شهادت ایوانکا ترامپ در برابر کمیته بررسی حمله به کنگره آمریکا

ایوانکا ترامپ قصد دارد برای ارائه شهادت و پاره‌ای توضیحات به کمیته تحقیقات حمله به کنگره آمریکا برود.

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، قصد دارد امروز (سه‌شنبه) برای ارائه شهادت و انجام مصاحبه‌ای به کمیته تحقیقات حمله به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ برود.

خبرگزاری ان‌بی‌سی که برای اولین بار تصمیم ایوانکا ترامپ را اعلام کرد، در گزارش خود نوشت: «صحبت‌های دختر بزرگ رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث تقویت همکاری با برخی از حلقه‌های نزدیک به دونالد ترامپ خواهد شد. پیش ازاین جرد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ، هفته گذشته برای چندین ساعت با این کمیته صحبت کرده بود.»

همچنین این مصاحبه پس از نامه‌ای به ایوانکا ترامپ انجام می‌شود که در ماه ژانویه به او ارسال شد و به عنوان اولین تماس رسمی با یکی از اعضای خانواده ترامپ از آن یاد می‌شود.

در این نامه اشاره شده است که ایوانکا ترامپ در روز‌های منتهی به حمله به کنگره، زمان قابل توجهی را با پدرش سپری کرده است.

در بخشی از این نامه کمیته تحقیقات نوشته است: «کمیته منتخب مایل است با شما درباره بخشی از مذاکراتی که میان ترامپ و مایک پنس، معاون او، در صبح روز ۶ انجام شد و شما شاهد آن بودید، صحبت کند. همچنین ما تمایل داریم درباره هر مکالمه دیگری که ممکن است شاهد آن بوده یا در آن شرکت کرده باشید و درباره برنامه رئیس‌جمهور برای ممانعت از شمارش آرای انتخاباتی نیز صحبت کنیم.»

ایوانکا ترامپ یکی از مقامات کاخ سفید بود که در آن زمان بیشترین دسترسی را به دونالد ترامپ داشت و به احتمال زیاد اطلاعات گسترده‌ای از فعالیت‌های کاخ سفید درباره حمله به کنگره را دارد.

این نخستین بار است که یکی از اعضای خانواده دونالد ترامپ قرار است با کمیته تحقیقات کنگره برای روشن شدن جوانب حادثه ۶ ژانویه همکاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار