لاوروف: اجازه نمی‌دهیم اوکراین به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه به اوکراین اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با الجزیره گفت: روسیه به اوکراین اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم سلاح‌های تهاجمی در اوکراین وجود داشته باشد که امنیت ما را تهدید می‌کند. کریمه بخشی از روسیه است و قابل مذاکره نیست.

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز آمادگی برای آغاز دور دوم مذاکرات با اوکراین اعلام کرد که طرف اوکراینی به دستور آمریکا تعلل می‌کند. جنگ جهانی سوم یک جنگ هسته ای ویرانگر خواهد بود و بایدن باتجربه است و می‌داند که جایگزینی برای تحریم ها جز جنگ جهانی وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه می‌گوید روسیه آمادگی تحریم‌های غرب را داشته و تمامی تحریم‌ها از پیش محاسبه شده بود. همچنین به گفته وی «روسیه دوستان زیادی دارد و نمی‌توان آن را منزوی کرد». اما روسیه انتظار تحریم ورزشکاران خود را از سوی کشور‌های بلوک غرب نداشته است.

از آغاز درگیری‌های اوکراین در هفته گذشته که به گفته روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین شروع شده است، تحریم‌های بسیاری علیه روسیه اعمال شده است. بیشتر این تحریم‌ها اقتصادی است و بانک‌های روسیه را هدف قرار می‌دهد. غرب هنوز نفت و گاز روسیه را به طور مستقیم تحریم نکرده است؛ اما تحریم‌های زیادی علیه ورزشکاران روس اعمال شده است. در راستای تحریم‌های ورزشی، یوفا میزبانی فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را از سن‌پترزبورگ گرفت و به پاریس داد.

افزون بر این، میزبانی روسیه در مسابقات فرمول یک لغو شده و فیفا نیز اعلام کرده است که تیم ملی فوتبال روسیه باید کلیه مسابقاتش را در زمین بی‌طرف، بدون پرچم و با نام «اتحادیه فوتبال روسیه» انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار