باشگاه خبرنگاران جوان بررسی کرد

مشاوران املاک حباب ساز قیمت مسکن در بازار؟

مشاهدات میدانی نشان می دهد مشاوران املاک در مناطق مختلف، به تعیین نرخ کمیسیون های متفاوت می پردازند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در قالب بسته پیشنهادی و ساماندهی بازار مسکن و بازار اجاره، تصمیماتی را برای بهبود وضعیت بازار برای مدیریت معاملات توسط مشاوران املاک اتخاذ خواهد کرد.

این روز‌ها دوباره جنجال افزایش قیمت مسکن دامن اقتصاد کشور را گرفته و همین خود باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن از خرید دوباره مسکن نا امید شوند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن ریشه در مشاوران املاک کشور و نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها دارد؛ و همین موضوع را هم بسیاری از خریداران و حتی مستاجران هم اعلام کرده اند که قیمت مسکن  را در بسیاری از محلات مشاوران املاک تعیین کرده و هر میزان که قیمت‌ها افزایش یابد نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها هم افزایش می‌یابد بنابراین سعی در افزایش قیمت‌ها در تمامی محلات دارند.

مشاوران املاک خود قیمت های محله را تعیین میکنند

در همین رابطه یکی از خریداران مسکن در منطقه جنوب تهران گفت: شاهد بودم که دو مشاور املاک در قالب صحبت با یک دیگر اعلام کردند که امسال باید نرخ‌های حق الزحمه خود را افزایش دهیم چراکه به نظر می‌رسد که بازار اجاره و خرید در این محله امسال بهتر خواهد شد.

یک مستاجر در محله منیریه هم در اینباره می گوید: یکی از اقوام ما دارای بنگاه املاک است و خود او به من گفت امسال بازار مسکن به ویژه بازار اجاره در مقایسه با پارسال تغییری نکرده، اما برای آنکه بتوانیم  سودی کسب کنیم با سایر مشاوران املاک نرخ‌های واحد‌های مسکونی را در برخی از محلات با اعلام به موجران و مالکان چند درصدی را افزایش دهیم.

همین سود فراوان در نرخ‌های حق الزحمه مشاوران املاک در قالب افزایش قیمت‌های واحد‌های مسکونی در محلات باعث شده که رغبت به فعالیت در بنگاه‌های املاک به عنوان شغلی پردرآمد و بی زحمت آنچنان زیاد شده است که اکنون بیش از مشاغل ضروری همچون نانوایی، تولید پوشاک و ... در کشور بنگاه املاک داشته باشیم!

این افزایش نرخ ها حتی در قالب ها و ترفندهای مختلفی از مشتریان مشاوران املاک اخذ می شود. اخذ مبلغی برای صدور کد رهگیری هم از این قبیل اقدامات است.

اخذ مبلغ برای صدور کدرهگیری ممنوع!

آقای عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: هنگام صدور کد رهگیری در زمان انعقاد قرارداد اجاره در مشاور املاک، به جز هزینه حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده، هیچ رقم دیگری نباید از موجر یا مستاجر اخذ شود.

به گفته آثای اوتادی؛ در صورتی که قراردادی در خارج از مشاور املاک منعقد شود و سپس موجر یا مستاجر برای دریافت کد رهگیری مراجعه کنند باید هر دو طرف حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. 

گفته می شود که نرخ حق الزحمه مشاوران املاک براساس تقویم املاک باشد و با دادن ضریب به این قیمت، نرخ‌های مشخصی را برای هر قرار داد داشته باشند.

کمیسیون تقویم املاک و وظیفه آن، که در مورد تعیین ارزش معاملاتی املاک در قانون مالیات، مطابق  ماده۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم  است به طوری که تعیین ارزش معاملاتی املاک بر عهده کمیسیون تقویم املاک می‌باشد. کمیسیون مزبور موظف است ارزش معاملاتی موضوع این قانون را در سال اول معادل دو درصد (۲%) میانگین قیمت‌های روز منطقه با لحاظ ملاک‌های زیر تعیین کند.

تقویم املاک چیست؟

شاخص اعلام شده هرسال به میزان دو واحد درصد افزایش می‌یابد تا زمانی که ارزش معاملاتی هر منطقه به بیست درصد (۲۰%) میانگین قیمت‌های روز املاک برسد.

البته نباید این نکته فراموش شود که قیمت ساختمان با توجه به مصالح (اسکلت فلزی یا بتون آرمه یا اسکلت بتونی و سوله و غیره) و قدمت و تراکم و طریقه استفاده از آن (مسکونی. تجاری. اداری. آموزشی. بهداشتی. خدماتی و غیره) و نوع مالکیت متفاوت است.

این کمیسیون متشکل از پنج عضو است که در تهران از نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور. وزارتخانه‌های راه و شهرسازی وجهاد کشاورزی. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای اسلامی شهر و در سایر شهر‌ها از مدیران کل یا روسای ادارات امورمالیاتی. راه و شهرسازی. جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک و یا نمایندگان آن‌ها و نماینده شورای اسلامی شهر تشکیل می‌شود. کمیسیون  تقویم املاک هر سال یک بار ارزش معاملاتی املاک را به تفکیک عرصه و اعیان تعیین می‌کند.

کمیسیون تقویم املاک در تهران به دعوت سازمان امور مالیاتی کشور و در سایر شهر‌ها به دعوت مدیرکل یا رئیس اداره امور مالیاتی در محل سازمان امور مالیاتی یا ادارات تابعه تشکیل می‌شود.

جلسات کمیسیون با حضور حداقل چهار نفر از اعضاء رسمیت پیدا می‌کندو وتصمیمات متخذه با رای حداقل سه نفر از اعضاء معتبر است. دبیری جلسات کمیسیون حسب مورد بر عهده نماینده سازمان یا اداره کل یا اداره امور مالیاتی است. 

ارزش معاملاتی تعیین شده حسب این ماده یک ماه پس از تاریخ تصویب نهائی کمیسیون تقویم املاک. لازم الاجراء و تا تعیین ارزش معاملاتی جدید معتبر است.

بر اساس این گزارش شهر تهران دارای ۲۲ منطقه و دارای ۹۰ محله ویا پهنه است که می‌توان با تعیین ضرایب خاصی برای قیمت واقعی وارزش واقعی هر محله نرخ‌های را در این خصوص برای مشاوران املاک تعیین کرد که همین خود می‌تواند نقش بسیار موثری برای کنترل قیمت هادر بازار مسکن باشد و به عنوان یک آبی بر روی آتش در حوزه مسکن باشد.

گزارش از محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خدایا به داد همه مستاجران برس از جمله خود من..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
جالب اینه خانه در ایران حتی از انگلیس و لندن هم گران‌تر شده، حتی مواد غذایی، علت چیه نمیدونم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
مساوران املاک نو شهرهای کوچیک تو گروهای واتساپ وصل هستند قیمت بالا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
متاسفانه هر کسی به راحتی مشاور املاک شده در حالیکه می بایست بطور تخصص داشته باشند بتوانند قیمت پایه و قیمت سقف کارشناسی شده اعلام کنند و صحت مدارک را بطور دقیق بررسی کنند و ... و حق الزحمه متعارف، روشن و مشخص داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
تا زمانی که زمین های بزرگ ،ملک های بزرگ ،دست دولت بانکها ،نهادهای ثروت و.قدرت باشد وضع همین هست بنگاه دارها هم بهترین فرصت طلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
شغل هایی که تو ایران به روش حلال پول در نمیارن. املاک، بنگاه ، پزشکی و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چند سال قبل زمینی بدون دخالت مشاوران املاک بین من و دوستم ردو بدل شد و فروختم برای ثبت قول نامه بابت یک برگ کاغذ مدعی ۲ ملیون کرد .بنده گفتم این یک برگ چقد ارزش دارد ۵ هزار نهایت قیمت دست مزد نوشتن و...روی هم ۵۰ هزار و....در اخر ۲۰۰هزار دادم ولی اگر معامله از طرف او بود کمتر از ۵ ملیون نمی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۵:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
درآمد املاکی ها بدلیل دروغ گویی متعدد جزو نجس ترین و بی برکت ترین درآمدهای دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
همه بدبختی ملت درباره مسکن فقط همین املاک هستن فکرنمیکنم پول آنها درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
املاک پورولی
۰۳:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بدبخت مشاور املاک چه کاره است
مالک قیمت میده
مشاور املاک از خداشه معامله بشه دوزار بگیره
قیمت بالا بشه خریدار کمتره
ن خودم مدیر املاک هستم
سیاست ما کمک و راهنمایی هست . وگرنه معامله بشه کمیسیون خودمون و میگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
کثیف ترین شغل دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
متاسفانه شبکه ایران کالا به ابزاری در دست صنف دلالان مسکن، برای گران کردن و تورم قیمت مسکن تبدیل شده است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دولت بخواد اینا رو جم کنه مثل آب خوردن انجامش میده.
پشت پرده ها زیاده؟
دست ها رو باید شست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
درسته
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۰:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام بدست اوردن قیمت خانه کار پیچیده ای نیست بانرم افزارهای کتیا ٬اتوکد یا سالیدورک میشود یک خانه را با متراژ دلخواه مثلا ۷۵ متر به شکل سه بعدی کشید وبا استفاده از امکانات برنامه نویسی وماکرو نویسی به دست اوردکه چه مقدار اهن شن سیمان و غیره در یک واحد مسکونی به کار رفته و با وارد کردن قیمت روز مصالح ساختمانی به دست اورد که قیمت ساخت این واحد مسکونی چقدر است قیمت زمین هم اگر ساختمان ۴ طبقه باشد و متراژ زمین ۱۰۰ متر باشد به هر واحد ۲۵ متر زمین میرسد تعدادی برنامه نویس در حد متوسط نیازاست و(فرمول حجم مصالح * چگالی برابر وزن مصالح)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
در کنار این کارها باید مسکن ساخت آن هم مسکن صنعتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خونه مثل نون جزء کالاهای اساسی است. یه مدیر دلسوز و توانمند میتواند بر اساس فرمول خانه را قیمت گذاری کنند تا دیگر دلال ها قیمت ها را بالا و پایین نکنند. مثل آلمان.
مثلا نصف درآمد متوسط یه کارمند در مدت ده سال برابر قیمت مسکن ۷۵ متری نوساز در مرکز شهر شود. مثلا با این فرمول قیمت یه آپارتمان نوساز در مناطق کارمند نشین باید حدود ۹۰۰ میلیون می شد نه ....
یا برای مناطق مفرح نشین هم با فرمول مشابهی میتوان قیمت گذاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بله قسمت زیادی از گرونیها مربوط به املاکیهاست...تا وقتی اینها هستند اجازه نمیدن ملکهای قیمت مناسب و به قیمت به دست مصرف کننده برسه..ای کاش نخبگان بشینن و یه فکری بکنند و روش عرضه و فروش مسکن رو عوض کنند..باید دست املاکیها و واسطه ها از این بازار قطع بشه اونوقت خواهید دید که چه تاثیر مثبتی خواهد داشت بر بازار...اگه یه ملکی رو مالکش به قیمت مناسب برا فروش بزاره این املاکیها با صحنه سازی یه کاری میکنند که خریدار و فروشنده همدیگه رو نبینند و ملک رو به بالاترین قیمت به خریدار بدبخت میفروشند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
همه بازار همینه . دستوری هم نمیشه کنترل کرد . از طرفی امروز سیمان رو بخاطر یه قطع برق ۱۰ درصد هم گرون کنی موجی که ساختی سونامی میشه برای مستاجر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
موقع فروختن خانه برادرم دو املاکی پیشنهاد دادند که هر متر مربع رو حدود 4 میلیون اضافه تر از قیمتی واقعی بفرشند و سودش رو تقسیم کنند..البته اکثر املاکی ها اینطورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
علتش نبود قانون برای صنف املاک است و ضمنا بساط این بنگاه های کوچک و بی تعهد و بی قانون باید جمع شود و این موضوع باید تخصصی شود و قانون جامع و شفاف داشته باشد و اجازه ی دلال بازی به اون ها داده نشود و هر گونه وکالت در خرید و فروش باید در سامانه ثبت شود و در صورتی که یک ملک در طول یک سال بیش از یک بار مورد معامله قرار گیرد طرفین باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند و مالیات سنگین و چند برار قیمتی که معامله کردن باید از این دلالان از خدا بی خبر گرفته شود
تاکی باید چوب نبود قانون مشخص و تخصصی در معاملات مسکن را قشر مصرف کننده و مستاجر بخوره اقایان مجلسی پس شما چه کار میکنید ادم شک میکنه که رفیق غافله نباشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پیشنهاد میدن به مالک که خونه روسند بزن به اسن خانمت بعدخودت برای خونه ثبت نام کن ووام خونه بگیر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نرخ مشاورین املاک بايد مشخص باشد تا خود املاکیها به گرانی مسکن دامن نزنند،خدا میدونه این حباب گرانی مسکن که بیشتر از طریق املاک دامن زده میشه آگر جمع بشه ارزانی میشه و مردم‌ رقبت به خرید می‌کنند چرا دولت محترم اجازه میده در شبکه‌ ایران کالا نرخ مسکن روز بروز گران‌تر نوشته میشه شما را بخدا جلوی این گرانی گرفته بشه وارداتی اتفاق بافته.مردم گناه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا ی
۱۳:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
این کار ها هیچی ارزش نداره قدرت و قانون به دست من کم سواد بده آن وقت خواهید دید که مشاوران املاک را چه‌طور به زور قانون وادار کنم این حرفها مفت از زیر قانون در رفتن و پارتی آشنا داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تو رو خدا ب داد مردم برسین اگه همین جوری پیش بره بیشتر مستاجرین باید تو خیابون بخوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاوران املاک عامل گرانی قیمت مسکن هستند چون هرچه گرانتر بفروشند دلالی بیشتری نصیبشان می شود البته اگه از فروشنده یا خریدار بز خری نکرده باشند و یه چیز اضافه بر سازمان نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۲:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چرتو پرت گفتن راحته ولی قبلش خدا بهت عقل داده شعور هم احتمالا داده باشه که قبل از گفتن هر حرفی اول فکر کنی بعد تلاوت کنی. آخه عقل کل وقتی قیمت بره بالا بازار میره تو رکود اونوقت کدوم معامله انجام میشه که بابتش کمیسیون بگیریم؟ برعکس چیزی که تو مغز داغون شما میگذره مشاوران املاک از خداشونه ملک ارزون بشه تا بازار رونق بگیره و در اون حالت کمیسیون گرفته میشه نه وقتی که گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خیر،بانک ها حباب ساز مسکن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دلیل اصلی گرانی اجاره بها همین کمیسیون املاکی است که برای سود بیشتر خودشون مالک و ترقیب به گرانی منزلشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
فکر میکنم نظر ندیم بهتره العان هر جا میری هر بنگاهی میری خونه ها قزمتها فضایی طرف چندتا خونه داره میده اجاره بنگاها هم بخاطر سود بیشتر هی اجاره بهارو بالا میبرن آخه مگه میشهصاحبخونه امسال یه دفه کرایه خانه رو سه برابر کنه تورو خدا به بن.اها سر بزنید ببینید چیکار میکنن وای خدایا عجب روزگاری شده هیچکس یه زره رحم نداره فقط فکر جیب خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
حتی یه تخم مرغم قیمتش بالا بره ایرانخودرو و سایپا مقصرن. بقیه همه حاشین. این دوتا قیچی شن (که نمیشن که نمیتونن قیچیشون کنن چون اینا رفیق گرمابه بودجه هر دولتی که روی کار اومد بودند و هستند) بقیه مشکلات از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خودروهم مثل ملک هست نمایشگاه دارها قیمت را بالا می برند تا کمیسیون بیشتر بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید من خودم املاکی هستم ودرمنطقه ۱۰تهران ما املاکی ها اصلان ملک را قیمت گذاری نمی‌کنیم چون که این سایت دیواراست که قیمت تعیین می‌کند برای اینکه مالکین با چندتا سیم کارت مختلف ملک خودشان را آگهی می‌کنند وچند قیمت میدهند و می‌گویند به قیمت اینقدر فروش رفته است وخریدار را کمراه می‌کند وملک خود رابه قیمت عالی می‌فروشد
ودیگر این دپارتمان‌هاهستند که هم کمیسیون بالا وبالابود می‌گیرند اما ما املاکیها طبق تعرفه اتحادیه دریافت میکنیم وان هم طرفین‌ قرارداد باز چونه میزنده وما قراردادهایمان همشه باکد رهگیری دار است ودیناری اضافه نمیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز شاید مثل شما در حرفه تان انگشت شمار باشد ، جهت اطلاع من امروز برای فروش اپارتمانم قرار نشست داشتم ولی زیاده خواهی مدیر فروش اژانس که تقاضای ۱٪ حق کمیسیون از هر طرف را داشت معامله را بهم زد . چرا به حق خود قانع نیستید و مطابق تعرفه حق کمیسیون نمی گیرید ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۲:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کل قیمتها در کشور ما را دلال داره تعیین میکنه. نمیدونم چرا دولت جلوی این مشاورین املاک را نمیگیره. خود اینها باعث تورم مسکن شدن. فقط هم طرف موجر و مالک هستن. خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با عرض سلام
بزرگواران مردم دارن نون به نرخ روز میخورن
دو ساله کمیسیون املاکها رو کم کردن
امسال همه چیز یه شبه گرون شده بعد توقع دارن مردم خونشون رو ارزون بفروشن
حالا مقصر مشاور املاک شده دولت عزیز هیچ تقصیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
باید از اینها مالیات به صورت تصاعدی اخذ شود تا نتوانند قیمتهای بالا برای اجاره بها ارائه دهند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
حق الزحمه ثابت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام
یکی از علت های گرانی کمیسیون مشاوران املاک هست ولی علت اصلیش اگه دقت کنید در اگهی هایی که برای فروش ملک گذاشتن
مشاوران املاک به خریداران که قصد سرمایه گذاری دارند و میخوان ملکشون رو اجاره بدن و مبلغی رو کم دارند قول رهن بیش از حد به خریدار میدن و میگن مثلا با نقدینگی فلان و رهن این مقدار که رهنش تعهد املاک می باشد باعث افزایش مبلغ رهن در اون منطقه میشوند و هیچ خبری از اعمال قانون برای این دلالان از خدا بی خبر نیست
پس حاکمیت و مجلس و قوه قضاییه کجاهستند تا پوست از سر این طمع کاران بکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاورین بدون پروانه و غیر مجاز چرا پلمپ و جریمه نمی کنند؟!!! حتی از هر مدتی که مغازه راه انداخته بایستی جریمه سنگین شود که هر کسی جرات نکند کار غیر قانونی انجام بدهد ،هر کسی اومده یی دیوار از خونه ور داشته کرده املاکی ، املاکی یک شغلی هست که با عموم ملت سر و کار دارد و تاثیر غیر مستقیم در قیمت مسکن که یک امر ملی می باشد ، موضوع مسکن را امنیتی شده چرا باهاشون برخورد نمیشه بعد اگر مستاجر و بی خانمانی از روی فشار اومد تو خیابان اعتراض کرد به جرم بر هم زدن امنیت باید حساب پس بده !!! چرا با مسببانش برخورد نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خبرنگارمحترم باشگاه خبرنگاران جوان.تخلف بزرگ مشاوران املاک رادرچهاربرابرگرفتن کمیسیون ازمشتریان رابه گوش مسئولین امربرسانید.شما فرض کنیدیک معامله ۵میلیاردی کمیسیون واقعیش میشود۲۵میلیون تومان که بازهم بااینکه املاک هیچ مسئولیتی ندارند زیاد است را۱۰۰میلیون میگیرندآن هم یه برگ کاغذ قولنامه عادی که خودبنگاهدار۲هزارتومان میخرد کدام فوق تخصص درعرض ۱۰دقیقه اینقدردرامددارد هرچه میتوانیدپخش کنیدتامسئولین ازخواب بیدارشوند.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۲:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چی بلغور میکنی واسه خودت. مشاور املاک مثل جنابعالی حقوق نداره پشتوانه مالی نداره مثل تو نفسش از جای گرم در نمیاد ک بیاد هر چی به ذهن مریضش میرسه رو بخواد بگه ملت صبح تا شب همه چیو سه لا پهنا حساب میکنن واسشون صداشون درنمیاد اونوقت کمیسیون املاک که حق مشاور هستش رو موقع دادنش زورشون میاد خدا ازتون نگذره که حق و ناحق میکنین شماها
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۱:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
فقط بنظرم دولت حق افزایش برق اب گاز سی ان جی و ۴ قلم کالا به اضافه ۴۰۰ و۵۰۰ کالا را داره ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اسما واسطه اند اما رسما هم میبرن هم میدوزن هم تن مشتری میکنن و بخشی از مجموعه قیمت گذاری نیستن بلکه از سیر تا پیاز موضوع رو خط میدن از تخریب تا ساخت وساز هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ماندم از اینکه چرا کل حبابهای دنیا آمدند داخل ایران زندگی کنند!؟
Iran (Islamic Republic of)
(*_*)
۱۱:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هرچی بدبختی داریم میکشیم تو بخش مسکن از مشاوران املاک ، مثل درخت هرروز سبز میشه ، املاکی تنها شغلی که به پدر و مادرشون هم رحم نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاور املاک برای اتحادیه نرخ تعیین میکنه خودشان میگن ما نمیزاریم نرخ کم باشه باید زیاد بشه ملکی را در اردیبهشت فروختم هفته بعد نتونستم همونو بخرم 300 رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با درود فراوان بر خوانندگان عزیز ، افزایش قیمت مسکن بخاطر افزایش مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان و لوازم استفاده شده در ساخت مسکن می باشد و سایر هزینه ها مانند دستمزد عوامل ساخت ، مهندس و بنا و کارگر و هزینه حمل ونقل ، و این نکته بسیار ساده هستش که نیاز به تحقیق آنچنانی ندارد ، قیمت لوازم و مصالح ساختمانی را از بازار بپرسید و مقایسه کنید با سالهای قبل ، عزیزان خود مسئولان قدرت کنترل مواد اصلی ساختمان رو ندارند و این مشکل رو گردن مشاورین املاک می اندازن برای فرار از مشکلات ، خود شهرداری چقدر هزینه ها را بالا برده و به نسبت بقیه ، دوستان گرامی شاید مشاورین چند درصد جزئی مقصر باشند ولی همه نیست ، یک مثال ساده یعنی مشاورین املاک تعطیل بشه قیمت مسکن حل می شود ؟ مثل قیمت کالا ها بود که گردن قاچاقچی و کولبر می اندازن ، در واقع خودشون قدرت و علم کنترل بازار ندارند و سیستم شتری اقتصاد اداره میگردد که نتیجه ای غیر از این ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
یکی از عامل های مهم که باعث گرانی مسکن شده همین قیمت خودرو هست که باعث گرانی همه اقلام شده هست از جمله مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
به این کار میگن فرافکنی. قیمت همه چیز از جمله مسکن و اجاره خانه مثل همه چیز تو این مملکت زیاد شده. حالا مثل اینکه میخوان سلطان مسکن و سلطان اجاره خونه رو هم پیدا کنن که افزایش قیمتهای مسکن و اجاره خونه رو گردنش بندازن . واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هیچکی مثل بنگاهی ها پول در نمیاره خود بنگاه از مردم خونه رو به قیمت پایین میخره بعد چندصد میلیون میزاره روش آگهی می‌کنه میفروشه یعنی در زمان کوتاهی چند روزه به اندازه حقوق 30ساله یک کارمند سرمایه جمع میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
قشر فرهیخته ومردم دار .خدمت رسان .بنگاه داران هستند .
همه جا هوای جیب خودشون رو دارند .به امید روزی که بساط بنگاه داری تعطیل بشه که خیلی دور از انتظاره.
کار سخت .طاقت فرسا .پراز پول مفت .زبان باز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
همه مردم مقصر تمام بدبختی ها هستند جز حکومت و مدیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
یک کارگر اگه بخواد با پول کارگری در تهران خونه بخره باید 150سال کار کنه هیچی هم خرج نکنه فقط جمع کنه که بتونه یه خونه 40متری در پایین ترین نقطه شهر بخره در ضمن باید جوری دنبال خونه بگرده که مشاوران املاک متوجه نشن اگه بفهمن نمیزارن کارگر جماعت صاحب خونه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
قیمت مسکن افتضاحه در تهران نه کسی نظارت داره نه کسی انصاف داره همه جا پر از دلال وبنگاهی شده اگر یک نفر هم بخواد خونه شو ارزانتر بفروشم بنگاهی ها نمیزارن .
Iran (Islamic Republic of)
طولابی
۱۰:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نقل وانتقالات مسکن چه اجاره یافروش بایددرسیستم ثبت شوندتاجلوی این حجم تورم توسط دلالها گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهران رضایی
۱۰:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام تا زمانی که این بنگاههای دلالی وجود دارند هیچ طرح کنترلی بازار مسکن قابل اجرا نیست .با وجود این همه فضای مجازی چه نیازی به بنگا املاک هست . وقتی ادارات و دفاتر ثبت وجود دارد چرا معاملات باید در بنگاه صورت بگیرد . راه حل کامل و اساسی بازار مسکن خارج کردن موضوع مسکن از یک کالای تجاری پر سود و تبدیل کردن ان به یک موضوع خدماتی که دولت بتواند بر روی ان نظارت داشته باشد .باید روی مسکن نرخ گذاشته شود با یک فرمول کارشناسی قیمت تمام شده ساخت +ضریب شهر +ضریب منطقه و ... بشود قیمت مسکن .هیچ راه دیگری به ثمر نمیرسد .
Iran (Islamic Republic of)
amirabbas
۱۰:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
من هم اول فکر میکردم مشاورین املاک گران می کنند . اما الان که از شدت بیکاری مجبور به ورود به شغل املاک شدم بعدحدود یکسال کار در این حوزه متوجه شدم اصلا اینطور نیست . عامل خیلی مهم افزایش قیمت مسکن دو گروه هستن اول سازنده ها : هزینه ساخت و ساز بطور کامل با قیمت های الان کلا هرچی که در میاد متاسفانه سازنده ها از 70 تا 400 درصد سود کمتر قانع نمیشوند ! مثلا در شهر من هزینه ساخت که شامل پروانه نیروی انسانی مصالح و ... بطور متوسط متری 7 تا 10 میلیون بیشتر نمیشه همون ساختمان رو از متری 18 تا 30 میلیون کمتر نمیفروشه اینهمه سود بی حساب کتاب برای چی ؟ گروه دوم : مالکین عادی که نگاهشون به سازنده ها هست و قیمت منزلشون رو با آنها مقایسه میکنن و اجاره منازل هم بر اساس قیمت ملک بالا میره پس درنتیجه عامل اصلی افزایش قیمت و همچنین کرایه ها گرانفروشی سازنده ها هست که متاسفانه نبود قانون و نظارت این وضعیت اسفناک رو بوجود آورده
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با سلام . من نمیدونم مردم را چی فرض کردین . شما تورم در همه چیز دارین انوقت انتظار ندارین به خانه هم بخوره. ان زمانی که کسی خانه نمیخرید و سازنده یا کسی که به هر دلیلی میخواست بفروشه با التماس هم نمیتونست شما کجا بودین بروید و فکر چاره کنید . من خودم بارها با مالکین بحث قیمتی داشتم که اخرشم میشود دوست داشتی کار کن یا نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاورین املاک اگر به عنوان فروشنده وارد بازار شوید قیمت105 تا 20 درصد قیمت پایین تر از ارزش واقعی ملک به شما میدهند و اگر به عنوان خریدار وارد بازار شوید 10 تا 20 درصد قیمت بالاتر از ارزش واقعی ملک به شما میدهند و در معامله با یکی از طرفین خریدار یا فروشنده زد و بند میکنند یا در بعضی موارد خریدار سوری که هم پیمان با خودشان است ملک شما را با قیمت نازل میخرند و به این ترتیب 20 تا 40 درصد ارزش معامله را نصیب خود میکنند و کمتر مشاور املاک پیدا میکنید که فقط به دریافت کمیسیون قانونی رضایت دهد و تاوان این سودجویی را خریدار و فروشنده واقعی میدهند ای کاش مسئولین کشور راهکاری برای قیمت گذاری صحیح املاک خارج از اختیار مشاورین املاک پیدا کنند چون به اعتقاد من 90 درصد مشاورین املاک صلاحیت و صداقت لازم را برای این کار ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مغازه ها یکی در میان شده املاکی نه سواد میخواد نه مدرک هرماه حداقل ۱۰۰ میلیون درامد دارن !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۰۹:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
تمام این قیمتهای فضایی که توی این چندسال یکدفعه شروع شد ، کار این املاکی های نامرده . چندتا املاکی توی یک منطقه با هم دست به یکی میکنن و قیمتهای خرید و اجاره رو میبرن بالا به بهانه اینکه ارزش این منطقه خیلی بالا رفته . در صورتی که خونه ای که ارزش چندانی نداره رو با کاخ سفید یکی میکنن . و چون هیچ نهاد دولتی نیست که نظارت داشته باشه خیالشون راحته و هر کاری بخوان میکنن . حق کمیسیون رو هم بماند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
این نظرات بیشتر حالت فرا فکنی وبردن علت اصلی به حاشیه است،اگر اساس کار وقوانین وعدالت درست باشد مسائل وناهنجاریها خود به خود حل میشود وجای سوء استفاده نیست وهمینطور برعکسش.بزرگترین مشکل ما اختلاف ناصحیح طبقاتیست،همانطور که پر خوری و گرسنگی هر دو سوءتغدیه هستند وباعث بیماری میشوند،در ایران عده زیادی با تلاش بسیار،خیلی پایینتر از حد متوسط جامعه هستند و عده ای بر عکس وثروت بسیار ناعادلانه توزیع میشود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خواهشا مشاور املاک نگوئید کلاهبرداران حزفه ای اموال و املاک مردم یعنی هر کثافتی شکل میگیره در در اتاق فکر (مشاور خلاف) مشاوزر سرقت خیزی دزدی شکل میگیره
امیدواریم روزی در این اتاق فساد تخته بشه که در ان روز ۷۰ درصد جرایم خود به خود محو خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کشوری که در آن هیچ ثباتی وجودندارد ودائم با نوسان قیمت دلار میچرخد هرگز مردم آن آسایش نخواهند داشت پس تورم ایجاد شده توسط دولت را به پای املاکی ها ننویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام ،
مشاوران (دلالان) املاک را اعدام کنید
آنها اقشار بدرد نخور (مفت خور) جامعه هستند


پیمان اشراقی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
متاسفانه املاکی ها آنقدر پردرآمد وبی زحمت است که درحال حاضر در هه‌ر شهری بیشترین شغل را املاکی ها تشکیل می دهند چون نه نیاز به ماده اولیه دارد ونه سوادی می خواهد یک مغازه ویک زبان چرب ونرم کافی است وچون درآمد نجومی وراحتی دارد همه به این شغل رو آورده اند شما حساب کنید درحال حاضر کمترییاردن معامله درتهران ویا شهرهای بزرگ اگر ۳ میلیارد در نظر بگیریم املاکی ها از هر طرف یک درصد آن را می‌گیرند که میشود ۶۰ میلیون تومان خوب کدام شغل است که درعرض چند دقیقه ۶۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
هنوز بوده تا بفهمید این بانکها و نهادهای ثروت و قدرت چه بالایی سر اقتصاد ،مسکن ،کشاورزی بی رویه و استفاده از آبهای زیر زمینی و دامداری کشاورزی آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ان موقع که بانکها زمینهای مرغوب میخریدن و ساخت و ساز بهترین مراکز تفریحی گردشگری و ساخت و ساز بی رویه آپارتمان و کشاندن مردم به شهر ها باید فکر چنین چیزی میکردید

الان نصف روستا نشینان دکوری روستا نشین هستند و در شهرها منزل دوم دارند و تابستان ها فقط روستا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام نظارتی به مشاور املاک نیست هرچی قیمت بالاتر پول توی جیبش بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
داستان از آنجا شروع شد مربوط به بیست سال قبل

مافیاهای قدرت و ثروت در شهر شروع کردن به خرید زمینهای خوب داخل شهر و امکانات را به مراکز هر استان انتقال دادند از تهران شروع شد و کم کم استان های دیگر هم ادامه این راه

مراکز تفریحی آنچنانی ،مراکز خرید آنچنانی مراکز گردشگری آنچنانی را به شهرهای بزرگ کشیدند و زمینهای اطراف را هم خریدن. به لیت ترتیب مهاجرت ها شروع شد و ادامه .....نیازهای کاذب کاذب
نصف این کمبودها از روی مهاجرت از شهر ها به مرام استان ها و مهاجرت از روستاها هست به دلیل کمبودها و مهاجرت خارجی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام
شما را بخدا یه سامانه راه بیندازید و کل مشاورین املاک رو منحل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اصلآ سلطان مسکن هم اینها هستن!!!
نه فروشنده و نه خریدار سرطان مسکن بنگاههای املاکی هستند!!!
ایکاش دولت کاری میکرد اینها حذف می شدن!
البته درصد بسیار نا چیزی که به چشم نمیان هستند آدمای درستی!

خدا ریشه بنگاههای املاکی را از ریشه بکند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اقا خودشون دالارن بخصوص خونه های مهروباقیمت مناسب میخرن بعدچندبرابرتودیوارمیذارن هم موجب التهاب وگرونی میشه طرف دیوارومبینه میگه ای بابا مسکن مهراین همه گرون شده خوب ملک من دیگه طلاشده منم میگم چندمیلیارد اقامگه میشه تویه یه خیابان که کلامثلاده تامغازه هست هفتاش املاکی بشه یه کاسه زیرنیم کاسه هست دیگه ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
برید ببینید چند درصد املاکها خودشان سازنده هستند مملکت آمار ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاوران املاک نه تنها در بالابردن قیمت به لحاظ دریافت کمیسیون بالاتری موثرهستند بلکه اغلب به فروشنده قیمت بالایی را پیشنهاد میکنند بخصوص در معاملات زمین به عنوان بالابود که هرچه قدر بیشتر بفروشند درصدی از بالا بود را داشته باشند ازسوی دیگر نظام مهندسی عملکرد بسیار ضعیفی در ساخت و سازها وقیمت املاک دارد وپیمانکار بساز و بفروش ،مهندس صفر کیلومتر عمران را به عنوان ناظر ساخت ساختمان میذارد تا مبلغ کمی پرداخت کند و هیچ نظارتی هم درکارنیست ،مجلس بایستی با تدوین قانون محک جلوی ساخت و ساز آژانس های املاک را بگیرد تا با مالک تبانی نکنند و منجر به گرانی ملک نگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مسلم است وقتی نسبت به مبلغ اجاره حق کمیسیون می گیرند ، بیشتر دوست دارند مبالغ بالاتر باشد تا کمیسیون بیشتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۸:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
قوانینی که وضع میشود زمانی قابل اجراست که در آن اما و اگر و تبصره نباشد.در این صورت هیچ ارزشی ندارند و قابل اجرا هم نیستن .املاکیها خودشان قیمت تعیین میکنند تا کمسیون بیشتری بگیرند و قانونی که مانع انها باشد وجود ندارد . هرکسی ملکی دارد که قابل اجاره باشد میخاهد تمام بدهی ها و معاش خود را از اجاره این ملک تامین کند چون قانونی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
ای دولت اسلامی
ای ایران اسلامی
خواهشا عاجزانه این مفسدان املاک رو ریشه کن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کمیسیون مشاوران املاک باید میلغ ثابتی باشد تا اقدام به افزایش قیمت ملک نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کمیسیون مشاوران املاک باید میلغ ثابتی باشد تا اقدام به افزایش قیمت ملک نکنند
Iran (Islamic Republic of)
طولابی
۱۰:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بایدثبت سیستمی بشن تامشخص بشه کی مردموبیچاره میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پیشنهادمیشودکمیسیون مشاورین املاک درصدی ازقیمت ملک نباشدتاهم باعث افزایش قیمت مسکن نشود.مثل کارسردفترداران که یک قیمت معقول است وکس نمیتواند ریالی اضافه دریافت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پیشنهاد کاملآ صحیح و درستی هستش!!!
چون اونها تعهد خاصی در انجام معامله ندارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کمیسیون املاک مشخصه
حالا چند تا املاکیه ،کمیسیون بالاتر از نرخ تعیین شده میگیرن،دلیل نمیشه بگین همه املاکیها مثل همن
آخرین اخبار