طرح بهارستان در ۳۵۰ روستای فارس در حال اجراست

همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مانور جهادی"سردار دل ها" با رمز یا فاطمه زهرا (س) در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزارشد.

سردار علی نژاد وابسته سابق نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه در این مراسم در خصوص شخصیت سیدالشهدای مدافعان حرم و مقاومت، گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی، مردی بود که از جوانی و همچنین دوران دفاع مقدس در میدان‌های نبرد با تمام وجود در تمام صحنه‌ها حاضر بود و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را ادامه داد.

او، سردار سلیمانی را نمونه برجسته‌ای از "محبوب دل‌ها شدن" توصیف کرد و گفت: او سردار دل‌ها شد، چون اخلاص و نیت الهی در رفتار، عمل و گفتار ایشان موج می‌زد که به همگان نیز اثبات شده بود.

علی نژاد به جایگاه والا و محبوبیت سردار سلیمانی در قلب همه مردم به ویژه مستضعفان و آزادی خواهان جهان اشاره کرد و گفت: تمام مردم جهان چه شیعه و چه سنی و سایر ادیان و فرقه‌ها به ایشان علاقه داشته و محبت این شهید گرانقدر در دل همه ملت ایران و جهان قرار دارد.

شجاعت، نبوغ نظامی، بی‌باکی، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری، از دیگر ویژگی بارز سردار سلیمانی بود که هم رزم شهید سلیمانی به آن‌ها اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فعالیت شبانه روزی کارکنان صنعت برق، آب و گاز که در راستای تامین آرامش و رفاه مردم انجام می‌گیرد، مصداق جهاد فی سبیل الله است.

اسماعیل محبی پور، رشد و توسعه همه جانبه کشور را نیازمند انجام فعالیت‌های جهادی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوب و موثری درجهت بهبود خدمت رسانی به مردم شریف استان از سوی دستگاه‌های خدمت رسان از جمله برق صورت پذیرفته است که امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

محبی پور، در ادامه بر ضرورت بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر درجهت تولید برق تاکیدکرد و گفت: استان فارس به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف به لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک همچون انرژی خورشیدی و بادی بسیار غنی بوده و بنابراین ضرورت دارد تا درجهت تولید و تامین برق از این ظرفیت خدادادی نهایت بهره برده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نیز ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ۱۳ دی ماه، روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت افتخارآمیز فرمانده همیشه در میدان سردارشهید سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس و سایر همسنگران شهیدش است. 

حمیدرضا کریمی فرد گفت: این مجاهد نستوه، نمادی بارز از عزت، غیرت، اخلاص، استکبار ستیزی و دفاع از میهن و کشور‌های اسلامی و مظلوم منطقه بود که هنوز هم شنیدن نام و مکتبش، ترس را بر جان استکبار جهانی طنین انداز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه به اجرای موفق پروژه‌های طرح بهارستان مربوط به حوزه فعالیت این شرکت در استان فارس اشاره کرد و گفت: طرح بهارستان در ۳۵۰ روستای استان فارس با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان در راستای بهسازی شبکه‌های برق روستایی در حال اجراست.

او با تأکید بر اینکه طرح بهارستان کاملاً روستا محور است، گفت: از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون این طرح به طور کامل در ۳۰۰ روستا به اتمام رسیده و در ۵۰ روستای دیگر این استان نیز از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی برخوردار است.

این مقام مسئول تعویض ۲۳۸۸ اصله پایه، جابه جایی ۷۵۰ اصله پایه، اصلاح و تبدیل ۲۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار، بهینه سازی بیش از ۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، نصب ۱۰۷ دستگاه ترانس، نصب و اصلاح ۶۸۳۳ دستگاه چراغ روشنایی معابر را از جمله اقدامات انجام شده در اجرای طرح بهارستان طی امسال عنوان کرد.

او گفت: با تداوم اجرای طرح بهارستان درروستا‌های استان فارس، بیش از پیش زمینه محرومیت زدایی و آسایش مردم در روستا‌ها فراهم شود.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از برخی از بسیجیان فعال شرکت تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار