امام جمعه رفسنجان:

مشکل معیشت مردم با افزایش حقوق ها حل نمی شود

حجت الاسلام عسکری گفت: مشکل معیشت مردم با افزایش حقوق ها حل نمی شود و از مسئولان تقاضا داریم بر روی این موضوع تمرکز و راه حل مناسبی پیداکنند.

حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه علما و مراجع تقلید نسبت به کنترل تورم افسار گسیخته به رئيس مجلس شورای اسلامی تذکر دادند، گفت: بسیاری از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های دولت های گذشته تاکنون، در غبار غلیظ تورم دیده نمی شود و به کام مردم شیرین نمی آید؛ بنابراین مسئولان برای اینکه مردم خدمات را در فضای شفاف ببینند، مشکل تورم را کنترل کنند.

او افزود: مشکل تورم در کشورهای خارجی از جمله فرانسه مشهود است آن ها  هم اکنون با مشکل کمبود انرژی سوخت مواجه هستند و یارانه خرید هیزم به مردم این کشور ارائه می شود؛ اما در ایران خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های گازکشی؛ حتی به دوردست ترین نقاط محروم کشور، ساخت واکسن علیه کرونا و غیره ارائه شده است.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: این در حالی است که خدمات باید در فضای شفاف به روئیت مردم برسد نه در غبار غلیظ تورم؛ که مردم آن ها را نمی بینند.

او  بیان کرد: مسئولان کشور ثابت کردند که هر جا مشکل و معضلی وجود دارد با متمرکز شدن بر آن، مسئله را حل می کنند از جمله مبارزه با کرونا که دیدیم چندین واکسن ساخته شد و از مرگ و میر ها جلوگیری شد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: مشکل معیشت مردم با افزایش حقوق ها حل نمی شود و از مسئولان، دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم بر روی این موضوع تمرکز کنند و راه حل مناسب پیداکنند؛ زیرا با افزایش حقوق، تورم هم بالا  می رود؛ اما قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

او تصریح کرد: با تغییر مدیریتی بانک مرکزی امیدواریم مشکلات معیشتی مردم حل شود و قدرت خرید افزایش یابد.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه ملت ایران در اغتشاشات و فتنه های اخیر دشمن در دو جبهه شامل همراهی نکردن با فتنه گران و فریب خوردگان بی بصیرت و نیز تجلیل از شهدای گمنام، امتحان الهی را خوب پس دادند گفت: ۹دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام دارد و حضور مردم ایران و رفسنجان در این دوجبهه قابل ستایش است.

او بیان کرد: در فتنه اخیر چهره خواص بی بصیرت روشن شد. نه تنها حتی یک نفر از آن ها عمل جنایتکاران و اغتشاشگران را محکوم نکردند؛ بلکه عده ای از آن ها مسئله قصاص و اعدام جنایتکاران را نفی می کردند. باید به آن ها گفت: مگر شما در برابر خدا و قانون الهی حرف می زنید؟ اجرای قصاص از زمان پیامبران اولوالعزم بوده و در قرآن کریم هم بیان شده است.

امام جمعه رفسنجان همچنین با اشاره به اینکه مردم در تشییع پیکر پاک شهدای گمنام نظری هم به وصیت نامه های شهدا داشته باشند، بیان کرد: پرتکرارترین و پرشمارترین توصیه های شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب است.

او  بیان کرد: بانوانی که به تبلیغ سوء دشمن توجه می کنند و بی حجابی را ترویج می دهند بدانند که پا روی خون شهدا گذاشتند و در مقابل خدا و شهدا موضع گرفتند.

حجت الاسلام عسکری گفت: در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم شهیدی که بیش از ۵۰ کشور دنیا برای زیارت قبرش به کرمان می آیند.

او افزود: تجلیل از شهدا تجلیل از قرآن و اسلام است، شهید سلیمانی مردی بود که به دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا به شهادت رسید و هنوز دشمنان از اسم او می ترسند و در فضای مجازی اگر اسمی از سردار بیاید آن را حذف می کنند و ما باید  سعی کنیم با مکتب شهید سلیمانی که به فرموده رهبری این مکتب در مسائل صدق و اخلاص شناخته شده است، آشنا شویم.

برچسب ها: نماز جمعه ، تورم کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار