رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست/ کیفیت و بهره‌وری محصول ربطی به تحریم ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست، گفت: برای حمایت از تولید داخل، شرایط و تعرفه‌های خاصی برای واردات وجود دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار خراسان رضوی در دومین روز از هفته دولت با حضور در یکی از شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی در شهرک صنعتی توس، خط‌های تولیدی جدید این واحد را افتتاح کرد.


مسعود میرکاظمی شب گذشته در افتتاح خط تولید شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی در شهرک صنعتی توس اظهار داشت: دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی تمام توان خود را بسیج کرده و وظیفه مسئولان و مدیران در استان‌ها، این است که این مسیر را پیش ببرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: کشور ما منابع خدادادی بسیاری دارد و مهمتر از آن نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و انقلابی از دیگر مزیت‌های آن است و بر همین اساس امکان ایجاد بهره‌وری ملی برای ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کشور ما در موضوع سرانه انرژی برق و آب نسبت به برخی از کشور‌ها جایگاه مطلوبی ندارد و توقع این است که قیمت تمام شده محصول برای استفاده مشتری، مناسب باشد؛ به عنوان مثال کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست و این در حالی است که برای حمایت از تولید داخل، شرایط و تعرفه‌های خاصی برای واردات وجود دارد.

میر کاظمی اضافه کرد: کیفیت و بهره وری محصول به موضوع تحریم بر نمی‌گردد و باید تولیدکنندگان شرایطی رقابتی خود را افزایش دهند و این در حالی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به خوبی مدیریت نمی‌شوند، زیرا تولید، سخت افزار نیست بلکه ارتقاء شرایط بهره وری و کاهش هزینه‌های جانبی غیر ضرور را لازم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.