حداکثر ظرفیت مخازن گازی مرکز کشور در حال استفاده است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور گفت: روزانه ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از مخزن سراجه قم و شوریجه سرخس استخراج می‌شود که حداکثر ظرفیت این مخازن است.

حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور گفت: تولید و استخراج روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز معادل تولید روزانه یک فاز گاز پارس جنوبی و مصرف روزانه گاز در سه استان کشور است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در کشور گفت: به منظور کمک به گازرسانی به استان‌های شمالی و شمال شرق کشور به دنبال ایجاد راهی برای افزایش تولید روزانه گاز در مناطق مرکزی هستیم، اما این افزایش تولید نباید باعث نادیده گرفتن ایمنی در روند استخراج گاز شود.

حیدری در ادامه به فرآیند ذخیره‌سازی گاز در مخزن طبیعی گاز سراجه اشاره کرد و گفت: در هشت ماه گرم سال گاز در این مخازن ذخیره می‌شود تا بتوانیم در فصل سرما پاسخگوی نیاز استان تهران و استان‌های شمال و شمال شرقی کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور افزود: ما باید بیش از پیش به دنبال ذخیره سازی گاز و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای این منظور باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌ها در فصول سرد سال باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی کشور در پایان از شهروندان خواست با صرفه جویی در مصرف گاز به روند گاز رسانی به مناطق شمالی کشور کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.