۱۲ اثر تاریخی خراسان رضوی مرمت شد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:۱۲ اثر تاریخی استان طی نیمه نخست امسال مرمت اضطراری شد.

احسان زهره‌وندی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲ هزار اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که بسیاری از این آثار نیازمند مرمت اضطراری است و اداره کل میراث فرهنگی بر اساس اعتبارات تخصیصی برای مرمت آثار اولویت بندی می‌کند.

او افزود: از جمله آثار خراسان رضوی که به مرمت اضطراری نیاز دارد می‌توان به اثر "بابا لقمان" در سرخس اشاره کرد که طرح مرمتی آن در حال تهیه است و از دیگر آثار می‌توان به "چهارطاقی بازه‌هور" و "سرای عزیزالله اف" اشاره کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری از چهار طاقی‌ها و رباط‌های تاریخی نیازمند مرمت اضطراری است، اما متاسفانه دچار محدودیت اعتبارات مرمتی هستیم که علت آن شمار فراوان آثار تاریخی ملی در استان است به همین دلیل اجرای طرح‌های مرمتی سالانه بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

زهره‌وندی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۰ اثر تاریخی در خراسان رضوی مرمت شد و البته مرمت جامع برای این آثار انجام نشده و فقط اقدامات استحکام بخشی انجام گرفته است و در صورت تخصیص اعتبارات، امسال اقدامات مرمتی بیشتری نسبت به گذشته محقق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار