امیر قطر از میزبانی ایران قدردانی کرد

امیر قطر در پیامی توئیتری از استقبال و مهمان نوازی ایران در سفر خود به تهران قدردانی کرد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که دیروز به ایران سفر کرده بود در پیامی توئیتری از میزبانی کشورمان در سفر به تهران قدردانی کرد.

امیر قطر با انتشار تصویری از خودش در کنار ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در صفحه توئیترش نوشت: «از جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دلیل استقبال و مهمان نوازی گرم در سفرم به تهران که شامل گفتگو با جنابعالی در زمینه جنبه‌های حمایت از همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف بود، تشکر می‌کنم. در این سفر همچنین راه‌های ارتقای امنیت منطقه را در پرتو تحولات منطقه‌ای و جهانی مورد بررسی قرار دادیم.»

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیروز (پنجشنبه) در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار با مقامات ارشد کشورمان وارد تهران شد. وی در این سفر با ایت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

تشکر امیر قطر از ایران

امیر قطر در نشست خبری مشترک با ابراهیم رئیسی روابط ایران و قطر را مبتنی بر حسن همجواری دانست و اعلام کرد در خصوص مسئله فلسطین با ایران مواضع همسو دارد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد که درباره مذاکرات وین قطر همواره نگاه مثبتی به آن داشته و معتقد است گفتگو راه حل این مسئله است.

روابط حسنه ایران و قطر موجب شده تا برخی معتقدند باشند این کشور می‌تواند نقش میانجی‌گرانه‌ای که در به سرانجام رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌ها داشته باشد.

رویترز چند روز پیش در گزارشی با اشاره به سفر اروپایی آتی امیر قطر هدف اصلی وی را به نتیجه رساندن مذاکرات عنوان کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رعیسی
۱۳:۰۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به امیر قطر نهار دادی
آخرین اخبار