ربانی زاده تاکید کرد

تداوم بازرسی‌ها و نظارت بر بازار فارس همچنان ادامه دارد

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بازرسی و نظارت بر بازار، همچنان با جدیت تداوم دارد، بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان صمت منجر به تشکیل ۱۳۲۲ پرونده و جهاد کشاورزی منجر به تشکیل ۲۶۱ پرونده شده است.

محسن ربانی‌زاده در نشست خبری که پیرامون طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برگزار شد، ضمن بیان اینکه گرانی و گرانفروشی متفاوت است، گفت: از ابتدای اجرای طرح اقتصادی دولت تاکنون در فارس، ۲۱ هزار و ۶۶۴ بازرسی توسط سازمان صمت و ۳۵۵۴ بازرسی از سوی جهادکشاورزی اجرا شده است.

او گفت: بازرسی و نظارت بر بازار، همچنان با جدیت تداوم دارد، بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان صمت منجر به تشکیل ۱۳۲۲ پرونده و بازرسی‌های سازمان جهاد کشاورزی منجر به تشکیل ۲۶۱ پرونده شده است.

ربانی‌زاده ضمن یادآوری اینکه ۲۶ هزار بازرسی نیز توسط اتاق اصناف استان فارس انجام و منجر به تشکیل ۸۵۰ فقره پرونده شده است، گفت: بر این موضوع تاکید داریم که بازدید‌ها نباید منجر به تنش شود و هدف ما حفظ آرامش بازار است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس با اعلام آمادگی دستگاه‌های نظارتی و در راس آن‌ها تعزیرات برای برخورد با تخلفات، گفت: تعزیرات هم دبیری قرارگاه اقدام مشترک فارس را عهده دار است و هم در بررسی پرونده‌های تخلف و صدور احکام، مئولیت دارد.

ربانی‌زاده گفت: در زمینه تامین و توزیع کالا‌های اساسی و مقوله نظارت بر ابعاد مختلف بازار باید به سمت نظارت‌های سیستمی و نوین برویم.

او گفت: یکی از اهداف طرح اقتصادی دولت، گسترش عدالت اجتماعی بوده است، اکنون یارانه به صورت مستقیم به جامعه هدف پرداخت می‌شود، ولی گرانی‌هایی در بازار رخ داده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است؛ اگرچه امیدوار هستیم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده شاهد ساماندهی بازار و بهبود امور باشیم.

ربانی‌زاده گفت: قدرت خرید پایین آمده، اما هدف دولت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و جلوگیری از کوچک و تنگ شدن سفره مردم بوده است و گام‌های بعدی تحول اقتصادی دولت به وقت مقتضی و در تکمیل این طرح اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس ضمن یادآوری اینکه سقف تعیین شده برای قیمت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ ریال بوده است، بروز برخی گرانی‌ها را طبیعی و برخی را تخلف ارزیابی و گفت: برای جلوگیری از تخلفات بازرسی‌ها و نظارت شدت یافته است.

ربانی‌زاده ضمن اشاره به اینکه آرد و نان از مباحث استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: قبل از این به دلیل اختلاف قیمت آرد، شاهد خروج این کالا از برخی خبازی‌ها بودیم و طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و استفاده از دستگاه پوز نانوایی‌ها با هدف پایش این مبحث اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار