حزب الله لبنان: مقاومت مردم فلسطین در برابر ماشین ترور صهیونیست‌ها میستاییم

حزب الله لبنان حمله به مسجد الاقصی را محکوم کرد و از سازمان همکاری‌های اسلامی خواست تا در کنار فلسطین ایستاده و از آن حمایت کنند.

 حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و حملات وحشیانه آن‌ها به نمازگزاران و اقدامات تجاوزکارانه آن‌ها در بیت المقدس و تخریب اموال آن‌ها را محکوم کرد.

به گزارش المنار، حزب‌الله در بیانیه‌ای همبستگی خود را با مردم فلسطین که در قدس اشغالی با نظامیان صهیونیست مبارزه کرده و از حریم مسجدالاقصی دفاع می‌کنند را اعلام کرد و شجاعت و مقاومت مردم فلسطین در برابر «ماشین ترور صهیونیست» را ستود.

حزب الله همچنین با بیان اینکه آنچه اشغالگران انجام داده اند، نقض جدی حریم مسجدالاقصی است که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را تحت تأثیر قرار داده و همه آزادگان جهان را تحریک می‌کند و از سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا در کنار فلسطین ایستاده و از آن حمایت کنند.

شایان ذکر است که در حمله روز گذشته (جمعه) نظامیان اشغالگر صهیونیست به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، دست کم ۲۲۴ فلسطینی زخمی شدند.

منابع عرب زبان اعلام کردند که علی‌رغم اتخاذ تدابیر امنیتی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در تمامی ورودی‌های منتهی به مسجدالاقصی، قریب به ۵۰ هزار فلسطینی با حضور در این مسجد به اقامه نماز جمعه پرداختند.

جنبش حماس نیز در واکنش به این رخداد‌ها اعلام کرد که حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم می‌کند و از فلسطینیان در کرانه باختری و داخل می‌خواهد در کنار مردم بیت‌المقدس بایستند و از آن‌ها حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار