قالیباف: روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست

رئیس مجلس گفت: درآمد مالیاتی دولت افزایش داشت و امسال به ۱۱۳ درصد رسید اما همچنان حدود ۶۰ درصد فرار مالیاتی داریم.

محمدباقر قالیباف در نشست با خیرین و مدیران موسسه های خیریه گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا درآمدهای مالیاتی دولت‌ها کاهش پیدا کرد، اما درآمد مالیاتی ما افزایش داشت.

به گفته رئیس مجلس، آمار ۶۰ درصدی فرار مالیاتی نشان داده که روند فعلی مالیات‌گیری مناسب نیست و به‌عبارتی در بخش مالیاتی حکمرانی مناسبی در ایران وجود ندارد.

پیش از این امیدعلی پارسا رئیس سابق سازمان امور مالیاتی گفته بود میزان فرار مالیاتی موجود در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد فرارمالیاتی و مابقی ناشی از اجتناب مالیاتی است.

گفتنی است، بنابر آمار سازمان امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی از ۱۰۰۷ فعال اقتصادی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا، حدود ۴۰۰ نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود  ۶۰۰  نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی هستند.

تاکنون آمار دقیقی از فراریان مالیاتی موجود نیست اما در آمار فوق افرادی هستند که در یک سال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته‌اند.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: سال گذشته ۳۰۱ هزار میلیارد تومان از محل وصول مالیات، واریز نقدی به خزانه صورت گرفته است. ۴۰ هزار میلیارد تومان هم از مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها صورت گرفته است.

به گفته بهادری جهرمی، افزایش مالیات از مودیان جدید صورت گرفته است و مودیان از ۴ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر رسیده اند که شامل مودیان فراری بوده است.

پنجم فروردین امسال داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه شخصی  خود نوشت: زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد در محیطی کاملاً امن برای مردم در سامانه «سوت زنی» فراهم شده است‌.

به گفته آقای منظور، لازم نیست فرد گزارش دهنده خودش را معرفی کند تا به گزارش دهندگان، پاداشی متناسب با میزان فرار مالیاتی کشف شده پرداخت شود.

در این زمینه، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی intamedia.ir و ورود به صفحه گزارش فرار مالیاتی، تخلف مالیاتی را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پس بگو چرا دلار هی گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۶:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام تازه متوجه شده اید ؟ فاصله طبقاتی بعلت فرار های مالیاتی دزد زاده ها به فلک رسیده و میزان سنجش فاصله فقرا با اشراف را به سال نوری تغییر داده . شما تازه بیدار شدید ؟ خواب بخیر . . اکنون نیز دروغ می گویی . چرا که راه حل بسیار ساده و زود بازده است . طرح حذف نقدینگی اینجانب جهت تسلط بر اموال منقول و غیر منقول و دریافت مالیات پلکانی الکترونیکی بدون رانت منطقی می تواند در یافت مالیات را تا میزان 1000 ریال کاهش دهد . ( یعنی حتی کسی هزار ریال درآمد بیشتر از تعریف داشته باشد مالیات از آن کسر و به حساب خزانه واریز می گردد . ) حتی رئیس مجلس . حال اگر مرد عملی بسم الله . بنده آماده ارائه طرح هستم . خبر نگاران فهیم نیز به گوش جنابعالی خواهند رساند . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقای قالیباف شما چقدر مالیات پرداخت کردید ؟آیا شامل شما هم میشود یا معاف از مالیات هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
بخصوص که الان حساب بانکی شون اینقدر پر شده که میتونن برند ترکیه سیسمونی دخترشونا بیارن
آخرین اخبار