از امروز اینترنت مشهد روی دور سرعت

سرعت اینترنت باید با افزایش ظرفیت از طریق شرکت زیرساخت که وظیفه آن تأمین پهنای باند است، انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - در هفته‌های گذشته کاهش سرعت اینترنت در کشور به موضوعی خبرساز تبدیل شده و بسیاری از مردم به علت این سرعت کم کلافه و سردرگم شده اند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و دارندگان مشاغل در فضای مجازی در روز‌های گذشته از کاهش سرعت اینترنت گلایه داشتند. این مهم تا جایی پیش رفته که حتی وزارت علوم هم از این موضوع ابراز نارضایتی و اعلام کرده است که کاهش سرعت اینترنت باعث اختلال در برگزاری کلاس‌های آنلاین شده است. دانلود فیلم یا بارگذاری مطالب در فضای مجازی هم که جای خود دارد.


بیشتر بخوانید




این مسئله باعث شد تا در جدیدترین گزارش پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) که بر سنجش سرعت اینترنت در کشور‌های مختلف جهان متمرکز است، اعلام شود که ایران در رده بندی جهانی کشور‌ها از نظر سرعت دانلود اینترنت سیار یا همراه (موبایل) هفت پله تنزل کرده و به رده۷۹ رسیده است، درحالی که امارات متحده عربی (۳۰۲.۴۳ مگابیت در ثانیه)، کره جنوبی (۲۲۷.۹۹ مگابیت در ثانیه) و قطر (۲۱۳.۰۹ مگابیت در ثانیه) دارای پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت سیار هستند.

در مشهد نیز به تبع کشور شاهد کاهش سرعت اینترنت بوده ایم.

افزایش مصرف، کاهش سرعت

معاون شبکه مخابرات خراسان رضوی معتقد است که «آپلینک» ثابتی در استان داریم و زمانی که به مرور درخواست‌ها زیاد می‌شود و به اوج مصرف می‌رسیم، سرعت اینترنت کم می‌شود.

غلامرضا شرکتی گفت: درمجموع کشور، هرماه نسبت به ماه قبل افزایش ۲۰ درصدی استفاده از اینترنت را داریم و برای اینکه سرعت آن کم نشود، باید به مرور ورودی را افزایش دهیم.

به گفته او سرعت اینترنت با میزان استفاده از آن رابطه مستقیم دارد، این میزان زمانی که به عدد خاصی برسد، باید دوباره با افزایش ظرفیت از طریق شرکت زیرساخت که وظیفه آن تأمین پهنای باند است، انجام شود.

پیگیری برای افزایش ظرفیت شبکه

او گفت: باید برای هر نیازی عرضه و تقاضا متناسب باشد. اکنون که تقاضا زیاد شده است، باید عرضه را افزایش دهیم. یک بخش این افزایش در حوزه افزایش ظرفیت در اینترنت داخلی انجام می‌شود و بخش دیگر افزایش ظرفیت اینترنت بین الملل است که هردو این موضوع‌ها در حال پیگیری است تا افزایش چشمگیری را شاهد باشیم.

شرکتی گفت: در پهنه اینترنت خراسان، در برخی نقاط گره داشتیم که در حد توان آن‌ها را باز کردیم، براساس پیگیری ها، تا امروز (سه شنبه) افزایش ترافیک اینترنت استان قابل بهره برداری خواهد بود.

منبع؛ شهرآرانیوز

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.