آمادگی بانک‌های خصوصی مستقر در کرمانشاه برای کمک به توسعه سرمایه‌گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری یکی از برنامه‌های مجموعه مدیریتی استان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهزاد باباخانی گفت : سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری یکی از برنامه‌های مجموعه مدیریتی استان است در راستای اجرای این برنامه، بانک‌های خصوصی مستقر در کرمانشاه هم برای کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کردند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تشکیل کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای هماهنگی در امور تصمیم گیری و هم راستایی با تصمیمات استان بوده و انتظار می‌رود موسسات و بانک‌های خصوصی استان، سیاست‌های خود را با این کمیسیون هماهنگ نمایند.

هدف و دغدغه مشترک همه ما، در کمک به توسعه استان خلاصه می‌شود و بخشی از این توسعه از طریق کمک بانک‌ها و موسسات خصوصی و به وسیله حمایت از سرمایه گذاران از طریق اعطای تسهیلات به آن‌ها انجام می‌گیرد.

انتظار می‌رود که تمام بانک‌ها و موسسات خصوصی استان به تعهد حداقل ۵۰ درصدی خود در خصوص استفاده از منابع بانکی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید در استان جامه عمل بپوشانند.

پیرو تاکید استاندار کرمانشاه بانک‌های خصوصی استان ضمن اعلام منابع، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تامین مالی واحد‌های تولیدی اعلام کردند.

مهمترین و اولویت اصلی برای تیم مدیریتی استان، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است از این رو هرگونه حمایتی که لازم باشد از سرمایه‌گذاران به عمل خواهیم آورد.

براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، در مرحله اول ۱۰ زنجیره ارزش بااهمیت تعیین شده که سه زنجیره ارزش «از پشم تا فرش»، «تولید، بسته‌بندی و توزیع زعفران» و «گیاهان دارویی» در برنامه فعالیت‌های مدنظر سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد که در صورت تحقق می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در زمینه الکترونیکی کردن استعلامات و صدور مجوز سرمایه‌گذاری است و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی موظفند بدون اینکه سرمایه‌گذار را درگیر روند اداری نمایند فرآیند استعلامات و صدور مجوز را تسریع ببخشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار