افتتاح هفتمین کتابخانه سیار در روستاهای حاشیه شهر مشهد

آئین افتتاح از کتابخانه سیار «پیک دانایی ۷» شهرستان مشهد با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

 آئین افتتاح از کتابخانه سیار «پیک دانایی ۷» شهرستان مشهد با حضور محسن داوری، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد و جمعی از مسئولین محلی در روستای النگ امان آباد بخش احمد آباد برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد در راستای برگزاری این آئین گفت: این آئین به معنای ترویج علم و دانش است. آنچه که امروز مهم است این است که گروهی تصمیم بر انجام کاری بسیار مهم وموثر در راستای ارائه خدمات اطلاع رسانی و دانایی گرفته اند. تصمیمی که زمینه علم آموزی و دانش اندوزی را در روستای النگ امان آباد فراهم ساخته است.

محسن داوری گفت : این کتابخانه شما را به علم و دانش وابسته می‌کند و اگر کودکان این علم را در برگیرند بدون شک خلاقیتی بدیع را در آینده پدید خواهند آورد. در واقع می‌توان اینگونه گفت که افتتاح هر کتابخانه زمینه ساز برداشتن گام‌های بزرگتر، موثرتر و مفیدتر از طرف مردم به واسطه افزایش علم، آگاهی و دانایی در آن منطقه می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان ضمن قدردانی از همراهی فرماندار مشهد و دغدغه مندی ایشان در حوزه فرهنگی گفت: در روایت امام علی (ع) می‌فرمایند «هرکس با کتاب آرامش بگیرد، هیچ آرامشی را از دست نمی‌دهد». از این روایت می‌توان اینگونه برداشت کرد که اگر کتاب منبع آرامش باشد کتابخانه نیز پایگاه آرامش بخشی به جامعه است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز کتابخانه‌ای افتتاح خواهد شد که با معلومات و دانایی همراه خود منبع آرامش مردم روستای النگ امان آباد می‌شود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند «اسلام پرچمدار کتابخوانی است» و رسالت ما نیز در اداره کل کتابخانه‌های عمومی بر آن است که این منبع آرمش را وارد زندگی مردم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار