دهمین روز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین

مسکو: روسیه به دنبال تجزیه اوکراین نیست

عملیات نظامی ارتش روسیه با در دست گرفتن کنترل مناطقی از اوکراین، برای دهمین روز ادامه یافته است.

عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین که از پنج‌شنبه هفته گذشته (۵ اسفند) با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور آغاز شد، به دهمین روز خود رسیده و طی این مدت ارتش روسیه کنترل مناطقی از اوکراین از جمله شهر بندری «خرسون» در ساحل دریای سیاه را به دست گرفته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند. روس‌ها و اوکراینی‌ها ملتی واحد هستند. نیرو‌های روسیه گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند. نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکراینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


در حالی که با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانان آن تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش بیشتری داشته است، سازمان اطلاعات روسیه اعلام کرد که پایگاه نظامی «التنف» که نیرو‌های آمریکایی در سوریه آن را اشغال کرده‌اند، به اردوگاهی برای آموزش تروریست‌های داعشی که قرار است برای کمک و حمایت نئونازی‌ها، به منطقه دونباس در شرق اوکراین فرستاده شوند، تبدیل شده است.

تاکنون دو دور مذاکره بین روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها برگزار گردیده و قرار است دور سوم مذاکرات به زودی در ابتدای هفته آینده برگزار شود.

آخرین تحولات مربوط به دهمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

به گزارش الجزیره، سازمان ملل اعلام کرده است آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در تماسی با وزیر خارجه اوکراین، شرایط تخلیه امن غیرنظامیان از مناطق جنگی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گوترش به وزیر خارجه اوکراین اطمینان داد سازمان ملل به تعهد برای گسترش عملیات بشردوستانه خود در داخل و خارج اوکراین پایبند است.

۲ سال پیش
خروج ۱۱ هزار و ۴۹۶ شهروند ترکیه‌ای از اوکراین

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است تاکنون ۱۱ هزار و ۴۹۶ شهروند ترکیه از اوکراین خارج شده‌اند.

۲ سال پیش
سربازان اوکراینی در یک پایگاه نظامی توسط فرماندهان خود رها شدند

خبرنگار خبرگزاری آرتی گزارش داد، نیرو‌های روسی با بیان آن‌که وضعیت یک پایگاه اوکراینی بسیار آشفته است اعلام کردند: «سربازان اوکراینی در این پایگاه توسط فرماندهان خود رها شدند.»

تخمین زده می‌شود که ۳ تا ۴ هزار نیرو در اینجا مستقر بودند و همه آن‌ها پس از اطلاع از نزدیک شدن نیرو‌های روسی، در عرض چند ساعت آنجا را ترک کردند.

هیچ نشانه‌ای از درگیری در این محل دیده نشده است، همه جا، لباس‌های فرم، وسایل شخصی و اسناد رها شده بود.

اعتقاد بر این است که بیشتر سربازان در حالی که اینجا را ترک کرده اند، لباس‌های نظامی خود را دور انداخته و به غیرنظامیان در شهر‌ها و روستا‌های مجاور ملحق شده اند.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، معاون وزیر امور خارجه ترکیه، با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوکراین رایزنی کرد.

به گزارش تی‌آرتی هر دو کشور حمله روسیه به اوکراین را رد می‌کنند. در گفت‌وگوی آن‌ها همچنین بر هماهنگی نزدیک برای مدیریت اثرات چند بُعدی بحران اوکراین تأکید شد و هر دو بر اتحاد در حمایت از راه‌حل دیپلماتیک توافق کردند.

۲ سال پیش

واشنگتن پست گزارش داد، آمریکا و متحدانش در حال آماده سازی یک دولت اوکراینی در تبعید و به رهبری ولودیمیر زلنسکی هستند، زیرا آن‌ها روی یک جنگ چریکی طولانی‌مدت «خونین» با روسیه حساب می‌کنند.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با پوتین، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو می‌کند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و چین درباره اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین درباره اوکراین رایزنی کرد.

۲ سال پیش
تماس تلفنی رؤسای‌جمهور ترکیه و صربستان

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، رجب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان درباره «حمله روسیه به اوکراین»، «روابط ترکیه و صربستان» و «مسائل منطقه‌ای» مذاکره کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه از روسیه خواست به همه، از جمله دانشجویان خارجی، اجازه دهد اوکراین را ترک کنند.

۲ سال پیش
ترودو: با اردوغان درباره اوکراین صحبت کردم

به گزارش الجزیره، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت: با اردوغان در مورد لزوم آتش‌بس فوری و احترام به قوانین بین‌المللی در اوکراین صحبت کردم.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، تنظیم‌کننده هسته‌ای اوکراین امروز به آژانس انرژی اتمی گفت که توانسته است با کارکنان نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا (NPP) که در آن ۲ رأکتور از ۶ رأکتور در حال حاضر فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کند، (یک روز پس از آن که نیرو‌های روسی کنترل سایت را به دست گرفتند.)

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: مخالفت ناتو با منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نشانه ضعف است.

وزیر خارجه اوکراین همچنین مدعی شد: بار دیگر از ناتو می‌خواهیم تا منطقه پرواز ممنوع برقرار کند؛ چراکه بسیاری از غیرنظامیان به سبب بمباران کورکورانه جان خود را از دست داده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد:

  • مراحل توافق شده با آمریکا احتمالا در چند روز آینده اجرا می‌شود.
  • ما خواستار دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم.
  • کریدور‌های بشردوستانه وجود ندارد، زیرا روسیه توافقات را نقض کرده است.
۲ سال پیش
روسیه: ماه گذشته ۲ هزار تُن سلاح مدرن به اوکراین داده شده است

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، بیش از ۵۰ هواپیمای غربی با تجهیزات نظامی قبل از عملیات روسیه، در اوکراین فرود آمده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد طی ماه گذشته ۲ هزار تُن سلاح مدرن، مهمات و تجهیزات حفاظتی در اختیار اوکراین قرار داده شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: لندن بیش از ۲ هزار سلاح ضد تانک به کی‌یف تحویل داده و تعداد پرسنل نظامی در اروپای شرقی در چارچوب ناتو افزایش یافته است.

۲ سال پیش
کولبا از بلینکن جت و سیستم دفاع هوایی خواست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، برای نشان دادن حمایت آمریکا ملاقات کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، کولبا از بلینکن جت و سیستم دفاع هوایی درخواست کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش فرانس ۲۴، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد نزدیک به ۱.۳۷ میلیون نفر تاکنون از اوکراین فرار کرده‌اند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: ۹۰ درصد اوکراینی‌ها به پیروزی ایمان دارند

شبکه خبری الجزیره نوشت، وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: ۹۰ درصد اوکراینی‌ها به پیروزی اوکراین ایمان دارند.

وزیر خارجه اوکراین همچنین مدعی شد: روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد و زمان پایان دادن به خونریزی فرا رسیده است.

۲ سال پیش

خبرگزاری آکسیوس گزارش داد، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پیش از سفر مخفیانه نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم به مسکو، کاخ سفید را از این مساله مطلع کرده بود.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع که نامی از آن نبره است، گزارش داد ملی‌گرایان در تلاشند تا توزیع کمک‌های بشردوستانه را در شهر «خرسون» در جنوب اوکراین متوقف کنند.

۲ سال پیش

به گزارش اسپوتنیک، عضو هیئت مذاکره کننده اوکراینی تأیید کرد که دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

۲ سال پیش

به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن و تیم او بر این باورند که جنگ روسیه در اوکراین می‌تواند تعیین کننده دوره ریاست جمهوری او باشد.

مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که معتقدند ساعت‌ها و روز‌های آینده احتمالاً خونین‌ترین زمان خواهد بود.

۲ سال پیش

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تأیید کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد انجام گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دارد.

۲ سال پیش
انهدام ۲ هزار و ۲۱۹ تأسیسات نظامی اوکراین

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تاکنون ۲ هزار و ۲۱۹ عدد از تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ارتش این کشور بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تأسیسات نظامی اوکراینی را منهدم کرده است.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد، نیرو‌های اوکراینی ۵ گلوله توپ کالیبر ۱۲۲ میلی‌متری را به سمت گورلووکا در دونباس شلیک کردند.

۲ سال پیش
احتمال رسیدن قیمت نفت به ۲۰۰ دلار

به گزارش خبرگزاری آرتی، «اسکات شیفیلد» (Scott Sheffield) رئیس اجرایی شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز»، بزرگترین اپراتور نفت شیل آمریکا اعلام کرد در صورت تحریم نفت‌وگاز روسیه، قیمت جهانی نفت خام ممکن است به ۲۰۰ دلار برسد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، سناتور لیندسی گراهام مدعی شد: پوتین مجرم جنگی است و جهان در صورتی که رژیم روسیه به هر نحوری تغییر کند، به جایی بهتر تبدیل خواهد شد.

۲ سال پیش

ارتش روسیه اعلام کرد که حملات به شهر‌های «ماریوپل» و «ولنوواخا» اوکراین از سرگرفته شده و به طور رسمی به آتش‌بس کوتاه برای تخلیه بشردوستانه خاتمه داده است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این دلیل این اقدام را سوء استفاده اوکراین از آتش‌بس اعلام کرده بود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: بر شمار زیادی از مراکز در اوکراین مسلط شده‌ایم

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تأسیسات نظامی اوکراینی را منهدم کرده است.

الجزیره نیز گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های ما بر جبهه گسترده‌ای در اوکراین مسلط شده‌اند و کنترل شماری از مراکز مسکونی را نیز در دست گرفته‌اند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک به نقل از نماینده رئیس‌جمهور ترکیه نوشت، اردوغان به پوتین گفته است رئیس‌جمهور اوکراین قصد دارد با رئیس‌جمهور روسیه در آنکارا دیدار کند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد تشدید درگیری‌ها در اوکراین باعث آسیب اقتصادیِ «ویرانگر» می‌شود.

۲ سال پیش

بلینکن با سازمان جامعه مدنی اوکراین (Ukrainian Civil Society Organization) در لهستان دیدار کرد.

۲ سال پیش
حمله سایبری به وب‌سایت‌های اوکراینی

به گزارش رویترز، آژانس نظارت سایبری کی‌یف اعلام کرد، وب‌سایت‌های اوکراینی تحت حمله «بی‌وقفه» سایبری هستند.

۲ سال پیش
ازسرگیری عملیات نظامی روسیه پس از سوء استفاده کی‌یف از آتش‌بس

وزارت دفاع روسیه از ازسرگیری عملیات نظامی پس از سوء استفاده کی‌یف از آتش‌بس اعلام شده، خبر داد.

خبرگاری آرتی نیز به نقل از یک وزارت دفاع روسیه گزارش داد، روسیه پس از نقض آتش‌بس در «ماریوپل» عملیات نظامی را ازسرگرفت.

۲ سال پیش
دیدار نفتالی بنت با پوتین در کرملین

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین دیدار کرد تا درباره بحران اوکراین با وی گفت‌وگو کند.

۲ سال پیش
سرنگونی ۴ جنگنده سوخو ۲۷ اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۴ جت سوخو ۲۷ اوکراین در نبرد هوایی بر فراز منطقه «ژیتومیر» سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد ارتش اوکراین پایگاه‌هایش را در شهر «خرسون» ترک کرده و یک پایگاه پر از تسلیحات و مهمات را نیز به جای گذاشته است.

۲ سال پیش
دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه برگزار می‌شود

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین قرار است در تاریخ ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) برگزار شود.

۲ سال پیش
حمله فیزیکی به یک دیپلمات روس در لیتوانی

وزارت خارجه روسیه: پس از حمله به یک دیپلمات روس در لیتوانی، از لتونی، استونی و لیتوانی خواستیم تا از سفارتخانه‌های ما حفاظت کنند.

وزارت خارجه روسیه هم‌زمان از حمله فیزیکی به یک دیپلمات روس در شهر «ویلنیوس» لیتوانی خبر داده است.

۲ سال پیش
جریمه ۲۵ هزار یورویی خبرگزاری آرتی

اسپوتنیک گزارش داد، دیده‌بان آلمانی، خبرگزاری روسی آرتی (RT News) را ۲۵ هزار یورو جریمه کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تحریم‌های شدیدتر روسیه شد

طبق گزارش سی‌ان‌ان منابع آگاه گفتند ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان گفت‌وگوی مجازی با سناتور‌های آمریکایی، از آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین درخواست کمک کرد.

زلنسکی از سناتور‌های آمریکایی خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه، از جمله در زمینه انرژی و کمک نظامی، اعمال کنند.

۲ سال پیش
حضور بلینکن در مرز اوکراین و لهستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به لهستان سفر کرده است با حضور در مرز‌های این کشور با اوکراین از وضعیت پناهجویان اوکراینی که به لهستان سرازیر شده‌اند، بازدید کرد.

۲ سال پیش
سرنگونی هلی‌کوپتر ارتش روسیه در اودسا

به گزارش EHA News، ارتش اوکراین مدعی شد یک هلی‌کوپتر را در خط مرزی دو شهر همسایه «اودسا» و «میکولایف»، شهرهای بندری این کشور و در ساحل دریای سیاه، سرنگون کرد.

سرنگونی هلی‌کوپتر ارتش روسیه

۲ سال پیش

برند اسپانیایی «زارا» (Zara) مغازه‌های خود در روسیه را تعطیل کرد.

۲ سال پیش
پیش‌بینی نقت ۱۸۵ دلاری

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد کارشناسان در خصوص افزایش قیمت نفت به میزان ۱۸۵ دلار به سبب نخریدن نفت روسیه هشدار می‌دهند.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: موافقت کردیم پروازی از سوی روسیه برای خروج کارمندان روس که از سازمان ملل اخراج شدند، انجام شود.

۲ سال پیش
روسیه: اعزام مزدوران به اوکراین مشارکت در جنایات جنگی است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشور‌هایی که در اعزام مزدوران به اوکراین مشارکت دارند در جنایات جنگی شرکت می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: ناتو از درگیری اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای کشاندن کشور‌های جدید به ناتو استفاده می‌کند.

۲ سال پیش
شهردار خرسون: به فعالیت خودمان ادامه می‌دهیم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شهردار خرسون در جنوب اوکراین در مصاحبه با این شبکه گفت: با اینکه شهر در کنترل نیرو‌های روسی است، ما در شورای شهر همچنان به فعالیت خودمان ادامه می‌دهیم. از کمبود کالا‌های اساسی رنج می‌بریم، اما مردم حاضر به پذیرفتن کمک‌های انسانی روسیه نیستند.

۲ سال پیش
ترکیه: برنامه‌ای برای تحریم روسیه نداریم

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ترکیه برنامه‌ای برای اعمال تحریم علیه روسیه ندارد و نمی‌خواهد طرف درگیری باشد.

۲ سال پیش
لندن از انگلیسی‌هایی که حضور آن‌ها در روسیه ضروری نیست، خواست برگردند

با افزایش تنش‌ها به علت جنگ در اوکراین، لندن شنبه از انگلیسی‌هایی که حضور آن‌ها در روسیه ضروری نیست خواست این کشور را ترک کنند.

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد «چنانچه حضور شما در روسیه ضروری نیست، ما به شما اکیدا توصیه می‌کنیم از طریق مقاصد تجاری که هنوز در دسترس قرار دارند خارج شوید».

دولت انگلیس اعلام کرد به علت تحریم‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی را هدف قرار داده است و احتمالا امکان آنکه بتوان به طور مستقیم یا از طریق کشور‌های اتحادیه اروپا به انگلیس بازگشت وجود ندارد، افرادی که می‌خواهند روسیه را ترک کنند می‌توانند از طریق خاورمیانه یا ترکیه سفر کنند.

توصیه قبلی وزارت امور خارجه به انگلیسی‌ها این بود که به علت نبود پرواز‌های در دسترس برای بازگشت به انگلیس و در نوسان بودن فزاینده اقتصاد روسیه، به این کشور سفر نکنند.

۲ سال پیش
مسکو: پاسخ سختی به تحریم‌های جنون آمیز لندن خواهیم داد

وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو همکاری لندن با ناسیونالیست‌ها در اوکراین و رژیم کی‌یف و تامین تسلیحاتی که علیه ارتش فدراسیون روسیه استفاده می‌شود را فراموش نخواهد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد انگلیس با صراحت، مسیر رویارویی نامحدود با روسیه را در پیش گرفته است. در پاسخ به تحریم‌های جنون‌آمیز، اقدامات سختی را علیه لندن اتخاذ خواهیم کرد.

۲ سال پیش
دیده‌بان حقوق بشر از تبعیض در برخورد بین اوکراینی‌ها و خارجی‌ها خبر داد

دیده بان حقوق بشر تایید کرد برخورد نابرابر بین اوکراینی‌ها و خارجی‌هایی که برای خروج از اوکراین تلاش می‌کنند، وجود دارد.

۲ سال پیش
مسکو سفیر آمریکا را فراخواند

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به دلیل صحبت‌های یک مقام آمریکایی که درخواست ترور پوتین را کرده بود، سفیر آمریکا در مسکو را فراخواند.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه به سفیر آمریکا اعلام شد که چنین حمله‌ای توسط قانون جزایی فدراسیون روسیه به عنوان تجاوز به زندگی یک دولتمرد شناخته می‌شود و عواقب سنگینی از جمله مسئولیت کیفری را به دنبال دارد.

همچنین این دقیقاً یک فراخوان عمومی و در اصل تروریستی است که یک شخصیت عالی رتبه را هدف قرار می‌دهد ومطلقاً قابل قبول نیست؛ و آن تأثیر مخرب بیشتری بر روابط اسفناک روسیه و آمریکا می‌گذارد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه» اقدامات لندن را فراموش نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو همکاری لندن با ناسیونالیست‌ها در اوکراین و رژیم کی‌یف و تامین تسلیحاتی که علیه ارتش فدراسیون روسیه استفاده می‌شود را فراموش نخواهد کرد.

۲ سال پیش
تاکید میشوستین بر توانایی روسیه برای غلبه بر هر چالشی

میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه در مورد وضعیت فعلی این کشور و جهان گفت: ما بر همه چیز غلبه خواهیم کرد و با همه چالش‌ها کنار می‌آییم.

۲ سال پیش
پوتین: تحریم‌های اعمال شده علیه ما، شبیه اعلام جنگ علیه روسیه است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مرکز آموزش خلبانی شرکت ملی آئروفلوت بازدید کرد.

او حین سخنرانی در این مرکز گفت: ما سعی کردیم همه تعهدات و توافقات را اجرا کنیم و از تشدید تنش در شرق اوکراین جلوگیری کنیم. مقامات اوکراین در حال بمباران محله‌های مسکونی در دونتسک و مجازات آن‌ها با سلاح‌های سنگین بودند. مقامات کی یف در سال‌های گذشته به دور زدن توافق‌نامه‌ها ادامه داده‌اند و حدود ۱۳۰۰۰ روس در دونباس کشته شدند. ناتو از اوکراین حمایت می‌کند، زیرا در مقابل روسیه ایستاده است. اوکراین در حال تلاش است بار دیگر پایگاه هسته‌ای داشته باشد، پس چگونه می‌توانیم این را بپذیریم. مقامات کی یف آشکارا اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند توافقات مینسک را اجرا کنند. حفاظت از شهروندان ساکن در دونباس اولین هدف ما است و باید برای این کار تضمین‌هایی دریافت کرد. مقامات اوکراینی مردم غیرنظامی را به عنوان سپر انسانی گرفته اند.

رئیس جمهور روسیه گفت: تردیدی نیست که ارتش روسیه به همه اهدافش خواهد رسید. اوکراین نباید عضو ناتو شود. هیچ کسی وزیر امور خارجه انگلیس را پس از سخنانش درباره مشارکت ناتو در جنگ اوکراین، بازخواست نکرد.

ولادیمیر پوتین گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه ما، شبیه اعلام جنگ علیه روسیه است.

پوتین افزود: پیشنهاد‌های خودمان را در مذاکرات با اوکراین مطرح کردیم و آن‌ها باید پاسخ دهند. پوتین برای حل مسالمت آمیز مناقشه با اوکراین تلاش کرد. باید اجازه می‌دادند اهالی دنباس به زبان روسی حرف بزنند و به شیوه‌ای که می‌خواهند زندگی کنند، اما آن‌ها را در محاصره قرار دادند. اوکراین توانایی‌های هسته‌ای و موشکی از زمان شوروی سابق دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: فعلا نیازی به اعلام شرایط اضطراری در روسیه نیست. ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین غیرممکن است. هر نوع تلاش کشور دیگری برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را مشارکت مستقیم در فعالیت‌های نظامی محسوب خواهیم کرد. نیروی کافی برای اجرای ماموریت‌هایی که برای نیرو‌های مسلح خودمان مشخص کردیم، در اختیار داریم. باید به دو جمهوری دونتسک و لوگانسک کمک کنیم. ستاد نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفتند زیرساخت‌های نظامی در اوکراین را نابود کنند. در این جنگ از نیرو‌های داوطلب استفاده نمی‌کنیم و عملیات نظامی بر اساس برنامه ادامه دارد.

۲ سال پیش
ادعای مشاور زلنسکی درباره حجم خسارت به تجهیزات نظامی روسیه

مشاور رئیس جمهور اوکراین می‌گوید روسیه از آغاز جنگ نزدیک به ۱۰۰۰۰ سرباز را از دست داده است. وی همچنین ادعا کرد روسیه از زمان آغاز جنگ متحمل ۴۰۹ خودروی نظامی، ۶۰ مخزن سوخت، ۳ هواپیمای بدون سرنشین و ۲ قایق شده است.

۲ سال پیش
اوکراین از فردا از لهستان گاز وارد می‌کند

اپراتور سیستم انتقال گاز دولتی اوکراین روز شنبه اعلام کرد این کشور از تاریخ ششم ماه مارس قادر خواهد بود از لهستان گاز وارد کند، از جمله گاز از پایانه‌های «ال ان جی» لهستان.

به گزارش رویترز این شرکت اوکراینی در رسانه‌های اجتماعی گفت: «دو اپراتور انتقال گاز در مورد معرفی ظرفیت تضمینی برای واردات گاز توافق کردند و این امکان واردات گاز از لهستان، از جمله از پایانه ال ان جی را به صورت تضمینی فراهم می‌کند.»

این شرکت دولتی اوکراین هیچ جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

اوکراین که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز در اروپا به حساب می‌آید از سال ۲۰۱۵ هیچ گازی از روسیه وارد نکرده و تمام خرید خود را از اروپا انجام داده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: برای تخلیه غیرنظامیان از شهر‌های اوکراین، آتش بس وضع شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناسیونالیست‌های اوکراینی ساختمانی را در ماریوپل منفجر کردند که احتمال می‌رود در آن ده‌ها اوکراینی وجود داشته است. صدای چندین انفجار در منطقه ماریوپل شنیده شده و ستون‌هایی از دود غلیظ سیاه در شهر دیده می‌شود.

به گزارش بخش تصویری رویترز، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: امروز (شنبه) از ساعت ده صبح به وقت محلی مسکو این آتش بس اعلام شد تا با باز شدن راه‌های بشردوستانه در دو شهر ماریوپول و ولناواخا، غیرنظامیان بتوانند از این دو شهر خارج شوند.

پیشتر هم وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود با نیرو‌های اوکراینی در مورد مسیر‌های تخلیه از بندر راهبردی ماریوپول در جنوب شرقی و شهر ولناواخا در شرق به توافق رسیده است.

۲ سال پیش
آئروفلوت همه پرواز‌های بین المللی خود را به حال تعلیق در می‌آورد

شرکت هواپیمایی ملی روسیه «آئروفلوت» از تعلیق کلیه پرواز‌های خارجی از ۸ مارس (۱۷ اسفند) خبر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مرکز آموزش خلبانی شرکت ملی آئروفلوت بازدید کرد.

۲ سال پیش
خروج مردم کی‌یف ازطریق پل تخریب شده توسط ارتش اوکراین برای جلوگیری از ورود ارتش روسیه به پایتخت
۲ سال پیش
ارتش روسیه ۴۵۰۰ تن مهمات اوکراین را به غنیمت گرفت

شبکه آر تی گزارش داد با فرار سربازان پادگان ۳ یا ۴ هزار نفری در خسون ۴۵۰۰ تن مهمات در انبار‌ها مانده بود که شرایط مناسبی نیز داشتند به همین دلیل ارتش روسیه درحال بارگیری این مهمات است.

۲ سال پیش
ایندیتکس فعالیتش را در روسیه به حال تعلیق درآورد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت خرده فروشی اسپانیایی ایندیتکس که به عنوان بزرگترین شرکت در صنعت مد جهان شناخته می‌شود، اعلام کرد به علت جنگ در اوکراین فعالیت‌های خود را در روسیه به حال تعلیق در می‌آورد.

شبکه های تلویزیونی ARD و ZDF آلمان فعالیت های خود را در روسیه به حال تعلیق درآوردند.

۲ سال پیش
توقیف اموال اتباع روس در ایتالیا

کارمندان پلیس مالی ایتالیا از وزارت اقتصاد این کشور اموال علیشیر عثمانوف، تاجر روس و ولادیمیر سولوویوف، مجری تلویزیون روسی را که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشتند، توقیف کردند.

شبکه دولتی ایتالیایی RAI فعالیت های خود را در روسیه به حال تعلیق درآورد.

۲ سال پیش
سازمان ملل: شمار پناهندگان اوکراینی به ۱.۵ میلیون نفر نزدیک می‌شود

رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد ۱.۳ میلیون پناهنده از اوکراین وجود دارد و ممکن است این رقم تا پایان هفته (روز یکشنبه) به ۱.۵ میلیون نفر برسد.
سازمان ملل نیز اعلام کرد پناهندگان اوکراینی به مکان‌هایی می‌روند که می‌شناسند، اما مهاجرت جمعی پیچیده‌تر خواهد بود.

۲ سال پیش
روسیه: ناسیونالیست‌های اوکراینی مردم را سپر انسانی می‌کنند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو به تمام خواسته‌های طرف اوکراینی از نظر زمان، مسیر و امنیت در رابطه با کریدور‌های بشردوستانه در ماریوپول و ولنوواخا پاسخ داده است، اما ناسیونالیست‌های اوکراینی اجازه نمی‌دهند مردم این مناطق خارج شوند، زیرا از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: اوکراین پیشنهاد باز کردن کریدور‌های بشردوستانه در خارکف و سومی را رد کرده است.

۲ سال پیش
پی پل ارائه خدمات خود را در روسیه متوقف کرد

پایگاه اینترنتی اسکای نیوز در گزارشی به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پرداخت و نوشت سرویس پرداخت پی پل ارائه خدمات خود را در روسیه متوقف کرده است.
براساس این گزارش، سرویس پرداخت تجارت الکترونیکی و سامانه پرداخت الکترونیکی پی پل تأیید کرد دیگر اجازه استفاده از خدمات خود را در روسیه به دلیل حمله روسیه به اوکراین نخواهد داد.
این در حالی است که حمله روسیه به اوکراین وارد دهمین روز خود شده است.
پیش از این، شرکت سامسونگ اعلام کرده بود حمل و نقل محصولات خود را به روسیه متوقف می‌کند.

۲ سال پیش
بلینکن: واشنگتن سال گذشته یک میلیارد دلار کمک دفاعی به اوکراین ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به لهستان گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا در حمایت از استقلال و حاکمیت اوکراین متحد هستند. واشنگتن در سال گذشته با ارائه یک میلیارد دلار کمک امنیتی از اوکراین حمایت کرد.

وزیر امور خارجه لهستان نیز گفت: با وزیر خارجه آمریکا درباره تهاجم روسیه به اوکراین و همکاری در چارچوب ناتو گفتگو کردم. ما نمی‌توانیم تصرف اراضی اوکراین توسط روسیه را بپذیریم و از آن می‌خواهیم که حملات به غیرنظامیان را متوقف کند. از روسیه می‌خواهم که جنگش علیه اوکراین را متوقف کند و از هر دو طرف می‌خواهم به قوانین بین‌المللی متوسل شوند. من خواستار پایان دادن به خونریزی و آتش بس در اوکراین هست.

۲ سال پیش
تاکید لهستان بر تقویت بال شرقی ناتو

نخست وزیر لهستان گفته است اوکراین نه تنها از استقلال خود بلکه اکنون از کل اروپا دفاع می‌کند. نیاز به تقویت بال شرقی ناتو امروز به یک اولویت مطلق تبدیل شده است و با بلینکن در این مورد توافق کرده ایم.

۲ سال پیش
۱۱۶ اولیگارک روس بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار از دست داده‌اند

شبکه خبری تلویزیونی ب اف ام فرانسه در صفحه توئیتر خود به نقل از فوربس نوشت ۱۱۶ اولیگارک روس (ثروتمندان بانفوذ نزدیک به حاکمیت) طی یک هفته اخیر به علت جنگ در اوکراین بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار سرمایه خود را از دست داده اند

۲ سال پیش
سرنگونی یک سوخو-۲۵ در شهر چرنیهیف

الجزیره به نقل از مقامات شهر چرنیهیف اعلام کردند در پی سرنگون کردن یک سوخو-۲۵ خلبان روسی کشته و کمک خلبانش دستگیر شد.

۲ سال پیش
افزایش نیرو‌های ناتو در لیتوانی

وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرد تعداد نیرو‌های ناتو مستقر در این کشور به ۳۰۰۰ سرباز رسیده است.

۲ سال پیش
لاوروف: مقامات اوکراینی دانشجویان خارجی را سپر انسانی می‌کنند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد «ما فقط علیه زیرساخت‌های نظامی که قلمرو روسیه را تهدید می‌کند از سلاح استفاده می‌کنیم.»

وی گفت: ما بیش از ۱۵۰ اتوبوس برای انتقال دانشجویان خارجی در اوکراین فراهم کرده‌ایم. مقامات اوکراینی دانشجویان خارجی را به عنوان سپر انسانی نگهداری می‌کنند. مقامات اوکراین از خروج غیرنظامیان از شهر‌ها خودداری می‌کردند تا آن‌ها را به عنوان سپر انسانی سواستفاده کنند.

او ادامه داد: طرف روسی در حال بررسی مجدد گزارش‌ها مبنی بر امتناع مقامات خرسون (در جنوب اوکراین و مجاور دریای سیاه) از پذیرش کمک‌های بشردوستانه است. مقامات اوکراینی در ماریوپل از ترک غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند تا از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفتاده کنند. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دنبال تحریک درگیری بین ناتو و روسیه است.

۲ سال پیش
قرقیزستان: خواستار گفتگو بین روسیه و اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه قرقیزستان گفت: نمی‌توانیم اجازه تلفات غیرنظامی بیشتری بدهیم و خواستار گفتگو بین روسیه و اوکراین هستیم. ما خواهان ارائه ضمانت‌های امنیتی به کشور‌های درگیر با بحران اوکراین به عنوان راه حل سیاسی هستیم. ما خواستار پایبندی به توافقات مینسک و بازگشت صلح به منطقه هستیم.

۲ سال پیش
درحالی که مردم ماریوپل برای خروج از این شهر صف بسته بودند، مقامات اوکراینی خواستند مردم متفرق شده و به پناهگاه‌ها بازگردند.

مردم ماریوپل

۲ سال پیش
کرملین: به جنگ چریکی اقتصادی واکنش نشان می‌دهیم

سخنگوی کرملین اعلام کرد به جنگ چریکی اقتصادی که شاهد آن هستیم واکنش نشان خواهیم داد. آمریکا کانال‌های گفتگو با مسکو را حفظ می‌کند. ما در شرایط استثنایی هستیم که نیازمند اقدامات استثنایی است. روسیه منزوی نیست و برای آمریکا یا اروپا بزرگتر از آن است که انزوا را بر آن تحمیل کنند.

کرملین درباره تهدید آمریکا به تحریم صادرات انرژی روسیه گفت این امر عواقب جدی برای اقتصاد جهانی دارد.

۲ سال پیش
ترور یکی از اعضای هیئت اوکراینی

اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از اعضای هیئت اوکراینی در حال مذاکره با روسیه در جریان تلاش نیرو‌های امنیتی اوکراین برای دستگیری وی منتشر شد.

یک معاون در پارلمان اوکراین اعلام کرد که نیس کرایف، یکی از اعضای هیئت اوکراینی برای مذاکرات با روسیه را در حین دستگیری کشته است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سازمان امنیت اوکراین، دنیس کریف یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراین را به خیانت متهم و او را ترور کرد.

کریف در نزدیکی دادگاه پچرسک مورد اصابت گلوله به سرش قرار گرفت.

۲ سال پیش
تعویق تخلیه ساکنان شهر ماریوپل اوکراین

خبرنگار الجزیره گزارش داد تخلیه ساکنان شهر ماریوپل اوکراین به تعویق افتاده است. مقامات اوکراینی در این خصوص ادعا کردند به دلیل عدم پایبندی ارتش روسیه به آتش‌بس این اتفاق به تعویق افتاده است.

۲ سال پیش
زلنسکی: نیرو‌های روسی وارد برخی سایت‌ها شده اند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی همه جهات را کنترل می‌کنند و در خارکیف با دشمن می‌جنگند. متأسفانه نیرو‌های روسی وارد برخی سایت‌ها شده اند، اما این وضعیت طولانی نخواهد بود. تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات بلاروس در مورد اولین گام یعنی بازگشت زندگی به حالت عادی صحبت کردند.

او گفت: دو تماس تلفنی با روسای جمهور فرانسه و لهستان داشتم و قدردان آن‌ها هستم. اطمینان دارم که به زودی از شهروندان اوکراین خواهیم خواست تا به کشور بازگردند. تصمیماتی درباره کمک چند ده میلیارد دلاری به ما برای بازسازی اوکراین وجود دارد. ارتش روسیه نتوانست اهدافش را محقق کند و ۱۰ هزار نفر از سربازانش را از دست داد.

ولودیمیر زلنسکی از احتمال عدم ادامه دادن به مذاکرات با روسیه خبر داد.

۲ سال پیش
نشست شورای امنیت در مورد بحران انسانی در اوکراین ۷ مارس برگزار خواهد شد

بخش فرانسوی زبان شبکه تلویزیونی آر. تی روسیه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۷ مارس (۱۶ اسفند) بار دیگر در مورد بحران انسانی در اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

۲ سال پیش
 تلاش انگلیس برای مسدود کردن دارایی‌های روس‌های نزدیک به کرملین

دولت انگلیس اعلام کرد مشغول اقدام سریع برای مسدود کردن دارایی‌های میلیاردر‌های روسِ مرتبط با کرملین است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، منتقدان می‌گویند روند تغییراتی که باید برای مسدود کردن این دارایی‌ها صورت گیرد به قدر کافی سریع نیست و در نتیجه، ثروتمندان نزدیک به کرملین این فرصت را می‌یابند تا پیش از اعمال مؤثر تحریم ها، دارایی‌های خود را از انگلیس خارج کنند.

۲ سال پیش
فنلاند: جنگ اوکراین احتمالاً آغاز یک درگیری بسیار طولانی است

وزیر خارجه فنلاند مدعی شد: حمله به اوکراین پایه‌های امنیت اروپا را تغییر می‌دهد و این ممکن است آغاز یک درگیری بسیار طولانی باشد.

۲ سال پیش
چهار شهر اوکراین تحت محاصره نیرو‌های روس قرار دارند

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در گزارشی اعلام کرد چهار شهر اوکراین در محاصره نیرو‌های روس قرار دارند.

وزارت دفاع انگلیس اطلاعات به روز شده‌ای را در ارتباط با شرایط اوکراین با رسانه‌ها به اشتراک گذاشت. بر اساس این اطلاعات، شدت حملات هوایی و نظامی روسیه در اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته، کاهش یافته است.

این در حالی است که شهر‌های خارکیف، چرنیهیف و ماریوپل همچنان تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی قرار دارند. در این گزارش همچنین آمده است به احتمال زیاد این شهر‌ها به همراه شهرسومی تحت محاصر نیرو‌های روس هستند. 

وزارت دفاع انگلیس افزود: نیرو‌های روس احتمالا در حال پیشروی در شهر بندری میکولایف در جنوب اوکراین هستند. این احتمال واقع بینانه وجود دارد که برخی نیرو‌ها تلاش کنند این شهر را دور بزنند تا پیشروی به سوی شهر اودِسا را در اولویت قرار دهند. 

۲ سال پیش
بورل: چین می‌تواند میانجیگر جنگ روسیه و اوکراین باشد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:  چین می‌تواند یک میانجی بالقوه برای پایان دادن به جنگ جاری در اوکراین باشد.

او گفت: باید قوانینی وضع شود تا اطمینان حاصل شود که در آینده جنگی وجود نخواهد داشت.

بورل تاکید کرد که ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که پوتین در جنگ پیروز نمی‌شود، زیرا در این صورت امنیت در اروپا وجود نخواهد داشت.

۲ سال پیش
اردوغان: از ناتو انتظار دارم حقیقتاً از اوکراین حمایت کند

رئیس‌جمهور ترکیه طی تماس‌های تلفنی جداگانه با همتای اوکراینی و نخست‌وزیر انگلیس، ضمن درخواست حمایت واقعی ناتو از کی‌یف، خواستار پایان فوری حملات روسیه به اوکراین شد.

 خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز پس از رایزنی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تصریح کرد: انتظار تحولات مثبتی پیرامون موضوع اوکراین دارم.

۲ سال پیش
ورود ۱۰۶ هزار پناهجوی اوکراینی طی ۲۴ ساعت به لهستان

مشاور نخست وزیر لهستان اعلام کرد: ۱۰۶ هزار پناهجوی اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته وارد کشورمان شدند که بیشترین تعداد در ۱۰ روز گذشته است.

۲ سال پیش
پیشنهاد مجلس عوام کانادا برای تغییر نام یکی از خیابان‌های اتاوا به نام زلنسکی

شبکه تلویزیونی ت. و. ا نوول کانادا (TVA Nouvelles) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت پیشنهادی برای تغییر نام یکی از خیابان‌های اتاوا به نام رئیس جمهور اوکراین مطرح شده است.

بر اساس این طرح که مجلس عوام کانادا به آن رأی مثبت داده، از شهر اتاوا خواسته شده است نام بخشی از خیابان شارلوت را که سفارت روسیه در آن قرار دارد، به نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تغییر دهد.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار‌های جهانی

بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و نفت برنت دریای شمال در مقایسه با دو ساعت گذشته (۱۰:۰۰ صبح) تغییری نداشته است.
پایگاه اینترنتی اویل پرایس (oilprice.com) بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز شنبه پنجم مارس ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با هشت دلار و یک سنت معادل هفت ممیز ۴۴ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۵ دلار و هفت سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با هفت دلار و ۶۵ سنت معادل شش ممیز ۹۳ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۸ دلار و یک سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز با چهار دلار و ۸۶ سنت معادل چهار ممیز ۳۳ درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۱۷ دلار و یک سنت رسید که در مقایسه با دو ساعت گذشته تغییری نداشته است.

۲ سال پیش
بیش از ۲۸ هزار آواره اوکراینی از مرز رومانی عبور کرده اند

رومانی اعلام کرد: بیش از ۲۸ هزار آواره اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته از مرز این کشور عبور کرده اند.

۲ سال پیش
ماریوپل: تخلیه ساکنان از ساعت ۱۲ آغاز می شود

مقام‌های شهر ماریوپل اعلام کردند که توقف عملیات نظامی روسیه در این شهر از ۱۰ صبح تا ۵ عصر به وقت مسکو ادامه دارد و از ۱۲ ظهر تخلیه ساکنان آغاز می‌شود.

۲ سال پیش
مسکو: به دنبال تجزیه اوکراین نیستیم

سخنگوی کرملین تاکید کرد روسیه با عملیات نظامی در اوکراین به دنبال تجزیه این کشور نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف گفت: مسکو فقط برای تحقق تضمین‌هایی برای امنیت این منطقه تلاش می‌کند.

پسکوف گفت: روسیه در انتظار دور سوم مذاکرات با مقامات اوکراین است و امیدوار است که کی‌یف به مطالبات آن گوش فرا دهد.

در همین حال، میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفت: کی‌یف در حال آماده شدن برای دور دیگری از مذاکرات است که احتمالا فردا یا دو روز دیگر برگزار خواهد شد.

۲ سال پیش

الجزیره: صدای انفجارهای مهیب در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شد.

۲ سال پیش
تعلیق فروش کالا و خدمات سامسونگ در روسیه

«انفو مدیا» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت سامسونگ نیز به اپل و مایکروسافت پیوست و از تعلیق فروش کالا و خدمات خود در روسیه خبر داد.  شرکت سامسونگ ارسال محصولات خود به روسیه را نیز متوقف کرد.

۲ سال پیش
المیادین: زلنسکی ۴ یا ۵ روز است در کی‌یف مشاهده نشده است

خبرنگار المیادین در اوکراین اعلام کرد: در سحرگاه امروز از شهروندان کی‌یف خواسته شد در پناهگاه‌ها بمانند و آژیر‌های خطر چندین بار به صدا در آمده‌اند.

به گفته این خبرنگار میدانی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ۴ یا ۵ روز است که در کی‌یف مشاهده نشده است و نیرو‌های اوکراینی اجازه عکاسی در خیابان‌های پایتخت را نمی‌دهند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع اوکراین: نیرو‌های روسی در حال حاضر کی‌یف را محاصره کرده‌اند

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: طرح‌های کرملین برای تحت سلطه درآوردن ما در ۲ روز، سرنگونی دولت و الحاق آن به روسیه شکست خورد. دشمن در برخی جهات پیشروی کرد، اما منطقه کوچکی را تحت کنترل دارد و در حال حاضر کی‌یف را محاصره کرده اند، نیرو‌های نیز ما در حال مقابله با آن هستند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های روسی به شکلی بی سابقه از توان هوایی و موشکی خود استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع اوکراین گفت: برای اجرای آتش بس و بازکردن گذرگاه‌های بشردوستانه تلاش می‌کنیم و هر کاری که بتوانیم برای کمک به شهروندان انجام خواهیم داد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: نیرو‌های ما حمله گسترده‌ای را در اوکراین آغاز کردند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز عملیات نظامی نیرو‌های ما ۲۰۳ تأسیسات زیربنایی نظامی اوکراین، ۵۶ پهپاد، ۸۲ هواپیمای جنگی و ۷۰۸ تانک اوکراینی منهدم شده اند.

این وزارتخانه افزود: نیرو‌های ما حمله گسترده‌ای را در اوکراین آغاز کردند و در عملیات ما یک انبار تسلیحات در ژیتومیر حاوی سیستم‌های موشکی ضد تانک و موشک‌های زمین به هوای جاولین منهدم شد.

۲ سال پیش
بن زاید در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین بر اهمیت راه حل مسالمت آمیز تاکید کرد

«محمد بن زاید آل نهیان»، ولی عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیرو‌های مسلح امارات و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی تماسی تلفنی درخصوص مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»،  ولی عهد ابوظبی طی این تماس ضمن اطلاع از آخرین تحولات جاری، بر اهمیت ایجاد راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره، گفتگو و تفاهم تاکید کرد.

بن زاید همچنین اعلام کرد: ابوظبی بر اساس اصول انسانی در سیاست خارجی خود به دنبال کمک به شهروندانی است که از این بحران آسیب دیده‌اند و دولت امارات از تمام تلاش‌ها در جهت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.

وی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید مجدد بر ضرورت تداوم تماس‌های جدی در جهت ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین، این مسئله را به نفع تمام طرف‌های درگیر و امنیت ملی‌شان دانست.

پیش از این بن‌زاید در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن بررسی آخرین وضعیت درگیری‌ها بین مسکو و کی‌یف، درخصوص پرونده انرژی و ضرورت حفاظت از ثبات در بازار انرژی جهانی گفتگو کرده بود.

۲ سال پیش
روسیه آتش بس موقت برای خروج غیرنظامیان از اوکراین اعلام کرد

بر اساس گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد طرف روسی امروز از ساعت 10 صبح به وقت مسکو (10 و 30 دقیقه به وقت تهران) برای خروج افراد غیر نظامی از دو شهر ماریوپول در ساحل دریای سیاه و وولنوواخا در دونتسک اوکراین گذرگاه انسان دوستانه ایجاد و آتش بس موقت اعلام می‌کند.

۲ سال پیش
اوکراین: کنترل اکثر شهر‌ها را حفظ کرده‌ایم

ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد: کنترل اکثر شهر‌ها را حفظ کرده‌ایم و در نبرد‌های آزادسازی علیه نیرو‌های روسی مشارکت داریم و ضدحمله انجام می‌دهیم. 

این ستاد همچنین  اعلام کرد در جریان نبرد‌های روز جمعه در اوکراین، ۳ جنگنده سوخو ۲۵ و ۳ بالگرد روسیه را سرنگون کردند. پدافند هوایی ما حداقل ۳۹ هواپیمای جنگی روسیه و ۴۰ بالگرد را از آغاز درگیری منهدم کرده است.

۲ سال پیش
روسیه: تلاش‌هایی برای اتهام زنی به روسیه در هدف قرار دادن غیر نظامیان در خارکیف صورت می‌گیرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: عناصر ملی گرای افراطی در اوکراین به همراه شماری از خبرنگاران غربی تلاش می‌کنند روسیه را طرفی نشان دهند که غیر نظامیان را در شهر خارکیف هدف قرار می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف گفت: «عناصر ملی گرای افراطی برای اجرای اقدامات تحریک آمیز با مشارکت شماری از خبرنگاران غربی در محله کی یف در شهر خارکیف آماده می‌شوند. به طوری که سکو‌های موشک را نصب کردند و در پی آن‏، ساکنان این منطقه از جمله کودکان مانع از ترک منازل خود شدند. تجهیزات اکنون برای هدف قرار دادن یگان‌های نیرو‌های مسلح روسیه مستقر در خارج از این شهر آماده است. هدف از این اقدام تحریک آمیز، پاسخ روسیه به محل گلوله باران است تا خبرنگاران غربی این اوضاع را اقدام روسیه در هدف قرار دادن غیر نظامیان نشان دهند.»

۲ سال پیش
به صدا در آمدن آژیر هشدار در کی‌یف

آژیر‌های هشدار در پایتخت اوکراین به صدا در آمد و نیرو‌های اوکراینی از کنترل مجدد بر شهر گوستومل در شمال کی‌یف خبر دادند.

۲ سال پیش
درگیری‌ها به خیابان شهر سومی کشیده شده است

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های اوکراینی تایید کردند درگیری‌ها به خیابان‌های شهر سومی کشیده شده است.

۲ سال پیش
زلنسکی از طریق ویدئوکنفرانس در سنای آمریکا سخنرانی خواهد کرد

پایگاه اینترنتی رادیو کانادا در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، صبح امروز شنبه (به وقت واشنگتن) از طریق ویدئو کنفرانس در سنای آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

این رادیو فعالیت خبرنگاران خود را در روسیه به حال تعلیق درآورده است.

۲ سال پیش
شهر ماریوپول به محاصره نیرو‌های روسی در آمد

خبرگزاری فرانس پرس در خبری فوری از قول شهردار شهر بندری و راهبردی ماریوپول نوشت این شهر از سوی نیروی‌های روسی محاصره شده است.

۲ سال پیش
نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره نیروگاه اتمی زاپورژیا اوکراین

شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپورژیا اوکراین جلسه فوری برگزار کرد. نماینده اوکراین بار دیگر خواستار بسته شدن آسمان این کشور شد و سخنگوی روسیه گلوله باران این نیروگاه را "دروغ" خواند.

۲ سال پیش
رئیس جمهور فنلاند: این کشور از معیار عضویت در ناتو برخوردار است

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فنلاند اعلام کرد این کشور از معیار عضویت در ناتو برخوردار است.

فنلاند هم اکنون از سیاست بی طرفی میان غرب و روسیه تبعیت می کند. با این حال، برخی می گویند با تشدید تنش ها در منطقه ممکن است فنلاند در این سیاست خود تجدید نظر کند. 

۲ سال پیش
آمریکا از تبعات غیر منتظره تحریم‌ها علیه روسیه می‌هراسد

منابع خبری در آمریکا به نقل از مقامات این کشور خبر دادند: آمریکا نگران تبعات غیر منتظره‌ی به انزوا کشاندن و به حاشیه راندن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

روزنامه نیویورک تایمز با بیان این خبر، افزود در پی سرعت گرفتن دامنه تحریم‌های بین المللی علیه روسیه و توسعه فراتر از پیش بینی این تحریم ها، تدوین کنندگان راهبرد‌های کاخ سفید در قبال روسیه، اخیرا در پی بررسی نگرانی جدیدی بر آمده اند، زیرا این احساس در آن‌ها بیدار شد که چنین برخوردی ممکن است پوتین را به سمت اقدامات خصمانه بیشتر سوق دهد.

۲ سال پیش
حضور نئونازی‌های آلمان در اوکراین

وزارت کشور آلمان اعلام کرد اطلاعاتی از حضور برخی نئونازی‌های آلمانی که در اوکراین می‌جنگند در اختیار دارد اما بخاطر دو تابعیتی بودن این افراد، قانون مجازاتی برای آنها در نظر نگرفته است.

این وزارتخانه تصریح کرد بر اساس قانون، مجازاتی برای این افراد که دارای تابعیت دو کشور هستند، در نظر گرفته نشده است.

از سوی دیگر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت عدم پذیرش گرجستان و اوکراین به عنوان عضو ناتو، کار درستی بود و چنین چیزی مطرح نبود و در دستور کار هم نبوده است. تا پیش از آرام شدن اوضاع اوکراین نمی‌توان از پیوستن اوکراین، مولداوی و گرجستان به اتحادیه اروپا سخن گفت.

۲ سال پیش
اعزام تروریست های داعشی به شرق اوکراین

مرکز اطلاعات خارجی روسیه خبر داد واشنگتن تروریست‌های داعشی را پیش از اعزام به دونباس، شرق اوکراین، در پایگاه نظامی تنف سوریه که در تسلط نیرو‌های آمریکایی است آموزش داده است.

این نهاد اطلاعاتی روسیه با صدور بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود ارتش روسیه با آغاز عملیات ویژه در اوکراین، بخش زیادی از این افراد مسلح را که آمریکا در سوریه آنان را تجهیز کرده بود از بین برد.

این گزارش می‌افزاید اطلاعات مرکزی آمریکا و فرماندهی عملیات ویژه، وابسته به نیرو‌های آمریکایی، همچنان در پی تشکیل واحد‌های تروریستی جدیدی در خاورمیانه و کشور‌های آفریقایی هستند و قرار است این واحد‌ها را برای مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در اوکراین به این کشور انتقال دهند.

۲ سال پیش
تحریم های جدید سنگاپور علیه روسیه

وزارت خارجه سنگاپور اعلام کرد تحریم های جدیدی را علیه بانک مرکزی و برخی موسسات مالی روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعمال می کند. دور جدید تحریم ها علیه روسیه شامل اعمال محدودیت بر صادرات برخی اقلام به روسیه و تبادلات تجاری - مالی با این کشور می شود. 

۲ سال پیش
افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

با اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه از سوی آمریکا و تداوم حملات نظامی مسکو به اوکراین سرمایه گذاران به شدت از اختلال در بازار عرضه هراس دارند.

از این رو، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۶.۹ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷.۴ درصد افزایش، ۱۱۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت خام از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشترین افزایش خود از سال ۲۰۲۰ به امروز را رقم زد. شاخص برنت دریای شمال با ۲۱ درصد افزایش و نفت خام آمریکا با ۲۶ درصد افزایش قیمت رکورد جدیدی به ثبت رسانده اند.

روسیه روزانه ۴ تا ۵ میلیون بشکه نفت به کشور‌های مختلف صادر می‌کند و هر گونه اختلال در این روند می‌تواند بازار نفت را با مشکلات جدی مواجه کند. گفته می‌شود دولت بایدن تحت فشار گروه‌های سیاسی مختلف به ویژه جمهوری خواهان به دنبال گزینه‌هایی برای محدود کردن واردات نفت روسیه است. این امر در صورت اتفاق می‌تواند موج جدیدی از تورم و افزایش قیمت‌های سوخت در آمریکا و اروپا را به همراه داشته باشد.

۲ سال پیش
تعلیق فعالیت رسانه های خبری غربی در روسیه

رسانه های خبری مطرح جهان از جمله بی بی سی، بلومبرگ، سی ان ان، سی بی اس نیوز اعلام کردند به منظور محافظت از خبرنگاران و روزنامه نگاران خود و حفظ امنیت آنان تا اطلاع ثانوی در هیچ منطقه ای از روسیه فعالیت خبری نخواهند داشت.

روسیه در روزهای اخیر اعلام کرد روزنامه نگارانی که به انتشار اخبار جعلی بپردازند حداقل به 15 سال زندان محکوم می شوند.

۲ سال پیش
انگلیس برخی قوانین را برای اجرای سریع تحریم ها علیه روسیه اصلاح می کند

دولت انگلیس قصد دارد به منظور اجرای سریع تحریم ها علیه سرمایه داران و مشاغل مرتبط با دولت روسیه برخی قوانین داخلی کشور را اصلاح کند.
لندن اعلام کرده دولت دارای اختیارات جدید برای اعمال تحریم های سریع و سخت تر علیه روسیه است.

۲ سال پیش
بلایی به نام وابستگی اروپا به انرژی روسیه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: وزرای خارجه اتحادیه اقدام به بررسی تحریم های اقتصادی سخت تری علیه روسیه کردند. این بسته تحریمی باعث اعمال محدودیت های بیشتر بر بانک ها و فعالیت تجاری با روسیه می شود. این تحریم ها تا ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین ادامه خواهد یافت. 

وی افزود: اتحادیه اروپا نمی تواند در مدت کوتاهی وابستگی خود به انرژی روسیه را قطع کند. با این حال، برای تضعیف ماشین جنگ روسیه موافقت با تحریم ها کافی نیست بلکه باید تمامی اعضای اتحادیه این تحریم ها را رعایت کرده  مسیر دور زدن تحریم ها بسته شود. 

۲ سال پیش
سفر معاون اول رییس جمهور آمریکا به لهستان و رومانی برای اعلام حمایت از اوکراین

کامالا هریس قرار است هفته آینده به همراه هیئتی به رومانی و لهستان سفر کند تا در دیدار با مقامات این دو کشور حمایت همه جانبه آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه و همراهی با متحدان شرقی در ناتو را اعلام کند.

به گفته دفتر هریس این سفر از 9 تا 11 مارس برنامه ریزی شده است.

۲ سال پیش
ترودو برای نشان دادن حمایت از اوکراین به اروپا سفر می کند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا جمعه هفته آینده قرار است در سفری به لندن، ریگا، برلین و ورشو سفر کند تا با متحدانش در انگلیس، لتونی، آلمان و لهستان در مورد چگونگی حمایت بهتر از دولت اوکراین در جنگ با روسیه دیدار و گفتگو کند.

۲ سال پیش
ناتو به دنبال آغاز جنگ جهانی سوم

نیکولای آزارف، نخست وزیر پیشین اوکراین گفت: پیمان آتلانتیک شمالی،(ناتو) در پی آن است تا با به کارگیری سلاح هسته ای، جنگ جهانی سوم را علیه روسیه به راه بیندازد.

نیکولای آزارف، با بیان این مطلب افزود: در این زمینه نقش اساسی به کی یف واگذار شد، روسیه از اواخر سال گذشته به اطلاعاتی درباره طرح ناتو جهت استقرار ده یگان نظامی از جمله یگان مجهز به تجهیزات نظامی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در اوکراین دست یافت. ناتو برای حمله نظامی -هسته ای گسترده علیه روسیه در پایان امسال برنامه ریزی کرده بود اما مقامات روسیه تصمیم گرفتند این برنامه را متوقف کنند و نظم را به اوکراین بازگردانند.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی سازمان ملل از جنگ اوکراین

رُزماری آنه دیکارلو Rosemary Anne DiCarlo معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران تشدید درگیری‌ها در سراسر اوکراین است. شهر‌های اوکراین در محاصره بوده و با خطر حملات مکرر مواجه هستند. بیش از یک میلیون اوکراینی تاکنون از مرز‌های این کشور عبور کرده اند که همسایگان اروپایی آنها را پذیرفته اند. همه کسانی که به دنبال پناهندگی هستند باید بدون هیچگونه تبعیض، از محافظت برخوردار شوند. میلیون‌ها اوکراینی که در کشورشان مانده اند با بمباران و گلوله باران سنگین روسیه مواجه هستند که غالبا هم این حملات بدون تمایز قائل شدن بین اهداف نظامی و غیرنظامی است. هزاران نفر کشته یا زخمی شده اند و این آمار در حال افزایش است. سازمان ملل متحد در پاسخ به این بحران در حال تشدید، کمک‌های خود را به اوکراین به صورت چشمگیری افزایش داده است.»

وی ادامه داد:‌« دبیر کل سازمان ملل با نگرانی شدید گزارش‌هایی را دنبال می‌کند که ناظر بر درگیری‌های سنگین در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپیریژیا در اوکراین است. متوجه شده ایم که بروز حریق بر یک مرکز آموزشی این نیروگاه تاثیر گذاشته است و نه بر سامانه اطفای حریق یا خنک کننده این تاسیسات. عملیات نظامی در اطراف تاسیسات هسته‌ای و دیگر زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی اقدامی غیرقابل و به شدت غیرمسئولانه است. اوکراینی‌ها به خوبی با سوانح هسته‌ای بزرگ آشنا هستند. فاجعه چرنوبیل در سال 1986 نمونه‌ای آشکار است دال بر اینکه چرا باید اطمینان حاصل کنیم که همه نیروگاه‌های هسته‌ای از بالاترین درجه استاندارد ایمنی و امنیت برخوردار باشند. هرکاری که لازم باشد باید صورت پذیرد تا از یک رویداد فاجعه بار هسته‌ای جلوگیری شود.»

۲ سال پیش
واکنش روسیه به اقدام فیسبوک

آژانس ارتباطات روسیه در واکنش به اقدام شبکه اجتماعی فیسبوک در محدود کردن دسترسی به صفحات متعلق به رسانه‌های روسی، این شبکه را در داخل روسیه فیلتر کرد.

این مرکز روسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در روز‌های اخیر دسترسی به برخی از صفحات متعلق به روسیه در فیسبوک مثل صفحه خبرگزاری ریانووستی، خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه آر تی با محدودیت‌هایی مواجه شد که این اقدام نقض اصول اطلاع رسانی آزاد و زیر پا گذاشتن دسترسی بدون مشکل کاربران اینترنتی به رسانه‌های روسی بود.

رئیس شرکت متا (که فیسبوک زیرمجموعه آن است)، نیز به نوبه خود اعلام کرد فیسبوک تمام تلاشش را به کار خواهد بست تا بار دیگر فعالیتش را در روسیه از سر بگیرد.

۲ سال پیش
نگرانی چین از امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین

ژانگ جون Zhang Jun نماینده چین در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر حفظ امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تهاجم روسیه به اوکراین گفت: «چین تحولات اخیر در اوکراین را از نزدیک دنبال می‌کند و نگرانی خود را درباره گزارش‌های منتشر شده درخصوص مسائل نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور ابراز می‌کند.»

وی ادامه داد:« نهاد نظارت هسته‌ای اوکراین گزارشی به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده است مبنی بر اینکه تجهیزات اصلی این نیروگاه‌های هسته‌ای دست نخورده باقی مانده و سطح تشعشعات آن نیز تغییر نکرده است. چین برای امنیت و ایمنی هسته ای، اهمیت بسیاری قائل است. باید با مشارکت آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایمنی و امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‌ای اوکراین در داخل حفظ شود.»

۲ سال پیش
بلومبرگ: کار خبرنگاران خود در روسیه را به حالت تعلیق درآوردیم

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: پس از امضای قانون رسانه‌ها از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، کار خبرنگاران خود در این کشور را به حالت تعلیق درآوردیم.

۲ سال پیش
بلینکن: مذاکرات اوکراین و روسیه به نتیجه‌ای نمی‌رسد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درمصاحبه با خبرگزاری بی‌بی‌سی مدعی شد: جنگ آن‌طور که پوتین فکر می‌کرد یا برنامه‌ریزی کرد پیش نرفت.

بلینکن با بیان این ادعا که آمریکا همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای دیپلماسی و گفت‌وگو است، گفت: مذاکرات هیئت‌های اوکراین و روسیه به نتیجه‌ای نمی‌رسد. ما از هر گزینه‌ای که اوکراینی‌ها بخواهند حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما به دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستیم و مردم روسیه باید رهبری خود را انتخاب کنند. ما روزانه با دولت اوکراین ارتباط داریم تا به آن‌ کمک کنیم در مواجهه با حمله روسیه مؤثرتر باشد.

۲ سال پیش
توقف پخش سی‌ان‌ان در روسیه

سخنگوی شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد: با ادامه ارزیابی وضعیت و اقدامات بعدی، پخش در روسیه را متوقف خواهیم کرد.

پیش از این نیز نشریه بلومبرگ اعلام کرد، پس از تصویب قانونی در دومای روسیه در آن اطلاعات ساختگی مربوط به عملیات ارتش این کشور، جرم محسوب شده و مجازات دارد، سرویس جهانی بی‌بی‌سی به طور موقت کار خبرنگاران و کارکنان پشتیبانی خود در داخل روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی رؤسای ستاد مشترک ارتش آمریکا و لهستان

خبرنگار الجزیره گزارش داد، ژنرال مارک میلی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای لهستانی خود درباره استقرار نیرو‌های آمریکایی برای بازدارندگی در برابر روسیه گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد، سناتور‌های هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در صبح روز شنبه از طریق لینک ویدیویی دعوت شدند.

۲ سال پیش
اوکراین: ۹ هزار ۱۶۶ سرباز روسی را کشته و زخمی کردیم

الجزیره نوشت، وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: ۹ هزار ۱۶۶ سرباز روسی را کشته و زخمی کردیم، ۷۰ هواپیما و بالگرد را سرنگون کردیم و ۲۵ تانک و ۱۴۷۱ خودرو را منهدم کردیم.

۲ سال پیش

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، یک مقام اطلاعاتی غربی نسبت به تلفات سنگین جانی در اوکراین در روز‌ها و هفته‌های آینده هشدار داد.

۲ سال پیش
کاخ سفید: کامالا هریس به لهستان و رومانی می‌رود

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای نشان دادن حمایت واشنگتن به لهستان و رومانی سفر خواهد کرد.

۲ سال پیش
انفجار در شهر «ژیتومیر» اوکراین

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، درپی وقوع انفجار، آژیر خطر در شهر «ژیتومیر» در ۱۵۰ کیلومتری غرب کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

۲ سال پیش
زلنسکی: همه افرادی که می‌میرند از امروز به خاطر ناتو خواهند مرد

به گزارش خبرگزاری آرتی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین ناتو را به دلیل امتناع از اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین محکوم کرد.

زلنسکی با این ادعا که اوکراینی‌ها دشمن خود را از حومه کی‌یف، پایتخت اوکراین بیرون می‌کنند، گفت: نمی‌توانم بفهمم چرا متحدان ما تصمیمی برای بستن حریم هوایی اوکراین نگرفتند.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: تنها کاری که ناتو می‌توانست انجام دهد این بود که ۵۰ تن گازوئیل اختصاص داده شده خود را به اوکراین منتقل کند. احتمالاً بنابراین ما می‌توانیم تفاهم‌نامه «بوداپست» را بسوزانیم.

زلنسکی تهدید کرد: همه افرادی که می‌میرند از امروز به خاطر شما خواهند مرد.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی جانسون و مکرون درباره بحران اوکراین

به گزارش الجزیره، دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور با امانوئل مرکون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره وضعیت بسیار خطرناک اوکراین گفت‌وگو کرد و جنگ اوکراین را بدترین جنگ اروپا برای مدت طولانی دانست.

نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه بر لزوم ادامه تلاش‌های مشترک برای کمک به اوکراین توافق کردند.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس مدعی شد: جانسون و مکرون همکاری نزدیک خود را برای مقابله با رفتار وحشیانه فزاینده پوتین تأیید کردند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، «میخائیلو پودولیاک» مشاور «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما اصلاً به فدراسیون روسیه اعتماد نداریم، بنابراین خواهان میانجی‌گری مسئولانه بین‌المللی هستیم.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ممکن است کشور‌هایی مانند ترکیه، مجارستان یا لهستان میزبان مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در آینده باشند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد: ما متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از خود هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: حمله فقط به اوکراین نیست، بلکه امنیت اروپا و صلح و ثبات جهانی را نیز هدف قرار داده است.

۲ سال پیش
ریانووستی: نیرو‌های اوکراینی بمباران دونتسک را از سر گرفتند

خبرگزاری ریانووستی با انتشار فیلمی گزارش داد، نیرو‌های اوکراینی بمباران دونتسک در شرق اوکراین را از سر گرفتند.

این خبرگزاری نوشت بر اساس اطلاعات عملیاتی، در ساعت ۲۳:۲۵ حداقل ۶ گلوله کالیبر ۱۵۲ میلی‌متری به سمت شهر شلیک شده است.

۲ سال پیش
انفجارهایی در مناطق شمالی دونتسک

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد صدای انفجار‌هایی در مناطق شمالی دونتسک در شرق اوکراین طنین‌انداز شده است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بله درسته ما از امریکا زیاد ضربه خوردیم ولی از روسیه چطور؟ایا همین روسیه نبود که باعث این همه تحریم علیه ایران شد!؟ایا موافق تحریمهای امریکا علیه ملت ایران نبود!؟حالا چطور شده که روسیه شده مهربانتر از مادر!؟چون مانفعش درخطره و چپاول ایران داره توسط چین و روسیه داره به اتمام خودش میرسه و این دوکشور از این هراس دارند که ایران وارد بازار جهانی بشه اون هم بدون دلالی این دوکشور حریص،در ضمن کسانیکه فریاد سر می دهند زنده بادروسیه یک مطالعه درباره روسیه از اول تا به حالا انجام دهند که اگر انگلستان روباه پیر هست روسیه مثل کفتار و لاشخور هست که به استخوانها هم رحم نخواهد کرد ،پس زیاد عزیزان سنگ روسیه رو به سینه نزنید چون هیچ کشوری دلش به حال مردم ایران نخواهد سوخت ،فقط فقط منافع کشورهای خودشون مهم هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ولی آمریکا دنبال تجزیه روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
همینم مونده به بهانه داعش مدافعین کاخ کرملین هم اعزام کنید به روسیه و اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اگر آمریکایی وارد جنگ شوند آن وفت جنگ جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اگر نخواهد اوکراین را تجزیه کند ناتو این کار را خواهند کرد همان طوریکه الان این کار را کردند ناتو از تروریست ولشکرکشی وخرابکاری دست بر نداشته اروپایی ها بااین نژادپرستی وتفکرات تروریستی نابودی خودشان را حتمی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شرقگدا ها و غربگداها ما ملت ایران نه شرقی نه غربی هستیم روی پای خودمان هستیم یعنی نه روس نه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
امروز یک فیلم دیدیم از اکراین که cnn منتشر کرده بود, موشک زده بودند تو یک ساختمان و یک پیرزن را متلاشی کرده بود و بقایای دست اش کنار درب ورودی افتاده بود. باید از فردامان بترسیم چون به غرب و روس ها اعتمادی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خودت داری میگی سی ان ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر ولادیمیر چکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بهار داره میاد و چکمه فاتحه اش خونده اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تور خدا کم سنگ روسیه به سینه بزنین روسیه شرط برجام این گذاشته که باید قبل برجام تضمین بدین که روسیه بتونه براحتی با ایران معامله تجاری و اقتصادی داشته باشه.میخاد از طریق ایران تحریمهارو دور بزنه..فقط و فقط و فقط به فکر منافع خودشه.میخاد از برجام به نفع منافع خودش استفاده کنه..خوش خیالی تا کی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر صهیونیست و اسرائیل، مرگ بر کفار
احسنت برادر پوتین، آفرین به سربازان چچنی، مرگ بر داعش
با هم یک صدا مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر داعش!؟زنده باد برادر چچنی!؟کدوم رو باور کنیم !؟هر دو یکی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه سربازان روس را به «تجاوز جنسی به زنان در شهرهای اشغال‌شده اوکراین» متهم کرد.
رونوشت به سینه چاکان پوتین و شرق گداهایی که در ماه چهره ...پوتین را میبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
داعش همون چچنی هایی هستن که روسیه به اوکراین اعزام کرد ، از کدوم تروریست های داعش بدون سند و مدرک حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
پوتین متجاوز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
یه سوال از دوستان علاقمند به شرق دارم به خاطر چی اینقد سنگ روسیه رو به سینه میزنید؟واقعا روس ها چه منفعتی برای ما داشتن چه قبلا چه الآن و اگه به قول شما برای ایران روابط با روسیه خوبه پس چرا مردم تا الان خیری ندیدن بالاخره اوناهم مگه به قول شما ابر قدرت نیستن با این حال باید برای ما تاثیر داشته باشن دیگه؟لطفا جواب دو زاری ندید، منطقی جواب بدید نه از سر تعصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلاح ها و هواپیماهای روسی دوزار نمیارزه .همه شون را استینگر میندازه .هم هلیکوپتر هم جنگنده .خوب شد نخریدیم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مسکو: روسیه به دنبال حمله به اوکراین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خداکنه زود جنگ تمام بشه مردم بیگناه برگردند به زندگیشون ایران باید تمام تلاش خودشا برا اتش بست و راه حل سیاسی انجام بده هر جایی جنگ هست باید متوقف بشه جنگ جز ویرانی و نابودی چیزی نداره لعنت به جنگ ریس جمهور اکراین هم مزدور خارجی هست خدا کنه جنگ متوقف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جنگ هنوز شروع نشده بزار شروع شود بعد دعا کن ناتو دست بردار نیست خیلی دنبال جنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که ایران آتیش بیار معرکه شده طبق معمول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کثیفی وابستگان به آمریکا رو ببیندید
دولت غربگرای اوکراین از مردم سپر انسانی درست کرده و اجازه خروج از شهر ها رو به بهانه های مختلف بهشون نمیده ! پست تر از اینا نیست در تاریخ .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
افرین پوتین در مکتب حاج قاسم حسابی دوره دیدی
نابود باد یهودی ویهودی زاده ها واستکبار وایادیش به ملت اوکراین با احترام فقط برخورد کن
فعلا که یهودیزاده الفرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بله

نزدیک عید اومدن کمک اوکراینی ها خونه تکونی
البته با بمب و تانک و موشک


مثل طرح صیانت

که میگن ما که قصد محدود کردن اینترنت را نداریم این وار به نفع خودتون ، از این به بعد بیشتر صله ارحام بجا میارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در خبر 10:53بن زاید اعلام کرد: (ابوظبی بر اساس اصول انسانی در سیاست خارجی خود به دنبال کمک به شهروندانی است که از این بحران آسیب دیده‌اند و دولت امارات از تمام تلاش‌ها در جهت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.) بهتره که این آقا در مورد یمن صحبت کند که با آل سقوطی و آمریکای جنایتکار چه به روزگارشان آورده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
این آغا پاچه خواری و خودشیرینی و ژست انسان دوستانه میگیره که بگن آدمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
با این کمک های تسلیحاتی غرب اوضاع احتمالا بدتر خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
از ستاد کرونا درخواست دارم به علت شیوع کرونا، از طرفین درگیری بخواد ادامه جنگو به صورت مجازی انجام بدن. یا برن کانتر بزنن یا بیان تو نظرات اینجا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ایران در جنگ جهانی اول و دوم و این جنگ کاملا بیطرف بوده صرف نظر از تمامی دولت ها در تمامی ادوار ، ثابت می‌کنه که

ذات ما ایرانی ها جنگ طلب نبوده و نیست ، اما تاریخ ثابت

کرده هر وقت دولت قدرتمند و مقتدری در این ادوار داشته ایم و متجاوزی به ایران حمله کرده ، گردنشان را خورد کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
همه سربازا یکصدا:
عاااااااارررههههه هاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اگر سردار سلیمانی زنده بود از جنگ نمیترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مرد میگه میترسم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا از همه بزرگ تر است، بندگانش را بت خود قرار ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
یک انسان مومن و با ایمان اسطوره و قهرمان بت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
هم آمریکا هم روسیه فقط بفکر منافع خودشان هستند..نمونه اش اوکراین که روسیه و آمریکا میخان این کشور مال خودشون باشه..
ما هم هیچ خیری از این دو تا ندیدیم پس ما هم باید بفکر منافع خودمون باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
پوتین فقط میخواد شوروی سابق رو زنده کنه
اصلا دنبال اشغالگری نیست
Germany
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دومین ارتش قدرتمند دنیا ده روزه هنوز نتونسته یه کشور بی دفاع خلع سلاح شده رو بگیره اینه قدرت و اقتدار پوشالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
یک روزه به کی یف پایتخت رسید ارتش پوشالیه!؟
التماس هوشمندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دلیلش اینه که روسیه مثل غربی های ترسو نمیخواد غیر نظامیان کشته بشن...اگر مثل حمله آمریکا و متحدینش به عراق ظرف یک هفته ۲۲۰ هزارتن انواع مهمات سر مردم بی دفاع می‌ریخت الان اوکراین که نه کل اروپا تصرف شده بود...تازه تو اون موقع آمریکا به همراه بیست کشور ظرف ۲۱ روز تونست عراق رو تصرف کنه..عراقی که مردمش مقاومت نمی‌کردند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کشور بی دفاع خلع سلاح شده ؟ کشورهای اروپایی حمایت اقتصادی و تسلیحاتی نمیکنن اوکراین رو ؟
روسیه رو تحریم نکردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
افرین چه نکته باریکی گفتی چقدر هم این نوکر ها و نوکر زاده های روس رو سوزوند !
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۲۰:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بیش از هزار پایگاه نظامی اوکراین را زد اوکراین دست خالی بود،نوکرهای غرب و غرب زاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس به اسراییل چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بهتره بنویسد ۱۰ روز از تجاوز روسیه به اوکراین...اون دنیا تک تک شما جوابگوی خون مردم بیگناه هستید با این سیاست کثیفی که دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تک تک شما هم جوابگوی هزاران جنگ جویی غرب و قتل میلیونها بشر توسط غرب و غرب پرستها و غربزده ها و حامیانش باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شاهد کار روسیه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
نظرم را مینویسم
به نظرم:
نظرم بود
ناظر این نظر باشید
نه منظور از نظرم انتظار کشیدن بود
تا ببینید چی نظر میدم
نظرم این بود
تا نظرم را بدهم
نظر کرده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی به موضوع داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عاجل عاجل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
حتما برو دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اروپا و آمریکا همچون خر در گِل گیر کردند.
درود بر شیر مردی همچون پوتین دلاور . شیر مادرت حلالت باد. بتازون ای سمندر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حاجی اشتباه گفتی این روسیه هست که خودشو وارد باتلاق اوکراین کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مردم کشورهای اروپایی و آمریکا باید از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که نسبت به جنگ روسیه و اوکراین هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
اگه جنگ جهانی شروع بشه مطمئن باشید که همانند زلنسکی مردم کشورشان را رها می‌کنند و فرار می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مردم جهان باید علیه پوتین و نوکرانش قیام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
زمین گنجایش این قدر انسان رو نداره
باید یه جنگ اتمی رخ بده تا جمعیت به تعادل برسه و جمعیت که الان حدود ۸ میلیارده بشه ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر
یا من یا تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کتاب 1401
نزیدیکی ترکیدن اسرائیل زیر دست ها
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
این دقیقا ازاهداف استراتژیک ایلیومیناتی های آمریکا و غرب است که روی قطعه سنگ بسیار بزرگی از سالها قبل حک کرده اند ایجاد جنگها در جهان سوم ،پدید آوردن ویروسهای مصنوعی امثال کروناو ایجاد اخلال در منابع غذایی بشر ووو وقتی میگیم مرگ بر آمریکا
Poland
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خودتو خانواده ات کمشین درست میشه ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جهان بیشتر از این مقدار هم که جمعیت داشته باشد منابع هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
نابغه این اعداد را خودت به تنهایی محاسبه کردی یا از جایی کمک گرفتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
الاغ با اون فهم پایینش حالایشه که اگه یه جنگ اتمی رخ بده هیچ برنده ای وجود نخواهد داشت و کره زمین غیر قابل سکونت میشه
موندم این ابله ها چطوری این موضوع رو درک نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شاید نمیدونه جنگ اتمی چیه شما برایش کمی توضیح بده ثواب داره اگه بتوانی کسی را از جهالت خارج کنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
داداش متن رو بخون ربطش رو میفهمی... همینجوری یهو اومدی تو کامنتا خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ولی توی جمله داداشمون نکته داشت ،چچنی داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عردوقان اگه دلسوز اوکراینه چرا خودش رسما وارد جنگ نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
باید بمب اتم بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بعد از تصرف اوکراین و کشتن تروریست ها نه مردم غیرنظامی بعد نوبت اردوغان میرسه و باکو..
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
الهام خانم الیوف صهیونیستی در آذربایجان رو یادت رفت به لیستت اضافه کنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
امریکا خودش میخواد نیرو بفرسته به بهانه داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چچنی ها هم که خودشون یه پا داعشی هستن حالا دم دروازه شهر نشستن منتظرن بریزن تو خیابون های کیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اطلاعاتتون ضعیفه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مزخرف نگو .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چچنی ها داعشی نیستند
ابتدا اطلاعاتتان را بالا ببرید و بعد اظهار فضل کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در جریان اوکراین همه دانستند که کشورهای متکی به غرب هیچ عددی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
غرب و شرق همه بفکر منافع خودشونن اینوسط کشورهای جهان سومی زیر پا له میشن به هیچکدومتون نمیشه دل بست باید متکی به خود بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آااااااااااااااااای نسیممممممممممم سحری صصصصصصصصصصصصصبر کن
مارا ببر از این روزگااااااااااار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
احتمال شروع جنگ جهانی سوم وجود داره.خدا کنه اینقدر از نظر نظامی قوی باشیم که وقتی در جنگ جهانی احتمالی بعدی اعلام بی طرفی کردیم مثل جنگ جهانی دوم این اعلام بی طرفی از طرف ما نادیده گرفته نشه و اشغال نشیم.جا داره yjc برای آرامش و اطمینان مردم همین سوال و از نظامیان بلند پایه کشور بپرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جنگ جهانی سوم جنگ اتمی هست بی طرف و با طرف نمیشناسه تشعشعات کل زمین رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کل زمین اشتباه
فقط اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
داعش داداش کوچيکه آمریکا هست هر جایی میفرسته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
صدام هم وقتی در 31شهریور59 به کشور ما حمله گسترده کرد اسم عملیات ویژه برای پس گرفتن مناطق عرب زبان و جلوگیری از تهدیدات دولت انقلابی ایران را به زبان آورد.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
زیاد هم این جوریا نبود 1- قبل از اون تاریخ پاسگاههای مارو میزد 2- پشتش تمام کشور ها بود 3- قراردادهای قبلی رو پاره کرد 4- صحبت استانهای عرب نشین نبود به کل کشور حمله کرد مواردی که بیشتر به زلنسکی میاد تا پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بلههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
داعش؟
دنبال بهانه می گردید تو جنگ شرکت کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
از هرچی 2 رویه متنفرم
منظورت کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دوروی بدبخت منظورت کیه
ای نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خجالت بکش ای نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله داعش در اوکراین هم به زمین گرم بخوره تا ریشه اش برچیده بشه
مرگ بر آمریکا باد و هر کسی که عضو داعش می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تروریست ،تروریست هست چه امریکایی چه روسی ،اگر امریکا نروریست داره صادره میکنه روسیه هم چچنی جلاد و بیشرف رو داره وارد میدان جنگ میکنه و این یعنی میدان جنگ اروپا و روسیه شده اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپایان نژادپرستان تحریمگران تروریستهای ظالمین ستمگران ناتو و جیره خورانشون داعش و صهیونیستهای روبه نابودی جنگ جهانی سوم را شروع کردند و در این جنگ سخت جهانی کمرشان برای همیشه خواهد شکست سخت خواهد شکست که دیگر در جهان کمر راست نکنند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عمار اینهمه صفت را پشت سر هم بکار نمی‌برند ،صفتهای رگباری خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کاری به غرب و شرق و جنایت و این داستاناش ندارم.خداییش چقدر بدبخت شدیم که به رسم پاچه خاری حمله و تجاوز روسیه به یک کشور رو عملیات نظامی و ویژه و این داستان ها خطاب می کنیم.بهش میگن تجاوز، حمله. هم کاری که عربستان با یمن میکنه، هم کاری که اسرائیل با سوریه و لبنان میکنه و هم کاری که روسیه با اوکراین میکنه فقط یک اسم داره.تجاوز.خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
غرب جنایتکار
با تحریم روسیه و کمک نظامی به اوکراین
مستقیم وارد جنگ شده و پوتین را هم بیشتر جری کرده اند................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا = جنگ جهانی سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین چیزی رو از دست نخواهد داد چون افکار عمومی دنیا باهاشه (کاری به سیاست دولت ها نداریم، منظورم مردم کشورها هستن)، ولی روسیه خیلی چیزها رو از دست خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ نشون داده افکار مردم تاثیری نداره این دولت ها هستن کهد تصمیم می گیرند و اروپاو امریکا هم هجا به نفع شون باشه به اون سمت رو می کنن الانم فکر فروس اسلحه و غارت هستند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عوام مردم تابع دولت‌ها هستند.بعد از تصرف اوکراین همین دولت‌ها میان دست بوس جناب پوتین...مردم هم میرم دنبال بدبختیشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کس از آینده خبرنداره...چرت میگی برون بخواب عزیزدلم ..راستی ناهار خوردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین سقوط کرده. بیدار شو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کتاب 1401 را مطالعه بفرمایید
به زودی 2/3 مردم به خاطر جنگ
و 2/3 مردم به خاطر بیماری های حاصل از رادیو اکتیو و ... خواهند مرد
چین - روسیه - ترکیه (عضو ناتو که به احتمالا با ایران وارد جنگ میشه طبق روایات نا معتبر قرقیس ها)
سوفیانی که از طرف قرقیس ها هستند نیز تا خراسان وارد میشوند ولی شکست میخورند
این کتاب 1401 - 2022 - 1444 نشون میده که احتمال ضعیف (از این موارد زیاد داشتیم که ظهور محقق نشده پس باید گفت احتمال 1%) تا شیش ماه آینده 1444 قمری اتفاقات بدی خواهد افتاد
* جنگ جهانی - بمب هسته ای
آب رادیو کیتیوی (حمام - نوشیدنی)
باران رادیو اکتیوی
ماهی رادیو اکتیوی
مرغ رادیو اکتیوی
پشه و سوسک رادیو اکتیوی
و ...
هر کاری کنید احتمال مرگ بالاست
آروزی مرگ میکنید که بیمیرید تا زجر کش بشید
اینجا مردم دنبال یک ناجی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
یک جمله هم از مادر عروس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جمع کن این خرافات را بشرّ خرافی!
Canada
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اراجیف نباف. برو خدا روزیتو جای دیگه بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
داداش ریاضیت ضعیفه دو سوم واسه جنگ و دو سوم دیگه واسه بیماری میمیرن
پس باید برن از مریخ هم ادم بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عوض مسخره کردن دعا کنید سرتون نیاد.
من تو یه کتاب دیگه، عصر ظهور علی الکورانی مشابه این ها رو خونده م.
نوشته جنگی میشه که هر روزش سه میلیون نفر کشته میشن.
جمعیت جهان به دو سومش میشه از جنگ و بیماری.
مسخره کردن کار بچه دبستانی هاست، یکم مرد باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
مزخرف نگو . قرصهات را نشسته نخور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بنیان و حیات آمریکایی‌ها در جنگ ، خونریزی ، کشتار ، جنایت و شرارت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
به جنگ جهانی سوم خوش آمدید

بشینید و ببینید که چگونه آمریکا دنیا را به آتش خواهد کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خب خب! جناب دروغگو روسیه اوکراین را نابود کرد یا آمریکا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کشتن و نابودی به دست خود یکی از کثیف ترین راهبرد آمریکا در دنیاست شاید آمریکا به خاطر افکار عمومی وارد نبرد

مستقیم نشود اما با تجهیز گروههای وحشی و تروریستی غیر مستقیم با کل دنیا وارد جنگ میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جنگ جهانی سوم احتمال داره به دو روش انجام بگیره

یا جنگ هسته ای
یا استفاده از گروههای تروریستی مثل داعش
که هیچ فرقی با جنگ هسته‌ای نداره مثل حلب سوریه که کل شهر ها رو نابود کردند .
اما استفاده از گروههای تروریستی یعنی یک جنگ فرسایشی و این احتمال وجود داره که اگه داعش وسط معرکه بیاد روسیه برای نابودی اونا کل شهر رو بمباران کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
ترکیه عامل اصلی جنگ در سوریه بود و جالب این جاست که به اوکراین هم نیرو فرستاده و اگه آمریکا داعشی ها رو به اوکراین بفرسته این یعنی اوکراین صحنه تقابل و درگیری خون ریز ترین موجودات خواهد بود که مثل سرطان همه منطقه و دنیا رو فرا خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۷:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روسیه واقعاً در مخمصه گرفتار شده.

از یه طرف جنگ و هزینه های آن
از یه طرف تحریم و بدبختی های ناشی از آن .
Iran (Islamic Republic of)
وحیید
۲۳:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کسیکه میخواد جنگ کنه فکر همه جوانبشو کرده فکر کردی الکی به جایی حمله میکنه اونم روسیه اونم پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در احادیث و روایات زیادی داریم که تفکر سفیانی (داعشی) دو بار در زمین با وحشی گری تمام حمام خون به راه میکنند بار اول که در سوریه و عراق شاهد بودیم.
اما بار دوم همه چیز را نابود میکنند و چنان کشتار میکنند که هیچ کس توانایی مقابله با آنها را ندارد
با توجه به اینکه احتمال داره آمریکا بار دیگر داعش رو احیا کنه اما این بار قطعا به سلاح های سنگین مجهز خواهد کرد. و این یعنی جنایاتی در تاریخ ثبت خواهد شد که دنیا نظیر آن را ندیده است.
Canada
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کدخدا خوب فهمیده که صددرصد در حال افول است
به اینخاطر میخواهد ناتو موی دماع روسیه شود
تا وقت کافی برای متوقف داشتن چین داشته باشد
تا افول خودش را به تعویق بیندازد
و از فروش اسلحه جلوی سقوط ازاد اقتصادش را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روزی که داعش وارد شهر های سوریه شد قوی ترین ارتش های جهان یعنی روسیه و آمریکا از سوریه فرار کردند
اما تنها کشوری که به مقابله زمینی با داعش ماند فقط ایران

بود. می‌خوام بگم که حتی روسیه هم توانایی ایستادگی در

جبهه زمینی مقابل گروهی مثل داعش را ندارد چون داعش ها اگه به سلاح های سنگین مجهز شوند بسیار وحشی تر از جنگ سوریه خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بله چون به سلاح قوی وحشی گری و حیوانی مجهز هستن رحم که نباشه همه کاری از دست بشر برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جای حاج قاسم سلیمانی خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شاید آمریکا و ناتو به صورت مستقیم وارد نبرد نشوند اما تجربه جنگ در سوریه ثابت کرد که آمریکا با حمایت از گروههای

تروریستی مثل داعش جنگی بسیار مخرب و ویرانگر رو به کشورها تحمیل می‌کنند که نتیجش نابودی کامل شهرهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
چه تیتر جالبی!!!!
اونی که از خودش دفاع کنه هم جنگ طلبه؟!!!
یه دفعه ای بگید روسیه هم به اوکراین تجاوز نکرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
از کی تا حالا دفاع از یک کشوری که مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفته شده تروریست ؟!!! به هر شکلی دارید مرزهای مفاهیم را کیلومترها جابجا میکنید و فکر میکنید مخاطب هر چی شما بگید میپذیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عالی گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
جنگی بیهوده و ابلهانه واقعا متاسفم که چقدر رهبران جهان نادان هستند ای کاش سازمان ملل قطعانه تصویب میکرد که هیچ کشوری حق تجاوز و جنگ‌ نداشته باشه در صورت بروز جنگ ان رهبر ان کشور به عنوان جنایت جنگی محاکمه میشد حکمشم اعدام یک نفر با دستوری میلیونها انسان را به کشتن بده و اواره کنه مرگ‌ بر ادم جاه طلب
Canada
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
هر کی شهرا رو بزنه باید نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی؟؟قبلا اسمش حمله و تجاوز نبود؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی بزدل دلقک با ۲۱ میلیون دلار به لهستان گریخت
آنوقت عده ای توقع داشتند این مردک بی حیای رقاصه ، کشورش را از این بحران نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دهمین روز تجاوز بی شرمانه روسیه در شرق اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ممد شربتی
۱۴:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خواب دیدم ایران بمب اتم درست کرد ای خدا خوابم راست بشه
آخرین اخبار