لغو ابلاغ در انتظار مدیران متخلف مدارس خراسان رضوی است

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از لغو ابلاغ مدیران مدارس متخلف در زمان ثبت نام دانش آموزان خبرداد.

رضا رمضانی گفت: با هرگونه تخلف در زمان ثبت نام بدون اغماض و چشم پوشی برخورد قاطع قانونی انجام می‌شود.

او گفت: طی ۱۰ روز گذشته و از آغاز به کار ستاد ثبت نام استان تاکنون هنوز هیچ موردی از گزارش تخلف دریافت نشده و روال ثبت نام طبق جریان عادی در حال پیشرفت است.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق دستورالعمل اعلامی، مدارس خاص (استعداد‌های درخشان) و شاهد اخذ شهریه‌شان به صورت وزارتی و برمبنای جدولی است که باید در معرض دید اولیاء قرار داده شود که در این بخش از مدارس خواسته‌ایم با دریافت چک از والدین برای شهریه با هدف تسهیل ثبت نام همکاری کنند.

رمضانی گفت: سایر مدارس شامل مدارس هیات امنایی، نمونه دولتی و مدارس عادی حق اخذ مبلغ ۱۰ هزار تومان بابت بیمه و کتاب دانش آموز را دارند و به هیچ وجه حق مطالبه و دریافت وجوه دیگری را ندارد.

او گفت: اخذ هرگونه وجه اضافی از والدین در این مدارس تخلف محرز است و با مدیر متخلف برخورد قاطع صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به عبارت صحیح‌تر و کامل‌تر اخذ هر وجه دیگری تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید و تشکیل انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و تایید انجمن، غیرقانونی و تخلف است.

رمضانی گفت: امسال برای اولین بار مدارس نمونه دولتی از دریافت حق ثبت نام در زمان نام‌نویسی منع شده‌اند و جدول شهریه مدارس غیردولتی نیز از یک هفته پیش ابلاغ شده و مدارس موظفند به نصب شهریه مصوب در معرض دید والدین هستند.

او گفت: گروه‌های بازرسی در اداره‌های ۴۷ گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی و این اداره کل فعال هستند و ضمن کنترل و نظارت بر روند ثبت نام طبق دستورالعمل‌های اعلامی، تمامی انتقادات و پشنهادات را دریافت و در برنامه‌ریزی‌ها اعمال می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: والدین می‌توانند به صورت آنلاین با مراجعه به سامانه hekayat.medu.ir و یا تماس با اداره‌های نظارت و بازرسی نواحی و یا واحد بازرسی اداره کل به صورت قانونی پیگیر موضوعات و گزارش تخلفات باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.