برگزاری ۴۲ ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در خراسان رضوی

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرای ۴۲ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت در خراسان رضوی خبر داد.

یوسف امینی گفت: امسال ستاد بزرگداشت دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه آغاز به کار می‌کند.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آغاز برنامه‌های دهه کرامت در این استان فردا چهارشنبه با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در روز دختر توسط خواهران عضو کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد مشهد آغاز می‌شود، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی رضوی شامل آثار برتر و برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی و نمایشگاه عکس و نقاشی عناوین برنامه‌هایی است که توسط معاونت هنری در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام می‌شود.

امینی گفت: مسابقه کتابخوانی با عنوان به وقت هشت برای کتاب بر مدار آفتاب، معرفی و انتشار برگزیده اشعار رضوی معاصر، معرفی ۲۰ کتاب برگزیده رضوی، برگزاری جشن رضوان قلم و تقدیر از رسانه‌های فعال در حوزه فرهنگ رضوی، معرفی ۱۰ فعال حوزه کتاب وکتابخوانی از جمله عناوین فعالیت‌ها حوزه معاونت فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل است.

او گفت: پویش بچه محل امام رضا (ع) شامل جشن‌های مردمی و نمایشگاه فرهنگی، در سراسر استان به همت امور مساجد و تشکل‌های مردمی محلات برگزار می‌شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، طرقبه و شاندیز، تقدیر از ۶۰ نوجوان قرآنی در شهرستان قوچان و نیز برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در شهرستان خلیل آباد از عناوین برنامه‌های پیش بینی شده است.

امینی گفت: برگزاری شب شعر رضوی، برگزاری مسابقه فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و اجرای تئاتر صحنه‌ای رضوی، برگزاری همایش بزرگ کرامت رضوی با حضورهنرمندان تعزیه خوان منطقه ترشیز، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و سینمایی در برپایی بازار هنر، تجلیل از خادمان رضوی و نیز شبی با موسیقی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از جمله برنامه‌های شهرستان‌های استان است.

او اجرای جنگ شادی، شبی با موسیقی، آوا‌ها ونوا‌های محلی، تجلیل از بانوان هنرمند در روز دختر و اکران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی با موضوع رضوی را از جمله موضوعات و عناوین برنامه‌ها در سراسر استان خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.