مشکل سایت دفع پسماند محمد آباد حل می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مشکلات و معضلات سایت دفع پسماند محمد آباد به عنوان یک معضل محیط زیستی تا پایان امسال برطرف می‌شود.

مهران شنتیائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با راه اندازی خط پردازش کمپوست میزان شیرابه تولید شده در این سایت تا هشت برابر کاهش پیدا می‌کند و بخشی از مشکلات مربوط به این موضوع حل و فصل می‌شود.

وی در نشست با خبرنگاران گفت: فنس کشی این سایت از دیگر معضلات سایت پسماند محمدآباد بوده که برای سکنه اطراف این سایت مشکلات بی شماری را از جمله پراکندگی زباله‌ها را به وجود آورده است.

شنتیائی می گوید سایت پسماند محمدآباد مجوز محیط زیست را برای دفع ۳۵۰ تن اخذ کرده بود، اما یک شبه ۷۰۰ تن زباله وارد آن شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اضافه کرد: تنها معضل این سایت ورود زباله خارج از ظرفیت می‌باشد که استان را با مشکل زیست محیطی مواجه کرده است.

به گفته وی، تعداد پایش‌های انجام شده در یکسال گذشته۲ هزار و ۴۴۶ مورد بوده است و در این راستا نمونه برداری‌هایی در حوزه‌های تخصصی، چون آب، خاک، پساب، فاضلاب و صوت صورت گرفته که ۵۴۶ مورد پایش فاضلاب صورت گرفته که ۱۸۱ مورد آن استاندارد بوده است و ما به التفاوت این عدد خارج از ضوابط بوده که به آن‌ها اخطار داده شده است.

او می گوید در سال گذشته ۶۸۰ مورد اخطاریه برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده است و نیروگاه شهید رجایی یکی از این واحد‌ها بوده است.

شنتیائی گفت: این نیروگاه روزانه ۶ میلیون لیتر مازوت مصرف می‌کند که با پیگیری‌های صورت گرفته و ورود دادستان این میزان به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و در ابتدای تیرماه نیز باید تمام سوخت کامل خود را به گاز تبدیل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان مستقر است که نتایج پایش آن‌ها به طور آنلاین در دسترس است.

به گفته او، در سفر رئیس جمهور به استان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای اداره کل محیط زیست در نظر گرفته شده که ۶ میلیارد تومان از این اعتبار به تجهیز این سامانه‌ها تخصیص خواهد یافت.

 در استان قزوین سه منطقه حفاظت شده وجود دارد که زیست گاه گونه‌های مختلف جانوری است و ۵۰ محیط بان حفاظت از آن را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.