تحریم‌های جدید آمریکا علیه انصارالله

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد با همکاری شرکای منطقه‌ای خود در حوزه خلیج فارس، تحریم‌هایی علیه شبکه‌ای مرتبط با انصارالله وضع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اعضای یک شبکه بین‌المللی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد که مدعی است جنبش انصارالله یمن را تأمین مالی می‌کنند.

طبق ادعای بیانیه منتشر شده در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا این گروه به انصارالله تأمین مالی می‌رساند تا به ادعای آمریکا، کشور‌های همسایه یمن و منطقه را مورد حمله قرار داده و برای زیرساخت‌ها و غیرنظامیان خطر به وجود آورند.

همچنین این نهاد آمریکایی اعلام کرد که تحریم‌های امروز (چهارشنبه) با همکاری و رایزنی شرکای منطقه‌ای آمریکا در حوزه خلیج فارس انجام شده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا نام ۳ فرد و ۹ نهاد مرتبط با این ادعا آورده شده و ادعا شده است این شبکه «از جنگ انصارالله در یمن» حمایت می‌کند.

مقامات رژیم مصهیونیستی مدتی بود که دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده بودند تا هرچه سریع‌تر گروه انصارلله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

دلیل این درخواست صهیونیست‌ها هم آن بود که امارات پس از حملات اخیر، از تل‌آویو درخواست کرد که به واشنگتن برای قرار دادن نام گروه انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی فشار وارد کند.

صهیونیست‌ها بر این باورند که افزایش توانایی نظامی کشور‌های متجاوز به یمن باعث می‌شود حملات یمنی‌ها به سمت رژیم اشغالگر سوق پیدا کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در آخرین روز‌های ریاست جمهوری خود، گروه انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار داد، اما جو بایدن یک ماه بعد برای پیشبرد مذاکرات صلح با طرف‌های یمنی این گروه را از لیست تروریست‌ها خارج کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار