همکاری ۹۹ شرکت دانش بنیان استان قزوین با صنایع

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از همکاری ۹۹ شرکت دانش بنیان با صنایع مهم استان خبر داد.

میرزاعباسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: در اجرای منویات رهبر انقلاب، وزارت صمت برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با حضور شرکت‌های بزرگ اجرا کرد تا از بین چالش‌های موجود و مشوق‌های مالیاتی بتوانیم برنامه‌هایی در سطح استانی برای شرکت‌های کوچک اجرا کنیم.

 ۱۰ خرداد برنامه وزارت صمت برای حمایت از دانش بنیان‌ها برای افزایش کیفیت و گسترش صادرات و ... در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر نیازمند یاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها هستیم.

 برای تأمین زنجیره مالی، نیازمند مذاکره میان بانک مرکزی و وزارت صمت و ابلاغ آن به استان‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

 ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین با بخش صنعت همکاری می‌کنند و ۶۲ مجوز صنعتی، ۵۰ پروانه بهره برداری و ۱۲ جواز تأسیس برای آن‌ها صادر شده است و سهم شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین بیشتر از میانگین کشوری است.

استان قزوین در بخش شرکت‌های دانش بنیان دارای فناوری‌های بین المللی، در کشور پیشقراول است و حتی برخی از این شرکت‌ها در کشور‌های منطقه، صاحب اسم و رسم هستند.

 موتور کم مصرف، با تکیه بر دانش و فناوری ایرانی، توسط یک شرکت دانش بنیان در استان قزوین تولید شده است و امیدواریم امسال با همکاری خودروسازها، به تولید انبوه برسند.

میرزاعباسی با بیان اینکه باید به شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل امور آنها، کمک کنیم، تأکید کرد: هر چقدر بتوانیم فناوری را افزایش دهیم، محصول نهایی شرکت‌های دانش بنیان، باکیفیت‌تر خواهد بود.

شرکت‌های دانش بنیان از روند کند صدور مجوزهایشان گلایه‌مند هستند و برای کمک به این شرکت ها، باید قوانین صدور مجوز تسهیل شوند.

 اگر کالایی نمونه داخلی آن توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود، برای حمایت از این شرکت ها، کالا‌های تولیدی آن‌ها باید هم توسط ادارات و هم توسط مردم استفاده شود تا این شرکت‌ها در بازار رقابتی، بتوانند شکوفا شوند.

 با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و رباتیک دانشگاه آزاد قزوین می‌توانیم صنعت ماشین سازی کشور را متحول کنیم.

نیاز‌های موجود استان در پارک علم و فناوری استان شناسایی شده و بخش صنایع با تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نیاز‌های صنعتی شان را برطرف کنند.

دو شرکت دانش بنیان استان قزوین جایزه صادرات ملی را دریافت کرده اند و سرمایه گذاران می‌توانند از این شرکت‌ها حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.