واکنش کشورهای اروپایی به تانک‌های اهدایی آلمان به اوکراین

روسیه، فنلاند، انگلیس، فرانسه، لهستان و اوکراین در پی تصمیم آلمان برای اهدای ۱۰ دستگاه تانک لئوپارد به کی‌یف واکنش نشان دادند.

سفیر روسیه در آلمان به تصمیم برلین برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین واکنش نشان داد و گفت: ما بر این باور هستیم که برلین مانند نزدیک ترین متحدان خود به حل و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین بی توجه است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری اوکراین از تصمیم آلمان درباره تانک های لئوپارد به عنوان نخستین گام استقبال کرد. نخست وزیر لهستان از تصمیم دولت آلمان برای تحویل تانک های لئوپارد به اوکراین قدردانی کرد.

وزیر دفاع فنلاند نیز به این تصمیم آلمان واکنش نشان داد و گفت برای ارسال تانک ها به اوکراین برنامه ریزی می کنیم. الیزه از موافقت دولت آلمان با تحویل تانک های لئوپارد به اوکراین استقبال کرد. دولت انگلیس اعلام کرد تانک های لئوپارد توان دفاعی اوکراین را تقویت خواهد کرد.

شایان ذکر است با موافقت آلمان،برخی کشورها از جمله لهستان و فنلاند که قصد دارند تانک های مدل لئوپارد دو ساخت آلمان را به اوکراین تحویل دهند، در این زمینه اقدام خواهند کرد.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده بودارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برای روابط روسیه و آلمان خوب نیست و به طور اجتناب‌ناپذیری بر توسعه آینده آنها تأثیر خواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار