نفوذ سامانه بارشی به جو منطقه

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : با نفوذ سامانه بارشی از روز جمعه (۶ اسفندماه) تا شنبه شب (۷ اسفندماه)، شاهد بارش باران و رعد و برق در استان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- دولتشاهی گفت : فعالیت موج از بامداد روز جمعه تا اواخر وقت شنبه سبب بارش باران به ویژه در نیمه شمالی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهد بود که ممکن است در نواحی مرزی باعث نفوذ گرد و غبار شود.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه حداکثر میزان بارش این موج ۱۰ تا ۱۲ میلی متر پیش بینی می‌شود دمای هوا به صورت نسبی کاهش خواهد یافت

از ابتدای سال زراعی جاری تا اول اسفندماه ۲۰۷ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۶ کاهش را نشان می‌دهد.

در شهر کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۳ میلی متر بارندگی داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۴۸ درصد و نسب به بلند مدت ۶۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه سنقر با منفی یک درجه سردترین شهر و سومار با ۲۲ درجه سانتی گراد گرمترین شهر به ثبت رسیده است.

پرهیز از تردد غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه لازم به‌ویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی در دستور کار قرار گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.