محرمیان:

روش پرداخت یارانه نان مشخص شد

معاون فناوری‌های بانک مرکزی گفت: زیر ساختی طراحی کرده ایم که افراد مشمول یارانه، با کارت کشیدن در خرید کالا‌های اساسی مانند نان با سیستمی هوشمند در همان زمان خرید یارانه خود را دریافت کنند.

مهران محرمیان معاون فناوری های وزارت بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

یارانه آرد چگونه به نانوا پرداخت می شود؟

محرمیان: با توجه به شمولیت خوبی که شبکه پرداخت دارد، مردم برای خرید های خرد و کلان از شبکه بانکی استفاده می کنند . ما زیرساختی را با همکارانمان در بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه ها مختلف طراحی کرده ایم، به این ترتیب که وقتی خریدی انجام می‌شود با حالت عادی تفاوتی حاصل نمی‌شود.

اگر خریدی ایجاد شود که بر کالاهای اساسی یارانه به آنها تعلق می گیرد، در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً یک بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.

۱۵۱۵ دستگاه های پز در نانوایی های استان زنجان موجود است که در این طرح استفاده خواهد شد.

برای اجرای پایلوت کارهای زیادی انجام شده است. از همکارانم در شرکت های پرداخت شکر می کنم که در این مدت با ما همکاری کردند و زیرساخت شبکه پرداخت را مجهز کردند. ما آمادگی داریم به محض اینکه اشکالات احتمالی برطرف شد، در کل کشور کار را عملیاتی کنیم.

آیا شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا در لحظه را دارد؟

محرمیان: شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا را در لحظه را دارد، به آن اندازه‌ای که این تراکنش‌ها به آن اضافه می‌کنند تراکنش جدیدی نخواهد بود اما در مرکز تراکنش ها افزایش خواهد یافت اما به معنای افزایش بار شدید بر روی شبکه نیست، بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

آیا نیازی به افتتاح حساب جدید بانکی است؟

محرمیان: نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ای نیست. هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیاز نیست صورت گیرد. هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات انجام خواهد شد تا مشکل نانوایی‌هایی که دسترسی ضعیف ارتباطی دارند، برطرف شود.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در ادامه برنامه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع مورد بحث پرداخت.

آیا در فرآیند خرید نان تغییر ایجاد می‌شود؟

سبحانیان: علیرغم اینکه رانت و قاچاق را در زنجیره آرد و نان حذف می‌کنیم، مردم بدون هیچگونه تغییر در فرآیند خرید و قیمت، می‌توانند از نان استفاده کنند.

آیا قیمت نان تغییر پیدا می‌کند؟

سبحانیان: به جهت اتفاقاتی که در آن قرار گرفته‌ایم و دنیا با آن مواجه شده، لازم است در شیوه توزیع یارانه‌ها در کشور اصلاحات اساسی انجام دهیم البته این ضرورت شاید سال‌ها و دهه‌ها بود که وجود داشت و کارشناسان اقتصادی متذکر می‌شدند، اما عزم و اراده‌ای در دولت‌ها نبود.

در این دولت عزم و اراده ایجاد شده تا با اصلاحی که در شیوه توزیع یارانه‌ها اتفاق خواهد افتاد، یارانه را به صورت موثر به دست مردم و مصرف کنندگان کالا برسانیم.

اصلاً هر سیاست اصلاحی باید با سیاست اجتماعی ضمیمه شود یعنی اگر می‌خواهیم اصلاحاتی در توزیع یارانه‌ها انجام دهیم، شرط لازم و کافی این است که به سمت مردم و قدرت خرید مردم را لحاظ کرده باشیم که معمولاً اینگونه عمل می‌شد.

در سنوات گذشته به ویژه تجربه‌ای که در حوزه هدفمندی یارانه‌ها داشتیم معادل منابعی که ایجاد می‌شد یارانه بین مردم توزیع می‌شد.

برای اولین بار در کشور زیرساختی را آماده کرده ایم که برای حمایت از مصرف کنندگان نان است، که با کمک دوستانمان در بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مختلف در حال پیاده‌سازی هستیم، علیرغم اینکه رانت را در زنجیره آرد و نان حذف می‌کنیم. مردم بدون هیچ‌گونه تغییری در فرآیند خریدشان و بدون تغییر در قیمت می‌توانند آن را استفاده کنند یعنی موضوعیت قاچاق را در این زنجیره از بین می‌بریم.

علیرغم اینکه مردم آن کالا را با قیمت گرانترین نمی‌خرند، دولت در تلاش است تا بتوانیم کاری کنیم که مردم نان را نسبت به سال گذشته ارزان‌تر بخرند.

آیا قیمت آرد افزایش پیدا می کند؟

سبحانیان: مصرف‌کننده قیمت بالاتری را پرداشت نمی کند، مصرف کنندگان پیش از این نان ارزان را خریداری می کردند که در این زنجیره مفسده و انحراف داشتیم.

تلاش می‌کنیم با مکانیزمی که طراحی شده صرفا آردی که تبدیل به نان شده و به دست مصرف‌کننده رسیده ، آن آرد را به صورت یارانه‌ای به دست نانوا برسانیم.آردی که تبدیل به نان می شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد و در این ساز و کاری که طراحی شده قابل رصد و پیگیری است.

سیاست دولت برای حمایت از مردم در قبال تغییر شیوه توزیع یارانه ها در خصوص نان به یک صورت است و امیدواریم با توسعه این زیرساخت بتوانیم سایر حمایت ها را از این کانال انجام دهیم البته چون استقرار این زیرساخت در همه کشور و در همه صنوفی که بعضاً کالایی می فروشند که ممکن است با افزایش قیمت مواجه شده باشند و ممکن است تا دو سه ماه به درازا بینجامد.

سیاست دولت بر این است تا بتواند با پرداخت جبرانی تا زمانی که این زیرساخت آماده شود قدرت خرید مردم را حفظ کند تا مردم بتوانند کالاها را خریداری کنند.

در حوزه نان اساسأ هیچ تغییری سمت خرید مردم اتفاق نمی افتد. همانگونه که امروز، دیروز و پریروز نان خریدند به همان صورت نان می خرید و نه تنها نان را گرانتر نمی‌خرند بلکه ارزان تر از سال قبل هم نان را خریداری خواهند کرد . حداقل با ۱۰ درصد تخفیف نان به دست مردم می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه برنامه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

آیا خللی در روند پخت نان و یا تحویل آرد صورت خواهد گرفت یا خیر؟

قربانی: در فرایند هوشمند سازی یارانه‌ها عملا وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین آرد را برعهده دارد و طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان تامین آرد را برای نانوایی‌ها خواهد داشت و هیچ گونه اختلالی ایجاد نخواهد شد.

این فرآیند جدید نیست که بخواهیم پایلوت آن را داشته باشیم. وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح اقدامات تامین آرد را برعهده خواهد داشت و کمک خواهد کرد تا نظام هوشمند سازی توزیع یارانه‌ها انجام شود تا چرخه فساد کاهش پیدا کند و به حداقل مقدار خود برسد.

آیا برآوردی از میزان قاچاق آرد داریم؟

قربانی: قاچاق آرد ۲۵۰ هزار تن است، این آمار را نیروی انتظامی کشف کرده است که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تقریباً رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، همین عدد کفایت می‌کند تا این طرح را توجیه دار کند.

این طرح می‌تواند جلوی ضایعات ۳۰ درصدی را بگیرد، زیرا بهره‌وری در واحد‌های نانوایی ارتقا پیدا می‌کند و نانوایی‌ها با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند تا به دنبال جلب رضایت مشتری باشند و لذا آن‌ها به دنبال کیفیت نان تولیدی خود خواهند بود.


بیشتر بخوانید:

یارانه نان به حساب نانوا واریز می شود

مخبر: یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود

وزارت کشور: صدور کارت یارانه نان کذب است

سوالات درباره طرح یارانه آرد و نان را از ما بپرسید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
بابا تا کی ذلت مردم بچشونومیرارن تو سطل زباله بخاطر شیر خشکش دوزدی فساد داد میزنه تاکی ایران گشنه بمونه کشورهای دیگ‌به ایران میخندن مردم زنده ب گور کردن شرمنده شکم بچمونیم که گشنه میخوابن به کی بگیم کی باید به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
این طرح یک مشکل دارد ومن میتوانم آن را برطرف کنم و بعد اجرا کنید قبل از اجرا مشورتی با من داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
این یارانه جبران گرانی همه کالاها رونمیکنه فقط نان نیست که کارشناسان بشینن حساب کنن برن بازار دوربزنند ببینن چه خبره در این مملکت کی میخواد فقط قیمت روی کالا به مردم فروخته بشه؟باید یارانه بیشتری به مردم داده میشد!فقط این چند کالا که نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۲۳:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خاستم بگم شما ها اگر واقعا ب. فکر مردم هستی لطف کنید نقدی پرداحت کنید این یارانه رو شماها زحمت کشیده دادی حالا چکار داری ما این پول ب چ جای هزینه کینم
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۲۲:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا به من که مستمری بگیر هستم و بزور خرجمو درمیارم یارانه تعلق نگرفته؟ ولی به اقوامهای ما که چند تا چند تا خونه و ماشین و مغازه دارن و از اداره هم پول میگیرن یارانه تعلق گرفته؟ واقعا بر چه اساسی این یارانه پرداخت میشه؟ به همه پولدارها تعلق گرفته و بدبخت بیچاره ها نه ..
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۲۲:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کار را دولت قبل باید انجام می‌داد که باعث این همه بدبختی نباشه ولی زحمت به دولت ریسی افتاد و با همه بدهکاری ها دولت قبل هیچ وقت کوتاه نیومد و از حق مردم دفاع کرد . و اینم بگم بیشتر نانوانها درآمد کلان به دست آوردن با کار نکردن و فروش آرد دولتی به قیمت هر کیسه 600 هزار و از یارانه مردم برا خودشون مال جمع میکردن یه کارگر نانوایی چطور ماشین 400 میلیونی در عرص یک سال می‌خرن. بدون هیچ کاری پول چند برابر جمع میکردن. خدا قوت به آقای ریسی و درود به مردانگی ت که سر حرفهات موندی. افتخار میکنم که اینطور ریس جمهوری دلسوز و مردمی را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل خزائی
۲۳:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط راهش اینه که اونایی که دلال و ودلال بازی،راه میندازن رو چه اونایی که واسطه هستن چه اونایی که مستقیم دلال بازی میکنن رو اعدام بکنید تا از قاطعيت دولت حساب ببرن ومردم هم پشوانه دولت هستن نه میخواد کارت نان بدید نه یارانه نان موقعی ببینن دولت چجوری برخورد میکنه حساب میاد دستشان واز این کار صرف‌نظر میکنن فقط،قاطعيت میخواد که این دولت نداره اگه من رئیس جمهور بودم توی همه ای اجناسی که مربوط بود به مردم حتا حق وناس توی همه شرکت‌ها این کاررو علنی میگردم وهمه دست‌و پاشان رو جمع میگردم واقعا دولت ما به چنین رئیس جمهوری احتیاج داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران قحطی نیومده کشورقحطی زده ای هم نیست!
گندم وآرد میدن جاهای دیگه!ازگلوی مامیگیرن بخاطرکشورهای به ظاهردوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم مسئول بی غیرت وطن فروش افغانیها رو به کشور راه داده اونم ده میلیون نفر رکورد جهان جابجا کردین ، چنگیز مغول هم ایران گرفت این تعداد مغولی وارد کشور نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ندارئیسی
۰۳:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نانوایی ها که خودشون دزدنند پخت کم انجام میدن آردها به کشورهای همسایه به قیمت بالا میفروشن مسئولین با این کارشون بدتر فقر رو به وجود میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
مشکات
۰۰:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نترسید آروم آروم سر همه رو با پنبه می برن این دل سوزان به اصتلاح دل سوز
Iran (Islamic Republic of)
Ol
۰۰:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا چرا زنجان پایلوت بشه.
همه شهرهاراانجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زنجان را هم انجام ندند
Iran (Islamic Republic of)
Ol
۰۰:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا چرا زنجان پایلوت بشه.
همه شهرهاراانجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من چند روز پیش اخبار عراق وگرفتم مصرف ابشون همش از ایران نشون دادن با چشم خودم دیدم اونوقت ما لولمون خشکه اب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آن چیزی که مشخصه،دارن کشورو به سمت ونزوئلا شدن پیش می برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایا تحمل این حقارت برای مردم ایران سخته ,ولی حقمون هست یکی دیگه قاچاق کرده چوب تحقیرشو مردم بخورن,خدا یا مردم رو از شرشون نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
افغانی ها ریشه ایران رو درآوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشخص کنید مردم در روز چقدر باید نان بخورن کسی که میره مهمونی باید کارت نان همراه خودش ببره اگه کسی بیش اندازه نان مصرف کنه به پلیس110باید زنگ بزنید و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای اینکه صدای ملت در نیاد طبق معمول ۹۰ درصد مردم حذف میکنن میگن اینا درآمدشون خوبه به ۱۰ درصد میدن بعد میگن ما یارانه نان دادیم مثل همین یارانه معیشتی حقه بازهای کلاه بردار انشالله یارانه زندان قسمتت ن بشه
Germany
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
زندان برای رعیته نه کاخ نشینان و ترکیه روندگان
اون حسن روحانیش که اینا مخالفش بودند (در ظاهر) داره راست راست می چرخه و از عواید مسئولیتای دولتیش بهره می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب آقای عزیز و عاقل خب کارت می کشند و نون نمی خرند جاش آرد را می برند و جای دیگر گران می فروشند و شما از کجا می خواهی بدانی که طرف نان فروخته یا آرد و بعدش طرف کارت های دوست و آشنا را جمع می کند و کار نمام تکلیف چیست. و نانوایی هم مدعی می شود که آرد را تبدیل خمیر کرده و نان پخته و به مشتری فروخته..........حالا بیا ثابت کن........
-
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما خودت کارت اعتباری دست دیگران میدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان هرچی توش رانت خواری باشه به قول خودمون نون توش باشه همه مردم ازش استقبال می‌کنند شده شناسنامه و کارت ملی هم کرایه دادن چه برسه این کارت کجایی عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
راست میگه این عزیز،فقط باید سهمیه نفر در روز به حساب سرپرست نان داده بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اکه میخواهین نان مردم را گران کنید چرا بهانه بنی اسرائیلی می آرید تادیروز میگفتین قاچاق واردات کمر اقتصاد ماروشکسته حالا قاچاق صادرات ودتان هم میدانید چه میکنید چرا روراست نمیگید روحانی راست میگفت بااین شرایط نمشه باید کالاها چندبرابر درطول سال گران بشه وپدر ملت رادربیاریم که به حمدوتوفیق این حاج آقاها مثلا دارن زندگی میکنند نمیدانیم چه کنیم ازدست شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا عجب سیستم پیشرفته ای همان موقع خرید نان یارانه را دریافت می کنیم البته اول نان را گران می کنیم تا حالا بعد ببینیم این سیستم کی فعال می شود، ما هم باور کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جای این همه تحقیر جلوی تورم و بی ارزش شدن پول ملی را بگیرید چرا نمی فهمید که تا زمانی که منافع ملی را فدای بلند پروازی منطقه ای بکنید وضع مردم خرابتر می شود دست بردارید خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدمت دولتمردان عزیز سلام وخسته نباشید خدا قوتتون بده . اقایون دوتا کلیه ناقص داریم یه کبد چرب دوتا ریه پر از ریز گردیه مغز پکیده از مشکلات یه بدن خسته که از بس دنبال نون دویده اگر قابل بدونید تقدیم کنیم دست از سر ملت بردارید بخدا اگه نباشید مردم خودشون هوای همو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بر تمام مسۓولین زحمت کش، واقعا دیگه خجالت بکشید. با این طرز فکرتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درآمد مردم رو به سرانه جهانی برسونید همه چیزم ازاد کنید دیگه قاچاقی هم در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۰:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کار اشتباه است یارانه را مستقیم به حساب ملت بریزید قیمت نان را هم ازاد کنید اگر نان نخرید با پولش چیز دیگری میخرد ضمن انکه اگر فرد روز یک نان سهمیه یارانه ای داشته باشد قیمت نان خشک افزایش پیدا کرده وخانوارهای پرجمعیت نان اضافیشان را به صورت نان خشک میفروشند ولی اگر پولش رابدهیم طرف اگر نان احتیاج چیز دیگری میخرد ولی به این شکل تا اخرین نان سهمیه اش را میگیرد واضافی انر به صورت نان خشک میفروشد نان وهر چیز دیگر ازاد وپولش به مردم داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این ایده خیلی عالی هست یارنه را به ملت بدهند خود مردم می دانند نان بخرند یا نخرند.بعد بروید گرانی راه بیاندازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
بسیار عالی پول که دست مردم باشه همه خدمت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام
مگر. شما نبودین که. میگفتین هیچ پرنده. وخزنده ای
در مرز کشور از. دید ما پنهان نیست
اما هر نوع. کالایی. از. جمله. آرد خیلی. راحت رد میشه
لطف نمایید منتشر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دو خبر بالاتر که این خبر تکذیب شده ، با اینو حذف کنین با خبر بالایی رو که لااقل دوحرفه درنیاین روز روشن و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قاچاقچی؟؟؟؟قاچاقچی ها هم از دولت مردان خودتون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونجا گفتین کارت یارانه نون کذب هست ابنجا گفتین روش پرداخت یارانه نون یعنی دولت چون ارد گرون شد نون گرون شده میخواید مثه یارانه ۴۵ تومن پول نون هم بده ب مردم که مردم خودشون نون بپزن دیگه حالا کی داره تیر و تخته تابه بخره توی خونه نون بپزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من مشکل بلع دارم و دندانهایم هم مشکل جویدن و فقط نان ساندویچی را گرم می کنم و مثل کیک نرم می شود با غذا می خورم و نان های سنتی در گلویم گیر می کند آیا می شود نان ساندویچی را با کارت هوشمند نان خریداری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
موضوع فقط نان نیست خیلی از کالاها به ارد وابسته است الان اونا رو چکار میخواین بکنید؟ماکارونی الان 5برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه اینطور باشه که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
نقی
۱۰:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداراشکر که هوا و نفس کشیدن دست این دولت نیست وگرنه نمیزاشتن ملت نفس هم بکشن البته به لطفتون به زور هم نفس می کشن . اخه ادم چی بگه .مگه ما ایرانیا انسان نیستیم چه گناهی کردن این ملت گیر شما افتادن .چه وضعی هست برای این مردم درس کردین طلافی چی را از این ملت درمیارین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این چه مسخره بازیه دیگه نون مردم هم ببرین ببینم دیگه چیکار می‌خوان بکنن روزی میارن که مردم آب خالی هم نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب همون حسابی که یارانه تعلق میگیرد خالی نیست بابت حقوق کاری مثلا شاغلان ،بعد چجوری مشخص میشه که موقع خرید از پول یارانه خرید کم میشه یعنی بحسابمون واریز میشه؟نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونایی که ازسوپرمارکت نون میگیرندتکلیف اوناچیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وای خدا چکار کنیم دیگه حالا با یارانه نون قوز بالا قوز گرونی کم‌ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام همسایه من آرد قاچاق می‌کند الان صاحب همه چیز شده دولت هم هیچی بهش نمیکه از نانوایی آرد می‌خره آزاده میفروشه صاحب ُسه دستگاه خونه شده ماشین خاور داره نیسان داره دوتا زمین خریده پس چرا دولت جلو گیری نمیکنه بنام رحمت خسته ومیلاد خسته پدر پسر آرد پخش میکنن این جور آدم باید از کار اخراج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
وای خدا دیشب هم میگفت که نون یارانه ای میشه یعنی باید چ کار کرد
Germany
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همتی گفت تو مناظره ها مردم اینا دروغ میگن نمیشه...
الان می‌بینیم دارن برا نون هم نقشه میکشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام متأسفانه این طرح مثل سایر طرحها در نهایت به ضرر دهک کم درآمد میخواد تموم بشه چراکه بیشتر از 10 سال هست شروع به پرداخت یارانه شده ولی نتایج منفی اش متوجه مردم و اگر نتیجه مثبتی داره قابل احساس نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
هردم از این باغ بری میرسد...مردم فقط همین نون رو داشتن که شکم زن وبچهاشون رو سیر کنن اونم به لطف شما پرید....سلام گرسنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دستتان درد نکنه اونوقت ما اگه بخواهیم شما را ببینیم
میتونیم با همین سیستمتون ببینیم
اینجا اینجورش کردند هرکس شب یه خوابی میبینه
فردا ما با ید مطیع خواب ایشان باشیم
دستت درد نکنه بنازم به سیستمتون
که بدون سیستم کار میکنه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در این قسمت میلیون ها مهاجر اتباع خارجی چی میشه مگر اینکه برن کشورش نون بگیرن و برگردن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به به ...به چه فلاکتی اوفتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعاً که کشور‌های دیگه بهتون میخندن ی کم شرم کنید براتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کوپن نان هم از راه رسید سرنوشت مردم ایران دست چه کسانی افتاده کشوری ثروتمند با مدیرانی نالایق، فاسد و فساد پذیر
زمانیکه سایه آدمهای کوچک بلند میشود بدان که آفتاب سرزمینت در حال غروبه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس من که یارانه ندارم چی
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این جور جواب نمیده من روستایی که خودم نون میپزم چی میشه یا طرف میره نانوایی پول ۱۰ نان کارت میکشه ولی ۱ نان میگیره بقیش هم از نانوایی میگیره نانوایی هم درصدش را برمیداره
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این جور جواب نمیده من روستایی که خودم نون میپزم چی میشه یا طرف میره نانوایی پول ۱۰ نان کارت میکشه ولی ۱ نان میگیره بقیش هم از نانوایی میگیره نانوایی هم درصدش را برمیداره
United States of America
ابوالفضل
۰۸:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت گشنه یک یارانه که میده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیچاره مردم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این پس شغل جدیدی به وجود میاد به نام "فروش سهمیه نان"
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۸:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همه دزدی بس نیست.به قول داریوش نفت را بر سر سفره هایمان نیار.نان را از سفره هایمان نبر.اخرش واقعی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکلیف کسانی که به حرف رئیس جمهور قبلی اعتماد کرده و از دریافت یارانه انصراف دادند چی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکلیف ما چیه که یارانه رو برای ما قطع کردن در صورتی که شوهرم بیکار شده تو این وضعیت اقتصادی هر جا هم میریم حواب سر بالا میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قابل توجه جناب مخبر عزیز، جناب روحانی و دولتش یک سری افراد که واقعا" یارانه شامل حالشان می‌شده را قطع کردند و یک سری که وضع مادی و معیشتی خوبی دارند ،یارانه شان قطع نشده و هم یارانه و هم کمک معیشتی دریافت می کنند . از شما و دست اندرکاران یارانه درخواست می شود که یک بار دیگه بررسی نمایید که یارانه شامل چه کسانی باید بشود و یارانه ی چه کسانی قطع شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای داد بی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینم از اون تزهای مسخره مثل درج قیمت تولیدکننده روی محصولات هست که غیر از سردرگمی برای مردم چیزی نداره و آخر هم به طرز مفتضحانه ای با شکست مواجه میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس چرا لوازم شیرینی ها اداشون گران شده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدی
۰۸:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. ما نان رو از سوپرمارکت معمولا میخریم. ما چه کنیم.یارانه نان ما چگونه پرداخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دست گذاشتن روی قوت لایموت. خدایا تو به فریاد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یلرانه فقط به نان میدید ؟؟ // با گران شدن ارد تمام مشتقاتی که از ارد درست میشه گران میشه // رشته اش ماکارانی شیرینی جات و کیک و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک نفر فقط کارت میکشه ولی نان نمگیره و سهمیه آرد اون نانوایی زیاد میشه
یارانه ها باید حذف بشن این جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک جایی ازش را حذف کرده و آنهم سقف خرید برای خریدار است که احتمالا به ازای هر فرد ۲ عدد نان لواش طی ۲۴ ساعت هست.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام تو خبر گفتن که اونایی که یارانه دریافت میکنن میتونن به این نحو خرید کنن تکلیف اونایی که به ناحق یارانه شون قطع شده چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کم فروشی نانواها چگونه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیگه راه ندیدم به ریاست جمهوری
عادت بدی گرفتن با این یارانه بازی
خدا ریشه احمدی دربیار با این یارانهش که اجرای کرد
یارانه احمدی ۴۵
بسته میعشت حسنک ۸۰
سهمیه آرد بدبرتر هنوز معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب این طرح هم مشکل داره بعضی از افراد مثل من بعلت بیماری آرد رو خودشون تهیه و با فرمول خودشان نان را در خانه پخت می‌کنند آیا برای این افراد تدبیری اندیشه شده یعنی بجای یارانه نان یارانه آرد بگیرند در ضمن این طرح ابهامات زیادی داره که اصلا مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا به دادمان برسد چه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه اینها بازی با کلمات هستش می خواهند نان آزاد بشه از نظر روانی دارن مردم روآماده می کنند .آخرش هم می گن روسیه واوکراین مقصرهستند تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کی قاچاق میکنه؟ من؟ به والله آقا زاده های خودتون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چقدر غلط املایی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت خدا برکسانی که حال و روز مردم رابه اینجا کشاندند.وزیر نالایق .مدیرفاسد.وان کاسبی که درسی مردم آب میزندوان تاجری که نان خوددرخون مرده میزند وان نماینده مردمی که نماینده زور و قدرت وفسادشده ورای خود را با یک وعده چلوکباب میخرد.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه یارانه بنزین رو که به خانواده ما که ماشین ندارن ندادین حالا یارانه آرد و ونان رو چطور میخواین بدین ما فقط یک یارانه ۴۵ تومانی داریم که اون هم ۳۵ تومنش برای قسط کم میشه حالا باید برای نان چکار کنیم حتما نان هم به ما نمیدن
۰۶:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام یارانه بنزین که به ما تعلق نگرفت حتی خانواده ما ماشین هم ندارن حالا یارانه نان چی ما فقط یک یارانه ۴۵ تومنی داریم اون هم ۳۵ تومنش برای قسط کم میشه حتما یارانه نان هم تعلق نمی گیره نان هم باید نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همینقدری که فرمودید // تمام تمهیدات اندیشیده شده // من بیشتر نگران میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه دولت باز هم به فکر جیب خودش است که باهر تراکنش مقداری از حساب مصرف کننده کسر و به جیب دولت میریزد و در اصل بازهم نان گرانتر میشود و مردم ضرر میکنند دولت از هرطریق شده به ضرر مردم کار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عالی هست خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۵:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام من از سال ۱۳۸۴ یارانه ام علی رغم داشتن دو فرزند دانشجو وسابقه یکسال حضور داوطلبانه بسیجی در جبهه قطع شده وحتی یارانه معیشتی هم علی رغم وعده ووعید مسولین وقت به من اصلاً ندادند حالا ترا به خدا وعده الکی و تصمیمات الله بختکی با معیشت مردم نگیرید و به شعارهای تبلیغاتی انتخاباتی خود وخون شهداء و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند باشید این فقط برای رییس جمهور وتیم اقتصادی ایشان نیست برای آقایان وخانم های نماینده مجلس شورای اسلامی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید برای همه باشد آیا مسئولین اینقدر هم عقل ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
گره ای که با دست باز میشد، کاری کردن که با دندون هم باز نشه؛ بجای کنترل درست نظام توزیع، به چه روشایی دارن متوسل میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
مثل بنزین اعتباری فقط میشه بنزین زد خیلی با حاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر است بجای برنج در بعضی از استان‌ها گندم کاشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا دارن گندمی که خود ملت کاشته چند برابر به خودش می فروشن می خوان مردم رو کنترل کنن این چه جور سیاستیه که دولت پیش گرفته ای که نشد زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش یک نظارتی هم بر سهمیه سوخت تاکسی ها داشتن چون بعضی هاشون سوخت رو میفروشن و اصلا مسافر نمیبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش یک نظارتی هم بر سهمیه سوخت تاکسی ها داشتن چون بعضی هاشون سوخت رو میفروشن و اصلا مسافر نمیبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
زیر ساخت مناسب از قبیل اینترنت و سیستم یکپارچهای در کشور نداریم و این کار نمیشه از فردا نانواییها هی میگن سیستم قطعه تلفن قطعه و... و پول ازاد میگیرن از مردم نکنید والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما مسعولین باید اون دنیا جواب پس بدین بیش از چهل سال هر سال از سال بعد ملت فقیرتر و فروش سرمایه کشور بیشتر شده چرا در حد امارات و قطر نیستین اینهمه ثروت اینهمه هوش و نیروی کار جوان چه کردید با ابن کشور نه فرهنگ گذاشتین نه اعصاب نه پول و نه ساخت و ساز فقط پول مملکتو خیف و میل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما میخواهید جلو قاچاق گندم وآرد بگییرید منت سر مردم میگزارید یارانه نان می دهیم یارانه نان زمانی بود که یارانه 45500 تومان ارئه داده شد بود که قیمت یک قرص نان سنگک 100تک تومان بود دولت قیمت یک سنگک به 3000 تومان رسانده بعد از یارانه صحبت میکنید خیر به این شکل سودی به مردم نمی رسد راست میکوید نرخ آرد آزاد کنید در مقابل یارانه نقدی را به حساب مردم واریز کنید مثل زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد اما دولت روحانی یارانه 45500 را سالها ثابت نگه داشت واجناس را چند ده برابر گران کرد که قادر به تامین معیشت خانوادمان نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من یه زن هستم و با همسرم در نانوایی کار می کنیم با این همه تورمی که هست وسایل مورد نیاز نانوایی ها هر روز گرونتر میشه اجاره ی مغازه ها بیمه و حقوق کارگر نانواها حق مسکن پاداش عیدی و حق شیفت حق خواروبار حق اولاد حق عائله مندی و سایر مزایا ندارن با این برنامه ای که می خوان اجرا کنن اصلا به فکر نانواها نیستن به خدا ذلیل کنه این مسئولین کثافت رو ان شاالله داغ تک تک عزیزشون رو ببینن خدا با بدترین مریضی ها حق ما نانواها رو از این مسئولین و باعث وبانی هاش بگیره شما مسلمان نیستین کافرین ما نانواها رو کردین طعمه الهی خیر از زندگیتون نبینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر خریدی ایجاد شود که بر کالاهای اساسی یارانه به آنها تعلق می گیرد، در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً یک بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.

این یعنی چی؟ یعنی من می روم نان می خرم چه صنعنی و چه سنتی و هزینه رو کارت می کشم. چه اتفاقی می افته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
3 درصد پولدار های جهان 97 درصد جمعیت جهان رو، رو انگشتانشون می چرخاندند، یعنی آگه این 97 درصد یه هفته سر کار نروند 3 درصد پولدار ورشکست می کنند و قیمت همه چیز پایین می آید، کل جهان 1 هفته تعطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
یارانه معیشتی ماقطعه است مادرم سرپرست خانوار است سامانه یارانه معیشتی هم قطعه و نمیشه اعتراض کرد ما باید چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکلیف خانوارهای که فقط با نان خالی خودشون رو سیر می کنند و روزان شاید بیش از سهمیه در نظر گرفته شده را چه کنند.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
"افراد مشمول یارانه"
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۰۰:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه تحریمها مثل موریانه داره اقتصاد ایران رو از داخل تهی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من نون از سوپرمارکت بسته بندی میخرم همیشه
تکلیف افرادی مثل من چی میشه که در نونوایی نمیرن پس
آقایون عقل کل دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
زحمت بکش برو نونوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو دیگ از نونوایی بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که همیشه نون از سوپر مارکت می خری از درآمد خوبی برخورداری و قیمت نون هر چی بالا باشه برات مهم نیست. بذار توزیع نون سرو سامان بگیره شاید کیفیتش بهتر بشه
۱۲
آخرین اخبار