برگزاری رویدادهای کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت بالغ بر ۸ هزار رویداد کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان گفت: کرامت در لغت به معنای سخاوت، جوانمردی و بخشندگی و در مفاهیم انسانی و دینی به معنای بزرگواری است. براساس احادیث و توصیه‌های بزرگان کرامت یکی از اصول مهم در دین اسلام به شمار می‌آید.

او گفت: با توجه به احادیث موجود از ائمه اطهار (ع) می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که کرامت در دین اسلام به معنای کوچک شمردن دنیا و مهار هوا‌های نفسانی نیز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یکی از اصلی‌ترین دلایل نامیدن این دهه را به نام کرامت، شخصیت سرشار از سخاوت و بزرگواری حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) عنوان کرد.

او گفت: تمام تلاش همکارانم در مجموعه کتابخانه‌های عمومی بر آن است تا بستری موثر و مفید برای آشنایی بیشتر جامعه با سبک و سیره زندگی شخصیت‌ها و مفاخر بزرگ دینی و اسلامی فراهم سازیم تا بتواند نقش فانوسی روشن در تاریکه راه زندگی پر مشغله امروزی ایفا کند.

علی اکبر سبزیان گفت: از همین رو در نظر داریم تا همزمان با دهه مبارک کرامت بالغ بر ۸ هزار برنامه‌های فرهنگی کتاب محور اعم از مسابقات کتابخوانی، جلسات خوانش کتاب‌های امام رضایی، نمایشگاه کتاب «کرامت» با محوریت سیره امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)، نشست دختران کتابخوان، برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار برگزیده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و جلسات جمع خوانی احادیث رضوی را در کلیه کتابخانه‌های استان برگزار نمائیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار