بیان خاطراتی از امام خمینی(ره)به روایت آیت الله سبحانی

آیت الله سبحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع)به بیان خاطراتی از امام (ره)پرداخت.

 آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) با تسلیت ایام صفر به بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) پرداخت و گفت:در سال ۱۳۳۲ هنگام آغاز درس از امام خمینی (ره) سوال کردم که تابستان در محلات چگونه درس می‌خواندید؟ فرمودند: «قالیچه‌ای در حیاط پهن می‌کردم، کتاب‌ها و نوشته‌های خود را می‌بردم، تا ساعت ۱۲ مشغول مطالعه بودم و اگر خسته می‌شدم، می‌نوشتم»؛ و لذا توانست نظام فاسد را بردارد و نظام اسلامی را جایگزین سازد.

او  خاطره دیگری از امام خمینی (ره) نقل کرد و گفت: امام خمینی در بازگشت از منزل یکی از علما برای من نقل کردند که «مرحوم شاه آبادی از پدرش نقل کرد که صاحب جواهر پسری داشت که درگذشت. برای تدفین هوا تاریک شد، قرار شد جنازه را در یکی از اتاق‌های صحن نجف بگذارند و فردا دفن کنند. طلبه‌ها و اساتید می‌آمدند، فاتحه می‌خواندند و برمی گشتند. صاحب جواهر هم نوشته‌های خود را برداشت و آمد بالای سر پسرش کمی قرآن خواند و سپس مشغول نوشتن جواهر شد» یعنی فوت فرزند او را از نوشتن و درس باز نداشت.

این مرجع تقلید خاطره دیگری از امام(ره) نقل کرد و گفت: در مسجد سلماسی امام خمینی درس می گفت، یکی از شاگردان در پایان درس از ایشان درخواست موعظه کرد، ایشان ابتدا فرمودند آمادگی ندارند. آن طلبه اصرار کرد. امام راحل فرمودند: «قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فرادی». کارتان برای خدا باشد و هوی و هوس در آن نباشد. این پایه معنویت است.

آیت الله سبحانی گفت: اگر ما بتوانیم روحیه خداخواهی و خداجویی را در خود تقویت کنیم، پایه معنویت می شود. اگر همه کارهایمان را برای خدا نمی کنیم ، بخشی از اعمال را برای خدا انجام دهیم.

منبع:خبر حوزه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار