مدیرکل غله قم خبر داد

پرداخت ۹۳ درصد از مطالبات کلزاکاران قمی

مدیرکل غله قم گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۹۳ درصد مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شد.

سعید محمدی گفت: از ابتدای شروع فرآیند خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در قم تاکنون ۳۴۲ محموله به وزن یک هزار و ۱۰۰ تُن و به ارزش ۱۵۴ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری شد که تا کنون مبلغ ۱۴۴ میلیارد ریال آن به حساب بهره‌برداران واریز شده‌است.

او در بخش‌دیگری از سخنان خود به وضعیت خرید تضمینی گندم در استان نیز اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط از ابتدای اجرای طرح در اواخر اردیبهشت‌ماه تاکنون ۶ هزار و ۱۲۸ تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان قمی خریداری شده‌است.

مدیرکل غله قم گفت:  بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی قم سطح زیرکشت کلزا امسال در استان یک هزار و ۲۸ هکتار است و برآورد می‌شود ۲ هزار تُن محصول در این بخش تولید و خرید تضمینی آن توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم انجام شود.

او گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر در حال انجام به گندم‌کاران و کلزاکاران استان اطمینان خاطر می‌دهیم مطالبات ایشان به‌سرعت و به‌صورت کامل پرداخت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

مدیرکل غله قم گفت: قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا از کشاورزان ۱۵ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم گندم با مشوق درنظرگرفته‌شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده‌است که با ایجاد بستر‌های لازم همچون ایجاد باجه بانکی هیچ‌گونه مشکلی در پرداخت این مبلغ به بهره‌برداران وجود ندارد.

محمدی گفت: از کشاورزان استان می‌خواهیم اطلاعات فعالیت خود را در سامانه پهنه‌بندی ثبت کنند تا در زمان تحویل محصول خود به مراکز تعیین شده با مشکلی مواجه نشوند.

 فرآیند خرید تضمینی این محصولات از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در استان قم آغاز شده‌است و این روند برای کلزا تا پایان زمان برداشت تقریبا تا پایان فصل بهار و برای گندم تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار