۱۸ کشته در تظاهرات پرو

روز چهارشنبه در پرو هجده نفر در درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

چهارشنبه مرگبارترین روز تظاهرات ضددولتی در پرو بود بطوریکه هجده نفر در درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

به گزارش شبکه راپتلی، تظاهرات ضددولتی در پرو همچنان ادامه دارد. روز گذشته مرگبارترین روز تظاهرات و خشونت‌ها در این اعتراض‌ها در پرو رقم خورد بطوریکه هجده نفر در مرگبارترین روز تظاهرات ضددولتی این کشور آمریکای جنوبی کشته شدند.

در درگیری‌های خشونت بار بین نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان ضددولتی در شهر خولیاکا و مناطق حومه آن، دست کم ۱۸ تن کشته شدند. تصاویر منتشر شده از خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد چندین دستگاه خودرو به آتش کشیده شد.

معترضان در اعتراض به عملکرد دولت دینا بولارته  روز گذشته تظاهرات کردند. نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند. معترضان شعار می‌دادند دینا بولارته باید برود! 

تظاهرات مردمی در کشور پرو پس از برکناری پدرو کاستیلو، رئیس جمهور سابق آغاز شده است. برکناری کاستیلو سبب به راه افتادن ناآرامی‌های مردمی در کشور شده است. در درگیری‌های رخ داده از آن زمان تاکنون، حدود ۴۰ تن کشته شده اند.

کاستیلو به اتهام فساد ماه گذشته استیضاح شد و از قدرت برکنار شد. البته او در روز‌های اخیر مسئولیتش تلاش کرد کنگره را منحل کند تا این اتفاق رخ ندهد، اما کنگره پرو زودتر دست به کار شد.

پس از برکناری کاستیلو، معاون او خانم دینا بولارته مراسم تحلیف را بجا آورد و به نخستین رئیس جمهور تاریخ پرو تبدیل شد. بولارته اعلام کرده است انتخابات زودهنگام در آوریل ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، اما مخالفان او می‌گویند قدرت گرفتن بولارته غیرقانونی است. در پی شروع تظاهرات، دولت بولارته در ماه دسامبر وضع فوق العاده اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار