رفع تصرف بیش از ۷۲ هکتار از اراضی ملی در عنبرآباد

رئیس اداره منابع طبیعی عنبرآباد گفت: ۷۲ هکتار و ۳ هزار و ۵۲٠ مترمربع از اراضی ملی روستای حجت آباد بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد رفع تصرف شد.

عبدالرضا سالاری گفت: به منظور صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۷۲ هکتار و ۳ هزار و ۵۲٠ مترمربع از اراضی ملی روستای حجت آباد بخش جبالبارز جنوبی شهرستان  عنبرآباد که چندی پیش از سوی افرادی مورد تصرف قرار گرفته بود از دست سودجویان خارج شد.

 او افزود: پیرو حکم صادره از دستگاه قضایی شهرستان عنبرآباد، به همت سرپرست و نیرو‌های پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری  و با همکاری نیروی انتظامی و پاسگا‌های انتظامی جهادآباد و مردهک این شهرستان اراضی ملی مورد نظر از ید متصرفین خارج و به دولت باز گردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد با تاکید بر برخورد قاطع با هر گونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی  بیان کرد: هر گونه زمین‌خواری براساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق، فرد متجاوز به حبس محکوم خواهد شد.

سالاری بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎ های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار