرورش گیاهان دارویی، زعفران، نخ رسی، محصولات کشاورزی، میوه خشک و سبزی خشک، پوشاک، فرش و دیگر رسته‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند که نیاز به حمایت دارند.

مهمترین مساله در بخش کارآفرینی فروش کالا و محصولات در بازار است اگر قرار است تسهیلاتی به کارآفرینان و ایده‌های کارآفرینی داده شود، ابتدا باید تسهیلات بازرگانی برای ایجاد بازار فروش داده شود، سپس برای تولید، زیرا اگر بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را نیز تولید کنیم، وقتی بازار فروش نداشته باشیم، انگار هیچ کاری نکردیم.

محصولات و صنایع دستی زنان استان در نمایشگاه "سلیمانیه عراق" فروش خوبی داشت خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی از زنان کارآفرین در بخش تعرفه‌های گمرکی، ترخیص بار‌های برگشتی و تسهیل در امور هستیم.

یکی از عمده مشکلات زنان کارآفرین استان سخت گیری بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین است و خواستار رفع موانع اداری در صدور مجوز‌ها و تسهیل در پرداخت تسهیلات هستیم.

دولت واقعا باید در برپا کردن غرفه‌ها در بازارچه‌های محلی، مرزی و نمایشگاه‌ها و اماکن گردشگری برای فروش محصولات و کالا‌ها باید تسهیلگری کند.

بیکاری زخمی کاری به بدن جامعه به ویژه زنان

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : بیکاری زخمی کاری به بدن جامعه به ویژه زنان است با ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی خواستار توجه و هم افزایی جدی دستگاه‌های اجرایی در بحث اشتغال زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان هستیم.

زهره رستمی گفت: زنان بد سرپرست و بی سرپرست در ۲ گروه زیرپوشش نهاد حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و کسانی که زیرپوشش نیستند تقسیم می‌شوند، آن‌هایی که زیرپوشش نهادی نیستند و بدسرپرست اند واقعا در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و باید برای اشتغال آنان هر کاری از دست مان بر می‌آید، انجام دهیم.

زباله گردی و تکدی‌گری زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیبنده نیست و خواستار هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، نهاد‌های مردمی برای اشغال آنان هستیم.

طی سال‌های گذشته کلاس‌های تاب آوری، کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی فراوانی در محلات محروم استان انجام داده ایم، اما باز نیاز به ایجاد مراکز توانمندسازی برای زنان بهبود یافته از اعتیاد، محله سرا‌های آموزشی، مددسرا برای جمع آوری زنان زباله‌گرد با همکاری دیگر ادارات به ویژه شهرداری هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.