اختصاص اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری به پروژه‌های اطراف حرم مطهر

شهردار قم گفت: اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بافت فرسوده قم اختصاص یافته است.

 سید مرتضی سقائیان نژاد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح و آغاز به کار پروژه‌های عمرانی و شهری قم که با حضور وزیر کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد گفت: در برنامه اول و دوم شهرداری قم تعداد ۳۵ تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده که این پروژه‌ها در مناطق اصلی و شریانی شهر قرار دارند.

شهردار قم با اشاره به بهره برداری پروژه تونل و زیرگذر شهدای امنیت افزود: این پروژه در حقیقت پروژه ترکیبی است که مناطق مختلفی از قم از جمله منطقه ۲، ۴ و ۸ را به یکدیگر متصل می‌کند.

سقائیان نژاد عنوان کرد: تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد که امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولویت شهرداری امسال و سال آینده پرداختن به هسته مرکزی شهر است.

سقائیان نژاد بیان کرد: اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و بافت فرسوده هسته مرکزی قم اختصاص یافته است.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر است از وزیر کشور و نگاه ویژه وی به شهر قم بیان کرد: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس و همچنین ۵۰ دستگاه ون تا نیمه شعبان امسال به شهرداری قم تحویل خواهد شد.

سقائیان نژاد در خصوص متروی قم تصریح کرد: قرارداد سه هزار میلیارد تومانی برای تأمین ۵۵ واگن قطار شهری توسط دولت به امضا رسیده است و مقرر شد با هماهنگی وزیر کشور سه رام قطار از یکی از شهر‌های کشور به منظور راه اندازی متروی قم قرض گرفته شود.

شهردار قم بیان کرد: ضلع شرقی حرم مطهر سامان‌دهی خوبی ندارد و قراردادی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به منظور احداث ۲۰۰۰ پارکینگ در بخش ضلع شرقی حرم مطهر منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار