کاخ سفید: تصمیمی برای اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین نداریم/ زمان کمی برای احیای برجام باقی مانده

سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیرو‌های اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوانجن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیرو‌های اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احیای برجام گفت: آنچه ما می‌بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است. با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است.

به گزارش الجزیره سخنگوی کاخ سفید گفت: «هیچ مؤسسه مالی امنی در روسیه وجود ندارد و می‌توانیم تحریم‌ها را به سایر نهاد‌ها نیز تعمیم دهیم. رئیس‌جمهور بایدن هیچ قصدی برای اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین ندارد.»

جن ساکی با بیان این ادعا که «تمرکز آمریکا بر جلوگیری از جنگ است، نه بر سیاست»، مدعی شد: «ما به جنگ با روسیه نخواهیم رفت و نیرو برای جنگ در اوکراین نمی‌فرستیم، اما اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «پوتین برخی از اقدامات خود را در واکنش به تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم اصلاح کرده است و ما از نزدیک شاهد انجام کارهای او هستیم. اگر روسیه تنش‌زایی کند، گام‌های شدیدتری خواهیم برداشت.»

جن ساکی با بیان این‌که «آمریکا در حال حاضر ملاقات با رئیس‌جمهور پوتین را بررسی نمی‌کند»، گفت: «برخی از اقداماتی که انجام داده‌ایم بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از جنگ است و ما به تنهایی این کار را انجام نمی‌دهیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه‌شب استقلال دو جمهوری «دونتیسک» و «لوگانسک» از اوکراین را به رسمیت شناخت و با آن‌ها توافقنامه دفاعی امنیتی امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
اون از سرنوشت لیبی این هم از رژیم افغانستان و حالا هم اوکراین
یعنی میشه با امضای شما تره خرد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
جنی نمیتونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که داری از اوکراین فرار میکنی
بجای اراجیف همیشگی بهتره دمبت رو زودتر جمع کنی که زیر تانک روسا له نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
توسط روسیه تحقیر شدید اومدین با برجام دوباره خود نمائی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیرو‌های اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.
عجب، شگفتا از این چرخ گردون پ شما که می گفتید اگر روسیه چپ نگاه کنه به اوکراین خاک روسیه رو به توبره می کشیم. اون بنده خدا رو بگو (زلنسکی) رییس جمهور اوکراین، با تکیه بر باد ( آمریکا) میگفت برای روسا چنان جهنمی درس کنم که یاد جمله معروف "آنچنان رونق اقتصادی درست کنم" اوشون افتادم. "زلنسکی" فکر کرده مثل داستان حمله عراق به کویت، آمریکا حمله میکنه به عراق و خاک عراق رو به توبره می کشه. ببین نه اون (پوتین) صدامه و نه اونجا (روسیه) عراقه. آمریکا هم خووووب اینو میدونه. پ ن پ فکر کردی دو قدرت هسته ای میان باهم درگیر جنگ هسته ای بشن دنیا رو به فنا بدن اونم برا چی یه کشور؟!!! حالا آمریکا که خودشو کشیده کنار، مردم اوکراین آواره، رییس جمهورشون هم هی پیام میده ما با روسیه جنگ نداریم و بیا گفتگو کنیم و این حرفا. یعنی جوری آدم و می چرخونه، جوووووری می چرخونه (چرخ گردون رو عرض می کنم) که بری بچسبی به تاریخ و جغرافیا. ولی کیه که درس بگیره؟
خدانگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چه کاریه تو الان نفت و گازت را بفروش ایران هوای چاینا را داره فقط اروپا رفته برای رو پایی
آخرین اخبار