سی‌وهشتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

اوکراین: روسیه قصد داشت پدافند هوایی ما را به یکباره نابود کند

اوکراین با اعلام این‌که نیرو‌های روس فعالیت خود را در شرق اوکراین متمرکز کردند، مدعی شد روسیه قصد داشت پدافند هوایی آن‌ها را به یکباره نابود کند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین برای سی‌وهشتمین روز متوالی نیز ادامه یافت. دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. تاکنون، عرضه‌ها نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند. اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته (جمعه) در کنفرانسی مطبوعاتی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا از اعمال تحریم علیه روسیه و پیوستن بیش از ۴۰ کشور به این تحریم‌ها خبر داد. این در حالی است که برآورد اولیه اداره آمار اروپا نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه منطقه یورو به رکورد ۷.۵ درصد می‌رسد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اما ضمن تأکید بر استفاده از روبل در معاملات تجاری با سایر کشورها، از تقویت روابط اقتصادی با بازار‌های آسیایی خبر داد. پس از امضای بخشنامه پرداخت بهای گاز روسیه به روبل از سوی پوتین، فرانسه و آلمان با این مسئله مخالفت و اعلام کردند که حاضر نیستند بهای گاز وارداتی از روسیه را با پول ملی این کشور پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید:


وزارت خزانه‌داری آمریکا اما روز گذشته ۲۱ نهاد و ۱۳ فرد روسی از جمله بزرگترین شرکت سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی را تحریم کرد. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های یکجانبه علیه افراد و نهاد‌های روسی، شماری از مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه خود قرار داد.

مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه ادامه دارد، اما در حال حاضر فقط صحبت است. وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد پکن از گفت‌وگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

تحولات سی‌وهشتمین روز حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

مقام اوکراینی: روسیه اجازه رایزنی مستقیم میان پوتین و زلنسکی را داد

یکی از اعضای مذاکره‌کننده اوکراین تایید کرد روسیه پیشرفت در پیش‌نویس توافق را نشان داده که این پیشرفت اجازه  رایزنی مستقیم بین پوتین و زلنسکی را می‌دهد. تاریخ و مکان دیدار زلنسکی و پوتین هنوز مشخص نشده است و احتمال می رود در ترکیه برگزار شود. روسیه به جز وضعیت کریمه موضع اوکراین را پذیرفت. 

۲ سال پیش
روسیه: در صورت حمله به بلاروس از مینسک حمایت می‌کنیم

تاس/ کاخ ریاست‌جمهوری روسیه: مسکو آماده است تا در صورت حمله به بلاروس از مینسک حمایت مطلق کند. ما هرگونه حمله به یکی از اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی، به ویژه به مینسک را حمله به روسیه می‌دانیم.

۲ سال پیش
مخالفت اوکراین با برگزاری مذاکرات صلح در بلاروس

ریانووستی به نقل از کاخ کرملین نوشت: مسکو می‌خواهد مذاکرات با کی‌یف را در بلاروس ادامه دهد، اما اوکراین این را نمی‌خواهد. مذاکرات با اوکراین آسان نیست، اما مهم است که این مذاکرات ادامه یابد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: طرف اوکراینی در واقع تا آخرین لحظه نمی‌خواست به بلاروس برود و وقتی هیئت روسی برای دور اول مذاکرات وارد شد، مجبور شدند نزدیک به یک روز منتظر اوکراینی‌ها بمانند و نمی‌دانستند تیم اوکراینی به مذاکرات خواهد پیوست یا خیر.»

پسکوف در مورد وضعیت فعلی جنگ اوکراین گفت: عملیات روسیه «در نوسان کامل» است و «پتانسیل نظامی و زیرساخت‌های اوکراین تا حد زیادی نابود شده است.

۲ سال پیش
حمله موشک‌های اسکندر روسیه به مقر نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه تصاویری از حمله اسکندر به مقر ملی‌گرایان در خارکیف را نشان داد.

۲ سال پیش
بلاروس: بهای نفت و گاز روسیه را به روبل پرداخت می‌کنیم

رومن گولوچنکو، نخست وزیر بلاروس: که بلاروس در طول سال جاری هزینه نفت و گاز وارداتی از روسیه را به روبل روسیه پرداخت خواهد کرد.

 

گولوفچنکو افزود: ما به پرداخت به روبل برای منابع انرژی روی آوردیم. این بسیار مهم است و این همان چیزی است که ما برای مدت طولانی در تلاش بوده ایم، پرداخت های خود را از دلار جدا کنیم و اکنون به روبل روسیه کار خواهیم کرد.

۲ سال پیش
کشته شدن صد‌ها مزدور در اوکراین تنها در یک عملیات

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که فرودگاه میرگورود در شمال شرق اوکراین از خدمت خارج شده است.

 

این وزارت خانه همچنین تایید کرد که در حمله موشکی پنجشنبه گذشته به یک پایگاه نظامی در شهر خارکیف در شرق اوکراین با موشک اسکندر بیش از ۱۰۰ «افراطی و مزدور» کشته شدند.

۲ سال پیش
نارضایتی مردم یونان از عبور ماشین‌های جنگی آمریکا از خاک این کشور

فعالان‌ چپ‌گرا در یونان به قطارهای حامل خودروهای زرهی آمریکا که به مقصد اوکرایم از این کشور عبور می‌کنند، رنگ قرمز پرتاب کردند‌.


در روزهای اخیر خودروهای زرهی آمریکایی وارد بندر الکساندروپلیس یونان شده و سپس به لهستان منتقل می شوند. رسانه‌های محلی یونان می گوید، کارگران راه آهن محلی از خدمات رسانی به چنین قطارهایی خودداری می کنند

۲ سال پیش
سازمان ملل: بیش از ۴.۱ ملیون نفر از اوکراین فرار کرده‌اند

بر اساس داده های آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، از زمانی شروع عملبات نظامی روسیه علیه اوکراین تا کنون، بیش از ۴.۱ میلیون پناهجو از اوکراین فرار کرده اند.

این آژانس هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۶.۵ میلیون نفر نیز در داخل اینوکشور آواره شده اند.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیر خطر در کی‌یف بعد از ۲۰ ساعت

خبرنگار الجزیره: آژیرهای خطر پس از حدود ۲۰ ساعت قطع شدن، دوباره در پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

۲ سال پیش
شروع عملیات نیروهای چچنی علیه ملی‌گرایان اوکراین در ماریوپل

اسپوتنیک: رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن، از آغاز حمله به کارخانه ای در ماریوپل، جایی که شبه نظامیان گردان های ملی گرای اوکراین در آن مستقر هستند، خبر داد.

 

 

۲ سال پیش
کشته شدن عکاس اوکراینی

خبرگزاری اوکراین اعلام کرد مکس لوین عکاس اوکراینی درحالیکه گلوله به سرش اصابت کرده بود در شهری در نزدیکی کی‌یف پیدا شد.

۲ سال پیش
کشته شدن هزاران دونتسکی از ابتدای سال ۲۰۲۲

دونتسک: حدود هزار نفر در اثر بمباران سرزمین‌های ما بدست نیرو‌های اوکراینی از ابتدای سال ۲۰۲۲ کشته شده‌اند.

دفتر کمیساریای حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک گزارش داد که حدود هزار نفر در نتیجه بمباران سرزمین جمهوری توسط نیرو‌های اوکراینی و شبه نظامیان ملی‌گرا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون کشته شده‌اند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و قاسم جومارت توکاییف، همتای قزاقستانی‌اش در مورد پیشرفت عملیات در اوکراین و مذاکرات صلح مسکو-کیف گفتگو کردند و بر اهمیت دستیابی به توافق در مورد وضعیت بی طرفی اوکراین و همچنین عدم پیوستن آن به اتحادیه اروپا و و غیرهسته ای شدن آن توافق کردند.

۲ سال پیش
آر تی: نیروهای روس یک حمله تروریستی را خنثی کردند

آر تی: در منطقه کیف، گارد روسیه از یک حمله تروریستی در نزدیکی محل توزیع کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کرد. در حین گشت زنی در یکی از شهرک ها، ارتش یک بمب دست ساز پیدا کرد. آنها بلافاصله غیرنظامیان را تخلیه و منطقه خطرناک را محاصره کردند. بمب دست ساز که از مهمات توپخانه 152 میلی متری ساخته شده بود خنثی شد.

۲ سال پیش
ادعای مقام ارشد اوکراینی در خصوص نیروهای روسیه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک مقام ارشد اوکراینی مدعی شده است: نیروهای روسیه به سرعت از شمال این کشور عقب نشینی می کنند.

پیش از این نیز رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس مدعی شده بود: نیروهای روسیه از فرودگاه گوستومل اوکراین که از زمان آغاز جنگ، صحنه درگیری بوده است، عقب نشینی کردند.

۲ سال پیش
خودداری زلنسکی از اظهار نظر در خصوص حمله هوایی اوکراین به یک مخزن سوخت در روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه در گفت‌وگو با فاکس نیوز از اظهار نظر درباره حمله هوایی به یک مخزن سوخت در روسیه خودداری کرد.

زلنسکی گفت: من در این باره هیچ صحبتی با فرمانده نیروهای مسلح نداشتم. 

بامداد روز گذشته روسیه اعلام کرد هلیکوپترهای اوکراینی یک انبار سوخت را در ۴۰ کیلومتری عمق خاک روسیه بمباران کرده اند.

۲ سال پیش
آلمان: به اوکراین نیرو نخواهیم فرستاد

بازرس کل نیروهای مسلح آلمان اعلام کرد: تحت هیچ شرایطی نیروهای خود را در خاک اوکراین مستقر نخواهیم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بازرس کل نیروهای مسلح آلمان همچنین اعلام کرد: اگر مذاکرات استانبول به نتیجه نرسد، شاهد افزایش جنگ چریکی در داخل اوکراین خواهیم بود.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: یک انبار سوخت در اوکراین را هدف گرفتیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور صبح امروز با استفاده از تسلیحات هوایی و دریایی، انبار‌های بنزین و گازوئیل در «پالایشگاه نفت کرمنچوک» اوکراین را منهدم کردند و با استفاده از موشک‌های دور برد با دقت بالا، فرودگاه‌های نظامی «پولتاوا» و «دنیپروپتروفسک» اوکراین را از فعالیت خارج کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۲ فروند بالگرد Mi-۲۴ اوکراین و ۲۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در مجموع ۱۲۴ فروند هواپیما و ۸۴ هلیکوپتر، ۳۸۱ پهپاد، ۱۸۸۲ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی رزمی، ۲۰۳ سامانه راکت پرتاب چندگانه، ۷۸۶ خمپاره‌انداز و ۱۷۶۴ خودروی نظامی ویژه نیرو‌های مسلح اوکراین منهدم شده است.  

۲ سال پیش
ادعای رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس در خصوص عقب نشینی نیروهای روسیه از یک فرودگاه

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس مدعی شد: نیروهای روسیه از فرودگاه گوستومل اوکراین که از زمان آغاز جنگ، صحنه درگیری بوده است، عقب نشینی کردند.

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس همچنین مدعی شد: پس از درگیری شدید، نیروهای اوکراینی موفق شدند یک جاده اصلی در خارکیف در شرق کشور را ایمن کنند. نیروهای اوکراینی در سایه عقب نشینی نیروهای روسیه از حومه کی‌یف، همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند.

۲ سال پیش
لغو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای «مینوتمن ۳»  را  به دلیل کاهش تنش هسته‌ای با روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین لغو کرده است.

به گزارش رویترز، پنتاگون، برای اولین بار ماه گذشته پس از اینکه روسیه نیرو‌های هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار داد، آزمایش این موشک را به تاخیر انداخته بود. واشنگتن در آن زمان با اعلام تعویق این آزمایش موشکی، گفته بود که مهم است که آمریکا و روسیه خطر اشتباه محاسباتی را در نظر داشته باشند و اقداماتی را برای کاهش این خطر انجام دهند.

۲ سال پیش
روسیه: فعالیت های بیولوژیک آمریکا در اوکراین، نقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیک است

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد فعالیت های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین، نقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیک است.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، وی با قرائت بیانیه‌ای درباره اسنادی که وزارت دفاع روسیه در خصوص فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در خاک اوکراین به دست آورده است، گفت: ما سرگرم تحلیل مدارک مبنی بر دخالت مستقیم حاکمیت سیاسی آمریکا در تامین مالی فعالیت‌های بیولوژیک نظامی در اوکراین هستیم.

۲ سال پیش
چين: به تجارت عادی با روسیه ادامه می دهیم

«وانگ لوتونگ» مدیر بخش اروپای وزارت خارجه چین، یک روز پس از برگزاری نشست مجازی چین و اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چین تحریم های روسیه را دور نمیزند و پکن از طریق ادامه تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد.

۲ سال پیش
۳۰۰ میلیون دلار کمک تازه آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) اعلام کرد: آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر به اوکراین ارائه خواهد کرد.

پنتاگون در ادامه مدعی شد: تصمیم برای ارائه کمک های امنیتی بیشتر به کی‌یف، تأیید کننده تعهد ما به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.کمک های امنیتی به اوکراین شامل سامانه های موشکی هدایت شونده لیزری، پهپادها و مهمات خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد: آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود برای شناسایی و ارائه قابلیت‌های بیشتر به اوکراین ادامه می‌دهد. ما به استفاده از همه ابزارهای موجود برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در مقابله با تجاوز روسیه ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت دولت بایدن و متحدانش تانک‌های ساخت شوروی را به دونباس منتقل می‌کنند تا از دفاع اوکراین حمایت کنند.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد:

  • بیش از ۳۰۰۰ نفر از شهر ماریوپل نجات یافته‌اند.
  • کریدور‌های بشردوستانه روز جمعه در ۳ منطقه «دونتسک»، «لوهانسک» و «زاپوروژیه» فعال بودند.
  • موفق شدیم ۶ هزار ۲۶۶ نفر نفر را از ماریوپل نجات دهیم.
۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا ۱۲۰ نهاد در روسیه و بلاروس را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به «فاکس نیوز» آمریکا گفت:

  • آماده گفت‌وگو در مورد کریمه هستیم.
  • ما به تضمین‌های امنیتی از سوی کشور‌های بزرگ نیاز داریم و روسیه از این موضوع آگاه است.
  • پایان دادن به اشغال کریمه باید از طریق دیپلماتیک حل شود.
  • اشغال کریمه باید از طریق دیپلماسی پایان یابد.
  • مسکو سلاح‌های بیشتری دارد و ما باید برای دفاع از خود هواپیما داشته باشیم.
  • وضعیت در شرق اوکراین هنوز بسیار دشوار است و روسیه برای حملات جدید در دونباس و خارکیف آماده می‌شود.
۲ سال پیش

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از جراحات ناشی از انفجار‌های قوی و آتش‌سوزی در منطقه «سالتوفکا» در شمال شرقی خارکیف خبر داد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: بمباران مخازن سوخت در «بلگورود» منجر به فشار بر حمایت لجستیکی نیرو‌های روسیه در اوکراین خواهد شد.

۲ سال پیش

کاخ سفید مدعی شد: به اوکراینی‌ها تجهیزات و تجهیزات نجات داده‌ایم تا در صورت حمله بیولوژیکی یا شیمیایی روسیه به آن‌ها کمک کنیم.

۲ سال پیش
ارتش اوکراین: پدافند هوایی ما حمله موشکی روسیه خنثی کرد

به گزارش الجزیره، ارتش اوکراین مدعی شد: موشک‌های روسیه زیرساخت‌های حیاتی را در «اودسا» هدف قرار دادند، اما پدافند هوایی ما این حمله را خنثی کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: مذاکرات اتحادیه اروپا و چین دشوار بود.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند: چین ناتو را به ایجاد جنگ در اوکراین متهم می‌کند. چین در حال بررسی ارسال حمایت نظامی از نیرو‌های روسیه در اوکراین است.

۲ سال پیش

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد روسیه مرز‌های غربی خود را تقویت خواهد کرد تا کسی در پاسخ به تقویت ناتو به آن حمله نکند.

۲ سال پیش

مقامات دونتسک در شرق اوکراین مدعی شدند در بمباران روسیه ۷ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
کاخ سفید: جنگ در اوکراین طبق برنامه‌ریزی پوتین پیش نمی‌رود

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد جنگ در اوکراین طبق برنامه‌ریزی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش نمی‌رود.

۲ سال پیش
فرمانده نیروی هوایی اوکراین: روسیه قصد داشت همه پدافند هوایی ما را به یکباره نابود کند

به گزارش الجزیره، فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد:

  • روسیه قصد داشت همه پدافند هوایی ما را به یکباره نابود کند.
  • ماجرای روسیه که ۹۰ درصد فرودگاه‌های ما و کل سامانه پدافند هوایی ما منهدم شده است، هیچ حقیقتی ندارد.
  • نیرو‌های روسی تاکتیک هوایی خود را تغییر دادند و فعالیت اصلی خود را در شرق اوکراین متمرکز کردند.
  • جنگنده‌های روسی از ورود به میدان سامانه‌های پدافند هوایی ما اجتناب می‌کنند و مسکو به حملات موشکی متوسل می‌شود.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شیطان حامی و محرک اوکراینیاست
Iran (Islamic Republic of)
خالدی
۰۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شعار یک سیاستمدار اینه که دشمن دشمن من دوست من است . ولی ایران متوجه اصل قضیه نشده . باید بیطرفی خود را صریح و شفاف اعلام کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
امریکا = حامی اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
نه تنها قصد داشت بلکه اینکارو انجام داد. دیگه به جز تک و توکی سامانه چیزی برای اوکراین باقی نمونده. با اینهمه فیلم که از زدن پدافند و فرودگاهها و انبارهای مهمات اوکراین منتشر شد یا دولت اوکراین دروغ میگه یا غربیها دوباره سامانه جدید برای اوکراین فرستادند که اونها هم دود میشه میره هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
جالبه امریکا در حال رایزنی با متحدان خود جهت انتقال تانکها ی شوروی سابق و ..‌ به اوکراین هست و این اروپایی های احمق هم چشم امریکا خوب میدونه نمام اینها نابود خواهد شد و اروپا اینقدر ضعیف خواهد شد که دیگه توان قد علم کردن نخواهد داشت کمک گرفتن از کشوری که خودش دلار چاپ میکنه بعنی کمک از جیب احاد مردم دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین چشم بسته غیب می گوید ، چیز مخفی نیست خود روسیه هم این را می گه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اگرجنگ شهری نبود و مثل مرد اومده بودی تو میدون انوقت معلوم میشد اینکه تو خونه و کاشانه مردم استتار کنی یک طرف بی خیال میخاد همه چی را رو سرتون خراب کنه
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
یکی از تحریم های سخت و ناراحت کننده برای مردم روسیه حضور نداشتن در جام جهانی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اون هم انشاالله بزودی درست میشه خودمون جام جهانی واقعی با دنیای واقعی و بدور از سیاست دروغ در یوم الله نزدیک درست میکتیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
یبار هم غربی ها طعم تورم را بچشند تا بفهمند ما تو این تحریم ها چی کشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اروپایی ها و آمریکایی ها دارند تاوان بی منطقی ، بی انصافی و کج فهمی خودشان را پرداخت می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تلوبیون دروغ گفت. اینترنت من رو خورد.
آخرین اخبار