لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛

عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین + فیلم و تصاویر

رئیس‌جمهور روسیه فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش این کشور در منطقه دونباس اوکراین را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ولادیمیر پوتین در سخنانی غیرمنتظره در تلویزیون این کشور درگیری روسیه و اوکراین را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: در پی درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین آغاز شد؛ عملیات ارتش روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس آغاز شده است.

پوتین اوضاع شرق اوکراین را به علت حملات این کشور و دخالت‌های خارجی در امور اوکراین وخیم خواند و گفت شرایط به گونه‌ای است که اقدام قاطع مسکو را اقتضا می‌کند. 

رییس جمهور روسیه همچنین گفت در صورت مداخله کشور‌های خارجی، روسیه فورا واکنش نشان خواهد داد. وی تاکید کرد: روسیه در حال انجام «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین است و هدف مسکو غیرنظامی کردن و عاری کردن این کشور از نازیسم و نه اشغال این کشور است.

پوتین پس از حمایت از استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، در راستای حمایت از مردم روس زبان شرق اوکراین فرمان آغاز عملیات نظامی در این منطقه را صادر کرد. 

بیشتر بخوانید:

خطیب زاده: به دنبال یک پرواز اختصاصی برای خروج ایرانیان از اوکراین هستیم

 

در زیر آخرین تحولات اوکراین و عملیات نظامی روسیه را می خوانید:

یک مقام آمریکایی در کاخ سفید: پوتین و ترامپ هر دو موجودات ترسناک و منفوری هستند

یک مقام ارشد کاخ سفید پس از تمجید دوباره ترامپ از پوتین اعلام کرد: پوتین و ترامپ هر دو انسان های کثیف و ترسناکی هستند که به صراحت با آرمانهای آمریکا مخالفند.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید در پیامی توئیتری اعلام کرد: ترامپ و پوتین دو موجود ترسناک و منفور هستند که مخالف بی چون و چرای منافع آمریکا در جهان هستند.

این برای دومین بار در روزهای اخیر است که دونالد ترامپ از اقدامات روسیه در اوکراین به شدت حمایت می کند و شخص پوتین را فردی زیرک و باهوش می نامد. این سخنان ترامپ در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان دولت بایدن را به انفعال در مقابل روسیه متهم می کنند.

۲ سال پیش
حمایت ترامپ از حمله نظامی روسیه به اوکراین

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا  ولادیمیر پوتین را یک رییس جمهور باهوش نامید و از اقدام وی در حمله نظامی به اوکراین به شدت حمایت کرد.

بر این اساس، ترامپ در آخرین واکنش خود به تحولات اوکراین گفت: پوتین انسان باهوشی است. او به خاطر تحریمهای ناچیز آمریکا از خواسته های خود دست بر نمی دارد.

به گفته وال استریت ژورنال، دونالد ترامپ در ادامه گفت: به نظر من اقدام پوتین در اوکراین بسیار هوشمندانه است. اگر من رییس جمهور آمریکا بودم پوتین نمی توانست به اوکراین حمله کند.

وی ضمن انتقاد از رویکرد دولت فعلی آمریکا در قبال روسیه تاکید کرد: بایدن به اندازه کافی قدرت نداشت تا بتواند پوتین را از خواسته خود منصرف کند.

ترامپ تصریح کرد: آنچه امروز در تحولات اوکراین می بینیم چیزی جز نمایشی از ضعف و بی کفایتی دولت آمریکا نیست.

۲ سال پیش
حمل و نقلهای تجاری در بنادر اوکراین به حالت تعلیق درآمد

مشاور رئیس دفتر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد به دنبال حمله نظامی روسیه به این کشور تمامی مراودات تجاری در بنادر اوکراین به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات اوکراینی روز گذشته اعلام کردند: در پی تشدید اوضاع در اوکراین و حملات نظامی علیه این کشور تا اطلاع ثانوی تمامی حمل و نقلهای دریایی از طریق بنادر اوکراین به حالت تعلیق در می آید.

منابع خبری آگاه می گویند پیشتر روسیه دستور داده بود تا دریای آزوف برای تردد کشتی های تجاری تا اطلاع ثانوی بسته باشد اما تمامی بنادر روسیه در دریای سیاه به فعالیتهای خود ادامه می دادند.

۲ سال پیش
سفارت چین از کارکنان خود در اوکراین خواست با پروازهای فوری به کشور بازگردند

در پی حمله روسیه به اوکراین دولت چین از کارکنان خود در سفارتخانه این کشور در کی یف خواست با اولین پرواز به کشور بازگردند.

سفارت چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی کارکنان سفارت باید با ثبت نام در پرواز‌های چارتر هر چه سریعتر به کشور بازگردند. برآورد می شود بیش از ۶ هزار شهروند چینی هم اکنون در اوکراین حضور دارند. 

 

۲ سال پیش
جهش دوباره بهای نفت خام در بازار انرژی

به دنبال اعلام رسمی آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و نگرانی‌های بازار از اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو و ایجاد اختلال‌های جدی در عرضه محصولات نفتی، بهای نفت خام در معاملات امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت دریای شمال با ۲ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۹۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

روز گذشته همزمان با آغاز رسمی جنگ علیه اوکراین قیمت نفت خام برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کرد. در معاملات دیروز در ساعاتی قیمت نفت خام برنت دریای شمال به مرز ۱۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

 حمله نظامی روسیه به اوکراین بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم است. تحلیلگران می‌گویند ذخایر نفتی در جهان در حال حاضر به کمترین میزان خود در هفت سال گذشته رسیده و بازار نسبت به شوک‌های خبری این روز‌ها به شدت آسیب پذیر شده است.

۲ سال پیش
کاخ سفید: پوتین نگاهی جاه طلبانه نسبت به اوکراین دارد

کاخ سفید ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد: ظاهر جنگ این گونه است که روسیه علیه اوکراین اقدام کرده است در حالی که پوتین جاه طلبی های بزرگتری در اوکراین دارد.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در حمله به اوکراین به دنبال اهداف بزرگتری است و طرح های جاه طلبانه زیادی را در سر می پروراند.

۲ سال پیش
برگزاری تظاهرات گسترده ضد جنگ در آمریکا

در برخی شهر‌های بزرگ آمریکا از جمله نیویورک تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار‌های ضد جنگ اقدام روسیه علیه اوکراین را محکوم کردند. آن‌ها با شعارهایی، چون " جنگ را متوقف کنید" و یا "مقابل روسیه بایستید" خواستار پایان دادن به این بحران در منطقه شدند.

به گفته خبرگزاری رویترز، شهر نیویورک بیشترین جمعیت اوکراینی را در خود جای داده است. در لس آنجلس هم صد‌ها نفر در اطراف ساختمان فدرال تجمع کردند و در حالی که پرچم اوکراین را به دست داشتند خواستار پایان دادن به جنگ علیه این کشور شدند.

به گفته منابع خبری بسیاری از افرادی که در این تظاهرات حضور داشتند یا خود اوکراینی بودند یا در اوکراین خانواده و خویشاوندانی داشتند. عده‌ای هم روز گذشته با تجمع در مقابل سفارت روسیه در واشنگتن خواستار پایان دادن به این حملات نظامی علیه مردم اوکراین شدند.

تظاهرات مشابهی هم در شهر‌های واشنگتن، هیوستون و دنور برگزار شد. همزمان در برخی کشور‌های جهان نیز تظاهرات کنندگان به حملات نظامی روز‌های اخیر به اوکراین اعتراض کردند.

۲ سال پیش
تهدید هسته ای فرانسه علیه روسیه

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بداند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یک نهاد نظامی با تسلیحات هسته ای است. 

وی افزود: تحریم های اقتصادی که ما علیه روسیه وضع کرده ایم در بلند مدت اثرات شدیدتری بر اقتصاد این کشور وارد می کند. ما در حال بررسی گزینه هایی شامل ارسال تسلیحات و کمک های مالی و بشر دوستانه به اوکراین هستیم. با این حال، ناتو قصد مداخله نظامی در اوکراین را ندارد. 

۲ سال پیش
رییس جمهور اوکراین: در مقابل روسیه تنها مانده ایم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت کشورش در برابر روسیه «تن‌ها گذاشته شده است».

به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی با صدور فرمان بسیج عمومی در این کشور مدعی حضور «گروه‌های خرابکاری» روس در کیف شد. وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اوکراین در مقابل تجاوز روسیه تنها مانده است. کشورهای غربی تنها از حمایت از اوکراین سخن می گویند. من کشور را ترک نکرده ام.

وی در سخنرانی تلویزیونی با اشاره با تلفات سنگین وارد شده به این کشور گفت: در روز نخست حمله روسیه به کشورش ۱۳۷ نفر کشته و دست کم ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

رییس جمهور اوکراین تاکید کرد: براساس اطلاعات موجود باید بگویم که من هدف شماره یک روسیه هستم و خانواده ام نیز هدف شماره دو مسکو است.

زلنسکی در پایان از مردم کشورش خواست با بسیج عمومی در مقابل تجاوزگری های روسیه بایستند. وی با اشاره به وعده های کشورهای غربی تاکید کرد آنها باید تحریم های سخت تر و موثرتری را علیه مسکو اعمال کنند، کاری که تاکنون از اعمال آن سرباز زده اند.

۲ سال پیش
خبرگزاری رویترز گزارش داد، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: تحریم‌های بیشتری را علیه افراد روسی اعمال خواهیم کرد.
۲ سال پیش

به گزارش رویترز، وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد: دارایی‌های برخی بانک‌های روسیه را در چارچوب تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو مسدود می‌کنیم. دولت در حال بررسی راه‌های مؤثر برای مقابله با افزایش قیمت نفت است.

۲ سال پیش
تحریم‌های ژاپن علیه روسیه در بخش‌های مالی، تجهیزات نظامی و صادرات

نخست‌وزیر ژاپن گفت: تجاوز روسیه به اوکراین تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است. فوراً روسیه را در ۳ حوزه شامل بخش مالی، تجهیزات نظامی و صادرات تحریم خواهیم کرد.

نخست‌وزیر ژاپن افزود: ما با اعضای گروه ۷ درمورد برنامه‌های آتی تحریم‌ها علیه شرکت‌های انرژی روسیه هماهنگ خواهیم بود.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: بازداشت خبرنگاران و ادامه سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز در روسیه را محکوم می‌کنیم.

۲ سال پیش
زلنسکی: ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند

به گزارش آرتی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان یک سخنرانی تلویزیونی گفت: اطلاعاتی که من به دست می‌آورم این است که گروه‌های خرابکار اکنون وارد کی‌یف شده‌اند.

زلنسکی گفت: ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند. کل اوکراین مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته رئیس‌جمهور اوکراین، ۱۳۷ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. 

خبرگزاری آرتی اما نوشت پس از گلوله‌باران شدید روز پنجشنبه، هیچ تأیید رسمی درمورد تعداد کشته شدگان از جمهوری‌های دونباس و در طرف دیگر، روسیه وجود ندارد.

۲ سال پیش
محکومیت حمله روسیه به اوکراین در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت از سوی آمریکا

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا بر تعهد شورای امنیت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کند.

خبرنگار الجزیره افزود این پیش‌نویس همچنین تأکید می‌کند که روسیه باید فوراً استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند و همچنین از روسیه می‌خواهد که فوراً و بدون قید و شرط نیرو‌های نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: دو مؤسسه بزرگ مالی روسیه را تحریم کردیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد:

  • ما در کنار مردم اوکراین هستیم که از حمله بی‌دلیل روسیه رنج می‌برند.
  • پوتین دیپلماسی را رد کرد و جنگ را انتخاب کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول برقراری امنیت در جهان است.
  • امروز ما دو مؤسسه بزرگ مالی روسیه را تحریم کردیم.
  • دارایی‌های ۳ بانک دیگر را مسدود خواهیم کرد که مجموع دارایی‌های آن ۷۰ میلیارد دلار است.
  • عواقب تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به مرور زمان آشکارتر خواهد شد.
  • همه گزینه‌ها در دسترس و روی میز هستند، از جمله جدا کردن روسیه از سیستم جهانی سوئیفت.
  • تحریم‌ها علیه روسیه و هر کشوری است که در تجاوز به آن کمک کند.
۲ سال پیش

الجزیره نوشت، معاون پارلمان اوکراین اعلام کرد: نیرو‌های ما پل «خرسون» را بازپس گرفتند و در ساحل چپ رودخانه «دنیپرو» مستقر شدند. نبرد در شهر «سومی» ادامه دارد و حملات روسیه دفع شده است.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از معاون وزیر دفاع اوکراین نوشت: واحد‌های نظامی مواضع خود را برای دفع حمله روسیه در منطقه «ولین» اتخاذ کرده‌اند.

۲ سال پیش

شبکه الجزیره گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده، لتونی، لیتوانی و استونی برسر پاسخ قوی به خشونت روسیه در اوکراین توافق کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: بلینکن در تماسی با همتای هندی خود خواستار واکنش جمعی قوی برای محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین شد.

۲ سال پیش

نشریه فارین پالیسی به نقل از منبعی در کنگره آمریکا نوشت: اوکراین برای دفع حملات روسیه به کمک‌های اطلاعاتی آمریکا نیاز دارد.

فارین پالیسی افزود جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا یک بسته قانونی ارائه کرده‌اند که واشنگتن را قادر می‌سازد از مقاومت اوکراین حمایت کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمان بسیج عمومی این کشور را امضا کرد.

۲ سال پیش
رهبر اقلیت سنای آمرکیا: باید ابزار مقابله با روسیه را به اوکراین بدهیم

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، رهبر اقلیت سنای آمریکا اعلام کرد: رئیس‌جمهور بایدن باید تحریم‌های روسیه را تا آن‌جا که ممکن است تشدید کند. ایالات متحده باید ابزار مقابله با روسیه را به اوکراین بدهد.

رهبر اقلیت سنا تأکید کرد: باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم تا تهاجم روسیه به اوکراین برای مسکو دردناک باشد.

پیش از این نیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود، کنگره می‌خواهد ۶۰۰ میلیون دلار سلاح دفاعی مرگبار به اوکراین بدهد.

۲ سال پیش

نشریه فارین پالیسی اعلام کرد: واشنگتن در حال بررسی طرح‌هایی برای حمایت از مقاومت مسلحانه اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه است.

۲ سال پیش
بانک مرکزی روسیه: از قبل برای مقابله با تحریم‌ها آماده بودیم

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: بانک‌های روسی که تحت تحریم قرار گرفتند، خود را به خوبی و از قبل برای این امکان آماده کرده بودند.

بانک مرکزی روسیه همچنین اعلام کرد: بانک‌هایی که تحریم شده‌اند، در صورت درخواست مشتریان، آماده بازگرداندن سپرده به مشتریان هستند. ما آماده استفاده از ابزار‌های اضافی برای حفظ ثبات بانک‌ها و محافظت از مشتریان هستیم.

۲ سال پیش

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره می‌خواهد ۶۰۰ میلیون دلار برای خرید «سلاح‌های دفاعی مرگبار» به اوکراین بدهد.

۲ سال پیش
پناگون: نیرو‌های روسی به پایتخت اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند

به گزراش الجزیره، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: حمله روسیه به اوکراین با هدف سرنگونی دولت کی‌یف و روی کار آوردن دولتی وفادار به مسکو است. تهاجم روسیه به اوکراین بزرگترین جنگ متعارف اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

این مقام ارشد پنتاگون گفت: جنگ روسیه با اوکراین ممکن است برای مدت طولانی بر امنیت اروپا تأثیر بگذارد. نیرو‌های روسی از زمان آغاز تهاجم به کی‌یف، پایتخت اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند.

پیش از این نیز نشریه نیوزویک به نقل از مقامات ایالات متحده مدعی شده بود: انتظار داریم تا یک هفته آینده یک رهبری جدید در اوکراین منصوب شود.

۲ سال پیش

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای لهستانی خود تماس گرفت تا درباره حمله روسیه به اوکراین گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: بلینکن و همتای لهستانی‌اش متعهد شدند به هماهنگی ادامه دهند تا از روسیه بخواهند عملیات نظامی خود را متوقف کند.

۲ سال پیش

نشریه فارین پالیسی نوشت: روسیه نیرو‌های زمینی را جمع‌آوری کرده و یک بیمارستان صحرایی در ۱۰ مایلی مرز اوکراین ایجاد کرده است.

۲ سال پیش
پنتاگون از استقرار ۷ هزار سرباز آمریکایی دیگر در آلمان خبر داد

پنتاگون اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار ۷ هزار سرباز اضافی در آلمان را برای اطمینان بخشیدن به متحدان، جلوگیری از تجاوز و انجام وظایف مختلف صادر کرد.

پیش از این نیز سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرده بود وزیر دفاع این کشور دستور اعزام ۷ هزار نظامی آمریکایی به اروپا را صادر کرده است.

۲ سال پیش

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: من با همتای ترک خود درباره اقدامات عملی برای تضمین امنیت در منطقه دریای سیاه صحبت کردم.

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: امنیت مشترک اوکراین و ترکیه در خطر است.

۲ سال پیش

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: به شهروندان بریتانیایی توصیه می‌کنیم که اوکراین را فوراً ترک کنند.

۲ سال پیش

فلایت رادار اعلام کرده است که حریم هوایی اوکراین، بلاروس، مولداوی و بخش‌هایی از روسیه اکنون بسته است.

فلایت رادار ۲۴ (Flightradar۲۴) نام وبگاه اینترنتی سوئدی است که موقعیت پرواز‌های مسافربری را به صورت زنده و بر روی نقشه نمایش می‌دهد.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گزارش داد ۲۰۰ سرباز نیرو‌های ویژه روسیه در فرودگاه «گوستومل» کشته شدند.

۲ سال پیش
کنگره آمریکا: به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حمله روسیه به اوکراین حمله به دموکراسی و نقض جدی صلح و امنیت بین‌المللی است. با هم‌پیمانانمان در تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متحد هستیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: پوتین در تلاش برای ایجاد تفرقه بین ما شکست خورد و ناتو متحدتر و مصمم‌تر از همیشه است. به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم که از هر جهت روسیه را تضعیف می‌کند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ارتش اوکراین اعلام کرده است: ۶۰ گردان تاکتیکی ارتش روسیه وارد خاک ما شدند.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است بسته اول تحریم‌های اتحادیه اروپا غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

۲ سال پیش
ترودو: تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه اعمال کرده‌ایم

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت: تحریم‌های شدیدتری اعمال کرده‌ایم و اقدامات بیشتری را برای توقف تجاوز غیرموجه روسیه اتخاذ خواهیم کرد.

۲ سال پیش
بایدن: با رهبران گروه ۷ توافق کردیم حضور روسیه را در اقتصاد جهانی محدود کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: من با رهبران گروه ۷ توافق کردم که این گروه توانایی روسیه برای حضور در اقتصاد جهانی را محدود کند.

جو بایدن گفت: ما همچنین توافق کردیم که توانایی روسیه برای تأمین مالی و افزایش ظرفیت نیرو‌های مسلح این کشور و توانایی مسکو برای رقابت در اقتصاد با فناوری پیشرفته را مختل کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما اکنون شاهد تأثیر اقداماتی که بر روی ارز و بازار‌های سهام روسیه برداشته‌ایم، هستیم.

۲ سال پیش

مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد: ارزیابی ما حاکی از مشارکت ۷۵ بمب افکن روسی در حملات علیه اوکراین است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، معاون وزیر دفاع اوکراین گفته است: خسارات سنگینی به نیرو‌های روسی در «گوستومل» وارد کردیم و از حمله هوایی آن‌ها جلوگیری کردیم.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نوشت: از پوتین خواستم فوراً عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین را متوقف کند.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد.

۲ سال پیش

پنتاگون اعلام کرد: روسیه به طور کامل از قابلیت‌های سایبری نظامی خود استفاده نکرده است و مشخص نیست که چرا از این کار خودداری کرده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین از سه محور اصلی شمال، جنوب و شرق ادامه دارد.

۲ سال پیش

وزیر امور خارجه اوکراین پس از دیدار با رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد: لهستان از ما حمایت تسلیحاتی و مالی خواهد کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، ارتش اوکراین اعلام کرده است هدف نیرو‌های روسیه محاصره کی‌یف و ایجاد یک کریدور زمینی در سواحل جنوبی به سمت شبه جزیره «کریمه» و حمله به «مولداوی» است.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا نوشت: هیچ مدرکی دال بر تصرف یا حمله نیرو‌های روسی به «اودسا» وجود ندارد.

این مقام دفاعی آمریکا افزود: روسیه در جریان حمله به اوکراین بیش از ۱۶۰ موشک شلیک کرد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد وزرای دفاع انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا راه‌های پاسخ به تجاوز روسیه را بررسی کردند.

۲ سال پیش

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن در تماسی با همتایان خود در بالتیک، حمله روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد.

۲ سال پیش

کاخ کرملین اعلام کرد پوتین و مکرون تلفنی درباره وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: روسیه بیش از ۱۶۰ موشک بالستیک و کروز به سایت‌هایی در اوکراین شلیک کرد.

پنتاگون اعلام کرد: روسیه نیرو‌های بیشتری را در خارکف مستقر کرده است و نبرد‌ها همچنان در آن‌جا ادامه دارد.

۲ سال پیش

روزنامه «پراودا» اوکراین نوشت دولت این کشور برای دفع حمله روسیه بیش از ۱۰ هزار سلاح بین مردم توزیع کرده است.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از وزیر خارجه اوکراین نوشت: همتای آمریکایی‌ام به من گفت که کشورش سلاح‌های دفاعی بیشتری برای ما ارسال خواهد کرد.

۲ سال پیش

رئیس دستگاه اطلاعات انگلیس (MI۶) اعلام کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا برنامه‌های پوتین در مورد اوکراین را شناسایی کردند.

رئیس ام‌آی۶ گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی متوجه شدند که پوتین قصد دارد حملاتی خیالی را برای توجیه حمله به اوکراین مهندسی کند.

رئیس دستگاه اطلاعات انگلیس همچنین مدعی شد پوتین قصد داشته است تا مسئولان بلند پایه اوکراین را ترور کند.

۲ سال پیش

پلیس ملی اوکراین می‌گوید نیرو‌های روسی «جزیره مار» در دریای سیاه (Zmiinyi Island) را تصرف کرده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش عرب‌نیوز وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد: اوکراین پابرجاست. ما نیاز داریم که دنیا به ما کمک کند.

وزیر دفاع اوکراین نیز گفته است: کرملین در حال تدارک موج جدیدی از حملات از جمله حملات هوایی است. ما به طور فعال از نمونه‌های سلاح‌های مدرن دریافت شده از شرکا استفاده می‌کنیم.

۲ سال پیش

عرب نیوز نوشت آمریکا دومین دیپلمات روسی را نیز اخراج کرد.

پیش از این نیز آسوشیتدپرس گزارش داده بود: واشنگتن نفر دوم سفارت روسیه را در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های خود از مسکو اخراج کرده است.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان نوشت، کی‌یف از پنجشنبه ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح به وقت محلی مقررات منع رفت و آمد خود را اجرا کرد.

هیچ پرسنلی اجازه ورود به شهر را نخواهد داشت، اما افرادی که در حال حاضر در کی‌یف هستند می‌توانند از شهر خارج شوند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل اعلام کرد: اوکراین به دنبال جلسه فوری شورای حقوق بشر است.

۲ سال پیش

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره دیدار بایدن و سران گروه ۷ گفت: رئیس‌جمهور و رهبران جی ۷ بر عزم خود برای پاسخ سریع به حمله غیرقانونی و غیرموجه پوتین به اوکراین تأکید کرده و همبستگی خود را با مردم اوکراین اعلام کردند.

جنیفر ساکی گفت: رهبران هماهنگی چند ماهه خود را بنا نهادند و توافق کردند که بسته‌های ویرانگر تحریم‌ها و سایر اقدامات اقتصادی را برای پاسخگویی به روسیه انجام دهند.

ساکی افزود: آن‌ها همچنین توافق کردند که تلاش‌های مستمر را برای کاهش هرگونه اثرات اقدامات روسیه و تضمین ثبات در بازار‌های جهانی انرژی تشدید کنند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن از اولاف شولتس برای گرد هم آوردن همه رهبران در این لحظه حساس تشکر کرد.

۲ سال پیش

سفارت چین در اوکراین در حال آماده سازی پرواز‌ها برای تخلیه شهروندان خود است.

۲ سال پیش

به گزارش عرب نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفته است: پوتین باید درک کند که ناتو نیز یک اتحاد هسته‌ای است.

۲ سال پیش

سی‌ان‌ان نوشت مقام دفاعی آمریکا اعلام کرده است: وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام ۷ هزار نظامی آمریکایی به اروپا را صادر کرده است.

این شامل یک تیم رزمی تیپ زرهی با قابلیت‌ها و توانمندساز‌های مرتبط است. آن‌ها برای اطمینان دادن به متحدان ناتو در آلمان مستقر خواهند شد.

۲ سال پیش

ارتش اوکراین از شهروندان شهر راهبردی «سومی» خواست تا با حمله روسیه مقابله کنند.

۲ سال پیش

عرب نیوز نوشت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۴ فرد و نهاد بلاروسی را به دلیل حمایت از تهاجم روسیه به اوکراین تحریم کرد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی اعلام کرد پارلمان مولداوی به دلیل بحران اوکراین به مدت ۶۰ روز وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

۲ سال پیش

تی‌آرتی به نقل از مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین نوشت: فرودگاه «هوستومل» دوباره تحت کنترل اوکراین است.

۲ سال پیش

کی‌یف پست گزارش داد صدها انفجار در شهر «ماریوپل اوکراین» شنیده شده است.

این شهر یکی از بزرگترین بنادر اوکراین در دریای آزوف است.

۲ سال پیش
سقوط هواپیمای باری نظامی روس

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یک فروند هواپیمای باری نظامی روسی از نوع «آنتونوف ۲۶» در استان «وولاونیج» سقوط کرده و خلبان آن جان باخته است.

این هواپیما حامل تجهیزات نظامی بود و به دلیل نقص فنی در نزدیکی مرز اوکراین سقوط کرده است.

۲ سال پیش

شبکه‌های تلویزیونی روسی از جمله آرتی در لهستان ممنوع شده‌اند.

۲ سال پیش

سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد آمریکا بانک های بلاروس، صنایع دفاعی و مقامات امنیتی این کشور را به دلیل حمایت از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تحریم کرده است.

۲ سال پیش

آسوشیتدپرس گزارش داد: واشنگتن نفر دوم سفارت روسیه را در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های خود از مسکو اخراج کرد.

۲ سال پیش
بلومبرگ: نیرو‌های روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند

بلومبرگ به نقل از یک منبع غربی گزارش داد: ممکن است به دلیل نابودی پدافند هوایی اوکراین، کی‌یف طی ساعات آینده به دست روس‌ها بیفتد. نیرو‌های روسیه در حال پیشروی به سمت کی‌یف از مسیر رود «دنیبر» هستند.

بلومبرگ به نقل از این منبع نوشت: علی‌رغم آن‌که میدان عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین متمرکز است، اما پوتین قصد دارد بر تمام اوکراین مسلط شود.

۲ سال پیش

وزارت بهداشت اوکراین: در حملات امروز ۵۷ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند

۲ سال پیش

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل توسط نیرو‌های روسی را تأیید و اعلام کرد که اهمیت حیاتی دارد تا عملیات ایمنی به هیچ وجه مختل نشود.

۲ سال پیش
جانسون: اوکراین برای چندین دهه از آزادی و دموکراسی برخوردار بوده است

توییت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس:

  • اوکراین کشوری است که برای چندین دهه از آزادی و دموکراسی و حق انتخاب سرنوشت خود برخوردار بوده است.
  • ما – و جهان – نمی‌توانیم اجازه دهیم این آزادی صرفاً از بین برود.
  • ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم از این مسئله روی برگردانیم.
۲ سال پیش
استقرار ۷ هزار نیروی اضافی در اروپا به دستور پنتاگون

به گزارش سی‌ان‌ان، یک مقام وزارت دفاع آمریکا پس از سخنرانی بایدن به خبرنگاران گفته است پنتاگون دستور استقرار ۷ هزار نیروی اضافی در اروپا را صادر می‌کند.

۲ سال پیش
جو بایدن: هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین اعزام نمی‌شود، اما از قلمرو ناتو دفاع می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا:

  • هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین اعزام نخواهد شد، اما از هر وجب از قلمرو ناتو دفاع خواهیم کرد.
  • هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با پوتین ندارم.
  • شرکت‌های نفت و گاز نباید از بحران بهره برداری کنند و قیمت‌ها را افزایش دهند.
  • اگر روسیه حمله سایبری را دنبال کند، آمریکا پاسخ خواهد داد.
  • تمام دارایی‌های روسیه در آمریکا مسدود خواهد شد.
  • چند هفته و ماه آینده برای اوکراینی‌ها سخت خواهد بود و این لحظه خطرناکی برای اروپاست.
  • تحریم روسیه از طریق سوئیفت همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از آن وجود ندارد.
۲ سال پیش

اسپوتنیک از انفجار در دونتسک خبر داد.

۲ سال پیش
جو بایدن: تجارت روسیه با «دلار» و «یِن» را محدود می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا:

  • پوتین متجاوز است. او این جنگ را انتخاب کرد و اکنون او و کشورش عواقب آن را متحمل خواهند شد.
  • توانایی روسیه برای انجام تجارت به دلار و ین را محدود می‌کنیم.
  • بانک‌های روسیه با دارایی‌های یک تریلیون دلاری را تحریم و چهار بانک دیگر را در روز پنجشنبه مسدود کردیم.
  • تحریم‌ها بیش از نیمی از واردات فناوری پیشرفته روسیه را قطع می‌کند.
۲ سال پیش
جو بایدن: حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود درباره تحولات اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تا حد زیادی طبق پیش بینی‌ها انجام شد. می‌خواهم آشکار و واضح بگویم که آمریکا اقدامات علیه روسیه را به تنهایی انجام نمی‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: توانایی روسیه برای انجام تجارت به دلار و ین را محدود می‌کنیم. بانک‌های روسیه با دارایی‌های یک تریلیون دلاری را تحریم کردیم.

آغاز سخنرانی بایدن درباره تحولات اوکراین 01

۲ سال پیش

بوریس جانسون اعلام کرد: انگلیس آمادگی پناهندگی دادن به شهروندان اوکراین را دارد.

۲ سال پیش

درگیری‌های شدید در ادسای اوکراین گزارش شده است.

۲ سال پیش

برخی منابع خبری از چندین انفجار در کی‌یف خبر داده‌اند.

۲ سال پیش
گوترش: حمله روسیه غیرقابل قبول است، اما برگشت‌ناپذیر نیست

عرب نیوز گزارش داد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته است: تصمیم روز‌های آینده دنیای ما را شکل می‌دهد و زندگی میلیون‌ها نفر را تعریف می‌کند. براساس منشور سازمان ملل متحد، هنوز برای توقف این جنگ دیر نیست.

گوترش گفت: حمله روسیه اشتباه است. خلاف منشور است. غیرقابل قبول است، اما برگشت‌ناپذیر نیست؛ برای نجات این نسل از بلای جنگ دیر نیست. ما به صلح نیاز داریم.

۲ سال پیش

سی‌ان‌ان نوشت، ارتش آمریکا معتقد است که حمله روسیه به اوکراین بزرگترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

۲ سال پیش
ان‌بی‌سی نیوز: پاسخ واشنگتن سخت خواهد بود

ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد موارد استفاده از سلاح سایبری آمریکا شامل تعطیلی کامل اینترنت و برق در سراسر روسیه و از کار انداختن سوزن‌های راه‌آهن برای مختل کردن عملیات امداد نیرو‌های روسی است.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت پاسخ واشنگتن سخت خواهد بود، اما به گونه‌ای حساب شده تا موجب نشود پوتین تنش را تشدید کند.

۲ سال پیش
بورل: ما با اوکراین متحد هستیم

سرویس اقدام خارجی اروپا اعلام کرده است، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه گفت: ما شبانه‌روز در تلاش هستیم تا با هماهنگی شرکای بین‌المللی، پاسخی قوی به تجاوزات روسیه به اوکراین بدهیم. ما با اوکراین متحد هستیم.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

خبرگزار فرانسه اعلام کرد جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ۵۸ فرد و نهاد روسی را تحریم کرده است.

خبرگزاری تی‌آرتی نیز اعلام کرد ترودو از تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد:

  •  هدف قرار دادن ۶۲ فرد و نهاد، از جمله اعضای نخبگان روسیه، گروه واگنر، بانک‌های بزرگ
  • لغو مجوز‌های صادراتی برای روسیه
  • تحریم وزرای دفاع، دارایی و دادگستری روسیه
۲ سال پیش
کرملین: پوتین دلایل حمله به اوکراین را برای رئیس‌جمهور ایران تشریح کرد

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران اوضاع اوکراین را بررسی کرد.

در این بیانیه آمده است: پوتین در این تماس، آقای رئیسی را در جریان دلایل حمله نظامی و روند آن قرار داد.

۲ سال پیش

به گزارش عرب نیوز، یک ناظر مستقل اعلام کرد که پلیس روسیه حداقل هزار نفر را در تظاهرات ضد جنگ در ۴۷ شهر در روسیه بازداشت کرده است.

۲ سال پیش
نگرانی عربستان، امارات و بحرین از حمایت ضعیف آمریکا از اوکراین

المیادین نوشت، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: عربستان و تمام دوستان جدید ما در خلیج (فارس) اعم از امارات و بحرین از مشاهده حمله روسیه به اوکراین دچار هراس شده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند: آن‌ها متوجه شده‌اند که اگر تحول و اتفاقی بین خودشان و ایران روی دهد، آمریکا آن‌ها را نجات نخواهد داد.

۲ سال پیش

رسانه‌های اوکراینی گزارش داده‌اند که ۲۰ بالگرد روسیه در فرودگاه گوستومیل فرود آمده‌اند.

۲ سال پیش

شبکه ۲۴ اوکراین گزارش داد: دولت به انجام وظیفه خود در پایتخت ادامه می‌دهد و هیچ برنامه‌ای برای ترک آن نیست.

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت، مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرده است که: نمی‌توان گفت که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل ایمن است.

به گفته این مقام اوکراینی فرودگاه هاستومل از سوی نیرو‌های روسی تصرف شد. این فرودگاه ۲۰ کیلومتر با کی‌یف فاصله دارد.

۲ سال پیش

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس جزئیات تحریم‌ها را اعلام کرده است.

  • مسدود شدن دارایی‌های تمام بانک‌های بزرگ روسیه
  • ممنوعیت شرکت‌های روسی برای تامین مالی در بازار‌های انگلیس
  • محدودیت در سپرده‌های بانکی اتباع روسیه
۲ سال پیش

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده است که فردا (جمعه) نشست مجازی در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین برگزار می‌کند.

۲ سال پیش

رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: از متحدان خود می‌خواهیم تا بر فراز اوکراین منطق پرواز ممنوع ایجاد کنند.

۲ سال پیش

ان‌بی‌سی نیوز با استناد به ۴ منبع ناشناس نوشت درباره فهرست حملات سایبری احتمالی علیه روسیه تصمیم نهایی گرفته نشده است.

ان‌بی‌سی نیوز همچنین گزارش داد، فهرستی از گزینه‌ها برای حملات سایبری به بایدن ارائه شده است که برای برهم زدن توانایی روسیه برای تداوم عملیات نظامی در اوکراین طراحی شده‌اند.

۲ سال پیش

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد: منطقه چرنوبیل در نزدیکی کی‌یف اکنون تحت کنترل نیرو‌های روسیه است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از ریاست‌جمهوری اوکراین نوشت: نیرو‌های روسیه چرنوبیل را تصرف کرده‌اند.

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت، روسیه برای اولین‌بار تأیید کرد که نیرو‌های زمینی این کشور وارد اوکراین شده‌اند و اعلام کرد که نیرو‌های روس از سمت کریمه وارد شده‌اند.

۲ سال پیش
صدای غرش هواپیماهای روسی در آسمان کی‌یف

صدای غرش هواپیما‌های روسیه در آسمان کی‌یف، پایتخت اوکراین شنیده می‌شود.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رهبران گروه ۷ موافقت کردند تا درمورد بسته‌های ویرانگر تحریم‌ها و سایر اقدامات اقتصادی برای پاسخگویی به روسیه کاری انجام دهند.

۲ سال پیش

وزیر خارجه چین اعلام کرد: به حق حاکمیت همه کشور‌ها احترام می‌گذاریم و نگرانی‌های امنیتی و مشروع روسیه را درک می‌کنیم.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تمام اهداف برنامه‌ریزی شده برای امروز را محقق کردیم. ۹۳ هدف را در خاک اوکراین منهدم کردیم.

وزارت دفاع روسیه افزود: از نیرو‌های چترباز در عملیات هلی‌بُرن در منطقه خرسون استفاده کردیم. آب‌رسانی به کانال کریمه که اوکراین از سال ۲۰۱۴ آن را قطع کرده بود، احیا شد.

 

۲ سال پیش
تصرف نیروگاه برق چرنوبیل از سوی روسیه

مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد: نیروهای روسیه نیروگاه برق چرنوبیل را تصرف کردند.

رویترز به نقل از این مقام اوکراینی نوشت:‌ نمی‌توان گفت که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل ایمن است. این یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای اروپا امروز است.

۲ سال پیش

تی‌آرتی نوشت لیتوانی صدور ویزا برای شهروندان روسیه را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین متوقف می‌کند.

۲ سال پیش
حمله روسیه به اوکراین باید به معنای «مرگ» نورد استریم ۲ باشد

تی‌آرتی به نقل از رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: حمله روسیه به اوکراین باید به معنای «مرگ» نورد استریم ۲ باشد.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: انتظار درگیری «طولانی و خونین» در اوکراین داریم. نگرانی شدیدی وجود دارد که حملات سایبری روسیه ممکن است فراتر از اوکراین گسترش یابد.

۲ سال پیش
صدراعظم آلمان: پوتین پیروز نخواهد شد

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرده است: ما باید مطمئن شویم که درگیری به دیگر کشور‌های اروپایی سرایت نمی‌کند.
صدراعظم آلمان افزود: پوتین نباید عزم ناتو برای حفاظت از همه اعضای خود را دست‌کم بگیرد. پوتین پیروز نخواهد شد.

۲ سال پیش

منابع خبری از منطقه جنوب اوکراین می‌گویند ۱۳ غیرنظامی و ۹ سرباز کشته شده‌اند.

۲ سال پیش

سفیر اوکراین در واشنگتن اعلام کرد: روسیه تا این لحظه ۷ جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان نوشت چین پروازهای چارتری ترتیب داده است تا اتباع چینی را از اوکراین خارج کند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: نیرو‌های روسی که در بلاروس حضور دارند، به سمت کی‌یف در حال حرکت هستند. حملات روسیه بر زیرساخت‌های نظامی، مراکز فرماندهی و تاسیسات دفاع هوایی اوکراین تمرکز دارد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه استونی: شهروندان از سفر غیرفوری به بلاروس خودداری کنند

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد وزارت خارجه استونی اعلام کرده است: اتباع استونی باید از سفر غیرفوری به بلاروس خودداری کنند و هر استونیایی در آن‌جا باید هرچه زودتر به کشور بازگردد.

۲ سال پیش

عرب نیوز نوشت، در پیش‌نویس نشست سران اتحادیه اروپا آمده است: شورای اروپا با اقدامات محدودکننده بیشتر موافقت می‌کند که پیامد‌های شدید را بر اقدامات روسیه خواهد داشت.

شورای اتحادیه اروپا خواستار آماده‌سازی سریع بسته تحریم‌های بیشتر است که بلاروس را نیز پوشش می‌دهد.

۲ سال پیش

نیوزویک به نقل از یک مقام مسئول در ناتو اعلام کرد: ۲۴ ساعت اول خطرناکترین ساعات جنگ است و احتمال سقوط کی‌یف وجود دارد.

این مقام مسئول ناتو اعلام کرد: امکان دارد که کی یف تا ۹۶ ساعت آتی محاصره شود، ولی فکر نمی‌کنم دولت فروپاشی شود.

۲ سال پیش

جو بایدن، رئیس‌جهور آمریکا ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی درباره اوکراین سخنرانی خواهد کرد.

۲ سال پیش

سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد: انتظار داریم که درگیری با پیروزی اوکراین پایان یابد. تا امروز صبح ۴۰ سرباز اوکراینی و ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند، اما اطلاعات به‌روز نیست.

۲ سال پیش

دیپلمات‌های فنلاندی اوکراین را ترک می‌کنند.

۲ سال پیش

سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد: کی‌یف به طور کامل تحت کنترل است.

۲ سال پیش

مقام آمریکایی مدعی شد: روسیه از بلاروس تا شمال غربی کی‌یف حمله زمینی انجام می‌دهد.

۲ سال پیش

گلوله باران اوکراین در شهر‌های بلگورود، ناحیه روونسکی روسیه ۳ مجروح برجای گذاشت.

۲ سال پیش
پوتین: خود را برای هرگونه تحریم آماده کرده‌ایم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: خطرات در حوزه امنیت به گونه‌ای شکل گرفته است که دیگر نمی‌توان به راه‌حل دیگری دست یافت.

پوتین افزود: خطرات می‌توانست بر وجود ما تأثیر بگذارد و ما خود را برای هرگونه تحریم آماده کرده‌ایم. ما قصد آسیب رساندن به نظم جهانی را نداریم و شرکای ما باید این را درک کنند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد پارلمان لیتوانی تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای اعلام وضعیت فوق‌العاده تا ۱۰ مارس به دلیل جنگ در اوکراین را تصویب کرده است.

۲ سال پیش

نیوزویک به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد: ما انتظار داریم که کی‌یف، پایتخت اوکراین ظرف چند روز آینده و تا ۹۶ ساعت دیگر به دست نیرو‌های روسیه بیفتد.

مقامات ایالات متحده مدعی شدند: انتظار داریم تا یک هفته آینده یک رهبری جدید در اوکراین را منصوب کنیم.

۲ سال پیش
سفیر اوکراین در واشنگتن: روسیه در حال جنگی همه‌جانبه علیه ما است

سفیر اوکراین در واشنگتن اعلام کرد: ما طبق قوانین بین‌المللی به حق خود برای دفاع از خود عمل کرده‌ایم و روحیه ارتش بالاست. روسیه در حال جنگی همه‌جانبه علیه ما است و ما برای دفاع از کشورمان به کمک نیاز داریم.

سفیر اوکراین افزود: از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا به تعلیق عضویت روسیه به دلیل نقض قوانین بین‌المللی فکر کنند. شرکای ما باید یک بسته تحریمی شدید و فوری که برای این لحظه مناسب و مناسب است آماده کنند.

 

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه از نبرد ارتش اوکراین در چرنوبیل در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای خبر داد.

۲ سال پیش

گروه جی ۷ در بیانیه‌ای اعلام کرد بحران روسیه تهدید جدی برای نظم جهانی است.

۲ سال پیش

زلنسکی گفت: اوکراین راه جنگ را انتخاب نکرد، اما پیشنهاد بازگشت به مسیر صلح را می‌دهد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: واشنگتن به مسکو گفته است که قصد ندارد درمورد ضمانت‌های امنیتی گفت‌وگو کند.

۲ سال پیش

مقام دفاعی پنتاگون اعلام کرد آمریکا به دنبال یافتن راهی برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود است.

۲ سال پیش

رویترز گزارش داد یک سری انفجار‌های شدید در جنوب بلگورود (روسیه) در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده شده است.

بیمارستان کودکان در دونتسک در اثر شلیک توپخانه توسط ارتش اوکراین آسیب دیده است.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد روسیه فرودگاه نزدیک کی‌یف را تصرف کرده است.

۲ سال پیش

رویترز اعلام کرد یک سری انفجار‌های شدید در جنوب بلگورود (روسیه) در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده شده است.

۲ سال پیش

وب سایت کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) و همچنین وزارت دفاع این کشور از کار افتاد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع لیتوانی اعلام کرد: آمریکا با ارسال جت‌های F-۳۵ به بالتیک، اقامت سربازانش در منطقه را تمدید کرد.

۲ سال پیش
رئیس‌جمهور اوکراین: تلفات داریم

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما به صدای «پرده آهنین» جدید گوش می‌دهیم. تلفات داریم و تعداد زیادی هواپیما و خودرو‌های زرهی منهدم شده است.

«پرده آهنین» نام بخش‌بندی مرزی اروپا، پس از جنگ جهانی دوم و در جنگ سرد به دو بخش اروپای غربی و کشور‌های عضو پیمان ورشو بود.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز اعلام کرد که از کشور‌ها می‌خواهد که روسیه را از سوئیفت منع کنند.

۲ سال پیش
تحریم‌های ژاپن در زمینه مالی و کنترل صادرات علیه روسیه

نخست‌وزیر ژاپن خطاب به گروه جی ۷ اعلام کرد: ژاپن در تلاش برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه در زمینه مالی و کنترل صادرات است، و با آمریکا و اتحادیه اروپا همگام است.

۲ سال پیش
روسیه: جنگ اوکراین ۸ سال پیش آغاز شده است

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روسیه تهدید کرده است پاسخ سختی به تحریم‌های اروپا خواهد داد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که جنگ اوکراین ۸ سال پیش آغاز شده و اکنون در آستانه پایان یافتن قرار دارد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه متعهد شده است که در برابر تحریم‌های اتحادیه اروپا اقدام تلافی‌جویانه «سخت» انجام دهد.

۲ سال پیش
پنتاگون از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین خبر داد

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: آنچه ما شاهد آن هستیم نخستین مرحله تهاجم گسترده روسیه به اوکراین است. نیرو‌های روسی به طرف کی‌یف پایتخت اوکراین در حال پیشروی هستند.

یک مقام وزارت دفاع گفته است: نشانه‌هایی دیدیم که اوکراین مقاومت کرده و مقابله می‌کند.

پنتاگون افزود: ارزیابی ما آن است که روسیه برای فلج کردن دولت اوکراین و منصوب کردن دولت جایگزین تلاش می‌کند. روسیه قصد دارد دولت اوکراین را ساقط کرده و رهبری جدیدی که متحد مسکو باشد را نصب کند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرده است واشنگتن نمی‌داند که چه تعداد از نیرو‌های روسیه در اوکراین هستند.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی قطر از تحولات اوکراین

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دو تماس تلفنی با همتایان روسی و اوکراینی خود برقرار کردند. وزیر امور خارجه قطر در این دو تماس ضمن ابراز نگرانی کشورش از تشدید تنش‌ها و پیامد‌های آن از همه طرف‌ها خواست تا خویشتن داری کنند. وزیر امور خارجه قطر بر اهمیت تضمین امنیت غیرنظامیان به عنوان اولویت اصلی و لزوم پایبندی به حاکمیت و استقلال کشور‌ها تاکید کرد.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین درباره ورود ارتش روسیه به منطقه چرنوبیل

برخی منابع اوکراینی مدعی شدند که ارتش روسیه از بلاروس وارد منطقه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل شده است.

۲ سال پیش
درخواست پارلمان اوکراین برای مذاکرات فوری با روسیه

قانونگذاران اوکراینی از رئیس جمهور این کشور خواستند تا مذاکرات فوری با روسیه را آغاز کند.

۲ سال پیش
گشت زنی هوایی ناتو در لهستان و رومانی

ناتو از گشت زنی هوایی هواپیماهای این سازمان در آسمان لهستان و رومانی برای محافظت از امنیت متحدان پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
جلسه شورای امنیت درباره اوکراین

اسکای نیوز اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل فردا (جمعه) برای بررسی پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین جلسه ای برگزار می‌کند.

ناتو هم پیش از این اعلام کرده بود که فردا نشستی برای بررسی تحولات اوکراین برگزار می‌کند.

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا نماینده روسیه را احضار کرد

در پی عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین، اتحادیه اروپا نماینده روسیه را احضار کرد. 

اتحادیه اروپا اعلام کرد: «ما مسکو را از پاسخ با بسته تحریمی جدید برای تجاوز به اوکراین مطلع کرده‌ایم.»

رویترزبه نقل از یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد: تحریم‌ها علیه روسیه شامل صادرات، موسسات مالی و بخش حمل و نقل خواهد شد.

۲ سال پیش
کشتی ترکیه‌ای هدف انفجار بمب قرار گرفت

المیادین اعلام کرد: کشتی ترکیه ای که در حال حرکت از شهر اودسا در اوکراین به طرف رومانی بود، بر اثر انفجار بمب آسیب دید.

شبکه خبری ان تی وی ترکیه گزارش داد: یک کشتی باری ترکیه که تحت پرچم جزایر مارشال از اودسا به سمت رومانی در دریای سیاه در حرکت بود مورد اصابت "بمب" قرار گرفت. این کشتی باری که "ژوپیتر" نام دارد توسط شرکت کشتیرانی YA-SA اداره می شود.

بر اساس گزارش NTV، این حادثه تلفات جانی نداشته است. اداره کل امور دریایی ترکیه اعلام کرد که این کشتی درخواست کمک نکرده است.

 

۲ سال پیش
لاوروف: روسیه همیشه برای گفتگو آماده است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: اقدامات مسکو در اوکراین با هدف تضمین امنیت مردم روسیه است. روسیه همیشه برای گفتگوهایی که به عدالت و اصول منشور سازمان ملل منتهی شود، آماده خواهد بود. ما امیدواریم که هنوز فرصتی برای بازگشت به قوانین بین المللی و تعهدات بین المللی وجود داشته باشد. اظهارات کی یف در مورد امکان بازگرداندن سلاح های هسته ای کل اوضاع را وارونه کرد.

۲ سال پیش
جلسه شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جلسه شورای امنیت ملی آمریکا را برای بررسی وضعیت اوکراین برگزار می کند.

بایدن پس از نشست صبحگاهی با متحدان گروه هفت (G-7) اظهاراتی درباره وضعیت اوکراین و جزئیات تحریم‌های مورد انتظار ارائه خواهد کرد.

۲ سال پیش
نظامیان آمریکایی به مرز اوکراین می‌روند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که نظامیان آمریکایی برای کمک به شهروندان آمریکایی برای فرار از اوکراین به سمت مرز اوکراین روانه شدند.

۲ سال پیش
۱۱ فرودگاه نظامی اوکراین از خدمت خارج شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حملات روسیه باعث شد ۱۱ فرودگاه نظامی اوکراین خارج از خدمت شوند. هواپیمای سوخو ۲۵ روسیه بر اثر خطای انسانی سقوط کرد و خلبان با چتر نجات در سمت روسیه فرود آمد. نیرو‌های ما همچنین ۳ مرکز فرماندهی عملیات نظامی اوکراین را منهدم کردند. حملات روسیه ۷۴ تاسیسات نظامی زمینی اوکراین را هم از خدمت خارج کرده است. پرسنل نظامی اوکراین نمی‌خواهند بجنگند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که یک هلیکوپتر نظامی اوکراینی و چهار پهپاد نیز سرنگون شده اند.

۲ سال پیش
مکرون: مرحله جدید در اروپا، عواقب زیادی خواهد داشت

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شد: پوتین راه دیپلماتیک را رد کرد و راه جنگ را انتخاب کرد. ما تمام مسئولیت خود را برای دفاع از حاکمیت متحدان خود انجام خواهیم داد و روسیه را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای متناسب با حجم اقداماتش هدف قرار خواهیم داد. این مرحله جدید که در اروپا آغاز شده است، عواقب زیادی خواهد داشت. اقدام نظامی روسیه در اوکراین عواقب درازمدتی خواهد داشت. در این ساعات تاریک، ما اصول آزادی، حاکمیت و دموکراسی را رها نخواهیم کرد. در کنار اوکراین خواهیم بود، ضعف در برابر روسیه نشان نمی‌دهیم و تحریم‌های بیشتری علیه آن وضع خواهیم کرد.

رئیس‌ جمهور فرانسه همچنین از رئیس‌ جمهور روسیه خواست تا حملات خود علیه اوکراین را متوقف کند و فورا نیرو‌های خود را خارج کند.

۲ سال پیش
اروپا: تحریم‌های مالی علیه مسکو به دسترسی روسیه به بازارهای جهانی آسیب می رساند

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: امروز بسته ای از تحریم ها را برای تصویب به سران اروپایی ارائه خواهیم کرد. این تحریم ها شامل تحریم های مالی می شود که به دسترسی روسیه به بازارهای جهانی آسیب می رساند.

او بدون توجه و اشاره به اقدامات تحریک آمیز غرب و ناتو علیه مرزهای روسیه مدعی شد: جهان شاهد قدرت ما در اتحاد ناتو و اتحادیه اروپاست و ما روسیه را مسئول نقض آشکار وحدت و حاکمیت اوکراین می‌دانیم.

۲ سال پیش
سقوط هواپیمای نظامی اوکراین

خدمات اضطراری در اوکراین از سقوط هواپیمای نظامی اوکراین و کشته شدن پنج نفر از ۱۴ سرنشین آن خبر داد.

آغاز عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین+ فیلم و تصاویر

۲ سال پیش
انگلیس: با متحدان خود بسته تحریمی عظیمی را برای تضعیف اقتصاد روسیه اعمال می‌کنیم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: ما بر سر بسته تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه به توافق خواهیم رسید و باید به گاز روسیه اتکا نکنیم. ما با متحدان خود بسته تحریم‌های اقتصادی عظیمی را برای تضعیف اقتصاد روسیه اعمال خواهیم کرد.

او مدعی شد: روسیه از طریق زمین، دریا و هوا به اوکراین حمله می‌کند و من به رئیس‌جمهور اوکراین از حمایت کامل خود از او اطمینان دادم. رئیس جمهور روسیه جنگی را در قاره اروپا به راه انداخته است. بدترین ترس‌های ما به حقیقت پیوسته و تمام هشدار‌های ما درست بوده‌اند.این حمله، حمله‌ای به دموکراسی و آزادی در اروپای شرقی و در سراسر جهان است.

۲ سال پیش
ناتو: حضور نظامی خود را در بخش شرقی ائتلاف افزایش می‌دهیم

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنانی گفت: حمله روسیه به اوکراین لحظه تعیین کننده در تاریخ قاره اروپاست. حمله روسیه با وجود تکذیب‌های فراوانی صورت گرفت. مسکو مسئولیت کامل حمله به اوکراین و نقض قوانین بین المللی را بر عهده دارد. ما از روسیه می‌خواهیم نیرو‌های خود را از اوکراین خارج کند و به مسیر دیپلماسی بازگردد.

او افزود: ما یک طرح دفاعی را برای محافظت از متحدان خود فعال خواهیم کرد که به ما امکان می‌دهد در صورت نیاز نیرو‌های خود را در اوکراین مستقر کنیم. در پاسخ به حمله روسیه، تصمیم گرفتیم تجمع نیرو‌های خود را در بخش شرقی ائتلاف افزایش دهیم.

۲ سال پیش
کرملین: نظامی شدن اوکراین تهدیدی برای مردم ماست

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: رئیس جمهور پوتین در مورد مدت زمان عملیات نظامی در اوکراین با توجه به توسعه و اهداف آن‌ها تصمیم خواهد گرفت. پوتین به وضوح خواستار عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در اوکراین شده بود.

سخنگوی کرملین افزود: هدف از عملیات نظامی روسیه جلوگیری از نظامی شدن اوکراین است زیرا این امر تهدیدی برای مردم ماست. آماده مذاکره با اوکراین در مورد بی طرفی این کشور و خواستار اجتناب از استقرار سلاح های ناتو در خاک این کشور هستیم.

پسکوف در پاسخ به این سوال که پاکسازی نظامی اوکراین به معنای انحلال و نابودی ارتش این کشور است، گفت: «این به معنای خنثی کردن قابلیت‌های نظامی است که اخیراً به دلیل مشارکت فعال کشورهای خارجی به طور قابل توجهی رشد کرده است».

۲ سال پیش
واکنش ترکیه به تحولات اوکراین

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت:حمله روسیه به اوکراین خلاف قوانین بین المللی است و قابل قبول نیست. ما از روسیه می‌خواهیم که فورا عملیات نظامی خود را متوقف کند. ما عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم می کنیم و آن را ضربه مستقیمی به صلح و ثبات در منطقه می دانیم. من به رئیس جمهور زلنسکی اعلام کردم که ترکیه از تلاش اوکراین برای حفاظت از تمامیت ارضی خود حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ترکیه هم در این راستا مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین غیرقابل قبول، نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای امنیت جهانی است.

۲ سال پیش
آلمان: روسیه امنیت و صلح در اروپا را تهدید می‌کند

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنانی مدعی شد: پوتین امنیت و صلح در تمام اروپا را تهدید می‌کند. ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و از کشورهای اروپایی و ناتو می‌خواهیم تا تشکیل جلسه دهند. من از رئیس جمهور روسیه می‌خواهم آتش بس دهد و فورا نیروهای خود را از اوکراین خارج کند. حمله روسیه به اوکراین روز سیاهی برای اروپاست.

۲ سال پیش
فرانسه خواستار نشست ناتو شد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشست ناتو درباره اوکراین شد.

۲ سال پیش
بسته شدن حریم هوایی بلاروس

ستاد کل روسیه و بلاروس از بسته شدن بخشی از حریم هوایی بلاروس به روی هواپیماهای غیرنظامی خبر دادند.

۲ سال پیش
انگلیس سفیر روسیه را فراخواند

وزارت خارجه انگلیس سفیر روسیه در این کشور را در پی تحولات اخیر اوکراین فراخواند.

 

۲ سال پیش
انفجار در حومه کی‌یف

منابع خبری مدعی شدند صدای انفجاری در حومه کی‌یف شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، صدای انفجار در فرودگاه آنتونوف در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شده است. همچنین دود سیاهی از مقر اطلاعات اوکراین در مرکز کی‌یف بلند شده است.

 

۲ سال پیش
بسته شدن حریم هوایی مولداوی

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: مولداوی حریم هوایی خود را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین بسته است.

۲ سال پیش
به دست گرفته شدن کنترل یک شهر به دست استقلال طلبان اوکراین

استقلال طلبان لوگانسک: نیروهای ما کنترل شهر Bobosnaya را به دست گرفتند.

۲ سال پیش
ادعای ارتش اوکراین درباره کشته شدن ۵۰ سرباز روسیه

ارتش اوکراین مدعی شد: ۵۰ سرباز روسی در درگیری در شرق اوکراین کشته شدند.

ارتش اوکراین همچنین مدعی سرنگونی ۶ جنگنده روسی و ۲ هلیکوپتر و انهدام ۲ تانک روسی شد.

۲ سال پیش
سقوط ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال سقوط کردند

بیت کوین پس از شلیک موشک های نیروهای روسی به چندین شهر در اوکراین و اعزام نیرو به سواحل این کشور به پایین ترین حد خود در یک ماه گذشته سقوط کرد.

۲ سال پیش
درخواست بوریس جانسون برای تشکیل جلسه فوری سران ناتو

جانسون: من خواستار تشکیل جلسه فوری همه رهبران ناتو در اسرع وقت هستم.

او همچنین مدعی شد: حمله روسیه به اوکراین یک فاجعه برای قاره ماست.

۲ سال پیش
کشته شدن بیش از ۴۰ سرباز اوکراینی

مشاور دفتر رئیس جمهور اوکراین: بیش از ۴۰ سرباز اوکراینی از آغاز حمله روسیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شده اند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه آلمان: اتحادیه اروپا تحریم گسترده ای را علیه روسیه اعمال می کند

وزیر امور خارجه آلمان می گوید اتحادیه اروپا، ناتو و گروه هفت تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال می کنند

۲ سال پیش
سقوط گذرگاهی در مرز اوکراین

رسانه های خبری از سقوط گذرگاه مرزی "ساندز" در مرز اوکراین و روسیه به دست ارتش روسیه خبر دادند.

۲ سال پیش
اوکراین روابط دیپلماتیک خود با روسیه را قطع کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود از قطع روابط دیپلماتیک با روسیه خبر داد.

به گزارش الجزیره، زلنسکی مدعی شد اقدام روسیه مشابه اقدامات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است. وی گفت هر شهروند اوکراینی می‌تواند برای دفاع از کشورش اسلحه به دست بگیرد.

۲ سال پیش
واکنش رئیس رژیم صهیونیستی به تحولات اوکراین

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد: «اسرائیل» از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند.

۲ سال پیش

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله روسیه یکی از تاریک ترین ساعات برای اروپا پس از جنگ جهانی دوم است

۲ سال پیش
گلوله باران یک پاسگاه مرزی در استان کورسک روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که یک پاسگاه مرزی در استان کورسک روسیه هدف گلوله باران اوکراینی قرار گرفته است، اما تلفات جانی نداشته است.

۲ سال پیش
پیشنهاد برگزاری مذاکرات بین روسیه و اوکراین در مینسک از سوی رئیس جمهور بلاروس

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: رئیس جمهور بلاروس پیشنهاد برگزاری مذاکرات بین روسیه و اوکراین در مینسک را دارد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت کی یف باید به خواسته های مسکو امتیاز بدهد و پیشنهاد می کند مذاکرات روسیه و اوکراین در مینسک برگزار شود.

رئیس جمهور بلاروس همچنین گفت: ما به رئیس جمهوری اوکراین در مورد احتمال انجام عملیات نظامی روسیه هشدار دادیم، اما آنها هیچ اقدامی برای جلوگیری از این اتفاق انجام ندادند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت که نیروهای مسلح بلاروس در عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین شرکت نکرده اند. سرویس گارد مرزی اوکراین پیش‌تر گفته بود که نیروهای روسی حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی از بلاروس و همچنین روسیه با حمایت بلاروس به اوکراین حمله کردند. لوکاشنکو در واکنش به این اظهارات گفت: «نیروهای ما در این عملیات هیچ مشارکتی ندارند».

۲ سال پیش
وزارت خارجه انگلیس: به اوکراین کمک خواهیم کرد

وزارت خارجه انگلیس: اوکراین عضو ناتو نیست، اما ما در دفاع از خود به آن کمک خواهیم کرد.

واکنش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: شما قبلا کمک کرده اید. آرام باشید.

۲ سال پیش
وزیر خارجه آلمان: اگر قاطعانه پاسخ ندهیم، بهای سنگینی خواهیم پرداخت

وزیر خارجه آلمان گفت: ما از اتباع خود در اوکراین می خواهیم که آن کشور را ترک کنند.

وی همچنین گفت: وزیر خارجه آلمان: اگر قاطعانه به حمله روسیه پاسخ ندهیم بهای سنگینی خواهیم پرداخت.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین درباره کشته شدن نیروهای روسیه

ارتش اوکراین مدعی شد: حدود ۵۰ روس در شرق اوکراین کشته و ۶ هواپیما منهدم شدند.

۲ سال پیش
ادعای منابع اوکراینی در خصوص سرنگونی هواپیماهای روسیه

رسانه‌های اوکراینی به نقل از منابع نظامی مدعی شدند: ۶ هواپیمای روسی در منطقه کراماتورسک سرنگون شدند.

۲ سال پیش
ادعای رسانه های اوکراینی در خصوص حرکت خودروهای نظامی بلاروس به سوی مرز اوکراین

رسانه های اوکراینی مدعی شدند: کاروانی از خودروهای نظامی از بلاروس به سمت مرز اوکراین حرکت می کنند.

۲ سال پیش
درخواست امیر قطر برای خویشتنداری طرف های درگیر

امیر قطر از همه طرف ها خواست که خویشتن داری کنند و اختلافات را از طریق گفتگو و دیپلماسی حل کنند.

۲ سال پیش

استقلال طلبان دونتسک: در پی حمله به گورلووکا اوکراین یک غیرنظامی کشته و ۵ زخمی شدند.

۲ سال پیش
تکذیب انهدام خودروهای زرهی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اطلاعات مربوط به سرنگونی هواپیماها و انهدام خودروهای زرهی روسیه صحت ندارد.

۲ سال پیش
انهدام مرکز عملیات ارتش اوکراین

خبرنگار الجزیره: رئیس منطقه دونتسک می گوید که مرکز عملیات ارتش اوکراین در دونباس به طور کامل منهدم شده است.

۲ سال پیش
محاصره شدن نیروهای اوکراینی در دونباس

استقلال طلبان دونتسک اعلام کردند: نیروهای اوکراینی را در جبهه دونباس محاصره کرده‌ایم و از آنها می‌خواهیم از راهروهای امن خارج شوند.

۲ سال پیش
درخواست مکرون برای تشکیل جلسه شورای دفاع فرانسه

کاخ الیزه اعلام کرد: مکرون پس از حمله روسیه به اوکراین خواستار تشکیل جلسه شورای دفاع فرانسه شد.

۲ سال پیش
جلسه اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به آخرین اقدام روسیه به شدت پاسخ خواهد داد و امروز عصر جلسه ای برای اعمال تحریم های بی سابقه علیه روسیه برگزار می شود.

همچنین وزارت خارجه انگلیس مدعی شد: تحریم های ما فشار واقعی بر اقتصاد روسیه وارد خواهد کرد.

۲ سال پیش
ادعای رئیس کمیسیون اروپا علیه پوتین

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: ما در حال هماهنگی با شرکای خود در ایالات متحده و کانادا برای تحریم روسیه هستیم. از روسیه می‌خواهم فورا نیروهای خود را از خاک اوکراین خارج کند. ما نمی خواهیم شاهد خرابکاری پوتین در سیستم امنیتی اروپا باشیم. پوتین مسئول بازگرداندن جنگ به اروپا است.

۲ سال پیش
تخریب مرکز عملیات ارتش اوکراین

استقلال طلبان دونتسک اعلام کردند: مرکز عملیات ارتش اوکراین در دونباس به طور کامل تخریب شده است و عملیات نظامی در دونباس به زودی پایان می یابد و همه شهرها آزاد خواهند شد.

۲ سال پیش
واکنش نخست وزیر هلند به عملیات روسیه

مارک روته، نخست وزیر هلند امروز (پنجشنبه) گفت که هلند عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم می کند و همچنان با شرکای اروپایی و ناتو در این مورد در تماس است.

۲ سال پیش
درخواست اوکراین از آنکارا در خصوص بستن تنگه بسفر

رویترز به نقل از سفیر اوکراین در ترکیه اعلام كرد: کی یف از آنکارا خواست تنگه بسفر و داردانل را به روی روسیه ببندد.

۲ سال پیش
افزایش بهای گاز

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بهای گاز در اروپا امروز ۳۵ درصد افزایش یافت.

بر اساس بورس ICE، قیمت معاملات آتی مارس برای گاز در اروپا به ۱۴۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافت که ۳۵ درصد نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت.

قیمت افتتاحیه تقریباً ۱۱۷۰ دلار بود، طی چند لحظه قیمت به ۱۳۸۹.۷ دلار رسید که ۳۵ درصد بیشتر از قیمت پایانی روز قبل، ۱۰۳۸.۶ دلار است.

۲ سال پیش
واکنش وزارت خارجه چین به عملیات نظامی روسیه

وزارت خارجه چین گفت: ما از همه طرف‌های بحران اوکراین می‌خواهیم که خویشتنداری کنند.

۲ سال پیش
ورود نیروی زمینی روسیه به اوکراین

خبرگزاری فرانسه مدعی شد: نیروی زمینی روسیه وارد اوکراین شده است.

۲ سال پیش
ادعای مقامات اوکراینی در خصوص کشته های عملیات نظامی روسیه

مقامات اوکراینی مدعی شدند: در بمباران روسیه ۷ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
سرنگونی دو پهپاد از سوی استقلال طلبان شرق اوکراین

نیروهای نظامی جمهوری لوهانسک دو پهپاد Bayraktar را در بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه دونتسک سرنگون کرده است.

۲ سال پیش
کاهش ارزش روبل روسیه

خبرگزاری فرانسه: ارزش روبل روسیه پس از حمله به اوکراین ۹ درصد کاهش یافت.

۲ سال پیش
تخلیه سفارت روسیه در اوکراین

رسانه های خبری اعلام کردند سفارت روسیه در کی‌یف، پایتخت اوکراین تخلیه شد.

۲ سال پیش
بمباران شهرهای اوکراین

فرماندهی مرکزی نظامی اوکراین اعلام کرد: روسیه فرودگاه‌های کی‌یف بوریسپیل، نیکولایف، کراماتورسک، خرسون و خارکوف را بمباران کرد.

۲ سال پیش
سرنگونی دو هواپیمای اوکراینی

سخنگوی استقلال طلبان در شرق اوکراین اعلام کرد: دو هواپیمای اوکراینی را در لوهانسک سرنگون کردیم.

۲ سال پیش
مرحله دوم تحریم های استرالیا علیه روسیه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: استرالیا مرحله دوم تحریم روسیه را به دلیل حمله به اوکراین اعلام کرد.

۲ سال پیش
واکنش امانوئل مکرون به اقدام نظامی روسیه

رئیس جمهور فرانسه: ما حملات روسیه به اوکراین را محکوم و همبستگی خود را با کی‌یف تایید می کنیم. از روسیه می خواهیم که فورا عملیات نظامی خود علیه اوکراین را متوقف کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: ما با متحدان خود برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین کار خواهیم کرد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه دانمارک: سفارتمان در کی‌یف را تعطیل می کنیم.

۲ سال پیش
افزایش قیمت طلا در سابه بحران اوکراین

قیمت طلا از ۱۹۴۰ دلار در هر اونس فراتر رفت که بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته است.

۲ سال پیش
واکنش نخست وزیر اسپانیا به عملیات روسیه

نخست وزیر اسپانیا: حمله روسیه به اوکراین را محکوم و تماس های خود با متحدانمان در ناتو را حفظ می کنیم.

۲ سال پیش
جانسون: غرب بیکار نخواهد نشست

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مدعی شد: غرب بیکار نخواهد ماند تا پوتین مردم اوکراین را سرکوب کند.

۲ سال پیش
انتقال سفارت نروژ در اوکراین

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد: سفارت خود در اوکراین را از کی یف به شهر لویو در غرب این کشور منتقل می کنیم.

۲ سال پیش
قیمت نفت رکورد ۸ ساله را شکست

 قیمت نفت افزایش یافت و برنت برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ با آغاز عملیات نظامی روسیه به اوکراین به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار رسید. این امر نگرانی‌ها را تشدید کرده که بروز جنگ در اروپا می‌تواند عرضه جهانی انرژی را مختل کند.

بنابر گزارشها، پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، قیمت نفت خام برنت در قرارداد‌های آتی به ۱۰۴.۶ دلار در هر بشکه رسید.

۲ سال پیش
تعلیق پروازهای روسیه

۱۲ فرودگاه در جنوب و غرب روسیه و ۱۹۰ پرواز به حالت تعلیق درآمد.

۲ سال پیش
پوتین: برنامه ای برای اشغال اوکراین نداریم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: هیچ برنامه ای برای اشغال اوکراین نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: ما می خواهیم اوکراین خلع سلاح شود و از شر نئونازی ها خلاص شود. مسئولیت هرگونه خونریزی با رژیم اوکراین خواهد بود.

او گفت: در صورت مداخله خارجی، روسیه فورا پاسخ خواهد داد.

۲ سال پیش
واکنش رئیس شورای اروپا به عملیات نظامی روسیه

رئیس شورای اروپا اعلام کرد: امروز تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعلام خواهیم کرد.

۲ سال پیش
رای پارلمان اوکراین به حکومت نظامی

پارلمان اوکراین به اعلام حکومت نظامی رأی داد.

۲ سال پیش
گفت و گوی زلنسکی و بایدن در خصوص عملیات نظامی روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد : من با بایدن و جانسون صحبت کردم و خواستار اقدام بین المللی فوری برای توقف حمله پوتین شدم.

۲ سال پیش
اعلام از دسترس خارج شدن زیرساخت های نیروی هوایی اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: زیرساخت های نیروی هوایی اوکراین از دسترس خارج شده است.

این وزارتخانه همچنین گفت:  سامانه دفاع هوایی اوکراین و پایگاه‌های آن منهدم شده و زیرساخت‌های نیروی هوایی از خدمت خارج شده است.

۲ سال پیش
اعضای اروپایی ناتو حمله به اوکراین را تهدیدی علیه سرزمین‌های ناتو اعلام کردند.

متحدان اروپایی حمله روسیه به اوکراین را تهدیدی برای خاک ناتو بر اساس ماده چهار اعلام کردند.

براساس ماده چهار ناتو، دولت ها هر زمان که تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت خود را بنا به تشخیص خود در خطر دیدند، به مشورت با یکدیگر می پردازند.

۲ سال پیش
انهدام پایگاه های هوایی و پدافند ضد هوایی اوکراین از سوی روسیه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد خبرگزاری های رسمی در روسیه اعلام کردند که ارتش این کشور همه پایگاه های هوایی و پدافند ضد هوایی اوکراین را منهدم کرده است.

۲ سال پیش

رویترز به نقل از رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: ما در حال ایجاد اتحاد علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستیم.

۲ سال پیش
انفجار در کی‌یف، پایتخت اوکراین

یک انفجار مهیب در کی‌یف، پایتخت اوکراین و دستکم دو انفجار بزرگ در شهر کراماتورسک شنیده شده است.
انفجارهایی در شهرهای خارکیف، ماریوپل، میکولایف و اودسا نیز گزارش شده است.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین در سرنگون کردن هواپیماهای روسیه و تکذیب مسکو

مسئول دفتر وزیر دفاع اوکراین در گفت و گو با الجزیره مدعی شد: پنج فروند هواپیما و بالگرد دشمن در مناطق عملیاتی سرنگون شدند.

این در حالی است که روسیه این مسأله را تکذیب کرده است.

۲ سال پیش
خودداری نخست وزیر هند از اظهار نظر در خصوص عملیات روسیه

نیویورک تایمز اعلام کرد نخست وزیر و وزارت خارجه هند که به طور معمول به روسیه برای تأمین تجهیزات نظامی نیازمند هستند، اظهار نظری در خصوص اظهارات ولادیمیر پوتین در زمینه آغاز عملیات نظامی در اوکراین نکرده اند.

۲ سال پیش
واکنش رئیس کمیسیون اروپا به عملیات روسیه

رئیس کمیسیون اروپا: ما متعهد می‌شویم که کرملین را در قبال حمله غیرقانونی به اوکراین مسئول بدانیم

۲ سال پیش

صدها اوکراینی در اودسا به پمپ بنزین‌ها هجوم آورده و برای ترک شهر آماده می‌شوند.

۲ سال پیش
گفت و گوی بلینکن و دبیرکل ناتو در خصوص بحران اوکراین

رویترز به نقل از بلینکن: من و وزیر دفاع آمریکا با دبیر کل ناتو در مورد بحران اوکراین صحبت کردیم. ما در پاسخ به روسیه و تقویت جبهه شرقی ناتو متحد هستیم

۲ سال پیش
واکنش مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عملیات روسیه

جوزپ بورل: حمله ناروا به اوکراین را قویا محکوم می کنیم و کرملین را مورد بازخواست قرار می دهیم.

۲ سال پیش
ادعای وزیر دفاع انگلیس: روسیه درگیری را انتخاب کرد

وزیر دفاع انگلیس در سخنانی مدعی شد: روسیه درگیری را انتخاب کرد و نقض حاکمیت اوکراین را افزایش داد.

نخست‌وزیر انگلیس هم مدعی شد: پوتین با حمله بی‌دلیل به اوکراین راه خونریزی و ویرانی را انتخاب کرد.

۲ سال پیش

وزیر دفاع اوکراین: دشمن بمباران شدید واحدهای ما در شرق، مراکز کنترل نظامی و فرودگاه‌ها در سایر مناطق را آغاز کرد.

۲ سال پیش
واکنش صدر اعظم آلمان به عملیات نظامی روسیه

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مدعی شد عملیات روسیه در اوکراین «نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

او همچنین گفت: روسیه باید فورا عملیات نظامی خود را متوقف کند

۲ سال پیش
وقوع دو انفجار در استان دونتسک

رویترز به گفته شاهدان عینی: دو انفجار مهیب شهر ماریوپول را لرزاند.

۲ سال پیش
بایدن: رهبران گروه ۷ تحریم های سختی را علیه روسیه وضع خواهند کرد

جو  بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: رهبران گروه ۷ تحریم های سختی را علیه روسیه وضع خواهند کرد. ما به حمایت و کمک به اوکراین ادامه خواهیم داد.

او همچنین مدعی شد: رئیس جمهور اوکراین از من خواست تا از رهبران جهان دعوت کنم تا به وضوح در مورد تجاوز آشکار پوتین صحبت کنند و در کنار مردم اوکراین بایستند.

وی افزود: طی تماسی که با رئیس جمهور اوکراین داشتم، حمله روسیه را محکوم و از تلاش خود برای بسیج جامعه بین الملل در محکومیت این حمله صحبت کردم.

۲ سال پیش

دبیرکل ناتو عملیات روسیه علیه اوکراین را نقض قوانین بین المللی خواند.

۲ سال پیش
ترامپ: بایدن مقصر حمله روسیه به اوکراین است

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، بایدن را مقصر حمله روسیه به اوکراین دانست و گفت: پوتین در دوران دولت من به دلایل بسیار خوبی به اوکراین حمله نمی‌کرد و من یک روز برای شما توضیح خواهم داد.

ترامپ همچنین عملیات نظامی روسیه در اوکراین را برای جهان بسیار غم انگیز خواند.

۲ سال پیش
روسیه: غیرنظامیان تحت تهدید قرار ندارند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هیچ چیزی جمعیت غیرنظامی اوکراین را تهدید نمی کند

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: از سلاح های دقیق برای خنثی کردن زیرساخت های نظامی و نیروهای هوایی اوکراین استفاده می شود

۲ سال پیش
زلنسکی: اوکراین حکومت نظامی اعلام می کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد کشورش حکومت نظامی اعلام می کند.

زلنسکی همچنین از اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور خبر داد. همچنین ترافیک هوایی بر فراز حریم هوایی اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

۲ سال پیش
پوتین: امپراتوری دروغ در آمریکا ایجاد شده است

پوتین: سیاستمداران، دانشمندان علوم سیاسی و روزنامه نگاران آمریکایی خودشان درباره این واقعیت صحبت می کنند که یک امپراتوری دروغ در آمریکا ایجاد شده است.

۲ سال پیش
جو بایدن: اقدام روسیه غیرقابل قبول و تحریک کننده است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از فرمان پوتین، این اقدام روسیه را غیرقابل قبول و تحریک کننده خوانده و از جهان خواست مسکو را در برابر اقداماتش پاسخگو کند.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای چندین انفجار در شرق اوکراین

خبرگزاری رویترز اعلام کرد پس از فرمان پوتین صدای چند انفجار مهیب از شرق اوکراین شنیده شد. شاهدان محلی می گویند حملات گسترده ای در منطقه دونباس رخ داده و دود ناشی از انفجار فضای شهر را پر کرده است. 

۲ سال پیش

انتهای پیام/ 

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
کشوری که قدرت نظامی و قدرت اقتصادی و علمی و غیره ندارد در دنیای زور لگد کوب می شود دنیای اینده دنیای موشک است دنیای گفتگو نیست اینکه می گویند از قدرت موشکی و قدرت هسته ای دست بردارید تا تحریمها را برداریم و یا از شما حمایت کنیم دروغ است با قاطعیت بگوییم که ما احتیاجی به کمک شما نداریم هیچ وقت پیشرفت علمی و نظامی و اقتصادی و هسته ای را کنار نمی گذاریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به این دلیل به اوکراین حمله کرد که نمی تواند یک کشور عضو ناتو را در نزدیک مرزهایش تحمل کند مخصوصا اگر ان کشور توانایی ساخت بمب اتمی را داشته باشد و از تجهیزات ناتو و اموزشهای نظامی و حمایت اقتصادی کشورهای پیمان ناتو بهره مند باشد چون برای امنیت روسیه خطر ساز است جدا شدن مناطق خود مختار شرقی از اوکراین و تشکیل کشور جدید باعث می شود که خطر از مرزهای روسیه دور شود حمایت از مردم اوکراین برای روسیه بهانه است و اوارگی و کشته شدن مردم اوکراین برای روسیه کم اهمیت است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ایالتهایی در شرق اوکراین وجود دارند که خودمختار هستند یعنی به صورت جداگانه از دولت مرکزی اداره می شوند فردی که این مناطق را اداره می کند باید صندوق رای گیری برپا کند تا مردم تصمیم بگیرند که این مناطق چه وضعیتی داشته باشد سه حالت وجود دارد یا این مناطق به دولت مرکزی می پیوندند و توسط دولت مرکزی اداره می شوند و دیگر خودمختار نخواهند بود یا کشور مستقلی راتشکیل می دهند یا اینکه به کشور روسیه ملحق شوند دولت اوکراین با زور نظامی می خواهد این مناطق به غرب اوکراین متصل شوند که کار غیر قانونی است پس مناطق خودمختار از روسیه کمک خواستند تا جلوی پیشروی ارتش اوکراین را بگیرد و این مناطق را غیر نظامی کند تا وقتی روسیه تنها به مناطق غیر نظامی حمله می کند و افراد غیر نظامی کاری ندارد و به مناطق غربی ورود نکرده است و به فکر خواسته مردم خودمختار از طریق رای گیری است حق با روسیه است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در متن اشباهی صورت گرفته است منظور من این است که روسیه تا وقتی که به مناطق نظامی حمله می کند و با مناطق غیر نظامی کاری ندارد می شود هدف حمله روسیه را درک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
امریکا به عراق و سوریه و ژاپن و غیره حمله کرده است و دلایلی مانند داشتن بمب اتمی ، نابود کردن حکومت استبدادی و پایان دادن به جنگ را مطرح کرده است که همه انها دروغ و بهانه بودند اما هیچ کسی جرات نکرد به امریکا بگوید که نقض تمامیت ارضی کشورها غیر قانونی است و نباید با هیچ دلیلی ان را نقض کرد در چنین شرایطی که کشورهای غربی قوانین را نقض می کنند و به زور متوسل می شوند نمی توان روسیه را مورد انتقاد قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
دراین جنگ نابرابروخودخواهی پوتین جنایتکارکهجانی بودنش هم برای ملت روسیه وهم برای سایرملتهای جهان ثابت شده وغیرقابل انکاره وملت روسیه راسابایداین جانی صفت رو ازقدرت پایین کشیده وجلوی روندپیشرفت روسیه درتمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
درود بر جمهوری اسلامی قدرتمند ایران که امنیت را هدیه داده به مردم ایران ❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
B
H
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه قبلا گفته بود که با گسترش ناتو در اطراف مرزهای خودش مخالف است و اجازه نخواهد داد که تجهیزات تهاجمی ناتو در اطراف مرزهایش مستقر شود و امنیت کشورش را تهدید کند و مناطق شرق اوکراین را خودمختار نامید اما کشورهای عضو ناتو درست خلاف نقاط قرمز روسیه حرکت کردند و روسیه هم به اوکراین حمله کرد تا تجهیزات غربی این مناطق را پاکسازی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام مرگ بر اسراییل و امریکای جنگ افروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ادامه اخبار در پست جدید
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۴:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام.
هرکس تونست جوابمو داد ازش ممنون میشم.
من موندم چرا امریکا و اروپا که اون همه میگفتن اوکراین عضو ناتو شه ما ازش حمایت میکنیم و پشتشیم و... حالا که اوکراین درگیر جنگ شده هیچ کار مهمی نمیکنن؟ خوب اگه این غربی ها از اول هم نمیخواستن از اوکراین دفاع کنن پس چرا این همه وعده دادن به اوکراین و میگفتن پشتش اند و ازش حمایت میکنن و... خوب این وعده ها رو هم نمیدادن. اوکراین دل به این وعده ها خوش کرده بود که میخواست عضو ناتو شه و روسیه رو عصبانی کرد. حالا که اوکراین نیاز به کمک داره؛ غربی ها رهاش کردن! خوب اون وعده ها رو هم نمیدادن تا اوکراین تو دردسر نندازه خودشو.
واقعا غربی ها قصدشون از دادن اون همه وعده به اوکراین که هیچ وقت قرار نبود بهشون عمل کنن چی بوده؟ یعنی غربی ها اون وعده ها رو به اوکراین دادن تا به مردم جهان بگن ما بی غیرتیم. به ملت های دیگه میگیم پشتشونیم و حمایتشون میکنیم. اما وقتی درگیر جنگ بشن اون ملت ها و بهمون نیاز داشته باشن؛ پشتشونو خالی میکنیم؟ ما دروغگوییم و قابل اعتماد نیستیم؟ واقعا چرا اون همه غربی ها به اوکراین وعده دادن؟ اصلا هم غربی ها نگران خراب شدن وجهه خودشون در جهان نیستن؟ الان یک تصویر بی غیرت از امریکا و اروپا به نمایش درمیاد!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جنگ بین روسیه و اکراین به نفع قدرت های خیالی اروپا و ابرقدقد آمریکاست تا با تحریم های شدید جلوی قدرت بیشتر روسیه رو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
امریکا به اوکراین تسلیحات فروخت تا هم سود اقتصادی ببرد و هم بتواند در مقابل روسیه بایستد و اهداف کشورهای غربی را دنبال کند اگر اوکراین توانست با روسیه بجنگد در اینده توسط انها به ناتو می پیوندد اما اگر اوکراین شکست بخورد ناتو این کشور را رها می کند و فقط برای حمایت از اوکراین به انها تسلیحات می فروشد تا سود کند اما هرگز حاضر نیست برای اوکراین نیروی نظامی بفرستد و بیهوده هزینه کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الان بهترین وقته که به امارات و رژیم صهیونیستی و آذربایجان حمله کنیم
Armenia
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
کلاس چندمی عمو؟ برو به درس و مشقت برس. این حرفا به تو نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حداقل از ip ایران برای ارسال پیام استفاده کن
این قدر هم ایران رو کوچک نبین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
درس رو نگه داشتیم برای شما
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خوشم میاد خواب زیاد میبینیدو خودتونو ابر قدرت میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
پوتین، پوتین اش را سفت کرده تا یک جفتک محکم بزنه به زلنسکی. اوفی اوفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
لطفا از شهدای ارتش روسیه هم خبر بگذارین برادر ولاومیر ما پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
همش زیرسرانگلیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
هر کی با پوتین در افتاد ور افتاد. حتی آمریکا از روسیه میترسه، پا روی دم پوتین نذارید که چکمه میشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الان بهترین وقته به اسراییل حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
با کمک روسیه میتونیم اسراییل رو 1 هفته ای با خاک یکسان کنیم:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه روسیه در برخی موارد با اسراییل رابطه های خوبی داره
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
ما پیرو حقیم واز حق کمک میطلبیم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
لطفا اسراییل و آمریکا را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیرو‌های اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.
عجب، شگفتا از این چرخ گردون پ شما که می گفتید اگر روسیه چپ نگاه کنه به اوکراین خاک روسیه رو به توبره می کشیم. اون بنده خدا رو بگو (زلنسکی) رییس جمهور اوکراین، با تکیه بر باد ( آمریکا) میگفت برای روسا چنان جهنمی درس کنم که... حالا از یه طرف حرف از گفتگو با روسیه می زنه از یه طرف دست به دامن غرب شده که بیا از نیروی نظامی ضد روسا استفاده کن. "زلنسکی" فکر کرده مثل داستان حمله عراق به کویت، آمریکا حمله میکنه به عراق و خاک عراق رو به توبره می کشه. ببین نه اون (پوتین) صدامه و نه اونجا (روسیه) عراقه. آمریکا هم خووووب اینو میدونه. پ ن پ فکر کردی دو قدرت هسته ای میان باهم درگیر جنگ هسته ای بشن دنیا رو به فنا بدن اونم برا چی یه کشور؟!!! حالا آمریکا که خودشو کشیده کنار، مردم اوکراین آواره، رییس جمهورشون هم هی پیام میده ما با روسیه جنگ نداریم و بیا گفتگو کنیم و این حرفا. یعنی جوری آدم و می چرخونه، جوووووری می چرخونه (چرخ گردون رو عرض می کنم) که بری بچسبی به تاریخ و جغرافیا. ولی کیه که درس بگیره؟
خدانگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
به نام خدا سلام
همیشه برای من یک سوال وجود داشت که این همه ادم غرب زده و هوادار امریکا چرا در کشور وجود داره با اینکه اینها کلی فساد و جنایت میکنند گفتم شاید به خاطر این هست که ایران ابر قدرت نیست یا مشکلات اقتصادی داره یا از لحاظ فناوری و تکنولوژِ ی نسبت به بقیه پایین تر هستش و... (فراموش نشه این مشکلات را دوستان غرب زده درست کردند که البته با این همه خیانت هنوز هم پرچممان بالاست ) ولی با جنگ روسیه و اوکراین متوجه شدم نوکری و دلبستگی به غربی ها فراتر از این هاست .
چرا از غرب حمایت میکنید ایا روسیه ابر قدرت نیست ؟ایا روسیه پیشرفته نیست ؟ ایا روسیه امکانات و منابع زیادی نداره ؟ پس دیدید سال ها هست که دروغ میگید!!! درد شما پیشرفت و اقتصاد و ... نیست درد شما هوس و علاقه شدید به غرب هستش که علاقه شدیدهم عقل را از کار میاندازه .
طبق صحبت هایی که شده روسیه به خاطر امنیت خودش وارد جنگ شده که شیطان بزرگ امریکا و بقیه رفقاش نتونند بیشتر از این نفوذ کنند .
چند تا از نظر ها راهم خوندم که گفته بودند چرا جنگ شده یا لعنت به جنگ و یا با داعش مقایسه کرده بودند در جواب باید گفت : ای دوستان عدالت خواه!! ان موقع که امریکا داعش را در سوریه اورده بود وکشتار میکرد شما کجا بودید و یا الان که مردم یمن در جنگ هستند شما ها کجا هستید؟ اون موقع نمیگفتید چرا امریکا و دوستانش جنگ میکنند حالا صلح طلب شدید !!
نکته اخر کسی که از امریکا حمایت کنه داره از جنایت ها - قتل عا م ها - ترور ها - فروپاشی ها حمایت میکنه پس میشه گفت دوستان به نوعی دارند در ارتش امریکا در نفش یک سرباز عمل میکنند .
(اگر دین ندارید لاقل ازاده باشید )
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
شرم بر شما به اشغالگری روسیه میگید عملیات ویژه
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
نمیگن حمله یا تجاوز روسیه به اوکراین،میگن عملیات نظامی
China
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
احسنت دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
دوتا خارجی به جون هم افتادند ؟ پرچم ها رو ببینید اینها اینجا چه میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۰:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
پوتین رهبر مقتدریه. رییس جمهور به این میگن.
خیلی خوشم اومد.
روسیه یک ابرقدرت واقعیه.
جالب اینجاست که اوکراین خشم روسیه رو برانگیخت سر این که میخواست به ناتو ملحق شه اما حالا که اوکراین درگیر جنگ شده؛ همون ناتو ولش کرده. ناتو هیچ مداخله ای تو جنگ نمیکنه. امریکا هم تو جنگ مداخله ای نمیکنه. درحالی که همین امریکا یکی از کشورهایی بود که اوکراین رو متقاعد کرد زرادخانه خودش رو نابود کنه که خود اوکراینی ها دارن الان میگن پشیمون اند و نباید زرادخانه رو نابود میکردن. این نتیجه اعتماد به غربه که یه عده برای ایران میخوان.
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۹:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ببين يكي از كشورها نمياد آمريكا(شيطان) را كه خيلي وقت پيش مسؤلين مزدور امريكايي اوكراين را كه ترغيب مي كردن اوكران عضو ناتو بشه را محكوم كنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
باید فورا به رژیم صهیونیستی حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
با سلام.کشورهای غربی با دسیسه اوکراین را وادار کردند که سلاح های هسته ایی خود را نابود کند و این ترفند با مشارکت روسیه شکل گرفت وحال توسط روسیه با اجازه غرب و معامله پنهانی ملت بیچاره اوکراین هدف تجاوز کمونیست ها قرار گرفته اند.باید دولتمردان ایران حواسشان جمع باشد که اگر زیر بار برجام بروند و توان دفاعی ایران را تضعیف کنند بالطبع
به ایران نیز حمله خواهد شد.درس عبرتی باشد.غربی ها وامریکا مسببان آغاز این جنگ هستند.وپوتین اجرا کننده اوامر آنهاست.بیچاره ملت های مظلوم.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۸:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ایران مستعمره روسیه هس نه متحد ... این مملکت هیچوقت آزادی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اگه جنگ بشه پشت شرقیم ولی منابعمون دست خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ماهم باید به آذربایجان و بحرین حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۸:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
الان که توجه جهان به این جنگ هستش
بهترین وقته که به امارات و رژیم صهیونیستی و آذربایجان حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
توجه داشته باشید که ناتو دشمن سرسخت ماست و اگر پیشرفت کند و امروز در اوکراین و فردا در کشوری نزدیک ما بیاید قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد
متوقف کردن این غده ی سرطانی به هر نحوی منفعتی برای ما و روسیه خواهد بود
پس از روی احساسات نمیشه تصمیم گرفت
امروز جنگ در اوکراین اگه صورت نگیره قطعا با پیشرفت روز افزون ناتو به سمت شرق ما باید در مرز های خود با ناتو بجنگیم
#بصیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
نتیجه اعتماد به روس کثیف و حقه باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
واقعا خوشحال هستم که میبینم اروپایی که همیشه از جنگ و خونریزی در خاور میانه حمایت میکرد و لذت میبرد الان در گیر جنگ شده است. امیدوارم خدا به روسیه کمک کند کل اوکراین رو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۶:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا کنه روسیه با اکراین درگیر بشه آمریکا هم با روسیه ایرانم کاره کسی نداشته باشه تا همه کشور های قدرتمند دنیا داغون بشن ایران بشه مثل ۷۰ ۸۰ سال پیش دیگه ما اونارو تخریم کنیم نه اونا مارو
United States of America
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
از چه موقع حمله و تجاوز به خاک یه کشور شده عملیات نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
روسیه جون کارت تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تا ۲۴ ساعت دیگه اوکراین بطور کامل سقوط خواهد کرد و برای همیشه از روی نقشه پاک خواهد شد. این خط و این نشان.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
حاجی دوروزگذشت ولی هنوز روسیه بیست درصد اوکراین رو نتونسته بگیره خط و نشونت اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
وحییید
۰۰:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ای آمریکای بدبخت ضعیف کش خوب به عربستان و امارات تجهیزات نظامی می فروشی که بریزن سر یمن بدبخت اما جرات نداری ی ترقه به اوکراین بدی برا دفاع از خودش که قبل جنگ شاخ تو جیبش میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیز
اگه یک عده گرگ بیان دور و بر خونتون و زوزه بکشند از خودتون دفاع نمی کنین
مگه ما تو سوریه برای حفظ امنیتمون نجنگیدیم اروپایی ها و آمریکایی ها لاشخور وار دور روسیه جمع شدند و پوتین تمام زیر ساخت هایی که باعث ایجاد دردسر بود و از طریق همین لاشخور ها جمع شده بود رو نابود کرد شما هم بودین همین کار رو می کردین
رئیس جمهور اوکراین هم شده ابزار دست اونها
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۸:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی تو . روسیه حق داره نگران باشه؟ اما اکراین حق نداره نگران باشه؟ کشور خودمون رو تصور کن، مجبوره در مقابل دشمنانش قوی بشه تا بهش حمله نشه. اکراین هم دنبال قوی کردن ارتشش بود. الان چون ایران دنبال قوی کردن خودشه یعنی طبق ایده و عقل تو همسایه هامون باید ب خودشون اجازه بدن ب ما حمله کنن بخاطر نگرانیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
آتش بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به همین راحتی
حمله کن ، اشغال کن ، بعدش بگو نگران بودیم! نگرانم ایشون نگران وضعیت ما هم بشه و بهمون حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
حرص نخور یه گل‌گاو زبون بسته دم کن بخور آروم میشی
Iran (Islamic Republic of)
دکترنصیروندمغان گرمی
۲۳:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام.نصر من الله و فتح القریب،اروپایی ها بروند هیزم جمع کنند و خودشون رو گرم کنند اروپایی های قرون وسطی حیف هست گاز روسیه رو مصرف کنه و از پشت خنجر بزنه،باید جلوی گسترش ناتو گرفته شود،کشور ما هم باید یه گوش مالی به برخی از کشورهای منطقه بده تا ادب بشه،هنوز طعم موشک مافوق صوت را نچشیدند که هیچ پدافندی قادر به رهگیری و یا انهدامش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمدپرسپولیسی
۱۸:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
توبااین منطق منفورت نشون دادی مدرک تحصیلی بالا دلیل بررشدعقلی وفهم درست ازشرایط اجتماعه تواون مدرک دکتریت اوکراین واسه آمریکا واروپا منفعتی نداره ولی کویت که ازاوکراین کوچکتره ولی چون ازبغلش منفعت میبره بعدازحمله عراق به کویت آمریکاواردعمل شدوظرف 48 ساعت ازاون وردنیا عراق رونابودوتسخیرکرد پس الکی دستورحمله به اینواونوصادرنفرماییدجناب دامپزشک
Italy
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات نظامی؟ یا حمله؟ بدبخت روسیه شدین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تو چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اسرائیل از این فرصت برای تقویت جمعیت وپذیرش مهاجران جدید استفاده می کند چون اوکراین جمعیت یهودی هم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
خیر
یهودیان اوکراین کمتر از یک درصد هستند
و این شرایط به ضرر رژیم صهیونیستی هستش
چونکه اوکراین از متحدان رژیم صهیونیستی بوده
Iran (Islamic Republic of)
سید میلاد
۲۳:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
جنگ روسیه و اوکراین به نفع ایران است هر چند جنگ ناخوشایند است اما جنگ در اروپا کاملا به نفع جمهوری اسلامی ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
نفتتو بفروش و فقط بگو مرگ بر امریکا
Turkey
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
نوشته بود بعد از اینکه اردوغان از رئیس جمهور اوکراین حمایت کرده یکی کشتی های ترکیه منفجر شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
عجب دولت داره اوکراین با طناب پوسیده آمریکا و غربی ها تو چاه افتاده حالا موقع جنگ از دور حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین عشق من است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مغز فندوقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین از روی نقشه حذف خواهد شد. این باشه برای آنهایی که روسیه را ابرقدرت نمی دانستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
هر کجای دنیا جنگ هست پای شیطان بزرگ در میان است
آغازگر جنگ آمریکا بود با گسترش ناتو به مرز روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
این جنگ به نفع ایرانه چه خوشتون بیاد چه نیاد تو این چند سالی که مردم ایران از تحریم پاره شده کدوم کشور یا ملتی برای ما دلسوزی کرد که حالا ما کاسه داغتر از آش بشیم براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
عجولانه توجیه نکن !! هرجنگی به ضرر کل دنیاست بخصوص همسایگان نزدیک ومتحدان آن کشورمتخاصم.بعدا می بینی منابع صادراتی ایران به روسیه، باید زیر بهای اصلی اش به این قلدور بالاسر فروخته شود تا از اثرات تحریم آمریکا بر روسیه بکاهد.از جیب و آینده من وتو میرود برادر مومن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
غرش هواپیماهای روسی در آسمان اوکراین؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اقتصاد، دامنه بزرگتراز نظامی دارد.هرحاکم کله شق جنگ طلب،با هر توجیهی، بعدا ملت خودش را در باتلاق بزرگ و طولانی مدت رنج وفقر اقتصادی قرار داده است.ازاین ببعد خواهید دید ملت روسیه، درآینده طولانی،گرفتار فقر و رنج و فلاکت و انزوا و فرار مغزها و افول اقتصادی و مالی خواهندشد.هیتلر هم با همه گنده بکی نظامی اش،اما اقتصاد و پول کشور وملتش را آخر با خاکستر یکسان کرد.(کار پوتین۱۰۰٪ احمقانه بود و تاوان پررنج وفقر عمری اش را ملت بیچاره اش خواهندپرداخت).##بیچاره متحدان ساده ودلخوش به این یکی کدخدای شرق دهات دنیا !!آنهاهم بعدا میفهمند پوچ کرده اند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
واقعا راست میگه.ببینید الان آمریکا از زمان جنگ ویتنام چقدر فقیر شده تا حالا.جنگ طلب ها فقیر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
پاسخ۹:۳۸ :آمریکا هم یک شیطان پیر و سابقه دار جهانه. اماآنچه که اقتصادش را سرپا نگه داشته، اصل جمع واتحاد و اجماع او با ۱۶۰ کشورجهانه.وقتی این اصل مهم(اتحادواجماع جهانی)را نفهمیم، بعدا هم آینده جنگ و اقتصاد را هم نخواهیم فهمید.بارفاقت با۴ یا۵ تا کشور زپرتی اقتصادآویزان وگنده گو، آینده امن واقتصاد تامین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
خیلی براه روس ساز نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به نظرم منطقی رفتار کرده روسیه، و اینایی هم که می گن روسیه فلان ادمای بی عقل و ساده ای هستن ناتو اوکراین و مثل یه جعبه دینامیت کرده چسپونده به روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اولاً مسلمون بودن به مخالفت همیشگی و به هر قیمتی با آمریکا نیست که بعضیا دونسته و ندونسته هرجا اسم آمریکا رو دیدن فوراً از طرف مقابلش حمایت می‌کنن دوماً جنگ مسابقه‌ی فوتبال نیست که بعضیا طرفدار اوکراین و آمریکان بعضیا طرفدار روسیه، سوماً چه روسیه موفق بشه چه اوکراین فرقی به زندگی فلاکت‌بار شما نمیکنه، اگه فکر کردید قراره بعدش دلار ارزون بشه یا قیمت ماشین و... بیاد پایین خیلی ساده لوح هستید. به جز این دلیلی نمیبینم که کسی از روسیه یا اوکراین و به طور کلی از جنگ حمایت کنه مگه اینکه مشکل روانی داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اوه مای گاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه نشان داد هنوز حق حاکمیت کشورها رو به رسمیت نمیشناسه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
جالب خبر ترس کشور های عربی مثل عربستان بود.
یکبار دیگه ام گفتم واقعا دلم میسوزه براشون ، رفاه و آسایششونو به قیمت شرفشون معامله میکنن .

چیه
Iran (Islamic Republic of)
عبا د پارسایی
۲۲:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و روسیه مثل یک گرفتارند مر د م چه گنا هایی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چه فرقی داره اسمت داعش باشه و تجاوز کنی(جنگ راه بندازی و قتل عام کنی شهروند های عادی رو) یا اسمت روسیه باشه و تجاوز کنی؟ چه فرقی داره؟ حالا متاسفم برای حمایت کننده های روسیه که اینجا پیام گذاشتن و خودشون رو مسلمون میدونن اما از مرگ زن و کودک و پیر و جوون حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
اون وقتی که اسمش آمریکا بود و خاک کشورهای اسلامی رو به توبره می ‌کشید و به زن و دختر مردم رحم نمی کرد شما کجا بودی؟ خواب تشریف داشتی یا سرت زیر برف بود؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام بابا دعوا سر لحاف ملا نصرالدینه دیدمزاکرات داره به نتیجه میرسه این دعوای زرگریرو شروع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
عملیات عملیات نظامی ویژه !!!!!سیاست چقدر کثیفه حمله نظامی در هر جایی از دنیا حمله است
Hong Kong
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
نبرد دو ولادیمیر‌ .
Ukraine
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر‌ جنگ
Germany
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فقط سفیر ژاپن که رفت شمشیر سامورایی برداشت گفت یه سامورایی از کشوری‌ که توشه محافظت میکنه ....
Armenia
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سفیر ژاپن نبود.سفیر اوکراین بود تو ژاپن فقط مثل سامورایی ها لباس پوشیده بود که بگه من از ژاپن آماده دفاع از کشورم هستم.هر چی میبینی باور نکن.سواد رسانه ای تو ببر بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه رسما تجاوز کرده به خاک اکراین مثل اینه که ترکیه بیاد بگه تبریز و ارومیه و کلا اذربایجان ایران مال اوناست چون مردمش اذری زبانن اصن این غیر قابل قبوله این یعنی دقیقا تعرض به خاک ی کشور یعنی فردا مثلا عراق بیاد بگه چون کردستان نصفش تو عراقه و مردم کردستان ایرانم کرد هستن پس کردستانه ایرانم ماله عراقه بعد حمله کنن؟ملت عقلشون رو از دست دادن پوتین هم هرچی پیرتر میشه نادان تر میشه بجای این که ابر قدرته و صلح ایجاد کنه داره جنگ میسازه تا امپراتوری راه بندازه یهو دیدی به ایرانم حمله کردن یبار قبلا انجامش دادن پس چیزی نمیتونه مانع از این بشه که دوباره انجامش ندن مردم ما هم بجای صلح دوستی جنگ ستیزی و دشمنی رو خوب یاد گرفتن
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر ترامپ
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
کمونیسم شرق و غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فعلا پوتین می تازد ولی تازه اول کار است اگر پیروز شود باید منتظر لشکر کشی به دیگر کشور ها هم بود ! ولی جوجه را پاییز می شمارند هر چند تا آنزمان کی مرده کی زنده . چین هم از روس حمایت کرده چون مسرور است ازاینکه امریکا و اروپا و روسیه با هم درگیر شوند تا چین آنچه را دوست دارد براحتی انجام دهد ولی تاریخ نشان داده که روسها در طولانی مدت بازنده خواهند بود . کفن هیتلر هنوز خشک نشده !؟
Netherlands
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
نتیجه این اتفاق برای دنیا مثبت خواهد بود .
Switzerland
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
خوشم میاد ۶ خط مینویسیم ، نیم خطش میاد فک کنم اینترنت ضعیفه به خاطر اونه :)
Switzerland
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به امید بازگشت آرامش‌ به جامعه جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
روس های اشغالگر
نه به جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه از حق خودش دفاع کرده .
چقد به اوکراین توصیه کردم با دُم شیر بازی نکن ولی گوش نداد‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
قیمت نفت برو بالا یار بالا
Germany
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای مردمی که متجاوز رو تشویق میکنند مردمی که خودشونو به کری و کوری زدند و رو هیچ وقت نمیشه بیدار کرد و دلشونو روشن کرد واقعا هر چی بلا سرمون میاد حقمونه از بی رحمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
من دلم کوره و متجاوز را دوست دارم . من را هیچ وقت نمیتوان بیدار کرد . بخصوص زمانی که به عراق افغانستان و سوریه و بحرین و مناطق قبایلی پاکستان حمله میشود.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۱:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
کتابی با عنوان سفرنامه ابن فلان که فیلم سیزدهمین سلحشور اقتباسی از این کتاب و رمان آدمخواران هست توسط شخصی که از طرف خلیفه عباسی برای بازدید از دیوار یاجوج و ماجوج و قفقاز است را مطالعه کنید نویسنده تمام مردمان اوکراین و روس و حاشیه دریای بالتیک را صقالبه می‌نامد اینها همه اسلاوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای اونایی که از حمله روسیه دفاع می‌کنند. متاسفم برای اونایی که از قتل عام زن و بچه و پیر و جوون و کلی آدم بی دفاع حمایت می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
من از قتل زن و بچه های عراقی، افغانی ، پاکستانی، سوری و بحرینی دفاع و از قتل زن و بچه های اوکراینی ، مو بلوند و غربی بیزاری میجویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کشوری نباید حق وتو داشته باشد
Egypt
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
این نظر شماست تا ببینیم تصمیم شورای امنیت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
این دفعه رو بی خیال ، ایشالا از دفعه بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
برای چی با روسیه مخالفید ای ملت؟
غربی ها پدر کل جهان رو درآوردن
حالا هم ببینیم پوتین حالی از این اروپایی ها میگیره یا نه
Egypt
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
حالا مثلا شرقی ها که چین و روسیه باشن چه گلی به سر دنیا زدن؟ ایرانی ها تو هر جای دنیا باشن میدونن و تو حافظه تاریخیشون ثبت شده که هم شرق که چین و روسیه باشه و غرب که اروپا و امریکا باشه به ایران خسارت زدن. چه تو 8 سال جنگ تحمیلی که پیشرفته ترین تسلیحات رو به بعثی ها دادن چه تو قضیه برجام. اینکه پوتین حال اروپا و امریکا رو بگیره چه فایده ای به حال ایران داره؟ مسئولان مملکت به تنها چیزی که فکر نمیکنن منافع مردم و ممکلته. همین.
Iran (Islamic Republic of)
E
۲۳:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
روسیه چی داده بهت؟ جز برنج کیلویی ۶۰ ۷۰ تومنی؟ جز پراید ۱۴۰ تومنی؟ جز استرس طرح صیانت و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
میز پوتین تو حلق تو و طرفداران جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
شما اگه خیلی با جنگ مخالفی باید اون زمانیکه آمریکا به گوشه و کنار دنیا با دروغ گسترش دموکراسی لشکرکشی میکرد صدات در میومد. مشکل شما اینه روسیه ساکت ننشست نگاه کنه ناتو قدم به قدم محاصرش کنه والا برای غربگدا جماعت جنگ و کشته شدن زن و بچه‌های بیگناه یمنی، فلسطینی، عراقی، سوری و افقانستانی به اندازه سر سوزنی اهمیتی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
از کجا متپارو دیدی که صدامون درنیومد؟ علم غیب داشتی یا دوربین مخفی وصل کرده بودی؟
France
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
.
.
سفیر اوکراین در انگلیس:
.
زرادخانه هسته‌ای بزرگی داشتیم، آن را واگذار کردیم و این بلایی است که بر سر ما آوردند/این درس بزرگی برای ما و کشورهایی مثل ایران است که سپر هسته‌ای خود را کنار نگذارند....
.
#ایران #خاورمیانه #اوکراین #روسیه #خبر #کاوش_مدیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
تمام کشورهای مستقل و دارای دموکراسی باید روسیه و دیکتاتوری پوتین را بخاطر نقض حاکمیت یک کشور محکوم کنند و در کنار اوکراین بایستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
توافق ایران با روسیه کاملاً اشتباه بوده، حمله به اوکراین بی دفاع هنر نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بهترین کار رو کرد روسیه باید اوکراین رو با خاک یکی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
انگار از اکراین خاطره ی بدی داری
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۰:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
خیلی جالبه ، ابرقدرت اتمی دنیا داره از امنیتش دفاع میکنه ، نوچه های غرب که همگی مستعمره هستند دارن خودشونو هلاک میکنن ، آلمان و ژاپن مستعمره و برده آمریکا ، کانادا و استرالیا هم مستعمره انگلیس و ملکه . روسیه اراده کنه کل ناتو و آمریکا رو از روی نقشه های کره زمین حذف میکنه که البته هرگز اینکارو نمیکنه چون خودشان و کل کره زمین آسیب میبیند. همیشه ملت ها بخاطر یک رهبر مزدور و خودفروش که جیره خوار غرب است باید رنج بکشند. 2 روز پیش رهبر و وزیر امور خارجه اوکراین بلغور فرمودند که نابود سازی تسلیحات اتمی انها اشتباه بود ، همان موقع من برای اوکراین فاتحه خواندم . الان همان رهبر اوکراین به زوزه افتاده که میخوام با مسکو مذاکره کنم خخخخ مزدور آمریکا شدن تاوان دارد. نوش جان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی ها گناه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۰:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
دربازی بزرگان باید قد خودشون بزرگ باشی و الا بازیت میدن نه بازی یادت میدن.
تجربه سختی رو داری پشت سر میزاری.
امیدوارم اینارو نخوای دوباره تجربه کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر تجاوز و جنایت هم در غرب هم در شرق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
عمو اینجا ایران است پست اشتباه گذاشتی اینجا مردم فارسی حرف میزنند و فارسی مینویسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فارسی حرف بزن ببینم چی میگی از عراق و عربستانی فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چراایران از عملیات جنگ طلبانه ومتجاوزانه پوتین حمایت می کنه!!!! ایران این وسط چه کاره س! ؟!!! چه کاسا ایی زیر نیم ماسه است!!! البته مردم ایران هرگز ازوجود روس خ. وشسان نیامده مردم ایران چشم دیدن کمونیستهای چین وروس رادرسیاست واقتصاد و... ایران راندارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️یٰا مَنِ اسْمُهُ دَوٰآءٌ، وَذِکْرُهُ شِفٰآءٌ، یٰا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفٰاءَ فیمٰا یَشٰاءُ مِنَ الْأَشْیٰاءِ✔️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
واقعا ب شفا احتیاج داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۰:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
برای یک لحظه تصور کنید که دولت کدام کشور اگر نباشد ، دنیا از تنش و درگیری و جنگ به دوره . قطعا پاسخ بیشتر افراد دولت آمریکاست .
چرا؟
پاسخ روشنه ، خودبرتر بینی و ماندن در توهمات چند دهه قبل . هنوز در توهمات وایکینگی خودشون گیر کردن . تمومش کنید دولتمردان آمریکا . دنیای واقعی را با فضای گیم اشتباه نگیرید .
آخرین اخبار