نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق تسویه می‌شود

احمد امیرآبادی گفت: دولت قبل هزار و پانصد همت بدهی ایجاد کرده است و این دولت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را تسویه می‌کند.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: دولت قبل بخاطر چاپ پول برای دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزار و پانصد همت (هزار میلیارد تومان) بدهی بر روی دست دولت سیزدهم گذاشته است و این دولت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را تسویه می‌کند و تا زمانی که این بدهی‌ها به صفر نرسد ارزش پولی ایران به سابق بر نمی‌گردد.

او ادامه داد: دشمنان انقلاب با تحریم‌های اقتصادی و جنگ شناختی بدنبال ضربه زدن به اهداف انقلاب و جلوگیری از الگو شدن ایران در سطح بین‌الملل هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا هم اکنون در قالب جنگ اکراین با روسیه در تقابل نظامی و با چین در بعد اقتصادی در حال جنگ است، تصریح کرد: آمریکا همچنین با جمهوری اسلامی به بهانه توان هسته‌ای در حال رویارویی گفتمانی است و از الگو شدن ایران در سطح بین‌المللی واهمه دارد.

او بیان کرد: آمریکا در دولت قبل بسیاری از مراکز هسته‌ای کشور مانند فردو، نطنز و اراک را به تعطیلی کشاند این در حالی بود که ایران تمام تعهدات خود را عملیاتی کرده بود و این در حالی بود که آمریکا به هیچکدام از معاهدات خود عمل نکرد.

امیرآبادی فراهانی گفت: با توجه به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات هسته‌ای خود، مجلس اقدام متقابل در برابر غرب را تصویب کرد که برغم بی اعتقادی دولت دوازدهم به آن به برگ برنده دولت سیزدهم تبدیل شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دوره مذاکرات سابق برجام آمریکا بیان می‌کرد که ایران سرشار از نفت و گاز است و نباید ملت ایران بخاطر مسأله هسته‌ای به دردسر بیفتد این در حالی بود که همزمان آمریکا برای توسعه توان هسته‌ای عربستان و قطر کمک می‌کرد.

او با بیان اینکه دشمنان اجازه بیان دستاورد‌های هسته‌ای را نمی‌دهد، گفت: اگر رآکتور‌های هسته‌ای خاموش شود بسیاری از ظرفیت‌های درمانی از کار می‌افتد و علاوه بر آن امکان ورود به فناوری‌های جدید مانند آب شیرین کردن آب دریا سلب می‌گردد. دشمنان همچنان از ورود این قبیل از تکنولوژی‌ها به ایران جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سید فریدالدین معصومی از شهدای قمی حادثه شاهچراغ شیراز قبل از سفر به استان فارس در مورد یک پروژه مهم با هم صحبت داشتیم، یادآور شد: این دانشمند در صدد این بود که از هوا، آب تولید کند که دشمن این فرصت را از ملت ما گرفت.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دشمنان با اتهام کمک مالی ایران به سوریه و عراق در صدد خودداری ایران از مقابله با داعش بود،گفت:جمهوری اسلامی ایران یک ریال هم در عراق خرج نکرده و حتی ما در مورد سلاح نیز تمام هزینه‌های آن را دریافت کردیم و هم اکنون نیز وضعیت این کشور با فروش بالای نفت مطلوب است.

اواظهار داشت: آمریکا و سایر هم‌پیمانان آن در مسأله هسته‌ای، داعش و پرونده موشکی طی سال‌های اخیر شکست خورده است، گفت: حقوق بشر و حقوق زنان جدیدترین نوع از جنگ شناختی دشمنان برابر ملت ایران است.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: دشمن ۳.۵ میلیون دلار فقط برای نظرسنجی و بررسی میدانی چگونگی آغاز اغتشاشات در شهر‌های مختلف کشور کنار گذاشته بود و حادثه خانم مهسا امینی بخاطر ویژگی‌های خاص این خانم زمینه آغاز نقشه‌های چندساله دشمنان را فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کنونی جامعه بخاطر کم‌کاری مجلس، بخشی مرتبط با اقدامات دولت مستقر و بخشی نیز بخاطر اقدامات دولت سابق است، ابراز داشت: در دولت قبل هیچ پروژه‌ای مرتبط با تولید گازی انجامنشد و این مسأله امروز سبب گرانی در برخی از مصالح ساختمانی و همچنین کاهش راندمان تولید و اختصاص گاز صنعت به بخش خانگی شده؛ دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی برای تامین و جبران انرژی آغاز کرده است.

او با بیان اینکه ما به اندازه‌ای موشک داریم که اگر کشور‌های معاند با یک دیگر برای حمله به ایران متحد شوند می‌توانیم همه آن‌ها را با هم نابود کنیم، اظهارداشت: دشمن، چون می‌داند توان مقابله نظامی با ایران را ندارد جرئت حمله نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تزویر آمریکایی‌ها را مانع اصلی مذاکرات یاد کرد و گفت: دولت برغم این در خلال این مذاکرات تضمین فروش ماهانه ۵۰ میلیون بشکه نفت را گرفته بود و چیزی نمانده بود که معاهده برجام احیا شود. مذاکرات برجام در حال نهایی شدن بود و دولت نیز امتیازات بزرگی را گرفته بود که اغتشاشات و حوادث اخیر مانند فتنه ۸۸ معادلات را بهم زد و بیشترین خسارت را به مردم تحمیل کرد.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به شکایت از دو نماینده مجلس بخاطر بیان غیر سنجیده در مورد اختلاس در فولاد مبارکه اصفهان، گفت: ۵۷ هزار میلیارد تومان از این ۹۲ هزار میلیارد تومان بخاطر تخفیف وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو‌ها بوده است و در سایر موارد نیز مطالب بنحوی که وقوع پیوست، بیان شده نیست.

اوخاطرنشان کرد: دولت روند خوبی در زمینه ارتباط با کشور‌های همسایه، صادرات و واردات کالا آغاز کرده بود که حوادث اخیر اختلالاتی در آن بوجود آورد و هم اکنون با بازگشت کشور به شرایط عادی همدلی خوبی بین قوای سه گانه بوجود آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بقال نمیگه ماستم ترشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اگر عوام فریبی نیست چرا آمار نداده اید این دولت چه میزان بدهی ایجاد می کند ..... فقط باز پدراخت بدهی قبلی را می گویید یا شما این کاره نیستید و چیزی از سخنرانی و مجلس و اقتصاد نمی دانید یا فقط مثل دیگران عوام فریبی می کنید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ما هم با گوشت و پوست و استخوان نتیجه مثبت آن را سر سفره‌های خود می‌بینیم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۱۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
آقای. امیر آبادی تو ایران زندگی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ دی ۱۴۰۱
این دولت دلار رو صد هزار تومنی می کنه بدهی ها ر و تسویه .آقای امیر آبادی زیاد نگران نباش ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۱
خیانتی که حزب اصلاحات وبرخی سیلیبریتیهادرحق کشورومردم کردندباهیچ چیزقابل جبران نیست انشاالله که نه دنیاراداشته باشندونه آخرت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
نگران نباشید اگر این دولت هم بتواند بدهی ها را تسویه کند دولت بعدی از خجالتش در می آید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۱
چرا دولت قبل را محاکمه نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
پس چرا دولت قبل رو محاکمه نمی کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۷:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۱
پس به آقای محمدباقرنوبخت به گویید چرا میگی خزانه خالی نبود ...........
آخرین اخبار