سفیر روسیه: اوکراین به دنبال ایجاد درگیری میان روسیه و ناتو است

سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد اوکراین برای ایجاد رویارویی نظامی میان روسیه و ناتو تلاش می‌کند.

آناتولی آنتونوف در مصاحبه با روزنامه نیوزویک گفت: هدف مقامات اوکراین ایجاد درگیری نظامی مستقیم میان روسیه و سازمان ناتو و برافروختن آتش جنگ میان دو طرف است.

به گزارش اسپوتنیک، وی خاطر نشان کرد مقامات اوکراین نه فقط خواهان دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا هستند بلکه تلاش می‌کنند درگیری نظامی مستقیم میان روسیه و ناتو ایجاد کنند.

آنتونوف افزود: اندکی پس از حادثه اصابت موشک به خاک لهستان، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، روسیه را مسئول این اتفاق دانست، اما یک روز بعد ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت: موشک به احتمال زیاد از اوکراین به سمت لهستان شلیک شده است.

سفیر روسیه تاکید کرد مقامات آمریکایی، رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی همچنان در سخنان خود اعلام می‌کنند که «روسیه مسئول همه چیز است».

وی افزود: طرف آمریکایی در هر موقعیت دشوار به این شیوه متوسل می‌شود حتی زمانی که واشنگتن به صورت علنی به این واقعیت اذعان کرد که کی یف مسئول مرگ شهروندان لهستانی براثر اصابت یک موشک اوکراینی به خاک این کشور است.

کارن ژان پییر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک کنفرانس خبری تایید کرد که موشکی که در خاک لهستان اصابت کرد، «اوکراینی» بود و واشنگتن و ورشو برای روشن شدن جزئیات این اتفاق با مقامات کی یف گفتگو کردند.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه از لهستان خواست درگیر تحریکات کثیفی که رژیم کی یف انجام می‌دهد، نشود و نیز از ورشو درخواست کرد از گمانه زنی‌های خصمانه علیه روسیه پرهیز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
چقدر روسیه در جنگ اوکراین ضعیف عمل کرده چرا این همه کشته باید بدون جنگ موفق میشد البته 3 ماه آینده نتیجه مشخص میشه
آخرین اخبار