تکرار موفقیت سپاه در پنهان ماندن از چشم ماهواره‌های جاسوسی

علاوه بر تکرار موفقیت سپاه در پرتاب غافلگیرانه ماهواره، نور ۲ در مقایسه با ماهواره قبلی که توانست به مدار ۴۲۵ کیلومتری برسد، به مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین تزریق شده که نتیجه چشمگیری محسوب می‌شود.

در اتفاقی غرور آفرین و مهم، نیروی هوافضای سپاه یک بار دیگر در حوزه فضایی خوش درخشید و روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برای یک پرتاب موفق فضایی دیگر، در تاریخ علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. سپاه پاسداران با اقدام جدید خود، رکوردی خاص را ثبت کرد که بر اساس آن، از ۲ پرتاب فضایی دو حرکت موفق و رساندن کامل محموله به مدار زمین خلق شد و تا به اینجای کار موفقیت صد درصدی را چه در حوزه حامل و چه ماهواره ثبت کرده است.

پرتاب قبلی مربوط به ماهواره نور ۱ در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ انجام شد. البته پیش از آن نیز یک تست زیرمداری انجام شده بود که آنهم موفق و با ثبت تصاویری از فضا، به پایان رسید. اما نکات مهم و قابل توجه این پرتاب جدید چه بود؟

در سال‌های اخیر و با توسعه برنامه فضایی کشور، سایت پرتاب اصلی جمهوری اسلامی ایران که در استان سمنان قرار دارد مورد رصد تقریبا همیشگی ماهواره‌ها بوده و در بسیاری از موارد، قبل از هر پرتاب فضایی ما از آن، توسط شبکه‌های غربی اطلاع رسانی و رسانه‌های بیگانه زودتر از این آماده سازی خبر می‌دادند.

اما حالا، سپاه پاسداران با توسعه یک حامل و پرتابگر متحرک برای ماهواره جدید خود چه در پرتاب اول و چه در پرتاب اخیر، اصل مهم غافلگیری را رعایت و اثبات کرده و در زمان و مکان انتخابی خود، دست به پرتاب زده است. این مسئله، خصوصا با سنگین شدن جنگ روانی علیه برنامه فضایی ایران در سال‌های اخیر یک اقدام بسیار مثبت و قابل تحسین است و طبیعتا، امکان تکرار در سایر پرتاب‌های کشورمان در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی را نیز دارد.

نور ۲ چقدر بالاتر از نور ۱ رفت؟

در خصوص ویژگی‌های ماهواره نور ۲ باید گفت که این محصول جدید ایرانی موفق شده با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب، در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار بگیرد. وقتی در بحث بهبود در مقایسه با ماهواره نور ۱ صحبت کنیم باید به این مسئله اشاره شود که اولین ماهواره سپاه در مدار ۴۲۵ کیلومتری قرار گرفته و این بدین معناست که در پرتاب جدید، سپاه موفق شده است که ماهواره جدید خود را ۷۵ کیلومتر به نسبت پرتاب اول بالاتر بفرستد.

تکرار موفقیت سپاه در پنهان کردن پرتاب فضایی از چشم ماهواره‌های جاسوسی+عکس

ماهواره بر قاصد در لحظات اولیه پرتاب اخیر - به حامل متحرک دقت کنید

در خصوص این ارتقاء مهم باید گفت که اولا حتی ۱ کیلومتر افزایش ارتفاع هم در فضا، مسئله‌ای مهم و راهبردی به حساب می‌آید. هر چه بالاتر -خصوصا در سناریو‌های شناسایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت- یعنی داشتن دید بهتر روی مساحت و فضای بیشتری از سطح زمین.

تکرار موفقیت سپاه در پنهان کردن پرتاب فضایی از چشم ماهواره‌های جاسوسی+عکس

پرتاب ماهواره نور ۱ - اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹

این مسئله که چطور به این افزایش ۷۵ کیلومتری دست پیدا کرده ایم نیز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بحث حذف برخی ابزار‌های اندازه گیری در این پرتاب به نسبت پرتاب اول به دلیل عدم نیاز، افزایش قدرت پیشران یا سبک کردن محموله از جمله دلایلی است که می‌توان برای این افزایش ارتفاع در نظر گرفت.

حامل ماهواره نور ۲ چه بود؟

ماهواره‌بر قاصد، اولین ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای ساخت ایران با پیشران کامپوزیتی الیاف کربن است که این نوع پیشران موجب کاهش شدید وزن حامل نسبت به حامل‌های فلزی شده است. این پرتابگر در مرحله اول خود از سوخت مایع و در دو مرحله دیگر نیز از سوخت جامد بهره می‌برد.

بعد از پرتاب ماهواره نور ۱ بود که سردار حاجی زاده اعلام کرد در صورت نیاز این امکان وجود دارد که مرحله اول ماهواره بر قاصد نیز به پیشران سوخت جامد مجهز شود. بحثی که البته مشخصا هنوز نیازی به آن احساس نمی‌شود، ولی در صورت انجام می‌تواند پروسه انبارداری ماهواره‌بر‌های سری قاصد را ساده‌تر کرده و در عین حال زمان آماده سازی برای پرتاب را نیز کاهش دهد.

پیشران‌های کامپوزیتی و استفاده از مواد ساخته شده از الیاف کربن در حقیقت جزو علوم و دستاورد‌های بسیار راهبردی کشور هستند که در ابتدا در حوزه موشک‌های بالستیک به دست آمده و سپس سر ریز آن‌ها در حوزه فضایی موفقیت‌های امروز را موجب شده است. مزایای استفاده از این مواد در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا بسیار است، ولی اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم بدون شک مسئله کاهش وزن و در عین حال حفظ قدرت سازه است که رسیدن به ارتفاع‌های بیشتر با داشتن یک پیشران ثابت را ممکن می‌کند.

تکرار موفقیت سپاه در پنهان کردن پرتاب فضایی از چشم ماهواره‌های جاسوسی+عکس

ماهواره بر قاصد در فاز اولیه شتاب گیری به سمت خروج از کره زمین

نور ۲ و ماموریت اطلاعاتی

بر اساس اعلام فرمانده بخش فضایی نیروی هوافضای سپاه، ماموریت این ماهواره (نور ۲) سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع آوری شده توسط آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد. علاوه بر این، ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

مشخصا ماهواره نور ۲ هم به مانند مدل اولیه این سری، ادامه عملیات‌های سنجشی و تصویر برداری از سطح زمین را انجام خواهد داد. بحث تصاویر ماهواره‌ای و ارزش آن‌ها برای کار‌های اطلاعاتی، از زمان جنگ سرد بسیار مشخص شد و حالا در دهه سوم از قرن جدید اهمیت این تصاویر بیش از پیش مشخص شده است. جمهوری اسلامی ایران مشخصا در این حوزه و برای حفظ دست بالا در حوزه اطلاعاتی و رصد تهدیدات و ایضا مسائل غیر نظامی نیازمند توسعه این توانایی خواهد بود.

برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران که از اواخر دهه ۱۳۸۰ شمسی وضعیت عملیاتی به همراه پرتاب را به خود گرفت، در سال‌های دهه ۹۰ شمسی روز‌های خوبی را طی نکرد. شاید بتوان گفت که پرتاب موفق ماهواره نور ۱ در سال ۹۹ بعد از مدت‌ها شکست در حوزه پرتاب‌های فضایی یک موفقیت مهم نه فقط در بحث فنی بلکه در حوزه روحیه بخشی و کارکرد مثبت روانی برای فعالین این بخش در کشور بوده است.

به نظر می‌رسد سپاه با ماهواره بر قاصد و ماهواره‌های سری نور، در حال تلاش برای تثبیت خود در مدار لئو است و مشخصا بعد از آن، گام به گام به سمت هدف‌های بزرگتر یعنی مدار ۳۶ هزار درجه حرکت خواهد کرد و با توجه به روند خارق العاده و تحسین برانگیزی که پاسداران انقلاب در برنامه‌های دیگر خود در حوزه‌های موشکی و پهپادی طی کرده اند، این بار نیز باید منتظر یک توانایی مستحکم و قابل اتکا در بعد فضایی باشیم.

منبع: مشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ع.ک
۰۶:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیروزی در حوزه هوا فضا افتخاری بزرگی برای ماست ودیوار مرزی ترکیه از سوزش افتخار هوا فضای ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بر فرزندان و پاسداران رشید اسلام.
United States of America
صفی (دیوانه)
۰۰:۴۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دمتون گرم

تنها چیزی ک نارحت کننده بود نظرات برخی هم وطنان بود ک دچار خود تحقیری و ناامیدی هستن و مشخصه ک از فریب خوردگان رسانه ها هستند ...
قدرتی برتر از قدرت الله تعالی نیست
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۲:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
الله اکبر از این همه جلال
الله اکبر از این همه شکوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
با اینکه در وصع معیشتی سختی قرار دارم افتخار میکنم به جان برکفان سپاه وارتش
Canada
امیر
۱۸:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
جای سوال داره که در ه‍شت سال روحانی ما فقط یک پرتاب موفقیت آمیز داشتیم و بقیه ناموفق بود اما در زمان رییسی و احمدی نژاد اکثر پرتاب ها موفقیت آمیز بودند! چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۶:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به یاد شهیدان هم رزم درسال ۶۶درفاو،زندباد سرداران سپاه،درود بروح شهید سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
Hossein R
۱۵:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تو هر چیزی که باعث بشه نظام حفظ بشه ما مسلما پیشرفت میکنیم اونم چه پیشرفتی حالا موشک باشه یا ماهواره‌ یا هر چی اما تو بحث خودرو سازی و لوازم خانگی. موبایل ، لپ تاپ ، برج های بلند ، شهرهای بازی بزرگ و پیشرفته ،جاده های پیشرفته و کلا هر آنچه به نفع مردم باشد و باعث زندگی بهتر و رفاه مردم می‌شود پیشرفت نمی‌کنیم درسته موشک و ماهواره امنیت برای مردم میاره اما خب خوش شانس هستیم که این معقوله با پابرجا بودن نظام هم راستا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خوب نادون چه ربطی به نظام داره؟‌ هر حکومتی اولین وظیفه‌اش تامین امنیت و حفظ جان مردمه چه جمهوری اسلامی چه هر حکومت دیگه‌ای. بعد نظامیهای ما افرادی عقیدتی هستند که کارشونو درست انجام میدند. خودرو و صنایع غیر نظامی رو باید از اون مدیرای غربزده بخوایی که به جز پست و مقام به چیزی فکر نمی‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دلیل واضحی که اصلا امثال شما حتی به ان اشاره هم نمی کنید این است که صنایع دفاعی بدست خودمان و فرزندان همین مرز و بوم پیشرفت کرده است و بدون امید به خارجی ها مخصوصا غربی های ریاکارولی صنایعی مانند لوازم خانگی و خودرو که غربدوستان همیشه بر سر خودمان می کوبند با امید به غرب و طرح های انها و کمک های انها به این مرحله رسیده به عبارت دیگر این دستپخت خود شما لیبرال های غربگداست و بهتر است بدون غر زدن میل بفرمایید اگر در این صنایع هم به امید غرب نباشیم اطمینان دارم در انها هم پیشرفت خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به دلیل اینکه در حوزه های رفاهی مردم،چون دست نیروهای نظامی و انقلابی نبوده هیچ پیشرفتی نداشتیم ،حتی پس رفت داشتیم،حضراتی که شعار می‌دادند که لازمه در. قانون اساسی و دینی کشور اصلاحاتی داشته باشیم
همین ها نظام سرمایه داری و لیبرالیسم رو سر کار آوردند و مردم رو هر روز بیشتر از دیروز تحت فشار قرار دادند،طبیعتا این نوع تفکر هیچ وقت اجازه نخواهد داد تا مردم بفهمند با ایدئولوژی اسلامی و انقلابی پیشرفتهای بیشتری حاصل خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این امنیت هم برای خودشونه نه ما
Iran (Islamic Republic of)
امین عدالتی
۲۲:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خیلی خوبه که اعضا و فرماندهان سپاه رو ما در انتخابات ، انتخاب نمی کنیم . خدا رو شکر الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
تبارک الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
قربون فرزندان این مرز و بوم، درود به عزیزان سپاهی که همیشه مایه فخر و مباهات مملکت هستن، خدا حفظتون کنه انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه کسانی که سرمایه کشور را چه پنهان و پیدا حرام میکنند،و باعث بیکاری و رنج مردم می شوند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بی پایان بر ایرانی اهل علم و دانش شما باعث افتخار کشور هستید همه مردم پشتیبان شما هستند
درخت تو گر بار دانش بگیرد
یزیر اوری چرخ نیلوفری را
از خداوند سلامت و بهروزی برایتان ارزو میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به امید روزی که فضا نورد بفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۱۸:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا یکی از انتخاب ها شریعتمداری باشه.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عالی بود اگر برای همه کاری جدیت به خرج بدی نتیجه خوبی میشه کاش میشد همه جامعه رو با یک نظم خوب هدایت کرد خیلی از مشکلاتمون رو خودمون می‌توانیم حل کنیم با آرزوی موفقیت‌های بیشتر
India
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
پرتاب ماهواره نور دو عالی از این بهتر نمیشه درود بر سردار حاجی‌زاده تربیت شده حاج قاسم رفتارش همه کارهاش شبیه حاج قاسم درود بر پرسنل وفادار سردار اینشاا همیشه موفق باشند تا پرچم جمهوری اسلامی بالا بالا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
احسنت به سپاه
مگه سپاه یکاری بکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ماشاالله بر جمهوری اسلامی ایران و خدمتکارانش .
مرگ‌ بر خائنین و دارو دستشون.
درود بر رهبرگلم عشقم عزیزم تاج سرم نفسم خاک پاتم رهبر گلم دوستت دارم.، خدا لعنت کنه ابعضیار رو که به مردم فقر و بدبختی فقط تزریق کردن با کمک اربابشون آمریکا و آقازاده‌های اشغال و لاشخورشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر رهبر گلمون درود بر رئیس جمهور گلمون اقای رئیسی درود بر شهید سردار سلیمانی درود بر مدافعان حرم درود بر سپاه پاسداران درود بر ایران . مرگ بر اسرائیل آمریکا انگلیس فرانسه و دارودستشون ومرگ بر خائنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
یه سری خائن جاسوس هستند و باعث فقرو بیچارگی مملکت شدند و اثرات فقر و بیچارگی که گذاشتند حالا حالاها مانده گار هست... ویکی از نیت هاشون این بود که با ایجاد فقر و بدبختی و نارضایتی آشوب درست بشه مملکت بهم بخوره و دست اسرائیل و آمریکا بیافته . درود بر آقای رئیسی تقریبا بعداز مدتها رئیس جمهور درست و خدمتکار واقعی هست که روی کار آمده و مملکتی ظعیف شده رو دست گرفته کاش ا از اول به آقای رئیسی رای می‌دادند هموطن های گلم الان وضع مملکت اینجوری نبود. ان شاالله به کمک خدا و مردم و آقای رئیس جمهور گلمون آقای رئیسی: یواش یواش اوضاع بهتر و درست بشه ان شاالله . لعنت خدا بر امریکا اسرائیل روحانی و دارودستشون
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۰۹:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ان حزب الله هم الغالبون ...

خاری دیگر در چشم دشمنان حق و انسانیت .... ان شاء الله هر چه زودتر به سزای دشمنی بادین خدا برسند ... این ابرهه ها در طول تاریخ زیاد بوده اند ...

خدا قوت ... ان شاء الله همیشه پاسدار دین الهی باشید

یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
قدرت طهماسبی
۰۸:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هورا هورا هورا، دورود بر شما مبارک باد ایران مقتدر و پیشرفته، دل مردم شاد شد و یک عیدی خوبی برای همه بود ،الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
,,بینام
۱۴:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این عیدی مردم نیست که میگی. عیدی مردم حذف گرونیها و تحریمها .
Iran (Islamic Republic of)
جواب بی نام
۱۶:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
هرچیزی جای خود .
میخوای انتقاد کنی نگو این نباشه اون باشه
بلع گرونی باید حذف شه
بگو اونم باید باشه
چشمت کور اگر چشم دیدن موفقیت ملت ایران رو نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اسیاب به نوبت نوبت ان عیدی ها هم می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقاً برای ما مردم این بهترین عیدی بود جانم فدای رهبر عزیزم
ودرود بر برادران ارتشی وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی که افتخار
این سرزمین وتمام مسلمانان جهان
Iran (Islamic Republic of)
پاسبانج
۰۸:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام عیدی خوب وقتی است که مردم با آسایش وشکم سیر زندگی کنند وبرای امرار معاش تا کمر داخل زباله دان ها دولا نشند. عیدی خوب روزی است که جهان در صلح وصفا باشه. وهیچ جنگی در هیچ کجای جهان سسبب ویرانی وسرگردانی مردم بی پناه نشه. انشاا ظهور امام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مگر قرار بود اطلاعات پرتاب ماهواره و موفقیتش مخفی بشه که از غافنگیرانه بودن پرتاپ می گید؟ چینِ کمونیست هم سالهاست اخبار پرتاب ماهواره هاش رو مخفی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
آخه باهوش
کدوم کشور اطلاعات ماهواره های نظامی خودش رو فاش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دم گارد جاویدان ایران گرم
India
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
با سلام ایکاش اینقدری که بودجه صرف تجهیزات نظامی میکنن یک مقدار بودجه هم صرف وضع معیشت مردم بکنن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اول اینکه مطمئن باش اگه بدونی چقدر بودجه صرف امور نظامی میشه شرمنده میشی، بطور مقایسه باید گفت چندین برابر این بودجه برای صنایع مختلف کمک شد همانند خودروسازی ،الان صنعت خودروسازی کجاست!؟ دوم اینکه تا امنیتی نباش هیچ صنعتی درست نمیشه در کل دنیا کشورهای مستقل بیشترین بودجه به صنایع نظامی اختصاص داره، الان مثلا اوکراین ترکید چون امنیتش رو خریداری کرد بعدشم هیچی آمریکا ولش کرد، همین وضعیت برای کشورهای پیشرفته ای مثل ژاپن ممکن پیش بیاد که در یک زمان کوتاه کل معیشت و صنعت بره هوا، و سوم که از همه مهمتره اینه که تا زمانی که مردم یک کشور به فکر دزدی ، از زیر کار در رفتن، فرهنگ ولش کن و .... باشند به جای ساختن کشور خودشون ، چیزی عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
معیشت هم باید رسیدگی شود اگر تحریم ها لغو شود وضع بهتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بودجه نظامی ایران از بودجه اقتصادی کمتره یک سرچ کوچیک توی اینترنت یا منابع معتبر دولتی کنید می بینید که بودجه بیشتری به بحث اقتصادی داده میشه تا نظامی بعضی ها میخورن میبرن که سبب نمیشه سپاه موشک پرتاب نکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدفاطمی نیا
۰۱:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
افتخار میکنم،غرورم بال در آورده،درود به شرف تمامب مدافعان وطن عزیزم ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
امید به شرق و غرب واقعا واهی است. اول مذاکره کنید و بعدا خودتان بسازید تا چشم شیطان کور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
اگه امام زمان بخواد بیاد باید جامعه مسلمین بهترین وسیله های روز رو برای دفاع داشته باشه وگرنه ظهور به وقـوع نخواهد پیوست
باشمشیر نمیشه به جنگ اتم رفت
ماشاالله بچه های وطن.
Iran (Islamic Republic of)
بابل ___ رحیمی
۲۳:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
،،،،،، در مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتر از سطح زمین ( مدار ژئو یا زمین آهنگ ) ،،،،، درست است ، نه ۳۶ هزار درجه ؟!

لطفا" این جمله را اصلاح نمایید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود برسپاهیان غیور
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۲:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت دلاورمردان انشاالله به همین زودی ها با همت شما دانشمندان مخلص سپا بتونیم به آن درجه بالای فضایی صعود کنیم آفرین بر شما، شما افتخار تمام ایران هستید
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۲:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خداکنه ایران خودرو و سایپا رابگیره حداقل ماشین یه مقداربیادپاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود درود هزاران درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام وخسته نباشید به تک تک شما عزیزان ای کاش امکانش بود تا دستان شما عزیزان را ببوسم و خدا قوت بگم انشاالله همانطور که باعث سربلندی ایران شده اید در درگاه خدا وند سر بلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
منصور ابراهیمی
۲۱:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ماشاالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
در پاراگراف آخر مدار ۳۶ هزار کیلومتر صحیح است.
Iran (Islamic Republic of)
شهباز
۲۱:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر سرداران شهید و شاهد سپاه دلاورمان که تکیه گاه ملت و رهبری عزیز هستید جانم فدایتان تورا بخدادبخاطر ملت مواظب خود باشید و در حفاظت از خود همچون وطن محافظت کنید که این ستاره ها همچنان بدرخشند خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
این یکی واجب است.خداقوت به عزیزان نترس (سپاه پاسداران دلاور)
Iran (Islamic Republic of)
دکتر کیا
۲۱:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام بایستی از پزشکان فوتبالیستها تجار و کسبه و دلالان و بقیه که ماهیانه میلیاردها از فرصت‌های مملکت به جیب میزنن و با امنیت کیسه‌های خودشونو پر میکنند پنجاه درصد به بالا مالیات بگیرند و خرج این قبیل. پروژه ها کنند از امنیت و فرصت ها برخوردارند باید تو هزینه اش مشارکت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تبریک به رهبری عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هزار الله اکبر
الحمدالله رب العالمین
درود به شرفتان سربازان وطن(پاسداران عزیز)
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۰:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با درود و عرض ادب به اندرکاران این اقدام علمی و تحقیقی که نام ایران را سربلند و سرافراز نمودند
اینان افتخار ملت و مملکت هستند
درود بر شرف و همت این عزیزان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
از صمیم قلب برای دانشمندان متعهد و متخصص عزیزمان موفقیت روزافزون و سعادت دنیا و آخرت و برای ایران عزیزمان آرزوی سربلندی را داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
باید به مریخ هم برویم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
نه تو را بخدا ،پولش رو از حلقوم فرزندانمان میگیرند
اونوقت نان میشه ۱۰۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پس اون همه دزدی بیت المال صرف این امور می شود .
Iran (Islamic Republic of)
محم هادی زارعی
۲۱:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام به عاقلان
کل بودجه نظامی ایران یعنی ارتش و سپاه بسیج و نیرو انتظامی ۳ یا ۴ درصد بودجه کل کشور میشه
دزدی هایی هم که هست بیشتر از ناحیه ی دولته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم براتون.چرا چشم ندارید پیشرفت کشور خودتون را ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
از کدام منبع تزریق میشی ای منافق؟!
لعنت خدا بر منافقان
از این کشور برو بیرون وقتی برای پیشرفت نظامی کشور ارزش قائل نیستی
امنیت رو مدیون خدایی هستی که ایمان را در دل سرداران شجاع انداخت تا شبانه روز پلک رو هم نذارن و به فکر امنیت کشور باشن.
کشور ما به امثال شما نیاز نداره. برو از کشور بیرون. اینجا خانه تو نیست. تو اینجا اضافه ای و سبب افزایش مخارج دولت می شوی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مخالفم اشتباه مثبت زدم کارکردهای مثبت سپاه از کارکردهای منفی اش بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
H.y
۰۱:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
نه‌داداش،‌ایکاش‌صرف‌اینا‌میشد‌
آفرین‌بر‌مردان‌خدا‌بر‌روی‌زمین٪
Iran (Islamic Republic of)
بنده ی خدا
۰۷:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آخه چرا داری چرت و پرت میگی تمام کشور ها تلاش میکنن در این حوزه پیشرفت کنن و الان بجای اینه افتخار کنیم به اینکه با تحریم ها و مشکلات جزو ۱۰ کشور برتر هوافضا هستیم
مرگ بر غربگرا ها
مرگ بر غربگدایان
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۰۹:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
تا خاری باشد در چشم دشمنان خدا ...
ان شاء الله خداوند تعالی همیشه همینطور معادلاتشان را به هم بزند ...

برای من که یقین شده همه فساد های ایجاد شده اهداف هدفمند دشمنان برای نابودی اسلام اصیل و ناب محمدی هست و مطمئن هم هستم که باز با تحیر علت ناکام موندن خودشون رو درک نکردن ولی ما میدونیم چون ما شاهد اینطور مسائل زیاد بودیم نمونش هشت سال دفاع مقدس و اون هم خداست ....

ملت دینتون رو بچسبین تا الان ایمانتون به خدا موجب موفقیتتون شده نه موشک و نه چیز دیگه ... اینا همه وسیله هستن و اصل کاری ایمان و اعتقادمون به خداست که همونطور که پیداست دشمنان هم خوب این مسئله رو درک کردن که دین و ایمانمون رو هدف گرفتن

التماس دعای فرج
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بعضیا مثل تو به کسی رای میدن که نباید بدن بعد دزدی زیاد میشه حالا فهمیدی دزدی از کجا میاد .باید به فرد درستی رای بدید که اینجوری نشه
درود بر آقای رئیسی گل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مردم کاملا موافق با پیشرفت های فضایی و ....هستند فقط به گرانی و تبعیض اعتراض دارند همین.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۸:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف ودرد است که باحیف میل کردن اموال مردم قدرت نمایژ مکنپد ان هم در پناه این اسمش قدرت نیست یه نوع بازی بچه گانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
غریبه تو که بلد نیستی یه املای ساده رو درست بنویسی خواهشا درباره مسائل مهم نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۸:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
نفسم فدای خاک پای سردار حاجی زاده وسلامی و تمام کسانی که به فکر پیشرفت کشور عزیزمان ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
انشالا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام و خدا قوت
فقط مدار geo یا 36000 کیلومتر صحیح است.
با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
این مدار LEO هست.
بی سپاس!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش خودرو سازی هم میدادن دست خودتون
از دست سایپا و ایران‌خودرو خلاص می‌شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
وقتی توی صنعتی انسانهای پاکدست و مومن زیر نظر رهبری فرزانه کار کنند نتیجه ای بسیار خوب و عالی نصیب ملت خواهد شد کاش توی صنعت خودرو هم چنین اشخاصی داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر دانشمندان قدرت افزای عادل خردمندان بصیران ایران اسلامی عزیزمان بر دانشمندان سپاه پاسداران مردمی ایران اسلامی عزیزمان باد که با تفکر خردمندانشون توازن قدرت را برای ایرانیان به ارمغان می آورند این قدرت افزایی هشداریست بسیار جدی به دشمنان ایران اسلامی در سر تا سر جهان که خوب ببینید که ایران اسلامی دارای موشکهای مختلف قاره پیمای رادر گریز پنهان از ماهواره های جاسوسیتان است که رویش هر گونه کلاهک پر قدرت اتمی و نیم اتمی و غیره را می توانند نصب کنند و به هر نقطه از جهان که دشمنان به ایران اسلامی حمله کنند و ظلم زور ستمگری و تحریمهای فلج کننده و تحدیدهای مختلف کنند پرتابشان کند و ایران اسلامی مقتدرانه و قدرتمندانه توان و قدرت زدنشان را دارند و می تواند از خودش و حق حقوق انسانی حقوق بشرانه بین المللیش جانانه دفاع کند و دشمنانش را با خاری خفت ذلت نابود و از پا دربیاورد و دشمنان بدانند بلایی را که سر هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن درآوردند هرگز نمی توانند سر ایران اسلامی بیاورند چرا که شهرهای خودشان هم به همین مصیبتهای اتمی گرفتار و نابود خواهد شد . با آرزوی قدرت افزایی بیش از پیش در همه امورات مختلف . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۷:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام

اینکه ایران داره از نظر تسلیحات نظامی پیشرفت میکنه عالیه

ولی خواهشا یه فکری هم ب مردم و بی وضاعتها و مستجرین

خودرو سازی ایران و خیلی از شرکتهایی که خوابن بکنید

مردم بخدا فلج شدن خیلیها خرجشون ب دخلشون نیست

هیچ چیزی سرجای خودش نیست بفکر مردم باشید روز ب روز دارید از مردم دور میشید کشور هر کی ب هرکی شده همه چی افتاده دست دلال ها این چه کشور داریه این چه مدیریته آخه شما مسئولین ابروی حیات وحش رو هم بردین چون تو حیات وحش ب همنوعان خودشون اینطور ظلم نمیشه اگه ملت نباشه هیچ دولتی وجود نداره اعتماد ملت رو از دست ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد سپاه ایران،مرگ بر اصلاح طلبان نوکر غرب و امریکای جاسوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تنها چیزی که برای مردم مهمه رفاه زندگی آنان است با شرمندگی از زنوبچه این دستاوردها هیچ عرضشی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جالبه هر کی چشم دیدن پیشرفتهای نظامی رو نداره غلط املاییش خیلی زیاده و به عبارت دیگه بیسواده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هووووووووورررررررررررررررررراااااااااااااااااا .دم همه بچه‌های ایران اسلامی و مقتدر گرم. ماشاالله ماشاالله. تاکور شود هر آنکه نتواند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درودبرسپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود خدا بر شما باد .مردان بلند همت درماندگی ندارند.خدا قوت و پاینده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کور شوند و به کوری چشم خودشان و ماهواره هایشان که هر پیشرفت ایران را رصد میکنند.
کور شود هر آنکه نتواند دید.
درود بر سپاهیان اسلام و ایران و درود بر ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بعد انقلاب از همه چیز پیشرفت کردیم علمی نانو هسته ای نظامی فضایی ‌...واکسن سازی
به امید آن روز که اقتصادشم خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به امید روزی که نخبگان هوافضایی ایران یک فضا نورد به فضا بفرستن آن روز زیاد دور نیست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سپاه که نمیخواد فضا نورد بفرسته که نفعی هم نداره. میخواد ماهواره بفرسته که اگه جنگ بشه موشکهای خودشو هدایت کنه . و با جی پی اس که مال آمریکاس و هرلحظه میتونه در لحظه دلخواه هرجا تونست خاموش کنه و موشکها سردر گم کنه نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر
۱۵:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام . دست یک یک مهندسین مومن و هوشمند خودمان را صمیمانه می بوسم . پیشنهاد می کنم اینگونه پروژه های مهم را قبلا رسانه ای نکنید عزیزان . اول اجرا بکنید و عصر همانروز از اجرایش رسانه ای کنید . تا دشمنان در صدد طمع ضربه بر نیایند . ماشااله به بچه های خودمون . ضمنا در این برهه از توافق و مسائل جهانی ، بهترین خبر ممکن بود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خداروشکر خدا پشت وپناهتون خسته نباشید به امید نابودی آل سعود واسراییل
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۷:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
امثال شما باید تا کی باعث مشکلات و بدبختی این مردم و مملکت باشید با این تفکراتتون .حالا حتما باید آرزوی مرگ یا نابودی مردم و کشوری رو تو افکارتون داشته باشید .شما کجا مسلمان هستید وقتی آرزوی مرگ برا انسانی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
جناب بهنام آرزوی مرگ برای جنایتکاران و ظالمان وحشی کار بسیار پسندیده ای هست اگر تو مسلمان بودی اینو می فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ماشاالله سپاه و ماشاالله مهندسان هوا فضا قابل توجه کشورهای همسایه که خودشان را با ایران مقایسه می‌کنند آخر آنها که سپاه پاسداران ندارند که بدانند از خودگذشتگی یعنی چه. ممنونیم از تلاش های همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
والا راست گفتی...
Iran (Islamic Republic of)
قادر بایرامی
۱۴:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام.این بهتر است .تا وقتی که خدمونو محکم کنیم هر جای ایران یک سکوی پرتاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت مردان بزرگ سرزمین من ، با شنیدن خبر این موفقیت احساس غرور بزرگترین لذت یک مرد وطن پرست خواهد بود و درود و سپاس فراوان به زحمت کشان این عرصه که همیشه ناشناخته خواهید بود جانم فدای تک تک شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پنهانش کجابود؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام،درود،به پیش.الله و اکبر.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیز چرا کلماتی به کار می‌برید که موضوع آن فرق داره خداوند مگر مال ماست برای هر چیزی نام خداوند را به زبان جاری نکنید وخداوند را ستایش کنید که فقط ستایش مختص خداوند است نه نیایش مگر کفار که کمونیست بودند اولین بار به فضا نرفتن خداوند راضی نیست برای هیچ یک از مخلوقاتش مرگ بخواهید چون همه چی بدست اوست حضرت علی در یک روز 4000 آدمی که زبانشان روزه بود وکلمه خدا جاری گردن زد کمی سیاست داشته باشید ما به خاطر گفتن کلمه مرگ بر آمریکا آنقدر رسانه‌های غربی سواستفاده کردند که 43 سال تحریم هستیم میدانید چقدر تاوان داده‌ایم فقط خسارت جنگی عراق 1300 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده خدا میلیارد به خاطر نداشتن مهمات در جنگ بهترین عزیزانمان با دست خالی جنگیدن وپرپر شدن کثافتهای وطن فروش انواع سو استفاده را کردن اختلاس های نجومی صورت گرفته ولی اینترپل کثافتهای بی شرف را تحویل نداد اگر می‌خواهید وطنمان ایران زمین گردد فقط بگویید شکر خدا را که به عزیزانمان قدرتی عطا فرمود که هم در جنگ نهراسیدن وهم در آبادانی کشور فرو گذار نیستن اینها همان جوانان جنگ هستند همان شهدای زنده زمینی که پایشان به زمین ودل در گرو آسمان فقط برای سردار تا میتوانی درود فرست به شرافتم سوگند که من بچه 6 ساله ایی دارم که هز جا عکسی از سردار ببیند دست به سینه می شود با آنکه 3سال داشت چنان برای سردار گریه میکرد که من فقط درآن لحظه خدا را دیدم موفق باشید حقیر شما همان لقب امام تنها
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
داریم از نظر فضایی یواش یواش پیشرفت میکنیم // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام داداش گلم ما به خاطر مرگ بر آمریکا گفتن بدبختی نمی‌کشیم و به خاطر این حرفها تحریم نشدیم ،به خاطر این است که ما دست نشانده آمریکا را با تمام عیادیش از کشورمان بیرون کردیم و در تمام این سالها هم تو دهنشون زدیم اونها دنبال راهی هستند دوباره برگردند ایران ودیگه اینکه اونها نمی‌توانند اعتقادات ما را بپذیرند و میخواهند خوی استکباری و شیطانی خودشون را داشته باشند و به تمام دنیا سرایت بدهند،برا همینه میخوام با تحریم و غربگداهای داخلی مارا تحت فشار بزارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ماشالله .هزار الله اکبر . الهی دورت بگردم .
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درودبردلاورمردان سپاهی الهی چشم دشمنانتان کورشود،که چشم دیدن پیشرفتهای شماراندارند،انشاالله شاهدپیشرفتهای شمادرعرصه های دیگر علم ونواوری باشیم،یدالله فوق ایدیهم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درودبردلاورمردان سپاهی الهی چشم دشمنانتان کورشود،که چشم دیدن پیشرفتهای شماراندارند،انشاالله شاهدپیشرفتهای شمادرعرصه های دیگر علم ونواوری باشیم،یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
حاتم
۱۴:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ایران کی میتونه انسان بفرسته فضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اگه روحانی
صنعت فضایی را هشت سال تعطیل نمیکرد که یه وقت زنگ نزنن به جواد جون بگن چرا پیشرفت کردید!!!,الان مذاکره به هم میریزه الان ما ماه را هم رد کرده بودیم کجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
به یاری خدا و تلاش مسولان و دانشمندان عزیزمان و استادان و دانشجویان و پژوهشگران و تلاشگرانمان در اوایل قرن جدید و به‌زودی زود فضایی خواهیم شد و فضانورد به فضا خواهیم فرستاد.
#ایران را ایرانی میسازد نه بیگانه
#ایران را ایرانی میسازد نه بیگانه
#ایران را ایرانی میسازد نه بیگانه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۱۴:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا حفظشون کنه انشاالله
کاش همه مون کارمون رو درست انجام می دادیم و باعث پیشرفت کشورمون میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
قبر عوله
۱۳:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حزب الله پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
آی گفتی عمو جون.... خواهشاً یکبار دیگر تکرارش کن...ضمنا این شعر دومصرع داشت مصرع دومش: استکبار نابود است...
Iran (Islamic Republic of)
Soorena
۱۳:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
وطن من عشق من
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با تمام وجود از تمام دانشمندان و متخصصین و مسولین دلسوز و غیور بابت تلاشها و دستاوردهاشون تشکر میکنم.نیروهای غیور هوا فضا هم مایه افتخار وعزت همه ما ایرانیان هستند.حق نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ان شا الله سال بعد به مدار 2 ملیون سال نوری از زمین برسیم که اونجا ماهواره قرار بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
لطفا از موتوری نگیرید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
الله اکبر درود خدا بر مجاهدان راه خدا که ازادی خواهان در دنیا را امیدوار به علم اسلامی در کشور اسلامی ایران کردنند و ثابت کردنند دست خدا از همه دستها بالاتر است و انسان باید آزاده زندگی کند و فقط به خدا متکی باشد دست خدا همیشه پشت پناه شما آزاد مردان
Iran (Islamic Republic of)
سید جلال حسینی
۱۳:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ما الان باید توی ایستگاه بین‌المللی فضایی نیرو داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اونایی که اونجان از زمان شاه صنعت فضایی داشتن نه ما که جمعا سی سال نیست شروع کردیم
+تحریم فرستادن نخبه های فضایی به کشورهای خلیج فارس!!!
و هشت سال تعطیلی مملکت همچنین از صفر شروع کردن در مملکتی که نمدانند صنعت فضایی چیست؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود بی کران
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود به شرفتون غیور مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۲:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
الله اکبر ،دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سپاه برخواسته از وجود مردم است ومایع افتخار وخود ضربه گیر این ابوخاک خواهد بود تبریک با وجود تحریم کاری کردن که دنیا انگشت به دهان خواهند ماند
Iran (Islamic Republic of)
من تو ما
۱۲:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
همه‌ی دوستان تعریف تمجید میکنن.درحالیکه کمترکسی می‌پرسه چرایک عکس یافیلم ازلحظه خروج ازاتمسفر،لحظه جدایش اون سه قسمت،یاحداقل دوربین آنبُرد روی موشک،وجودنداره؟
صددرصدوجودداره،محاله نباشه،ولی منتشرنمیشه.
پرتاب در خفا،عدم پوشش کامل خبرهای مرتبط ، شبهه برانگیز میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
شما ممکنه بگی دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
میشود یک نمونه از فیلم بعد از اتمسفر کسی فرستاده
واقعاً متاسفم منم بلدم جعلی فیلم درست کنم
کمی شعور لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
خوب معلومه که باید در خفا باشه عزبز دل.
دیوار موش داره موش گوش داره
اگه ایران امکانات نظامی نداشت الان مثل. اها. مثل. همین اوکراین بودیم عزیز دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ممنون از برادران سپاهی که بی ادعا وخالصانه دارن به این مرز بوم دارن خدمت میکن
Iran (Islamic Republic of)
من بعلاوه تو
۱۲:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
در ضمن،همیشه رسم بر این بوده(حداقل درسالهای اخیر)،که بعدازموفقیت پروژه ،عکسهایی ازدرندارقرارگرفتن اون ماهواره یااقلن درلحظه پرتاب،بایدمنتشربشه.تنهاچیزیکه تاامروزدیده شده،همون لحظه پرتاب از زمین هستش.لطفابرای اطمینان ازصحت به موفقیت رسیدن پروژه ،یک عکس یافیلم ازلحظه‌ی جدایش۳قسمت که گفتید،خروج ازاتمسفر،یاحداقل دوربین نصب شده روی خودموشک،نشان بدید.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
هشتاد و پنج میلیون
۱۴:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اونایی که باید ببینند و بفهمند هم خوب دیدند هم خوب فهمیدند با کی طرف هستند و پاسدار یعنی کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
شما بدخواهان را حتی با خود موشک همراه بکنند وتا فضا هم بروید وباچشم خودتان ببینید باز هم باور نخواهید کرد چون شماها چندین سال پیش می گفتید جشن ۴۰ سالگی انقلاب را مردم ایران نخواهند
دید ولی باور چشم منافقین ۴۲ سالگی انقلاب را هم جشن گرفتیم
شما فقط بلد هستید منفی ببافید وغیر از این هنری ندارید فقط
میخواهید مردم را به تشویش بیندازید .
درود بر پاسداران جانبرکف اسلام که افتخار ملت ایران وکل مسلمانان
جهان هستند و همیشه تلاش کرده اند تا دل مردم را خوشحال کنند
اگر سپاه نبود کشور هم نبود (امام خمینی رحمت الله علیه)
جانم فدای رهبر عزیزم خدایا سایه رهبر عزیز را از سر ما کم نکن انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
۱۴:۳۴ پاسدار یعنی در سوریه برای امنیت ایرانیان شهید شوی و دست هایت آنقدر به اسلحه باشد تا ترک ترک بردارد تا دست امثالی مثل تو نرم باشه وبهشون توهین کنی ؛ پاسدار یعنی سرتو بدب واسه ایران بازم بگم؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
خلیج همیشه فارس
۱۱:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر شهدا
تا کور شود هر آن کس ،که نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت سرداران مخلص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
وحدت
۱۱:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
درود بر شرفتان که هر کار غیر ممکنی رو ممکن می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
یه عکسی از فضا که به وسیله ی این دوتا ماهواره گرفته شده بزارید تا ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با این کار کیفیت و وضوح تصاویر و تا حدودی فناوری تصویربرداری و کارکرد ماهواره لو می ره و اینکه ناشناس و مبهم باشه بیشتر حال می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام
این یک ماهواره نظامی است
اگر عکسی بگذارند یه سری اطلاعات لو میره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز حرفشما مانند یک بابایی است که ماشین را دزد برده میگه سویچ پيش من اگه اهل کتاب واخبار باشی در یکی از ایستگاه‌های شمالی آمریکا عکس وحرکت ماهواره ایرانی وترسیم نقشه حرکت ماهواره وچرخش ماهواره در هر روز 15 مرتبه به دور زمین نوشته وترسیم شده لطف کنید دقت کنید و کمی مطالعه کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مگه دوربین موبایله میخوای بخری تست کنی؟
اطلاعات نظامیه ها!
بیا پایین آبرومونو بردی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هزار خورده ای کیلومتر فاصله تا اسراییل اطلاعات بهشون بدیم؟؟؟
کدوم سازمان فضایی دنیا می‌فرسته عکس بعد اتمسفر؟؟؟
اگه جرات داری بگو؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
احسنت و باعث افتخار ایران کشور عزیزمون در کل جهانه و همچنین نشون دادن به غرب گراها که امید بستن به آمریکا و... که قدمی براشون برداره !
کاش خودرو سازی هم می دادند دست سپاه تا در صنعت خودرو هم حرفی برای گفتن داشته باشیم !
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۰:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سبحان الله هزار الله اکبر کور بشه چشمی که نمیخواد شماها را ببین.... ✨❤️
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
امید وارم هر اتفاقی میوفته باعث سر بلندی ایران بشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عالی سپاه از همه ارگان ها با اخلاق تره