امام جمعه ارومیه:

مردم در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها دولت را همراهی کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم همراهی مردم با دولت جهت اجرای موفق طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی شهر برگزار شد، اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را یک مجاهدت بزرگ در مسیر رفع مشکل تورم و قاچاق کالا دانست و گفت: چنانچه این حرکت بزرگ تحولی انجام نمی‌شد زمینه سوء استفاده سودجویان همچنان فراهم بود.

حجت الاسلام قریشی می گوید: دولت سیزدهم مجاهدت کرد تا یارانه هرکس به جیب خودش برود و دست سودجویان از جیب ملت کوتاه شود؛ لذا ضروری است مردم با دولتمردان همراهی کند تا مسئولان در اجرای این طرح موفق شوند.

نماینده، ولی فیقه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان نیز باید نظارت را بیشتر کنند تا مانع از قاچاق و خروج اقلام ارزان قیمت از کشور و فروش چندبرابری آن در خارج از کشور شوند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار رهبری با معلمان با تاکید بر آموزش علم نافع در مدارس گفت: در مدارس باید علاوه بر مباحث علمی، هویت و اعتماد ملی و درس مقاومت را به دانش آموزان بیاموزند.

حجت الاسلام قریشی گفت: همچنین علاوه بر فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مدارس باید معلمانی با سطوح علمی بالا تربیت شوند.

حجت الاسلام قریشی با بیان بر اینکه امنیت شغلی برای کارگران باید فراهم شود بر لزوم استفاده از کالای ایرانی نیز تاکید کرد و گفت: با مصرف کالای ایرانی، میزان تولید داخلی افزایش می‌یابد و با راه اندازی خطوط تولید بیشتر، فرصت شغلی بیشتری نیز فراهم می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رشد و توسعه اقتصادی، بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل است، گفت: زمینه توسعه شبکه ریلی در استان فراهم است و چنانچه شبکه ریلی استان به شکل صحیح راه اندازی و توسعه یابد رشد اقتصادی سریعتر مهیا می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ظرفیت معادن و گردشگری استان و نقش این پتانسیل‌ها در رونق اقتصادی می گوید: ضروری است زیر ساخت‌های گردشگری در شهر‌ها توسط خدمات شهری بهبود یابد تا با حضور گردشگران سرمایه گذاری خوبی جذب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.