۵.۵ برابر شدن ترددهای مرزی در آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: میزان تردد از مرز‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ برابر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت پنج پایانه مرزی بازرگان ماکو، رازی خوی، سِرو ارومیه تمرچین پیرانشهر و صنم بلاغی پلدشت برای تردد مسافر در استان گفت: با توجه به آمار ارائه شده، روزانه به طور متوسط حدود ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از این پایانه‌ها وارد یا خارج شده‌اند.

پیمان آرامون افزود: آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی دارد که شامل سه پایانه بازرگان ماکو، رازی خوی و سِرو ارومیه در ورودی ترکیه، تمرچین پیرانشهر در ورودی شمال عراق و صنم بلاغی پلدشت در ورودی جمهوری خودمختار نخجوان است.

تردد مرزی در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر رسید

وی اضافه کرد: در هشت ماه منتهی به آبان سال جاری، حدود ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر از این مرز‌ها تردد کرده‌اند که البته بیشترین تردد در مرز‌های مشترک با کشور ترکیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مرز رازی خوی که هم مرز زمینی و هم مرز ریلی با ترکیه دارد، شاهد تردد ۸۶۰ هزار مسافر در مدت گذشته از سال جاری بوده‌ایم که رقمی قابل توجه است بطوریکه متوسط تردد روزانه در این مرز به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

آرامون گفت: بعد از آن، مرز بازرگان که در مرز با استان آغری ترکیه قرار دارد با تردد ۷۰۰ هزار مسافر در این مدت و متوسط تردد روزانه نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در جایگاه دوم تردد‌ها قرار دارد و سپس مرز تمرچین پیرانشهر که مرز آذربایجان غربی با شمال عراق است، قرار دارد که در این مدت بیش از ۴۷۵ هزار مسافر، بطور متوسط روزانه نزدیک به ۲ هزار نفر تردد کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین در مدت گذشته از سال جاری (هشت ماه) نزدیک به ۱۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از مرز‌های آذربایجان غربی تردد کرده‌اند که در این حوزه بیشترین تردد‌ها مربوط به مرز‌های تمرچین پیرانشهر، بازرگان ماکو و سِرو ارومیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: میزان تردد از مرز‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ برابر شده که البته سهم بسزایی از این افزایش به رفع محدودیت‌های کرونایی به ویژه در اوایل سال ۱۴۰۰ باز می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.