برخورد قانونی با تولیدکنندگان متخلف رب گوجه در فارس

معاون بازرسی سازمان صمت فارس از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای ۴ واحد تولیدی رب گوجه فرنگی و یک باب انبار عمده فروشی لوازم یدکی در استان خبر داد.

مهدی حسنی گفت: با تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای ۴ واحد تولیدی رب گوجه فرنگی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و پرونده یک باب انبار عمده فروشی لوازم یدکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قرار گرفتن رب گوجه فرنگی در گروه سهم کالایی تحت عنوان کالا‌های دارای قیمت پیش بینی، هرگونه افزایش قیمت این محصول بدون اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار کشور ممنوع بوده و با واحد‌های متخلف مطابق قوانین برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: پیرو بازرسی گشت مشترک در معیت نمایندگان سپاه ثارالله شیراز از یک باب انبار عمده فروشی لوازم یدکی در شیراز، ضمن انجام بررسی‌های اولیه و استعلام کدپستی مشاهده شد، انبار مذکور در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده و هیچگونه مشخصه ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحب کالا وجود ندارد.

حسنی در این خصوص گفت: نظر به اینکه کالا‌های موجود در انبار عمده فروشی لوازم یدکی، جزو اقلام مشمول کالای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا قرار دارد، بنابراین با استناد به دستورالعمل‌های واصله از سازمان حمایت طبق ماده ۶۰ قانون نظام صنفی، تخلف احتکار واحد موصوف محرز و پرونده تخلف ایشان به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه در مرکز استان و شهرستان‌ها از واحد‌های تولیدی به صورت مستمر بازرسی و بازدید انجام می‌شود، تا در روند تولید و توزیع اقلام و میزان تخلفات به حداقل برسد، یاد آور شد: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، عرضه نشدن کالا، گرانفروشی، تقلب و ... مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ یا سامانه www.۱۲۴.ir گزارش کنند، تا بازرسان در اسرع وقت موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار