روسیه: باید از وقوع جنگ هسته‌ای پیشگیری کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که باید از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای جلوگیری کرد.

پس از نگرانی‌های مقامات غربی درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای در دنیا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه آشکارا از این مسیر پیروی میکند که جنگ هسته‌ای غیرقابل قبول است.

به گزارش الجزیره، این وزارت خانه با بیان اینکه آمریکا درخواست‌های مسکو برای گزارش‌ها درباره فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی خود در خارج از مرزهایش را نادیده می‌گیرد، گفت: «تهدیدات بیولوژیکی فرامرزی خطرات امنیتی قابل توجهی را برای روسیه و مناطق همسایه ایجاد می‌کند. خطرات جنگ هسته‌ای را نباید آغاز کرد و باید آن را به حداقل رساند، به ویژه از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت‌های هسته‌ای باید جلوگیری کرد.»

پیش ازا ین نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داده بود.

روزگذشته نیز کاخ سفید پس از آن که روسیه به مقامات غربی درباره مداخله در جنگ اوکراین و وقوع جنگ اتمی هشدار داد، اعلام کرد که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت و باید لفاظی‌ها را ملایم کرد. گرچه مقامات اوکراینی این ادعا را جدی نگرفته اند، اما مقامات سرویس جاسوسی آمریکا از بررسی این موضوع خبر دادند.  

از طرفی دیگر نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این گفته بود که جنگ اوکراین یک فاجعه تمام عیار است و اگر رهبران باهوش و با درایت نباشند می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۵:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با توجه به این که امریکا جهان را به بازیچه گرفته است هیچ گریزی از جنگ انمی جهانی سوم نیست و ناگزیر جهان باید به جنگ اتمی جهانی سوم وارد شود. امریکا دست از جیمز باند بازی برنمی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها راه اجتناب از جنگ جهانی سوم نابودی سرمنشأ همه فتنه ها تو دنیاست یعنی آمریکا و هیچ راه دیگه ای وجود نداره و کسی بیخود خودشو خسته نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا دنیا رو فدای سیاستاش میکنه
آخرین اخبار