ند پرایس:

تا زمانی که مسائل باقی مانده مربوط به برنامه هسته ای حل نشود، هیچ توافقی با ایران وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر وجود برخی مسائل حل نشده در پرونده مذاکرات هسته ای ایران تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهام پراکنی‌های مقامات کشورش، مدعی شد: هنوز ما نشانه‌ای از اینکه روسیه به روند دیپلماتیک پایبدی دارد، ندیدیم؛ همچنانکه وی به باقی ماندن شماری از مسائل در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: ما هنوز نمی‌دانیم آیا پوتین به درخواست‌ها برای پیمودن روند دپلماتیک پاسخ خواهد گفت یا خیر.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ما تحریم‌هایی را بر پروژه خط لوله نورد استریم ۲ وضع کردیم. اگر پوتین تصمیم به ادامه تشدید تنش بگیرد، ما نیز به تشدید تحریم هایمان ادامه می‌دهیم. پیروزی دیپلماسی به تغییر رفتار روسیه مرتبط است.

ند پرایس در ادامه سخنان خود گفت: روسیه باید جدیت اش را در دیپلماسی نشان دهد و ما نیز آماده گفتگو هستیم؛ اما تا الان نشانه‌ای از جدیت روسیه در دیپلماسی ندیدیم.

وی در ادامه ادعا‌های خود گفت: روسیه باید تشدید تنش نظامی را کاهش دهد تا نشانگر جدیت اش در دیپلماسی باشد. ما از جنگی گسترده خودداری می‌کنیم و هر چه در توان داریم، انجام می‌دهیم تا مانع شکل گیری آن شویم. ما آماده مذاکره ایم؛ اما نیازمند جدیت طرف روسیه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: در صورتی که حمله روسیه اتفاق بیفتد، ما کمک‌های نظامی مان به اوکراین را دو برابر می‌کنیم. ما با شماری از کشور‌ها برای جلوگیری از کمبود احتمالی نفت و گاز همکاری می‌کنیم.

ند پرایس در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: ما پیشرفت فراوانی در مذاکرات هسته‌ای کسب کردیم و به یک توافق احتمالی با ایران نزدیک شده ایم.

او در ادامه افزود: همچنان مسائلی در مذاکرات هسته‌ای با ایران مانده و تا پیش از حل آنها، توافقی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه ادعا‌های خود همچنین تصریح کرد: در صورتی که ایرانی‌ها در مذاکرات جدیت به خرج دهند، ما معتقدیم قادر خواهیم بود به یک توافق در کوتاه مدت برسیم.

ند پرایس گفت: مذاکرات هسته‌ای در وین از ارتباطات ما برای آزادی آمریکایی‌ها در ایران جداست.

او همچنین با اشاره به تحریم‌های امروز خزانه داری آمریکا علیه انصارالله یمن مدعی شد: ما راه‌های بسیاری برای بازخواست حوثی‌ها داریم که ازجمله تحریم‌هایی است که امروز وضع شد. ما به حل بحران یمن از طریق دیپلماسی پایبند هستیم.

گفتنی است هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد. این مذاکرات در راستای احیای برجام به همان شکل اولیه و بازگرداندن طرف آمریکایی به این توافق است. دور هشتم مذاکرات اکنون در وین در حال انجام است و انتظار می‌رود این دور آخرین دور این گفتگو‌ها باشد، زیرا گفته می‌شود طرفین قصد دارند مذاکرات را در فوریه ۲۰۲۲ به پایان برسانند. مقامات کشورمان در این دور از گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران تاکید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار