سرپرست معاونت علمی ریاست‌جمهوری:

مسیر شرکتهای دانش بنیان باید از بازار بگذرد

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مسیر شرکت‌های دانش بنیان باید از بازار بگذرد و این اقدام به عنوان بزرگترین کمک به این شرکت‌ها با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.

 روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی در مشهد گفت: بر اساس آمار، گردش مالی بخش خصوصی کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری سه درصد این گردش مالی است.

او افزود: نظام نوآوری از مسیر بازار شکل می‌گیرد و در کشور ما باید این مسیر با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای از سمت بازار آغاز شود.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد:بزرگترین فرصتی که حاکمیت می‌تواند در اختیار جوانان قرار دهد واگذاری مجوز‌های قانونی است که در اختیار مجلس، دولت و استان هاست که با یاری آن‌ها، صنعت به سراغ جوانان خواهد آمد.

دهقانی بیان کرد: آستان قدس رضوی که سرمایه علمی و اسلامی ماست اگر بخواهد به عنوان یک مجموعه اقتصادی بماند باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

او تصریح کرد: در همه جای جهان منابع خیریه و وقف به کمک علم و شرکت‌های دانش بنیان آمده اند که باقیات الصالحات برای افراد خیر و نهاد‌های موقوفه در تولید کسب و کار و صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

سومین گردهمایی ۲۰۰ شرکت دانش بنیان خراسان رضوی با هدف بیان چالش‌ها در این حوزه و ارتقای اکوسیستم فناور و دانش بنیان  امروز در مشهد آغاز شد.

در این نشست ۱۰۰ نفر از مسئولان کشور در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری و بخش‌های مرتبط با دانش بنیان‌ها و همچنین مسئولان استانی مرتبط با این حوزه حضور دارند.

در حاشیه این نشست، ۳۲ شرکت دانش بنیان استان نمایشگاهی با ۳۲ غرفه بر پا کرده اند تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.