تحقیقات اف‌بی‌آی درباره جنایات جنسی در کلیسای نیواورلئان

منابعی آگاه از تحقیقات اف‌بی‌آی درباره سوءاستفاده‌های جنسی انجام شده در کلیسای کاتولیک در نیواورلئان آمریکا خبر دادند.

منابع خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گویند اف‌بی‌آی تحقیقاتی را در مورد سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک روم در شهر «نیواورلئان» بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانای آمریکا، آغاز کرده است که به چندین دهه قبل بازمی‌گردد.

مقامات و دیگر منابعی که با این تحقیقات آشنا هستند به آسوشیتدپرس گفتند که این اقدام یک حمله نادر فدرال آمریکا به چنین مواردی است و اکنون به طور خاص به این موضوع می‌پردازد که آیا کشیش‌ها کودکان را برای آزار و اذیت آن‌ها از طریق خطوط ایالتی جابه‌جا می‌کردند یا خیر.

سال جاری با بیش از ده‌ها قربانی مورد سوءاستفاده قرار گرفته مصاحبه شده است و این بخشی از تحقیقاتی درباره این مسئله است که آیا کشیش‌ها می‎توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند یا خیر.

برخی از پرونده‌های نیواورلئان که اکنون تحت بررسی هستند ادعا می‌کنند که کشیش‌ها در طول سفر به اردوگاه‌های می‌سی‌سی‌پی یا پارک‌های تفریحی در تگزاس و فلوریدا سوءاستفاده خود را انجام می‌دهند.

یکی از قربانیانی که می‌گوید فرد سوءاستفاده‌گر او را به سفر‌هایی به کلرادو و فلوریدا برده و از دهه ۱۹۷۰ زمانی که کلاس پنجم بود، او را آزار و اذیت می‌کرد، در این باره گفت: «این راه معمولاً طولانی بود.»

اف‌بی‌آی و پلیس ایالت لوئیزیانا که در این تحقیق کمک می‌کند، از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کردند. اسقف‌نشین نیواورلئان هم از بحث درمورد تحقیقات فدرال خودداری کرد.

این اولین‌بار نیست که تحقیقاتی درباره آزار و اذیت جنسی در آمریکا به راه می‌افتد، بهمن ماه سال گذشته هم آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که مقامات کانون اصلاح و تربیت فدرال در «دوبلین» در ایالت کالیفرنیای آمریکا به کارکنان این کانون اجازه اذیت و آزار جنسی زندانیان را داده و سپس روی این جنایات سرپوش گذاشته‌اند.

این گزارش با استناد به سخنان افراد حاضر در این کانون و کارمندان سابق آن که در اداره زندان‌های فدرال مستند شده، منتشر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
کشیش = مفتی = گمراه = مفسدفی الارض = واجب القتل
آخرین اخبار