حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

مقام والا و برجسته حضرت علی(ع) در اسلام

یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت امیر مومنان (ع) یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام هستند که پس از شهادتشان به رستگاری واقعی دست پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد منزلت والای امیر مومنان(ع) بیان کرد: پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: هر کسی که با تو راه بیاید با من راه آمده است و هر کسی با تو سرِ ستیز و جنگ داشته باشد با من سرِ ستیز و جنگ دارد و ایمان در گوشت و پوست تو نفوذ کرده، همین طور که در گوشت و پوست من نفوذ کرده است. 

به گفته این کارشناس مذهبی، تنها کسی که در کره زمین فرمودند هر چیزی که می‌خواهید بپرسید و من جواب می‌دهم، حضرت علی (ع) است. یعنی علم ایشان، خط قرمز و محدودیت نداشته است و حضرت (ع) از کمالات زیادی برخوردار بوده اند. زیرا فقط حضرت علی (ع) فرمودند: قبل از این که مرا ازدست دهید، سوال کنید. 

حجت الاسلام قرائتی گفت: یکی از علما فرمودند: یک روز، حضرت علی (ع) آمدند و نشستند و هوا بسیار گرم بود؛ به طوری که از پیشانی حضرت (ع) عرق می‌ریخت و پیامبر (ص) نگاهی به پیشانی حضرت علی (ع) کردند و دست مبارکشان را به سمت پیشانی حضرت امیر مومنان (ع) بردند و عرق پیشانی ایشان را برداشتند و فرمودند: این عرق روی پیشانی ات مبارک است و من با آن، تبرک می‌جویم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: تنها کسی که در جبهه، زره نمی‌پوشیدند و تنها کسی که در جبهه فرار نکردند و تنها ساقی کوثر، امیر مومنان (ع) هستند و حدود سیصد آیه در شأن حضرت علی بن ابی طالب (ع) وجود دارد و هنگامی که ضربت خوردند، فرمودند: «فُزتُ» و فوز به معنای رستگاری است و در قرآن کریم، ۱۸ کمال وجود دارد که خداوند به آن ها، فوز می‌گوید و درواقع، فوز به معنای رستگاری است.

به گفته حجت الاسلام قرائتی، حضرت علی (ع) هنگام ضربت خوردن فرمودند: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه» ««به پروردگار کعبه سوگند، رستگار شدم. ‏» یعنی از تمام ۱۸ پله بالا رفتم. از اینرو، ثواب زیارت امیر مومنان (ع) بیشتر از ثواب زیارت امام حسین (ع) است و مقام حضرت علی (ع) بیشتر از مقام امام حسین (ع) است؛ به طوری که ثواب هر قدمی که برای امیر مومنان (ع) برداشته شود دو برابر هر قدمی است که برای زیارت امام حسین (ع) برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
جانم فدای مولایم علی جانم علی
آخرین اخبار