وجود بستر مناسب برای توسعه اقتصاد دانش بنیان

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، آذربایجان شرقی را بواسطه وجود دانشگاه‌های کارا و موفق در زمینه علوم دانش بنیان بستر مناسبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.

آقای متفکر آزاد در بازدید از شهرک درحال احداث صنعتی اسکو گفت: وجود بازار هدف اقتصاد دانش بنیان در کشور‌های پیرامون و حوزه قفقاز کمک خوبی برای توسعه اقتصادی استان خواهد بود.


استقرار شرکت‌های صنعتی در فاز اول این شهرک را نوید بخش فصل کاری مطلوب در این منطقه است.

با توجه به شرایط منطقه در این شهرک صنایع پاک و بدون آلاینده مستقر شده و برای افزون بر ۳ هزار نفر فرصت اشتغالزایی در آینده ایجاد شده و مجوز احداث فاز دوم آن به مساحت ۱۰۶ هکتار نیز اخذ شده که در کنار ناحیه صنعتی آخولا خواهد توانست بار اشتغال اهالی سهند و اسکو را به دوش بکشد.

آقای فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم گفت: شهرک صنعتی اسکو در دو فاز در حال احداث است که فاز اول آن به مساحت ۷۰ هکتار آماده سازی شده و تعدادی از قطعات آن به سرمایه گذاران واگذار شده و تمامی زیر ساخت‌های آن آماده است و لذا سرمایه گذاران لازم است در سریعترین زمان نسبت به استقرار و ایجاد واحد‌های خود اقدام کنند.

تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت‌های شهرک صنعتی اسکو هزینه شده و در حال حاضر ۱۷ میلیارد تومان نیز برای ادامه ساخت هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار