اصنافی:

شهرداری شیراز حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

شهردار شیراز گفت: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است،که ۷۱۸ میلیارد بدهی به پیمان کاران و ۱۵۰ میلیارد بدهی مالیاتی این عدد امروز ۵ هزار میلیارد تومان داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  سید احسان اصنافی در نشست خبری با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی شیراز که پایان دی ماه باید موارد بودجه ارائه می‌شد این کار صورت گرفت، گفت: بررسی‌ها و ارسال به فرمانداری نیز انجام شده است.

او گفت: بودجه عمرانی حدود ۲ و نیم برابر افزایش کرده است، که یکی از ویژگی‌های بودجه است.

اصنافی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ یک ۲۰ پروژه بالای ۵۰ میلیارد تومان داریم، که قطار شهری شیراز خط ۲ یکی از آنان است، یعنی اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان، سپس ایستگاه‌های میانی تکمیل شود و به سرویس برسد، پروژه دوم تملک حوزه باغات است که هزار میلیارد تومان تعریف شده است که این بخش تعیین و تکلیف شود، همچنین پروژه دیگر بزرگراه سردار شهید سلیمانی است که تلاش بر این است با افزایش توان از یک کارگاه به ۶ کارگاه رسیده است، خرید ناوگان حمل و نقل اتوبوس حدود ۴ میلیارد تومان است، احداث بلوار مولوی از بولوار خلیج فارس تا جاده کفترک از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته شهردار شیراز در حوزه ارزش افزوده مالیات‌ها بیش از دو و نیم برابر افزایش داشته ایم، از جرائم راهنمایی وصولی هر شهر چهل و دو درصد متعلق به شهداری برای ساخت زیر ساختی دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت و ... است، از سال ۹۵ تاکنون فقط ۶ درصد عددی که باید واریز می‌شده است واریز شده در سال گذشته ۲ درصد انجام شده است، پیگری‌هایی برای وصول این عدد شده است.

اصنافی در خصوص بدهی شهرداری شیراز گفت: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، ۷۱۸ میلیارد بدهی به پیمان کاران را داریم، ۱۵۰ میلیارد بدهی مالیاتی به پیمان کاران را داریم، این عدد امروز ۵ هزار میلیارد تومان داریم، در یک ماه گذشته بخشی از املاکی را که مشکل داشته است توانستیم ۲۵۰ میلیارد این املاک را آزاد گذاشته ایم، بخشی از اوراق مشارکت را آزاد کردیم، اوراق بستانکاری عوارضی ۱۰۰ میلیارد در دو ماه گذشته توزیع شده است و این عدد حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه‌ای بوده که برای پیمان کاران داشته ایم.

اصنافی گفت: با توجه به تغیرات لوایحه ۹ گانه که رخ داده است قطعا عوارض در سال آینده دارای نوساناتی است حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد تغیرات را خواهیم داشت، از این رو از مردم می‌خواهیم به پرونده‌های مفتوح رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار