مخبر: یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: کالا‌هایی که یارانه آن‌ها حذف خواهد شد، دقیقا حساب شده تا برای اقشار مختلف جبران شود که مشکلی برای هیچکس ایجاد نشود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور شامگاه امشب جمعه در برنامه صف اول که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: حتی یک نفر هم نباید بر اثر کرونا فوت کند، تلاش می کنیم تا تعداد فوتی ها به صفر برسد.

سه دلیل افزایش قیمت اقلام خوراکی چیست؟

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در حوزه کالا‌های اساسی گفت: چند موضوع باعث شده تا امنیت غذایی به چالش کشیده شود. نخست بحث خشکسالی در مناطقی است که عمدتا خود آن‌ها محل تولید بودند. بحث جنگ اوکراین هم جز مسائل جدی است، تقریبا ۷۰ درصد دانه‌های روغنی آفتابگردان توسط اوکراین تولید می‌شود که اکنون تعطیل شده و حدود ۳۰ درصد غلات دنیا از اوکراین تهیه می‌شد که با چالش مواجه شده است.

وی ادامه داد: یک حرکتی که در کشور‌های بزرگ انجام شد و هنوز هم ریشه‌های اصلی آن مشخص نیست، جمع آوری عجیب کالا‌های اساسی در نقاط مختلف دنیاست که باعث کم شدن عرضه و در نتیجه افزایش قیمت‌ها و مسائل مختلف شد.

مخبر گفت: اکنون هم با توجه به اینکه وضعیت منطقه یک وضعیت روشنی نیست و در مقابل ما یک تابلوی روشنی از آینده منطقه وجود ندارد و مشخص نیست تا چند سال باید گرفتار بحث‌های این منطقه باشیم که عرضه را دچار چالش کرده، این مورد هم جزو مواردی است که در ایران هم به شدت نسبت به آن مراقب هستیم.

تغییر راهبرد دشمنان از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سیر نام‌گذاری سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب با تعیین شعار‌های مختلف گفت: متاسفانه دولت‌ها در رابطه با شعار‌های مقام معظم رهبری که ایشان طی این ده سال به درستی انتخاب کردند، توجه مناسبی نداشتند. معتقدم اگر ۵۰ درصد این شعار‌ها عملیاتی می‌شد اکنون در کشور برخی از گرفتاری‌های فعلی را نداشتیم.

وی افزود: سبک زندگی، الگوی مصرف، تولید با همه ابعاد مختلف آن بحث شده، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. یکی از وظایف و مسئولیت‌هایی که دولت مصر است که برای خود تعریف و اجرایی کند عمل به شعار‌های رهبر انقلاب است. 

مخبر با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان گفت: پس از شکست رژیم بعث عراق در جنگ، دشمنان با وجود تمام وحدت شان در تقابل با جمهوری اسلامی، موفق نبودند. به همین دلیل شیوه خود را برای تقابل با جمهوری اسلامی تغییر دادند که بسیار خطرناک‌تر بود. چراکه در جنگ تحمیلی یک جغرافیا و چند استان محدود درگیر جنگ بودند، اما در جنگ اقتصادی ۸۵ میلیون نفر درگیر هستند که در نتیجه وسعت بیشتری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل، مقام معظم رهبری با هوشمندی این مورد را تشخیص دادند و مرتبا متذکر شدند. در همین حد هم که دشمن موفق نشده در جنگ اقتصادی کشور را دچار آسیب جدی کند به این دلیل بوده است که ما به این توصیه‌ها عمل کرده ایم و مطمئن هستیم کشور به نقطه خوبی خواهد رسید.

توفیقات نظام و کشور ناشی از عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب است

معاون اول رئیس جمهور در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های دشمنان و بازدارندگی راهبردی در حوزه اقتصاد گفت: رهبر معظم انقلاب از یک سو راهبرد خنثی‌سازی تحریم‌ها و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و توفیقاتی که در این عرصه داشتیم ناشی از عمل به توصیه‌های ایشان بوده است که کشور را از تکانه‌های شدید اقتصادی مصون کرد.

وی افزود: در گذشته با کوچک‌ترین موضع‌گیری رئیس جمهور آمریکا، شاخص‌های اقتصادی تغییر می‌کرد، اما امروز آن‌ها متوجه شده‌اند که تحرکات و موضع‌گیری‌های آن‌ها چالش‌آفرین نیست.

توانستیم بدون استقراض کشور را اداره کنیم

مخبر گفت: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در عرصه خنثی‌سازی تحریم‌ها داشته است. در آغاز به‌کار دولت فروش نفت حدود ۶۰۰ هزار بشکه بوده و امکان دسترسی مناسب به منابع حاصل از فروش نفت نداشتیم. همچنین منابع مالی زیادی از کشورمان بلوکه شده بود و وضعیت کالا‌های اساسی نیز در شرایط نامناسبی قرار داشت که می‌توانست مشکل‌آفرین باشد. دولت بدون استقراض و با همان منابعی که در اختیار داشت ظرف سه تا چهار ماه توانست وضعیت کالا‌های اساسی را به نقطه مناسب برساند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مرگ و میر روزانه ۷۵۰ نفر در اثر کرونا در روز‌های آغاز کار دولت سیزدهم، گفت: در بحث کرونا روزانه ۷۵۰ نفر فوتی داشتیم و واکسن هم نمی‌دادند؛ البته معتقد نیستم که دولت قبل برای تهیه واکسن تلاش نکرد بلکه شیطنت کردند و با اینکه پول خوبی به کوواکس پرداخت شد، اما واکسن ندادند. در دولت سیزدهم موفق شدیم با پول خودمان حدود ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کنیم.

وی ادامه داد: توانستیم با پول‌های خودمان کالا‌های اساسی را به یک نقطه مناسب برسانیم. از فروش نفت توانستیم کشور را اداره کنیم و استقراضی انجام ندادیم. در واقع توانستیم راهبرد خنثی سازی را به یک نقطه مطلوب برسانیم و بسیاری از امور کشور را با همین درآمد‌ها و درآمد‌های حاصل از فروش نفت مدیریت کردیم.

یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شوند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شوند، گفت: برای نان سنتی، یارانه‌ای در نظر گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود و برای کالا‌های اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود.اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه تأمین این کالا‌ها را پرداخت می‌کنند، اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، آرامش آن‌ها را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است.

با اقدامات دولت و گشایش‌های مالی که صورت گرفت، شاخص‌های اقتصادی ثبات پیدا کرد

مسئول هماهنگی تیم اقتصادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: طرف‌های غربی در مذاکرات فهمیدند که جمهوری اسلامی محتاج مذاکره و نتایج آن نیست، اگرچه دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها به‌کار گرفت، اما اقدامات انجام شده از موضع عزت بوده است. برخی اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان برسد. اما با اقدامات دولت و گشایش‌های مالی که صورت گرفت، شاخص‌های اقتصادی ثبات پیدا کرد.

وی افزود: در اوایل کار دولت سیزدهم نرخ تورم ۵۰ درصد رشد داشته، اما این رقم در پایان سال گذشته به حدود ۳۵ درصد رسید.

مخبر در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام در هفته اخیر منشأ گرانی برخی کالا‌ها را الزامات قانونی بودجه و طرح موضوع حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی عنوان کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برای سال ۱۴۰۰، ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود که این رقم در مدت سه تا چهار ماه مصرف شد. دولت یک لایحه دو فوریتی برای ساماندهی و جهت‌بخشی به ارز ترجیحی ارائه کرد که مجلس با فوریت آن مخالفت کرد و به سال ۱۴۰۰ نرسید و این مسئله با درخواست دولت و موافقت مقام معظم رهبری تا پایان سال حل شد.

وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بحث حذف ارز ترجیحی نبود و از سوی دیگر دولت مجبور بود برای جلوگیری از مفاسد این ارز، آن را اصلاح کند، برای آنکه در ایام نوروز و ماه رمضان مردم متحمل سختی نشوند، این کار در آن مقطع صورت نگرفت. از سویی دیگر گرانی انرژی و افزایش ارزش افزوده کالا‌ها و نیمایی شدن عوارض گمرکی به‌طور طبیعی تورم و گرانی را به بازار تحمیل می‌کرد.

دولت برای جلوگیری از کمبود کالا‌های اساسی جهت‌دهی به ارز ترجیحی را در دستور کار قرار داد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: افزایش قیمت کالا‌های اساسی در دنیا نیز شرایط را به‌گونه‌ای کرده بود که حتی برخی کشور‌های اروپایی برای اولین بار برخی کالا‌ها را سهمیه‌بندی کردند.

مخبر گفت: دولت در این شرایط بر اساس الزامات قانونی و برای جلوگیری از کمبود کالا‌های اساسی و همچنین مقابله با قاچاق و صدور این کالاها، جهت‌دهی به ارز ترجیحی را در دستور کار قرار داد. اینکه یک شرکت ۵۰ هزار میلیارد تومان سود کسب می‌کرد ناشی از آن بود که خدمات ارزان دریافت می‌کرد و آن را به صورت آزاد می‌فروخت یا صادر می‌کرد.

وی ادامه داد: برای نمونه شرکت‌های بزرگ فولادی و پتروشیمی به‌جای استفاده از آب دریا از آب شرب با قیمت ارزان استفاده می‌کردند که ما برای اصلاح این وضعیت هشت خط انتقال آب را عملیاتی کردیم.

مخبر با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی اقتصادی عمل نکرده بلکه از فرصت‌های رانتی بهره می‌بردند، اظهار داشت: بهره‌مندی از رانت باعث شده بود که سودجویان به درآمد‌های کلان برسند، اما بخش عمده مردم در مضیقه قرار داشتند.

وی در ادامه در خصوص تأثیر گرانی‌ها بر اقشار کم‌درآمد گفت: اگرچه گرانی‌ها به همه آحاد ملت فشار می‌آورد، اما دهک‌های پایین و بسیار کم‌درآمد بیشترین آسیب را می‌بینند. سال گذشته ۱۵.۶ دهم میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت شد که برای هر دلار ۲۰ هزار تومان یارانه تخصیص یافت و حاصلضرب این ارقام ۳۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود. در سایه این اتفاق برخی افراد به درآمد‌های سرشار دست یافتند و میلیون‌ها نفر بدون بهره‌مندی از این یارانه‌ها زندگی سختی را می‌گذرانند که برخی از آن‌ها حتی در تأمین مسکن مناسب اولیه ناتوان هستند.

رئیس‌جمهور گفت آماده‌ام برای اصلاح اساسی اقتصاد کشور از آبرویم هزینه کنم

معاون اول رئیس‌جمهور درباره لزوم ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: جراحی اقتصادی باعث فضاسازی از سوی کسانی می‌شود که رانت‌های کلان می‌برند و به همین دلیل برای دولت‌ها هزینه داشته است. دولت‌های قبلی سینه‌شان را برای مقابله با چالش‌ها سپر نکردند، اما آقای رئیس جمهور گفت که من آماده‌ام برای اصلاح اساسی اقتصاد کشور از آبرویم هزینه کنم.

وی ادامه داد: اگر زمانی که نرخ ارز ۱۲ هزار تومان بود، ارز ترجیحی حذف می‌شد، هزینه‌های کمتری داشت، اما امروز به دلیل افزایش نرخ ارز حتماً تبعاتی دارد، اما اصلاح اساسی اقتصاد تصمیم جدی دولت است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از همه دلسوزان و نخبگان می‌خواهم که در این اصلاح اقتصادی، دولت را یاری دهند و برای آحاد جامعه تبیین کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی مغایر عدالت بوده و تولید کشور را با چالش مواجه کرده و هیچ سودی برای مردم نداشته است. همچنین از نخبگان و رسانه‌ها می‌خواهم که در تبیین مسئله، آحاد مردم خصوصاً طبقات کم‌درآمد جامعه را نگران نکنند، چراکه این کار بزرگی است که به نفع مردم و کشور خواهد بود.

اقدامات دولت برای کاهش هزینه مسکن خانوارها، توان اقتصادی آن‌ها را افزایش می‌دهد

مخبر گفت: ۳۰ درصد هزینه سبد خانوار را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد و دولت برای کاهش این هزینه به دنبال اجرای تمهیدات و اقداماتی است که موجب افزایش توان اقتصادی خانوار‌ها می‌شود.

وی افزود: تعیین مالیات برای ۵۶۰ هزار خانه خالی شناسایی شده، پرداخت کمک ودیعه مسکن برای اقشار کم درآمد، تکمیل مسکن مهر و مسکن نیمه‌تمام طرح اقدام ملی و اجرای نهضت ملی مسکن جزو مهم ترین این اقدامات هستند.

مردم مطلقاً نگران ذخایر کالا‌های اساسی نباشند

معاون اول رئیس جمهور درباره وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی راهبردی کشور گفت: مردم مطلقاً نگران ذخایر کالا‌های اساسی نباشند.  اقتصاد کشور مشکل دارد، اما لاینحل نیست و اگرچه اصلاح اقتصادی کاری زمان‌بر است، اما با همدلی قوا و همراهی مردم و همه دلسوزان حتماً نتایج خوبی در پی دارد و به آینده نظام خوشبینم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در دو سه شب آینده خبر‌های خوبی برای مردم در خصوص اصلاح نحوه تخصیص ارز ترجیحی خواهد داشت.

مخبر گفت: دولت سیزدهم مصر است همه منابع عادلانه توزیع شود و همه عزتمندانه زندگی کنند و کسی محتاج و ناتوان در تأمین معاش نباشد. خوشبختانه همه قوا در اصلاح نظام اقتصادی وحدت نظر کامل و همکاری صمیمانه‌ای دارند.

دولت به دنبال تهیه یک طرح جدید برای جلب مشارکت مردم جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال نیز تدابیر خوبی دیده است، یکی از این تمهیدات استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در کشور است. در کشور کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل زیادی داشتیم که در مدت ۶ ماه با نهضت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، بخش عمده آن‌ها به مدار تولید بازگشت.

وی ادامه داد: فقط در دو ماه گذشته حدود ۱۰۰ کارخانه غیرفعال مجدداً به عرصه تولید بازگشته‌اند و در کنار آن‌ها پیشران‌های توسعه اقتصادی نیز ساماندهی شده‌اند.


بیشتر بخوانید:

روش پرداخت یارانه نان مشخص شد


مخبر گفت: یکی دیگر از طرح‌های دولت بحث واگذاری طرح‌های نیمه‌تعطیل است. خط قرمز دولت در سفر‌های استانی کلنگ‌زنی طرح‌های جدید بوده است. اولویت دولت در سفر‌های استانی تزریق اعتبار به پروژه‌هایی بوده که بیش از ۶۰ درصد پیش رفته، اما بر زمین مانده‌اند. دولت به دنبال آن است که با تهیه طرحی جدید مردم را در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برزمین مانده مشارکت دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
جناب مخبر مگرهمه قیمتها مربوط به نان ودارواست از قیمت بقیه اجناس هم خبرداری؟بااین افزایش قیمتها ازکارگر هم مالیات میگیری!یعنی یارانه ای که میدهی ازجیب دیگر برمیداری این چه جورحمایتی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ن توروخدا بیا حذفش کن واقعا شرم اوره ما دهک زیر صفریم قبلان بهتر میتونستیم خرید کنیم الان با ۳۰۰ شما بدیم روغن یا ماکارونی مرغ ‌‌‌تخم مرغ یا برنج یا شوینده یا لبتیات اونم گرمی خجالت بکشید ما فقیرتر شدیم پیش خودتون چطو حساب کردین ک میگین بتفع اقشار ضعیف؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخبر خودت خبر داری دارید به مردم دروغ می گوید چرا جنگ یک کشور را بهانه می کنید خوب اوکراین چقدر زمین داره که گندم تمام دنیا تولید می کنه چرا اینهمه دروغ تحویل ما می‌دهید خدا کنه جنگ بشه ،هشت سال جنگ چیزی گران نشد شما هشت ماه آمدید همه را ۲۵۰ برابر کردید ، مبارزه با فقر اسمش گذاشته اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دمت گرررم دردت تو جون کسیک منفی داده ومیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین بر دولت انقلابی من حمایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی میگی حذف نمیشه یعنی قطعا حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان اکثر کشور های دنیا قیمت نان افزایش یافته حالا تو ایران هنوز نان رو گران نکردند و گفتند گران هم نمیکنیم مردم صداشون درومده خوب فضای مجازی رو مردم ما تاثیر گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سر گردنه س چن ماه پیشم گرون کردن بقیه اقلام چی ک صدبرابر شده چ رویی داری تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
موقعی که اقای روحانی فساد میکرد و کل بیت المال رو حرام کرد چرا اعتراضی نمیکردین حالا که این بنده خدا ها میخوان کشور رو درست کنن اعتراض میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چی سرتون بیاد واقعا حقتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز گوگل اماری منتشر کرد که بیشترین جستجوی ایرانیان این چند روز جمله حسن روحانی کجاست؟ بوده است.
اقای روحانی هم بیانیه ای منتشر نموده تا کل ۸۵ میلیون ایرانی به خاطر ناسزاهایی که به من گفتند عذرخواهی نکنند من نخواهم گفت که کجا هستم...
-
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شرمند مخبر کیه چه سمتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا سواستفاده گری در همین دو جا از همه جا بیشتره .

دارو باید آزاد شود
و داروی بیماران خاص رایگان شود
پزشک عمومی میدادند کدام بیمارش چه بیماری خاصی دارد و در لب تاب آن اطلاعات موجود است. با مهر پزشک خانواده حتی داروی نسخه پزشک متخصص هم باشد داروخانه داروی رایگان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببخشید مگه دارو از این گرونتر هم میتونه بشه ؟؟؟
چرا استعفا دسته جمعی نمیدید قبل از اینکه مردم نسخه همه شماهارو بپیچن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام لطفا اینقدر حرف قشنگ نزدید با صداقت بگوید توان نظارت را نداریم با این توجیه قاچاق می شود و..... همه بر میگردد به نظارت و برخورد شدید با متخلف و زندگی برای همه افراد میباشد یارانه غذا و کالا اساسی برای همه مردم میباشد لطفا جامعه را طبقه بندی نکنید اگر سرمایه دار دیندار و با انصاف وجود نداشته باشد هیج دولتی توان خدمت را ندارد بنظرم از سرمایه دار بر اساس سرمایه و درامد مالیات در یافت نماید نه اینکه حق قانونی او را قطع نماید
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من مردم کشورم دوست دارم دلم میسوزه میبینم این همه فقر و مشکلات وجود داره، آقایون چندین سال تو این مملکت پست و مقام دارید چیکار کردید واسی مردم سرزمینم ایران. همش شده ناامیدی و نفرت یکبار بیاید بین مردم ببینید نظرشون چیه درمورد شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
گل گفتین بارک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر آمریکا نمیتونه هیچ غلطی بکنه چرا نون گرئن میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر آمریکا نمیتونه هیچ غلطی بکنه چرا نون گرئن میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیسی اول گوشت را ازسفره ملت برداشت بعدش میوه را درنهایت نااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان ملت را ازسرسفره قطع کرد الان غذای فقرا ماکارونی بود این را هم برداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب رئیسی لطفا انصراف بدید ممنون دعای یه ملت پشت سرت هست اتفاقا شمارو فردی شجاع میدونن وقتی ببيند شجاعت داشتی دیدی نمیتونمی کاری کنی انصراف دادی دستت دردنکنه مثل بقیه رئیس جمهوری قبلی نبودی پس انصراف بدید لطفا چون همه میدونیم ملت شمارو انتخاب نکرد شما یه طعمه بودین لطفا خودتون رو خراب نکنید چون اون موقع اه ملت پشت سرشماست اون موقع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
بشین تا بره وقتی میگفتیم اینا هیچ فرقی با هم ندارن کلی انگ تهمت زدید حالا هم خوردی؟ هستشو تف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا این چرت و پرت ها چیه به مردم میگید،نمیدونم قاچاق جنگ اکراین و....،مردم رو چی فرض کردید،ولی هرچی هست خودتونید،یه دفعه بگید آمریکا تونسته کاری بکنه دیگه و همچنین فسادکاری های داخلیتون،فامیل بازیاتون و پست مقامام دادنتون به همدیگه که اکثرا هم بی عرضه اید یه دلیلش هم اینه نمیتونید مملکت رو جمع و جور کنید،نیازی به حرف های اضافه نیست،بعدشم واقعا شما در حد و اندازه کشوری مثل آمریکا نیستید که بخوایدجلوش وایستید خوتونم خوب میدونیدجدا میگم شاید فکر کنید من قصدا یا از روی کارخاصی دارم اینو میگم اینطور نیست حقیقته،نمیدونم هدفتون از گفتن این حرف ها و کارایی که تو این مملکت دارید میکنید و کشور به این روز افتاده چیه،چون یک وطن پرست واقعی تو دنیا با کشورش این کارایی که شما دارید میکنید نمیکنه، ولی هرچی هست این راهی که شما دارید میرید آخرش خودکشی و نابودیه تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حذف تمام یارانه کالا و خدمات از سوی دولت و پرداخت یارانه نقدی 1.200 میلیونی به هر نفر . وگرنه نه مردم کشش گرانی را دارند و نه دولت کشش پرداخت چنین یارانه پنهان و غیر پنهانی
ولی قیمت بنزین چون استراتژیک هست سالانه 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کند و تک نرخ باشد.
درسته گرانی خوب نیست ولی تولید هم باید برای تولیدکنــــــنـــــــده صرفه داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دووووولت بیا ماهی ۴۵ تومن بگیر دست بردار
باز می خاهین کلاه گشادی سر مردم بزارین واله که استااااااد شدین این دوووولت جدید پدر مردم در آورد خانمان سوز و جانسوز شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر نمیرسه که اینا کارشناسی کنن
Iran (Islamic Republic of)
دلیر
۱۷:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرم مملکت رئیس جمهور نداشته باشه بهتر اداره میشی هرکی یه گوشه رو بگیره.دیگه از روحانی و حالا از رئیسی بدتر ک نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارزشیون میگفتن دولت قبلی اب خوردن مردمم به برجام ربط داد جالبه که وقتی دلیل گرونی هارو حنگ اوکراین که اصلا تو یه قاره دیگست اعلام میکنن کاملا قبول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران به لبنان گندم صادر میکنه مخبر اینم بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به کدوم حرفاتون عمل کردید که به این یکی بکنید؟ چند وقت دیگه میگید دهک هایی که خونه 1 میلیاردی دارن( خونه ای که رفیقاتون از زیر 500 اوردن 1 میلیارد) از یارانه حذف میشن
Singapore
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان اغلب مردم ایران به ظاهر پول دار های در اصل فقیر هستیم. خونه ها مون بالای میلیارده بعد نگران نون شبمونیم. خ نه میلیاردی به چه دردی می خوره وقتی سفرمون خالیه. اگه همین خونه رو هم بفروشیم نمی تونیم با پولش دوباره خونه خودمون رو بخریم از بس که تورم بالاست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران گدا پرور منطقه نیست یارانه ایرانی باید در جیب ایرانی باشد نه کشورهای مفت‌خور و تنبل و تن پرور منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همه افغان توی ایران ریخته تمام امکانات و اقلام یارانه ای و بودجه ملی و پوب مالیات دهندگان ایرانی را دارند می بلعند و بدون این که ذره ای شکر گذار ایران و ایرانی باشند در حالیکه کمر ایرانیان زیر بار تورم و گرانی تا شده است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حذف یارانه نان- به همان روشی که برخی یارانه ها خذف کردند و دو قلم یارانه نفدی ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی جایگزین کردند و عملا طی چند سال با ثابت نگه داشتن این مبلغ دو قلم یارانه مستفیم، آنها چنان کم ارزش شده اند که اثر کمکی(یاری دهندگی) یارانه از رفته و حکم پول صدقه پول خرد شده و تحقیر ملت فقیر ایران است!- چرا ارزش این یاراته کذایی ۴۵ به ۲ و ۵۵ به ۵ هزار تومان رسیده- در حقیقت فقرای ایران احساس بیعدالتی میکنند و بسیاری فکر میکنند دولتها سر فقرای ایرتن کلاه کذاشتن، پس حذف یارانه نان و تبدیلش مقل اقلام قبلی، شبیه جنایت علیه لشریت است مگر ارزش به نرخ روز با محسابه تورم حساب شود و تول هم تکلیف ان قلم یارانه شبیه کلاهبرداری از فقرای ملت مشخص کنند که الان باید لااقل نفری یک میلیون لگیرند یارانه غقط بخاطر ان دو قلم قبلی ، بهانه قاچاق و جنگ اوکراین و چرت تست، ایران در بدترین حالت هم توان خودکفایی گندم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گندم به لبنان صادر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
توان خودکفایی هم که باشد جلو قاچاق را چگونه باید گرفت ؟!
با شفافیت و قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گرانی توسرشان بخوره توفروشگاه نه قند هست نه شکرنه روغن
Canada
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر این به اصطلاح دولت بخواد میتونه همه چیز روکنترل کنه
1.بیرون کردن همه افغانی ها
2.کنترل همه مرزها
3.فاسدان اقتصادی درون
نتیجه اینکه این ژریم داره با نابسامان کردن سود کلانی می بره مردم در مورد کلوس شوآب CLAUS SCWAB بخوانید جمهوری اس داره برای او کارمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخوان با فاسدین مبارزه کنن خخخخ همشون از هم اتو دارن.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترس و غم و ناامیدی که در دو روز اخیر به مردم وارد کرده اید دودمانتان را به باد خواهد داد. در طول عمرم چنین نفرتی را در مردم از حکومت ندیده بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی سال ۹۸ اون همه ادم کشتند تیشه به ریشه خودشون زدن بنای این حکومت لرزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزاران نفرین و لعنت بر افرادی که ظلم رو میبینن ولی باز هم سرشون بر میگردونن و میگن هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
توجه داشته باشید از دید ملت بعد از انتخابات قدرت یکدست شده و اگر اقای رییسی مطمین به حل مشکلات نبودند باید کنار میرفتن حداقل احمدی نژاد بود یا حل میکرد مشکلات را که الان هم اینقدر مانور نده یا اگه نمیتونست یک گزینه دیگه شما دلشتی برای خریدن وقت و به امید خدا الان گزینه اخر ملت منتظر راه حل نهایی بشدت متوجه باشید که سیل از قطره ها ایجاد میشه و اگه راه افتاد تر وخشک با هم خواهد سوخت نمیتونی تا دیر نشده ابرومندانه بکشید کنار اهلش بیاد قبل از اینکه مجبور به کاری بشوید ای ...
Iran (Islamic Republic of)
استاد هنرمند
۱۷:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شمارو به خدا یارانه نان حذف نکنید خیلی هستند وعده غذایی شون همین نان گران تر نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینقد گفتین بیشتر گندم جهان توسط روسیه و اکراین تولید میشه رفتیم ازمون استخدامی غلط زدیم جواب چین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه بی غیرتها شما جلوی ورود مهاجرین رو بگیرید مردم خودشون تو سختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر شرفت ایران شده افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای مخبر می گویند آرد قاچاق می شود ،اگر آرد در سیلوهاست وبا سهمیه به نانواها داه می شود متاسفانه شاید از این دومحل این قاچاق انجام می شود ، که جلوی آن باید گرفته شود ، یاد این تمثیل افتادم ، گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسکری،حالا مردم باید جواب سیاست غلط واشتباه دیگران را با گرانی بدهند،تازه همون یارانه را هم به حساب کسی می ریزند که در واقع آرد رو قاچاق می کند واز یک طرف دیگر این مقدار مصرف در سطح کل کشور نیز محاسباتی دارد وقتی ۸میلیون افغانی بقولی در کشور ما میهمان هستند در واقع این هزینهء گرانی را هم ملت باید بپردازند ، در واقع قیمت نان بدون سوبسیت را بایداز آنها گرفت که الحمدلله هم در ایران مشغول بکار هستند وهم درآمد های خوبی دارند وبصورت غیر قانونی هنجار شکنی می کنند واز مرزهای غیر مجاز واردایران می شوند در واقع علاج درد را از این ناحیهبلید درما ن کرد گرانی نان این مشکل را هیچگاه حل نخواهد کرد وپرداختن یارانه نان به خساب نانوا ثمری ندارد جز اینکه این دفعه دوباره بازی کم فروشی وغیره شکل می کیرد که خود بخوان از این مجمل گرانی ها بیداد کرده است ترا بخدا این نان که مربوط به سفرهء همه ایرانی ها می شود راباین شکل با آن برخورد نکنید، عمه دارند بطور یکسان از آن استفاده می کنندباصطلاح این بتزین وماشین نیست که همه نداشته باشند، برنج گران تخم مرغ گران پنیر گران الان غذای غالب مستمندان وفقرا فقط این نان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست گفتی هجوم افاغنه اینها کی راه داده چرا مجلس فرمایشی ناتوان سکوت کرده حالاهمه قوا همدست و متحد شدن برای نابودی ایرات عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما همه کشورها رو اداره کردین بجز کشور خودمون الان که گندم نیست چرا به لبنان قول دادین این نشانه دوستی شما نیست نشانه قصاوت شماست شما همه دنیا رو به ملت خودتون ترجیح میدین و روزش که برسه انتظار دارین ملت پشتتون باشه این اعراب تا زمانیکه پول داذین پشتتونن اونم نمایشی روز اوناهم میرسه
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
افغانیها بیشتر دارن از ایران میخورن تا لبنانیها کل جمعیت لبنان خالی کنید تو ایران اندازه مهاجران افغان نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمار این را بدهید که هر شخص فوت شده چند دوز واکسن زده است
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کار درستی که یارانه،دلار 4200 و رانت و قرعه کشی را حذف کنید.مردم راضی هستند و شمام کم کم دارید حذف میکنید.از قیمت دارو مشخصه که حذف کردید تقریبا.فقط موندم چرا میاید دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سید گفت از آبرویم مایه میگذارم شما ها هم راست باید بیاید ابروشا ببرید آخه نان فانتزی پزها هم قاچاق میکردند که تو این طرح سهمیه آنها را قطع کردید با خودتون چند چندیت . اصلا فکر هم دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا را شکر مسئولین ما برای گرون کردن کالاها هزاران هزار بهانه دارن امسالم خشکسالی وجنگ اکراین اگه هر جای دنیا برگی به زمین بیفته بدون شک در اقتصاد ما تاثیر داره
هیچ کدوم از مشکلات این مردم مربوط به مسئولین دلسوز نیست یا مردم مقصرند یا عوامل خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو سرتون بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
امارات الیگارش‌های ثروتمند روسیه رو پناه میده جهت رفاه بیشتر مردم کشورش ما هم فقیر ترین و بی سواد ترین مردم همسایه پناه میدیم جهت بیچارگی و بدبختی هرچه بیشتر مردم کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که عرضه ندارید چرا این همه هارت و پورت میکنید از فرزندان خود خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چی افغانی هست باید از ایران برن بیرون وگرنه ملت دست به کار میشن.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یک ایرانی دلسوز و عاشق وطنم هستم افغان‌هایی که در این کشور کار میکنند ارزش دارند به مفتخواران و تنقلات و تن پروران وطنی از شرکت نفت بگیر تا مدیران ایرانخودرو و پتروشیمی و نجومی بگیران و مسولان بی کفایت و...
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو دلسوز و مهربونی خخخخ زاگرسیان بر فرض محال تو یک ادم مهربون و خوبی این رو خودت نباید جار بزنی ما باید بهت بگیم
بعد اینکه میگی من ایرانی هستم این خودش ایرانی بودنت زیر سوال میبره چون ایرانیها معمولا جار نمیزنند من ایرانیم زیر کامنتها ههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما نگران کالای اساسی نیستیم به رییس جمهور بگید ما نکران گران شدن کالای اساسیم که ظاهرا ریسمان بریده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نت بین الملل اهواز قطع شده لطفا پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشترین سود افغانیها دارن از ایران میبرن همه چیز یارانه ای ایران رو مفت مفت میبرن از اون طرف یک قطره آب اجازه نمیدن تو دریاچه هامون بیاد
بازم فکر منافع همهههههههههههه دنیا باشید غیر از مردم کشور خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منابع ملی و بیت المال خرج افغانیها میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حنای شما دیگه برا مردم رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۴:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا چ حد بی برنامه آخه این طرحای احمقانه چیه ک میدین؟
فقط نون مونده بود ک اونم از مردم گرفتین دیکه نون هم نمیشه با خیال راحت خورد
یعنی هرروز برا چهارتانون سهمیه ای باید بالاجبار تمام مردم برن توصف نونوایی،چجور حساب کردین ؟اونیکه غذاهای نونی مصرف میکنه ک خرجش کمتر باشع،الان باید چ گلی ب سر بگیره اگ نون آزاد بخاد بخره ک واویلاست...
باید بره سمت مرغ و ماکاردنی ک بدون نون باشه و اونا هم ک قیمتشون ماشاالله از خیر سرتون سر ب فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از چهل و اندی سال از انقلاب به جایی رسیدیم که می خوان واسه نون کوپن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ملت شهید پرور رسیدم به ملت گدا پرور به برکت سید مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا نبخشتتون...پیرمون کردین...هیچ انگیزه ای برای زنده موندنمون نمونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه شما یارانه در نظر گرفتید .]قا نیازی نیس شما به حساب مردم واریز کنید. به حساب نانوایان واریز کنید و قیمت نان رو ثابت نگه دارید.اگه راست میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
امام خمینی ره مملکت را به نا اهلان مسپارید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا خداوکیلی اینترنتو چرا قطع کردید ، ما اهواز اینترنت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تهرانم به شدت افتضاحه
برا خودشون طرح صیانت رو کم کم اجرا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟
چند وقت دیگه موقع اجاره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماشالله تو این مدت چقدر هم حساب و کتاب شما درست دراومده
مو رو از ماست میکشین بیرون احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر وقت میگند نگران نباشید پشتمان می لرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا ما یارانه نمیخوایم به چه زبونی بگیم فقط لطف کنید همه چیز رو برگردونید قیمت قبلش و ارزون کنید برای این مردم بدبخت ،،،،به ولله ماکه نه یارانه معیشتی نه چیزی میگیریم ،با این همه گرونی این اوضاع بازار دیگه توان خرید نون هم ندارم بخدا قسم این چند بار که هی شرمنده زن وبچه هام دارم میشم ،مردم باید چکارکنن که شما حرف دل مردم بفهمید ،تنها ظالمان هستند که حرف دل مظلومان را نمیفهمن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
احسنت ب شما رئیسی پول دوقاشق روغن داده دم ودق خودشو وزراش منتم میذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر وقت میگند نگران نباشید پشتمان می لرزد
France
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی میگن مردم به هیچ وجه نگران نباشند یعنی اینکه مردم خودتون رو آماده کنید بد جور همه چیز گرون میشه همه چیز به هم می‌ریزه و اوضاع کیشمیشی میشه.
فساد ارز یارانه ای و قاچاق اینها همه بهانه است برای تامین کسری بودجه امسال تا سال دیگه یک بامبول جدید بسازند و مردم و سرکیسه کنند.
دولتها فقط بلدن جیب خودشون رو پر کنند یعنی دولتمردان به فکر خودشون زن بچه نوه فامیل دوست آشنا و جناح بازی هستند وگرنه هیچ فرقی ندارند حسن و محمود و ابراهیم
-
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
برادر با بی برنامه گی ما دیگه از گرسنگی میمیریم فشار را مردم ضعیف تحمل میکنن جیب شما پر از دلار شما و امثال شما چه میدانیداز زندگی من بدبخت چطوری برای یک کیلو گوشت ماهها به زن .بچه ام دروغ میگوییم تا کی باید این طور زندگی کنیم خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقت رفتنتونه
-
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخبر جان راستی فکر کنم شما هم مثل گران شدن بنزین روحانی خواب بودید صبح پا شدید دیدید ماکارونی نان گران شده این قصه کشور ماست خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونمه درست بود وقتی کسی اینقدر علنی میگه یعنی تصمیم جای دیگه گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
رسولی
۱۳:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
«وَمَا لَكُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا؛[۱]
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا میشه قیمت ها رو برگردونی به زمان روحانی ماغلط کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دمت گرم هزاران رحمت ب روحانی ...یارانه پس بگیر قیمتا برگردون ۴۰ روز پیش کی روحانی اومد زنده گفت ایی کالا صدبرابر گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس جمهور رئیسی یک فکری بحال ارزش پول ملی کن اگر پول ملی ارزش داشت آرد قاچاق نمی شد تیم اقتصادی تغییر بده از نخبه های اقتصاد استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خانه از پای بست ویران هست.
درست شدنی این اقتصاد مریض‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای مخبر همه میدونند تمام وزرا و معاونین اقای رئسی را شما معرفی کردید و چه تیم اقتصادی ضعیفی به ایشون تحمیل نمودید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر که میاد یک حرفی می زند دولت سخنگو صدای تصمیم واحد ندارد رئیس جمهور کجایی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درباره آرد نانوایی های آزاد پز، نان فانتزی و شیرینی پزی های صنعتی و خانگی و... چیزی گفته نشده.
برنامه ریزی دقیق تر.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هنوزم 50میلیون دز واکسن تولید نشده..ازموده راازمودن خطاست
France
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملت ازتون بدش میاد برین ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شورش گرسنگان پایه های جمهوری اسلامی را به لرزه در خواهد آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
صد در صد مطمئن باش،،،،،،الله عله قوم ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عمرا!!!!!!!!!!!!!!! گرسنگان؟؟؟؟؟؟؟؟ ماشالله ماشالله بیشتری ها وضعشون خوبه انقدر جو گیر نکنید خودتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ترافیک زیاد خیابون و مصرف سوخت و شلوغی فستفودها معلوم وقت ملت گرسنه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکراین و هفتاد درصد تولید دانه های روغنی!!! چقدر این مسئولین ما بی شرمانه دروغ می گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی ،،،تازه فهمید داداش با وقاحت بی شمار رودر روی مردم بدبخت دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم چرا الکی دارین اعصاب خودتون خراب میکنید توی ایران نه رییسی نه روحانی نه احمدی نژاد و نه غیره هیچ کاری نمیتونه بکنه و اجازه کاری نداره تا وقتی کشور حول رهبری و ولایت فقیه میچرخه هیچی درست نمیشه چون تمام قدرت دست یک نفر متمرکز شده و هیچ رییس جمهوری نمیتونه کاری از پیش ببره چون نه اجازه کاری داره و نه اختیار برای درست کردن رابطه ایران با دنیا پس مطمعن بشین هیچی درست نمیشه و روز به روز هم بدتر میشه تنها راه نجات ایران برگزار کردن رفراندوم هست و این مسولان دزد و بیسواد و جاسوس باید بیرون انداخت وقتی مسول تراز اول مملکت حتی لباس بچه خودش از خارج میاره و حاضر نیست حتی لباس بچه ایرانی برای خانواده خودش بخره اونوقت ملت انتظار دارن بفکر شما باشن ملت تحت فشار گذاشتن که اشغال ایران بخرن خودرو آدمکش به مردم قالب میکنن در صورتی که خودشون حتی حاضر نیستن لباس ایرانی تن بچه هاشون کنن اگه اینا به ضد مردم نیستن پس چی هستن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
از عاقبت این گرانی ها که هدف دشمن های داخلی و خارجی است می ترسیم دولت باید برای همه این اتفاقات تدابیر و پیشبینی های لازم را داشته باشد . جنگ بین کشورهای ثالث نیاید اینقدر روی اقتصاد یک کشور و نان مردمش تاثیر بگذارد . مردم یه نان و ماست و یا ماکارونی با سیب زمینی می خوردند که این را هم بر مردم تنگ کردید . بنازم صبوری مردم ایران عزیزمان را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نت ایذه را چرا قطع کردید دوروزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ایذه ک ده روز نت نداشت تازه ۳ روز وصل تحریم نت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همنجور که کرونا یاب و واکسن تولید کردید یارانه میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخبر چه بلایی سر برکت آوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای مخبر تو همان فردی نیستی که قرار بود تا شهریور پارسال ۵۰ دوز واکسن برکت تولید کنی؟؟؟؟
به فرموده بزرگان ازموده را ازمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
50 میلیون دز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودش نمیدونه خون مردم به گردنشه اون دنیا باید جواب پس بدی که نگذاشتی ۶ ماه واکسن بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اشتباه شنیدی دادا. به یک شنوایی سنجی مراجعه کن.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لغت انگلیسی جهت استفاده در فارسی املا مشخصی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخوی یا معنی فشار رو نمیدونی یا مردمو احمق فرض کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی بگه منفی چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اوتایی ک متفی میدن از خونواده خودشونن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همسایه ما افغانی بود گوشت خشک میکرد میفرستاد افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بفرماااااا اینم از افغانها ................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دزدان و رانت خواران وقتی در راس امور کشور باشن قانون رو برای کسب درامد بیشتر خودشون تغییر میدن و ملت هم اگه حرفی بزنن میشن ضد انقلاب و سرکرده دشمن.شماها کی هستید چی هستید ملتیو به نابودی کشوندید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
رو نیست که سنگ پا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولویت زندگی مردم قوت وخوراک انهاست که باید از داخل تامین شود ۹۰ هکتار از اراضی مرغوب میانکاله را به یک ابر بدهکار دادند برای ساخت پتروشیمی درصورتیکه اولویت این منطقه حفظ محیط زیست و مرتع ان است که محل چرای دام است نه اینکه مانع دامداران بیچاره از چرای دام هاشون بشوند ومشکلات برای انها ایجاد کنند وهمه مسئولان تمام قد از این طرح سراسر ضرر حمایت کنند وقتی تو سر کشاورز وتولید کننده میزنند نتیجه اش می شود تخریب محیط زیست زمینهای کشاورزی وبه تبع ان قحطی وقتی شالیزارها وگندم زار ها میشود شهر کهای لوکس ویلایی وکشاورز بیچاره اواره شهرها میشود برای یک لقمه نان باید منتظر بحرانهای بیشتری باشیم وارد ساختمانهای جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی میشوی کسی نداند فکر میکند چکار شاقی انجام دهند دنیا به دنیا ساختمانهای بزرک سر جمع تولید کشاورزی برخی شهرستانهابسیار کمتر از حقوق کارمندان این نهاد هاست کارشان شده حقوق گرفتن ازبیت المال ورانت خواری و دور زدن قانون وصدور مجوز جهت تخریب طبیعت وکشاورزی
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کمی یتیم پروری خارجیها رو کنار بذارین و حقوق مرزبانها رو زیاد کنید هم قاچاق کم میشه هم ورود بی رویه اتباع بیگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نظر شخصی من اینه روحانی احمدی‌نژاد ،رییسی همشون دلسوز ایران هستند همین الان هم از رییسی دلسوز تر برای این ملت نیست بعد خدا و امام زمان ع اما من فیلمی دیدم خیلی به حرف های روحانی دقت کردم تا حدودی راست میگه و در ذهن تمام مردم ایران است منتها بروز نکردیم تو فضای رسانه آیی .
مقصر تمام زجرهایی که میکشیم خود رهبری هستند مخصوصا از سال نود و هفت به این بر
من به عمل کرد ایشان تا قبل نود راضی هستم اما از سال نود تا نود هفت ناراضی
اما از سال نود و هفت به این بر رهبری یا شایدم مشاوران رهبری در تمام زجرهایما میکشیم سهم دارند. رهبری از سال ۹۷خودرو و وسایل منزل ممنوع کرد کجای دنیا تجارت بسته دارن. حتی چین و آمریکا هم فضای بسته واردات ندارند معلومه رهبری از فضای حقیقی جامعه دورافتاده چون تمام فکر و ذکرش فلسطین و سوریه است همین امروز شبکه خبر مستند گاندی دیدم که آخرش گفتند هند به خاطر اینکه پرهایش را به روی دنیا باز کرد حالا شده اقتصاد چهارم جهان .ما
چی ؟؟؟از صبح تا شب پز زیر نویس تلویزیون که مسول از قدرت ایران گفت ،مبخوام نگه

مهم‌ ما ملت هستیم که زجر میکشیم
۴۳نهاد با اشاره رهبری از مجلس بودجه میگیرن برای کار فرهنگی کدام کار فرهنگی ما که ندیدیم
این همه ناهنجاری تو کشور دست پرورده کجان ؟امریکا یا فقر ملت ایران همه این ۴۳نهاد بودجه میگیرند از بیت المال مسلمین که برای رهبری ولایت فقیه تبلیغ کنند و نظام

بابا والا ما نود درصد ملت ایران نظام دوست داریم از سلطنت متنفریم از منافقان و مریم رجبی بیزاریم ،این ها وسط نکشید . ولایت فقیه که دقیقا روی خط ولایت فقیه علی ع باشد دوست داریم اعتقاد به ولایت فقیه داریم اما نه این ولایت فقیه که اینهمه شرکت های اقتصادی دفترش مصادره کرده ا
شما دقیقا خودتان همتون از راه ولایت فقیه بیرون اومدید .رو خط ولایت فقیه نیستید. امام علی ع یک خزانه داشت فقیر غنی به همه یک حقوق می‌داد مثل شما صددتا خزانه نداشت
بنیاد مستعفان،سناد اجرایی ،کمیته ،بهربستی ، شرکتهای امام رضا ع ،خیریه های گسترده دولتی ،،درامددموقوفات ،،خمس ،رکات ،مالیات.

حالا ببینید مردم ضد ولایت فقیه شدند و از راه ولایت فقیه بیرون اومدن یا شما تو راه خط ولایت فقیه نیستید تمام شرکت های بنیاد مستعفان ستاد اجرایی قبضه کردید. همه آنها را به نفع خزانه دولت مصادره کنید

به این فکر کنید بیست ساله دیگر پنجاه ساله دیگر ناگهان حکومت عوض شد آیا خدا راضی هست دوباره به دفتر حکومت بعدی برسد خوب همه چیز به نفع خزانه بیت المسلمین جمع کنید هزار چغن دارید همه میدانند اما ساندیس خورهایی همین مثل اطراف خودمان هم چندتا داریم نمی‌خواهند بفهمند مردم بیسواد که نیستند

رهبری هر چه بوده تو دفتر خودش مصادره کرده برای فعالیت اقتصادی خودش و دوربرش. ۴۳نهاد هم گذاشته از بودجه بیت المال مردم پول بگیرند جدا براش تبلیغ کنند همه اینها از نظر شرعی مشکل دارد ما که از این ۴۳نهاد خشکه مقدس که برای میز خودشان اینهمه تندرو هستند کار فرهنگی ندیدیم به جز بدعت و. ادای دینداران بهتره رهبری هم روی خط ولایت فقیه باشند مثل ما مردم وار خط ولایت فقیه خارج نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب، نه واقعا اونج توجیه و سفسته کاری رو داریم در این دولت میبینم، این وضعیت در دولت های قبلی نبود؟!!! اون زمان که شماها میگفتید دولت غربگراست و دولت انقلابی بیاد همه چی گل و بلبل میکنیم و...!!! الان اینکه یه شرکت روغن احتکار میکنه و روغن برای صادرات داره ولی واسه مردم ایران نداره، برای صادرات و قاچاق ارد هست ولی برای مردم ایران نیست دلیلش خشکسالی و جنگ اوکراینه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلوم نیست تو پینوکیویی یا پدر ژپتو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوا روم سیا
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت بی برنامه است .
عملاً گامی در جهت رفاه مردم بر نمی دارد .
Canada
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اشتباه میکنی دقیقا بابرنامه می خوان ایرانیا رو نابودکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا یه گزارش هم از این افغانی هایی که دارن به اسم بعضی از ایرانی ها که بهشون اعتماد دارم خونه میخرن تهیه کنید الان اینجا نصف یه کوچه رو تقریبا 6تا خونه یه افغانی خریده والا ما ایرانی هستیم نمی‌تونیم یه جا رهن کنیم این افغانی ها از کجا میارن فردا میندازن ما رو بیرون
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب عروس بلد نیست برقصه از در و دیوار ایراد میگیره خدا فقط عذابتون رو زیاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسولین با شرف و شرافت متدین و یقه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما هنوز ۵۰ میلیون دز واکسن رو یادمان هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا راست حسینی نمیگید جنگ اقتصادیه دشمن از هر طریق داره فشار میاره ما هم باید با هم مشکلات رو حل کنیم تا زنده بمونیم
لااقل به شعور مردم توهین نمیشه
یادمه یه سری خیلی وقت پیش زمان علی برکت الله گوشت خریده بودیم و یه گربه از پشت پنجره خودش رو به درو دیوار میزد ما هم دیدیم خیلی اذیت میکنه چند تا تکه پوست انار پرت کریم جلوش بیچاره وقتی بدو رفت سراغشون و دید پوست اناره از همونجا رفت که هنوز داره میره
حالا به شعور گربه توهین بشه اینجوره شما اینقد به شعور مردم توهین نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه هیچ وقت اینطوری فکر نمیکنن ونه میخواهن غرورشون زیرپا بزار و واقعیت رو به مردم بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطف بفرمائید قبل از هر اقدامی که منجر به کوچک شدن صفره مردم می شود اول اطلاع رسانی کنید موارد احتمالا جبرانی را توضیح دهید تا زمان اجرا باعث بی اعتمادی و نارضایتی ملت را فراهم نکنید تا کی باید کارهای بدون برنامه باید اجرا شود این بی تدبیری هزینه دارد باید با درایت جلوی هزینهای آن را گرفت هر دفعه کشور را با یک برنامه ریزی ناقص بهم ریختن هنر نیست.این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است به این سادگی بدست نیامده که اینقدر بی توجهی به روحیات و زندگی مردم میکنید بدون اینکه اطلاع رسانی اولیه انجام بدهید ملت همیشه پای کارند بر خلاف خودتان که هیچ مشکل مالی ندارید و فرزند شهیدی اکثراً نداده اید مردم ماکشورشان را باجان و دل دوست دارند و اگر بدانند کارتان از روی عقل و تدبیر است برای عزت ایران اسلامی از همه چیز می گذرند فقط لازم است صداقت پیشه کنید و عدالت را در کشور نهادینه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب سفره غلط املایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
18/5شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولی از جیبی به جیب دیگر میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقااااااا،،،تازه از جیب مردم هم بیشتر به جیب دولت میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قبول این طرح بسیار درست هست و بلاخره یک روزی باید انجام میشد البته بسیار راههای دیگر هم بود که امثال شماها دیگر باقی نگذاشتند اما در این طرح شماها جواب این را بدهید که نان فانتزی پزها هم سهمیه چندعدد کیسه آرد را که برا پخت دادید برا مصارفشان و روزانه هم استفاده میکردند را هم آیا قاچاق انجام میدادند که باعث این قیمتها در این صنف شدید و نارضایتی مردم . ساده است این را دیگر بچه کوچک هم میداند . چرا آخر تصمیمات ابلهانه و نسنجیده شماها باید یک کشور را وادار به پس دادن تاوان روانی و اقتصادی و امنیتیش را کند حقوق زیاد نامتعارف و چند برابری شما این بلاها را سر کشور میاورد آقای ریسی اول باید حقوق شما را برابر یک کارگر قرار بدهد تا شوکهای اقتصادی تصمیمانتان را با پوست و گوشت درک کنید اقتصاد مریض هم بازی با کلمات هست که آنهم حاصل رباهای بانکی هست که سالیان سال هست هم به سپرده مردم داده میشد و میدهید و هنوز هم بفکر آن نیستید و هم از وام‌های مردم گرفته میشد و میشود . دلیل ان که در قرآن مجید محشور شدن آدم ربا خوار هم در آن دنیا مانند کسی هست که با شیطان مسخ شده است هم اینهست که سود و زیان کار خود را در این دنیا مانند شماها نمی‌داند آیا تفکر ندارد . اقتصاد مریض هست درست چرا به سپرده مردم ربا می دهید و از وام‌های مردم ربا میگیرید . گرچه جواب آنهم معلوم هست که شماها چون از پس یک عده بر نمی‌آید ربای آن را را با مغلطه اصلا قبول ندارید و نمی‌دانید اما نرخ بهره نیم درصد آمریکا و اروپا را بهره ربا میدانید . پول هر کشوری بدست هر شخصی چه تولید کننده چه دلال باشد جای بغیر از بانک برا نگهداری ندارد. قبل از حل کردن سیستم ربایی بانک هی بیاید فشار بیاورید بر سر اینکه بانک سپرده های که ملزم به دادن ربا هست را به سمت کار تولیدو مسکن و... ببرد مگر میتواند ربا نگیرد اصلا شدنی هست یا نه
۱۲
آخرین اخبار